A nemzetközi pénzügyi szolgáltató csoport globális minősítési részlege (S&P Global Ratings) péntek éjjel Londonban bejelentette, hogy egy fokozattal "BBB/A-2"-re javította a hosszú és rövid futamidejű, devizában és forintban fennálló magyar államadósság-kötelezettségek besorolását az eddigi "BBB mínusz/A-3"-ról.
Az új osztályzat kilátása stabil.
A lépés nyomán a három piacvezető globális hitelminősítő közül jelenleg az S&P tartja érvényben a legjobb szuverén adósosztályzatot Magyarországra.
A Moody's Investors Service magyar besorolása "Baa3", a Fitch Ratings ugyanennek megfelelő "BBB mínusz" osztályzattal tartja nyilván a magyar államadósság-kötelezettségeket.
A Fitch Ratings magyar besorolásának kilátása ugyanakkor felminősítés lehetőségére utaló pozitív, és a Fitch egy hét múlva, jövő pénteken vizsgálja az idén először a magyar szuverén adósbesorolást.
A Fitch a térség szuverén adósminőségi mutatóiról nemrégiben összeállított, 2019-re szóló, Londonban ismertetett éves helyzetértékelésében egyenes utalást tett arra, hogy
az idén több közép- és kelet-európai ország adósminősítését javíthatja.
A cég felidézte, hogy a közép- és kelet-európai régióban Magyarországgal együtt összesen hét államadóst tart nyilván pozitív besorolási kilátással, és mivel e pozitív kilátások már 2017 óta érvényben vannak, a tanulmány szerint ezeknek az országoknak az adósosztályzatairól a Fitch az idén valószínűleg döntésre jut.
A Fitch Ratings megfogalmazása szerint a pozitív és a negatív osztályzati kilátások 7:1 arányú regionális megoszlása "felfelé ható minősítési lendületet ad" a térségnek 2019-ben.
A cég a tágabb feltörekvő európai térségben Törökországra tart érvényben negatív kilátást.
A Morgan Stanley globális pénzügyi szolgáltató csoport londoni befektetési részlege pénteken kiadott heti térségi előrejelzésében
azt valószínűsíti, hogy a jövő héten a Fitch is felminősíti Magyarországot.
Az S&P Global Ratings indoklása szerint a magyar államadós-osztályzatok pénteken bejelentett felminősítése elsősorban a magyar gazdaság megfelelő, a magánszektor magas megtakarításai által is alátámasztott növekedési kilátásait és
a hazai keresletnek hajtóerőt adó reálbér-növekedést tükrözi.
Tényező volt a felminősítésben a cég szerint emellett az autóipari és a szolgáltatási szektorok exportkapacitásainak folyamatos bővülése is.
Az S&P közölte: jóllehet várakozása szerint a magyar hazai össztermék (GDP) növekedési üteme 2021-ig 2 százalék környékére lassul, a nyitott, kisméretű magyar gazdaság azonban átvészeli a gyengülő külső kereslettel és az EU-folyósítások csökkenésével jellemzett időszakot is.
A magyar gazdaság külső fizetési pozíciója erőteljes, a nettó külső adósságráta tavaly a GDP 10 százaléka alá süllyedt a 2010-ben mért 55 százalékról – áll az S&P Global Ratings elemzésében.
A hitelminősítő kifejti: jóllehet a magyar folyómérleg-egyenleg többlete már csökken, a cég várakozása szerint azonban a lebegő árfolyamrendszer és a továbbra is alacsony munkaköltség legalábbis
középtávon fenntartja a magyar gazdaság külső versenyképességét.
A hitelkiáramlás jelenlegi gyorsulását nettó alapon hazai források táplálják, bár fontos tényező, hogy bruttó bázison számolva a magyar bankrendszer nem rezidens forrásokból eredő nagybani finanszírozása is növekszik – áll az S&P elemzésében.
A cég szerint ugyanakkor a magyar bankok tőkeellátottsága jó, tevékenységük nyereséges.
Az S&P szerint a magyar bankok hitelezési hajlandóságának feléledése és pénzügyi teljesítményük javulása annak a jele, hogy a monetáris politika és a hitelezési tevékenység reálgazdasági transzmissziós mechanizmusának működése jórészt helyreállt, és ez a fejlemény segítheti a magyar hatóságokat, ha a következő két évben nehezebbé válna az európai és a globális kereskedelmi környezet.
