Lázár történelminek, illetve kevéssé cizelláltan "[email protected] nagy dolognak" nevezte a vasútvillamos létrehozását, mert tudomása szerint 1953 óta nem adtak át új villamosvonalat Magyarországon, csak korábbi hálózatokat bővítettek.

"Azért ez kurv@ nagy dolog" – indul Lázár János "csodafegyvere"
Kép: Facebook/Lázár János

Mos azonban a MÁV is megerősítette Lázár János bejelentését, miszerint november 29-én elrajtolhat Magyarország első vasútvillamosa. 

A szerelvények óránként közlekednek Hódmezővásárhelyről Szegedre hajnali 3:31 és 23:31 között, illetve Szegedről Hódmezővásárhelyre 4:38 és 23:38 között az év végéig tartó utasforgalmi próbaüzemben.

A tervek szerint január közepétől csúcsidőben – reggel 6 és 8 óra között, illetve a délutáni időszakban – 20 percenként, azon kívül pedig félóránként követik majd egymást az új járművek.

A hatóság által előírt üzemi próba alatt a járműveket már konkrét, valós menetrendi környezetben vizsgálják, és menetidőmérést is végeznek. 

A MÁV‑START csak és kizárólag olyan járműveket vesz át, amelyek hibátlanul működnek, biztonságosak és minden szükséges hatósági engedéllyel rendelkeznek

– hangsúlyozza a vasúttársaság közleménye.

Külön felhívják a közlekedők figyelmét, hogy a tram-train vonala mentén még óvatosabban vezessenek, biciklizzenek, körültekintően keljenek át a gyalogos átkelőhelyeken.

Volt már Hódmezővásárhelyen egy baleset, ami egy egyenes szakaszon történt, a tapasztalatok szerint többször is hajszálon múlott egy-egy közúti jármű és a tram-train „találkozása” a körforgalomban.

Azért fontos odafigyelni ezekre a szerelvényekre, mert egészen más a féktávolsága egy ekkora járműnek

– mutatott rá Kanda Imre főmérnök a Rádió7 műsorában.

Forrás: Index
Címlapkép: Facebook/Lázár János

36 hozzászólásarrow_drop_down_circle

lusta
@Horizont: Nagy meglátás az IS. Itt érdemes megemlíteni, hogy Lézer Jankó Botkának is beszólt, mire Botka helyre tette őkelmét. Megemlített többek között, hogy a projekt valami 11 milliárdba került volna és ez bizony Lézer Jankónak presztizs, mert Szegeden a villamosvonal adott, míg Vásárhelyen külön ki kellett építeni. A pazarlás nagyon is látható. Eltekintve a @Nyírfa: által említett buszközlekedésről, érdemes megemlíteni, hogy a jelenlegi busz és vasútforgalom mellé belép a 20 perenkénti villamos. Nagyon szeretném látni a forgalom és hatástanulmányokat. Egy biztos, elnézve a jelenlegi helyzetet, irtó nagy ráfizetéssel lehet majd csak működtetni. Persze nem akarok ötleteket adni, de a fijjjugg a busz voanalak ritkításában, megoldásában fogják látni a megoldást. A vonattal nagyon nem fognak tudni mit kezdeni, mert azok Csabáról jönnek.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Nyírfa
Remek. Kurva jó, hogy egy veszélyforrással több, és sok-sok pénzzel kevesebb lett.
Lázár, Te akkora popófej vagy, hogy hermetikusan illeszkedsz a fidesznek nevezett organizmushoz.
Horizont
@Nyírfa: Megnéztem volna ha ellenzéki mikor tudott volna kilobbizni egy ilyet.
Aki bemegy Szegedre bármiért annak biztos jó ez csak kérdés megéri-e?
És 20 percenként megtelik-e? És a fenntartási költsége kit fog terhelni?
lusta
@Horizont: És irtó drága. A lengyel 60 km-es hibrid (villamos/dízel) vasút negyyedébe került, ami azt jelenti, hogy kilométerre vetítve a Lézer Jankó hibridjének 3,63 milliárd/k helyett a lengyelek mindezt kihozták 290 millió/km forintért. A lengyel hibriden van WC is.
inhuman
Annyira ciki, ahogy próbál Lázár valakinek látszani, pedig amióta Orbán partvonalon kívülre rakta, egy senki.

Megfordítva és egyben megcáfolva Lázár megállapítását, miszerint mindenki annyit ér, amennyije van, nos: Lázár János egyáltalán nem ér annyit, mint amennyije van - de még a tizedannyit sem!
Nyírfa
@Horizont: Azt olvastam, hogy busszal közlekedve csupán néhány perccel hosszabb időt vesz igénybe az utazás, megfelelő a járatsűrűség, és a kötetlen pálya miatt rugalmasabb a megállóhelyek kijelölése.
Szóval, jogos a kérdés, hogy megérte-e.
A költségek pedig, ahogy lusta írja az összehasonlításban, horribilisek. Tényleg, ki fogja fenntartani?
Én kiszignóznám az államra, az tótziher, sőt, Lázár anyagi felelősséggel tartozna minden problémáért.
Qqberci
Most akkor már Lézerjankónak is van kisvasútja, én neki nagyobb és drágább, mint vikkancsnak...
Az értelme nagyjából ugyanannyi...
jesz
Rumosmeggy a torta tetején, hogy a népek áprilisig ingyen utazhatnak a csingával, mert legalább addig tart a mindenre kiterjedő teszt...hát párás szemmel tódulnak majd szavazni a népek...mi a tanulság? A hatalom megtartásának érdekében semmi nem lehet drága...aztán ha megvan, akkor jöhet a feketeleves.