A hitelminősítő szerint a magyar kormány viszonyrendszere EU-partnereivel továbbra is "bonyolult". A cég azzal számol, hogy
az unióból érkező strukturális és kohéziós folyósítások értéke a GDP-érték arányában mérve 1-2 százalékkal csökken akár már 2021-ben.
Az EU által Magyarország ellen indított jogi, köztük a már folyó kötelezettségszegési eljárások a kétoldalú kapcsolatok destabilizálódásának kockázatával járnak, és ez potenciálisan kisiklathatja az uniós beruházási programokat, aláásva a magánbefektetői szektor bizalmát – vélekedik pénteki elemzésében az S&P.
A cég véleménye szerint ugyanakkor 2020 előtt valószínűtlen, hogy az EU jelentősebb pénzügyi szankciókkal vagy a strukturális folyósítások csökkentésével sújtaná Magyarországot.
A 2020 utáni új költségvetési időszakban már valószínűbb az EU-finanszírozások csökkentése, de ehhez is az uniós tagállamok egyhangú támogatására lenne szükség
- hangsúlyozza pénteki elemzésében az S&P.
A cég szerint az erőteljesen pro-ciklikus magyar költségvetési alapállás ellenére valószínűtlen a jelentősebb költségvetési elcsúszás, és a hitelminősítő nem lát kockázatokat a 2019-re kitűzött 1,8 százalékos GDP-arányos deficitcél teljesíthetőségére, bár a 2022-ig megcélzott 0,5 százalékos hiányt "derűlátó" célkitűzésnek tartja.
A cég azzal is számol, hogy a likvid eszközöktől megszűrt közadósság-ráta 2022-ben még a GDP-érték 60 százaléka felett lesz, és ez az S&P véleménye szerint szűkítheti kormány költségvetési mozgásterét stresszhelyzet esetén.
A hitelminősítő ugyanakkor kiemeli, hogy 2018 volt a hatodik olyan év egymás után, amelyben a magyar gazdaság szilárd, kiegyensúlyozott növekedési pályán volt, és bár a magánszektor adósságállománya emelkedett, a köz- és a külső adósságráta a GDP-érték arányában számolva továbbra is csökkent tavaly.
51 hozzászólásarrow_drop_down_circle
A számok, meg a mutatók alapján a hitleri Németországot is felminősíthette volna a Goldman, Goldberger C Sucks.
Zsidó, szeretnéd, ha mesélnék az Istenedről?
Képzeld, zsidó, mindent tudok az istenedről, arról, akiről te már régóta semmit nem tudsz.
Milyen a te Istened, zsidó?
A legjobb!
The Best
Szeretem Őt.
Néha megpróbálom nem szeretni Őt, de soha nem sikerül.
És azért is megteszek mindent, hogy Ő megutáljon engem...
Nem sikerül.
Szinte soha.
Szeret engem a ti Istenetek - így jártam.
Élet?
Halál?
Múlt?
Jelen?
Jövő?
Amiről csak ötletelsz, találgatsz, nekem már meg volt. Kétszer.
"Aki ebben a szétcseszett világban jól érzi magát, az beteg - minden szempontból."
Így trükköznek az állampapírokkal.
nepszava.hu/1129361_igy-trukkoznek-az-allampapirokkal
A trükközést pedig azóta is folytatják, hiszen a Portfolio.hu a múlt héten arról számolt be, hogy jelenleg javban zajlik az egyeztetés az ÁKK és a lakossági állampapírokat forgalmazó bankok között, mivel kiderült, hogy néhány leleményes bank a privátbanki ügyfelek hitelezésével nemcsak az értékesített állampapír állományát dobta meg, hanem a pénztárcáját is hizlalta az extra forgalmazói jutalék bezsebelésével. Vagyis hitelt adott az ügyfélnek, hogy vegyen lakossági állampapírt, amit aztán később visszavásárolt tőle. Mindezt az állam számlájára.
Azaz az adófizetők fizetjük amit a tolvajállam elherdál ...