Amúgy fasza munkát végeztek a kivitelezők. Megérdemelnek legalább egy kövér jutalmat így karácsony előtt
lusta
@Horizont: Nagy meglátás az IS. Itt érdemes megemlíteni, hogy Lézer Jankó Botkának is beszólt, mire Botka helyre tette őkelmét. Megemlített többek között, hogy a projekt valami 11 milliárdba került volna és ez bizony Lézer Jankónak presztizs, mert Szegeden a villamosvonal adott, míg Vásárhelyen külön ki kellett építeni. A pazarlás nagyon is látható. Eltekintve a @Nyírfa: által említett buszközlekedésről, érdemes megemlíteni, hogy a jelenlegi busz és vasútforgalom mellé belép a 20 perenkénti villamos. Nagyon szeretném látni a forgalom és hatástanulmányokat. Egy biztos, elnézve a jelenlegi helyzetet, irtó nagy ráfizetéssel lehet majd csak működtetni. Persze nem akarok ötleteket adni, de a fijjjugg a busz voanalak ritkításában, megoldásában fogják látni a megoldást. A vonattal nagyon nem fognak tudni mit kezdeni, mert azok Csabáról jönnek.
Horizont
@Nyírfa: Megnéztem.
32 és 37 perc a menetidő a busznak és megszámoltam 58 busz megy egy nap .
De sok helyen örülnének ha lenne ennyi járat.
simmering73
Ahogy máshol olvastam, a menetideje éppen annyi mint az autóbusznak.
Horizont
@lusta: Igazad van majd csökkentik a buszt járatszámot.
Horizont
@Nyírfa: Az üzemeltető a MÁV-START Zrt. lesz.
Inkább a vonatközlekedéssel foglalkozna. Kipróbáltuk a múlt héten a vonatot mert már agyunkra ment, hogy a busszal Pest határától bedugultunk és araszolgattunk állandóan. Igaz Vámosgyörkön át kellett szállni de mégis egész Pestig el voltam ájulva olyan szuper volt. Volt! Ahogy elértünk a fővárosig onnan megálltunk, araszolgattunk. Igaz 20 percet késett, na de mégis.
Na ennyit arról, hogy szálljunk át vonatra.
Emmersson71
@Horizont: "Ahogy elértünk a fővárosig onnan megálltunk, araszolgattunk."

Mert DugóGeri :)
csak úgy....
jani az erös túlzások embere,ezt bécsben is sikerült bemutatnia! :)
CsipkeRózsa
Megoldották már az áramellátási gondot? :

"Alulbecsülték a tram-train szegedi áramfalását, 70 millióból javítanak"

24.hu/belfold/2021/10/06/tram-train-szeged-aramfogyasztas-terheles/
Nyírfa
@Horizont: 18.24

Kifizettetném Lázárral és az összes résztvevővel ezt a projektet. Nem kell börtön, feleljenek a vagyonukkal - úgyis a mi pénzünk, csak visszavesszük -, a maradékot meg dolgozzák le közmunkában.
Szerintem ez méltányos.
Nyírfa
@Horizont: 18.35