Világ
Európa
Amerika
Ázsia
Afrika
Ausztrália
G20
hu.tradingeconomics.com/country-list/rating?continent=europe
Magyarország
BBB Baa3 BBB-
Bulgária
BBB- Baa2 BBB
Románia
BBB- Baa3 BBB-
Szlovákia
A+ A2 A+ A (high)
Lengyelország
A- A2 A- A
Ausztria
AA+ Aa1 AA+ AAA
Az Európai Unió
AA Aaa AAA AAA
Hahaaa...látszik még a béka segge?...hehee...
a.disquscdn.com/get?url=http%3A%2F%2Fwww.portfolio.hu%2Fimg%2Fupload%2F2016%2F09%2Fhitemin160916este-20160916.png&key=-b_0nYKpM8RfK2_b548UsQ&w=600&h=350
Különös a számomra, hogy ti mindig a G körüli témánál köttök ki...
- Mit csinálsz, Pistike?
- Szarok.
- Ahhoz előbb le kellene tolnod a nadrágod.
- Minek?
- Mert úgy szokás.
- Miért?
- Apád nem tanított meg rá?
- Mire?
- A higiéniára.
- Nem értem.
- Higiénia, tisztaság. Kapisgálod?
- Ne..e..em érte...m!
- Nem is érzed? Tisztasááág. Hm?
- Mi van vele?
- Ááá, reménytelen, hagyjuk.
- Na mi van Gézabá, elfogytak az érvek? Megemlíteném , hogy ez nem a közszopatási média felülete, ahol elég mantrázni az imbecillis faszságaidat ahhoz, hogy hihetőnek tűnjenek egy idő után a moslékzabáló célközönség bamba fejében.Jobban tetted volna, ha hozzászólás helyett folytatnád kedvenc szabadidős tevékenységedet, bálványod a felcsúti bonsai duce ánuszrózsájának nyelveddel való kényeztetését! Értelmes gondolat hiányában a két füled közötti koponyaűrben az agyevő kukacok által meghagyott maradékból előállított baromságokkal ne szennyezd az bandád által amúgy is teleszennyezett környezetet!
www.portfolio.hu/gazdasag/elarulta-magat-az-ngm-magyarorszag-elbukta-a-tobbeves-csatajat.272409.html...tov%C3%A1bb%C3%A1:A?fbclid=IwAR3Q0RgztDIJOdGTwlGbMRusXTK-RUOKkIkAjvNdWOH2BJvkQjCil5RsP-Q
A rövidtávú növekedési kilátások erőteljesek. A rövidtáv annyit tesz , addig még a viz felett van az orrunk hegye amig ömlik be az eus pénz. (bár már kezd az is megbicsaklani)A gazdaság kb annyival nő az uccsó 2 évben mint a támogatás, - előtte 2 év volt csökkenő is,- az adósság
nominálisan évente folyamatosan nő, az ÁH is folyamatosan deficites.A növekedés oka a kormány mesterséges keresletélénkítő intézkedései.Az a baj, hogy a kormány prociklikus tevékenységei nem csak azért fognak nagyobb visszaesést okozni, mert ellövik élénkítésre azt a pénzt, amit a gazdaság simítására kellene tartalékolni, de olyan hülyeségekre szórják el, mint a stadionok, ami az életben nem fog pénzt hozni, csak épp vinni.Ez azt jelenti még mindig nem sikerült Magyarország adósság kockázati besorolását a Gyurcsány Bajnai kormányok befektetésre ajánlott szintjére emelni . 2010 óta mind a három hitelminősítőnél bóvliban van Magyarország.Brüsszel októberben is utal magyar kormánynak, ennek ellenére jött össze a 1678 milliárdos költségvetési lyuk
A béremelésekkel kb most érték el a válság előtti szintet, ami jó, viszont a termelékenység szinte semmivel sem nőt, ami meg qrva rossz... Tehát még emelhetik kormányzati ukázokkal a béreket, messze az infláció felett, de ettől vagy elszáll az infláció, vagy egyszerűen azok a multik, akiknek most megéri itt gyártani a brutális bérelőny miatt, lelépnek. Lehetne...
1988: 986 milliárd HUF Kádár János
1990: 1286 milliárd HUF Németh Miklós
1994: 3751 milliárd HUF Antall József
1998: 6165 milliárd HUF Horn Gyula
2002: 9224 milliárd HUF Orbán Viktor
2006: 14056 milliárd HUF Medgyessy P. - Gyurcsány F.
2010: 21749 milliárd HUF Gyurcsány F. - Bajnai G.
2012: 20621 milliárd HUF Orbán Viktor
2013: 22474 milliárd HUF Orbán Viktor
2014: 24586 milliárd HUF Orbán Viktor
2015: 25075 milliárd HUF Orbán Viktor
2017 május 25800 milliárd.
Közben eltűnt 3000 milliárd manyup és 3600 milliárd valutatartalék (12 milliárd euró)
Plusz 7867 milliárd "nemmegszorítás",60 féle új adó,szektoriális különadók.
Na akkor?azt is lehetne emlegetni (bizonyos fokig tény), hogy csökkent a költségvetés egyensúlytalansága. másik oldalról viszont ennek az az ára, hogy mindenen olyan mértékű adó van, hogy az már kigazdálkodhatatlan. banki adók, közműadó, üzemanyag jövedéki adó emelés (túl alacsony a benzin világpiaci ára, emeljünk adót!), stb. úgy javítottak a költségvetés egyensúlyán, hogy egyszerűen nem fizetik ki a számlákat, nem invesztálnak bele semmibe annyit, amennyit kellene.
Nincs nagy ok az örömködésre!
Sajnállak inkább mintsem tovább vitatkozzak veled.
Egy árva értelmes hsz.-odat még nem olvastam se pro, se kontra, amióta én idelátogatok néha, csak a fórumtársakat csipkeded, de azt is elég primitív, lebutított módon műveled!
Normális oldal normális moderátora már kitett volna az oldalról!
"Ezzel tovább folytatódott a magyar államadósság csökkenése, amely már a tavaly év végi szint alá esett. Az adósságráta 72,8 százalékos mértéke egyúttal azt is jelenti, hogy
ez a mutató tíz éve, azaz 2008 negyedik negyedéve óta nem volt ilyen alacsony.
Egy évtizeddel ezelőtt a pénzügyi krízis idején felvett IMF-hitel növelte meg hirtelen – 71,6 százalékra - a bruttó adósságrátát. A kedvező folyamatoknak köszönhetően azonban ma már csak egy százalékpont választ el minket attól, hogy elérjük az IMF-csomag előtti szintet."-2018.4.negyedévi mnb elemzés.
Pegerot ollvasom itt fentebb,hogy Veres János hamisitotta a költségvetést- honnan szedi a marhája?,nem tudom-csak azt, hogy most aki eligazodik a magyar költségvetésben, az egy bűvész.Az biztos, hogy orbán tényleg kőbe véste a 2%-os hiányt, de ennek borzalmas ára van- mert olyan mértékű a kiadáscsökkentés-kivéve a beruházásokat(túlárazva), hogy az szerintem már nem olyan sokára működőképességet fog veszélyeztetni-oktatásban,eü-ben, szociális területen.Mind-mind humán területen.
Azt már csak mellékesen jelezem, hogy a fidesz minden leminősítés alkalmával közölte, hogy a hitelminősítők véleménye nem számít, különben is részrehajló és hazug önérdek.
Ilyenkor persze mindjárt hitelesek.
Ez ugyan olyan, mint az OLAF. Ha ellenzéki bűncselekményt tár fel, akkor hitelesek, sőt óránként tart sajtótájékoztatót a fidesz rájuk hivatkozva. Ha az orbán féle Elios ügyeket tár fel, ami egyébként IQ 30 felett nem is volt kérdés, akkor hiteltelen, hazug, Sorosista, és egyébként is csak a választásokba akar beleavatkozni. A közröhej tv még csak meg sem említette, illetve egyszer azt hazudta, hogy Simicska cége. De hamar jött a bizonyíték, hogy ez is hazugság, mert bizony orbán vejének a cége.
De gondolom téged a hasonlók nem késztetnek gondolkodásra.
Hát csak helyeselj tovább.
Meg hát akkor el kéne dönteni, hogy hitelesek vagy nem.
Tudod, mint az OLAF.
Azért azt te is tudod, hogy nem véletlenül mérnek mindent kettős mércével. Az nem a becsületesek módszere.
Új hozzászólás