Orbánnak a vasút a kedvenc játéka, igaz, főleg a kisvasút, de a nagyok is a terepasztalán vannak.
Mégsem bizonyít. Pedig azt mondta, a tetteit figyeljük, ne a szavait. Vagyis, elismerte, hogy notórius hazudozó, aztán megmutatta, mint politikus milyen gazember. Én impotensnek is merem nevezni, hiszen a működése az ország viszonylatában terméketlen.
Ha hív a vasút, ám vár a MÁV, üljön biciklire! :))
lusta
@Nyírfa: Akkor még egy apróság. A 60 kilométeres távot 14 megállóval együtt a lengyel vonat 1 óra 12 perc alatt teszi meg.
Nyírfa
@lusta: Megnéztem, kb. 26 km van Szeged és Hódmezővásárhely között, a busz 32-37 perc alatt teszi meg a távot, a villamos ezt néhány perccel lerövidíti. Nagyjából ugyanaz a lengyel vonat teljesítménye, a lényegi különbség a beruházások költségében van. Ja, és, ami fontos, hogy a vonaton van mosdó. De fél órát Szeged és Vásárhely között csak kibírunk. :)
@lusta, azt mondd meg, mi lesz Lengyelországgal. Akkora a baj, amekkora látszik? Nem Belorusszijára gondolok - nem hiányzott - , hanem az EU-val való kapcsolatára.
lusta
@Nyírfa: Ugyanolyan hülyék, mint a mieink. Van egy apró különbség. Nem gondolkoznak és beleszaladnak egy-két pofonba. A jogállamisági meghallgatáson Morawiecki Brüsszelben ugyanazt mondta, mint Varsóban. Na ez nálunk ez nem működik. A pocista zsebcézárunk Brüsszelben teljesen mást mond, azt mondja, amit ott hallani akarnak, míg idehaza ezerrel szidja a brüsszeli bürokratákat. Persze van még a lengyelektől mit tanulni. Ugyanis két konkrét pofonba beleszaladta. Az egyikért naponta egy millió eurót, a másikért naponta fél milliót kell fizetniük. Amit természetesen nem fizetnek, de majd ennyivel kapnak kevesebbet. A lényeg, hogy a Európai Bíróság ítéletét nemhejtották végre, aminek következtében az Európai Bíróság nem szőrözött és kiszabta a behajtandó büntetést. Azon kívül még ők sem kapták meg az újjáépítési alap pénzét. Ha rézletesen érdekel a hülyeségük privátba megírhatom.
Nyírfa
@lusta: Érdekel. Szeretem látni, mi történik körülöttem, és, hogy miért, a lehetséges következményekkel együtt.
Itt megírod az üzenetfiókban, vagy emailban? Ha ez utóbbi mellett döntesz, arra kérlek, kérd el grincstől a mélcímem, itt nem szeretném az üzenetek közé betenni - kis bizalmatlanság a Propi felé.
Nyírfa
@lusta: Oké, köszi. Akkor majd figyelem.
ómió
Hát, ahhoz képest, hogy az efftársak legutolsó "vasútfejlesztése" még a szárnyvonal-felszámolás volt...!
szép új világ
Nos lássuk a tényeket:
30-35 perces menetidőt kalkuláltak a tram-trainnek a beruházás megkezdésekor. A futás próbák során ezt a menetidőt jelentősen megemelték, ami optimális esetben 49 perc lesz. Arról nem is beszélve, ha történik valami előre nem látható esemény, akkor az nem egy járatot érint, hanem sz összeset. A ráfordított költségről már ne is beszéljünk! Ez épp olyan soha meg nem térülő beruház lesz, mint a Belgrád-Budapest vasútvonal.
Qqberci
@ómió: Szerinted ez vasútfejlesztés?...
lusta
@szép új világ: Egyébként nagyon nagy bűn, hogy független komoly hatás- és költségtanulmányok nem készülnek egy adott beruházáásról. Ha készülnek is, akkor ezer évre titkosítják. Persze ebből már látható, hogy valami nagy sumákolás van a háttérben. A független szakéretők teljeskörű szakvéleményt készítenek. Vegyük például a fővonali vasútfelújításokat. Nagyon sok kis állomást megszüntetnek, csak megállónak építik át, mert minekott is egy vágányhálózatot fenntartani. Persze mindenki bólogat, mert ott már nem fognak bevagonírozni sem terményt, sem állatot, sem más terméket. A felújítás után jönnek a problémák, a késések. Elsőbséget élveznek az intercityk, majd a gyorsok és utánuk cammognak a személyvonatok. A sor legvégén a tehervonat áll. Szó szerint, mert ha csak egy apró homokszem kerül a gépezetbe, mert ilyen mindig van, a két nagy állomás között nincs kisállomás, kitérő, ahol be tudná várni, el tudná engedni az elsőbbséget élvező szerelvényt. Ezért vár, vár, vár a sorára a nagyállamáson. Vagy egy másik példa, még a múltból, mert akkor még voltak szakemberek. Az ózdi vasutat be akarták zárni, mert már annyira leromlott az állapota, hogy biciglivel gyorsabban jutott el az ember az egyiik megállóból a másikra, különösen a Bánréve-Ózd viszonylatban. Erre valamelyik vasutasnak beugrott, hogy az egyes vonalon felújítást végeznek és a Győrben felszedett síneken még 80 km/h sebességgel haladhatnak a vonatok az említett Ózd-Bánréve szakaszon. Azóta is ezen járnak a vonatok.
inhuman
Ez farokméregetés.
Orbánnak csak egy kis-kicsi vasútja van, míg Lázárnak egy jó nagy vasútja van.

Lázár tényleg azt hiszi, hogy ő ugyanúgy vezethetné a Fideszt, mint Orbán - hogy egyben tudná tartani, hogy ugyanannyi szavazót tudna bevonzani?
Ha tényleg így gondolja, akkor Lázárra is várnak sok szeretettel (és néhány segédeszközzel) Graz-ban.
Lepényleső
...bár sokkalta többet lezártak mint bővítettek?
Vajon mennyivel klasszabb mint amit Felcsúton kisvasútnak neveznek?
ómió
@Qqberci: Efftársilag csak nem szárnyvonalbezárásnak kell hazudni?
Qqberci
@ómió: Ez egy béna szárnyatlan vonalka...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.