Valaki nagyon jól jár majd ezzel a vasútvonallal.

Már zajlanak a kisajátítások a Mészáros Lőrincék által végzett Budapest-Belgrád vasúti beruházásbanMTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Népszava értesülései szerint június végén és július elején zsinórban rendezik a Budapest-Kelebia vonal első kisajátítási tárgyalásait. Az első körben legalább két tucat tárgyalás várható, amelyek rétet, szántót és lakóházat is magukba foglalnak – írja a 24.hu.

Pál László – aki a projekt megvalósítására létrehozott Kínai-Magyar Vasút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója –áprilisban arról beszélt, hogy a projekt megvalósítása 2173 ingatlant érint.

Elmondása szerint ebből 186 „idegen”, ezeket kisajátítással kell megszerezni.

Mivel a vasútvonal fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánították, az állam nevében eljáró MÁV Zrt. kisajátítási kérelmére 8 napon belül elidegenítési tilalmat jegyeznek be az érintett ingatlanra. Ezután kijelölik az ingatlan értékét meghatározó szakértőt, amely elkészíti szakvéleményét, azt megküldik az érintetteknek, majd jöhet a tárgyalás.

Pest megyében már legalább két tucat ilyen eljárás indult.

Ezek esetében egyébként általában állami cégek által felkért és fizetett ingatlanszakértők a piacinál jóval alacsonyabb ingatlanértéket állapítanak meg, a bíróságok pedig hajlamosak ezeket a szakvéleményeket felülvizsgálat nélkül elfogadni.

Az államközi szerződéssel védett, jelenlegi árfolyamon nettó 800 milliárd forintos költségvetésű Budapest(Soroksár)-Kelebia vasútvonalat egyedüli pályázóként a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő, felcsúti székhelyű RM International Zrt. nyert el a China Railway Magyarország Kft.-vel konzorciumban, a beruházás dokumentumait és szerződéseit tíz évre titkosították.

További költséget jelent a Ferencváros-Soroksár közötti csaknem 7 kilométeres szakasz kivitelezése, amelyet 65 milliárdért végez el a kínai projektcég és a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Zrt.

Forrás: 24.hu

29 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Peller Anikó
@ómió: 11:05, Mit hablatyolsz itt te balfasz, úgy nézek én ki mint aki az eus pénzeket lopja?

Ez egy semmitérő politikai, hitelfelvevő és elbaszó, ellopható, túlárazott, talán sohamegnemvalósuló eszetlenség.

Amit tenni kellett volna az Szegedet Budapesttel összekötő párhuzamos vágány amire fel lehetne terelni a kamionforgamat, amely a mi érdekeinket szolgálja, Magyarországét, tehermentesítve az autópályát és a gázolajkészletet. Sokkal kevesebb CO2 kibocsátással, a személyszállítás modernizálásával a személyautóforgalom is csökkenthető lenne.

De az ilyen marháknak elég ha kína kölcsönt ad, amit el lehet baszni, lopni. Kevés az eszed, az a baj.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
jesz
óóóóIstenem...párás lesz a szemem a kisajátítás szótól...hány embert fognak átbaszni, hány embert(tulajt)fizetnek ki pofátlanul alacsony áron.?...mekkora jattok fognak keringeni, mindenki jól akar járni, elvégre egyszer él, és ilyen alkalom ritkán adódik
szaboria1
Ezen a vonal szakaszon nagyon sok ingatlannak a kertjei érinti a vasúti útvonalat. Vajon hány embert fognak átverni a filléres felvásárlással? A föld tulajdonosoktól meg kisajátításokkal veszik el földeket.
Peller Anikó
Remek beruházás, de minek is?

Miért is kell nekünk kínai belgrád budapest vasútvonal immár dupla áron? Jövőre készre igérték 2017-ben. Nade nem kapkodnak. Mondjuk a kínai hitelt már elköltötték.

index.hu/gazdasag/2017/11/29/budapest_belgrad_ferencvaros_kelebia_vasutvonal_kinai_hitel_eu_minek_nekunk/
ómió
Valaki jól jár majd vele!? Csak nem Magyarország!?
kereső
@ómió: Bizonyára igy lesz- előre megyünk nem hátra ezzel is, elvégre mi az a 2300 év megtérülési idő!
ómió
@Peller Anikó: Az a gondod, hogy efftársilag nem tudtátok ellopni a rávalót? Súlyos "efftársi érv"!
ómió
@kereső: Annyi lett az efftársi kulineveldés terveiteknek? Pedig a görög kikötő- Magyarország közti táv "áthidalására", mint "haladó megoldás", azzal "számoltatok"?
kereső
@ómió: Milyen görög kikötő?Szerintem Belgrád még mindig Szerbiában van. Milyen áthaladás- hány országon keresztül? És ,milyen feltételekkel?,és vámokkal? ,és költségekkel? Arról nem is beszélve, hogy ez a vasút egy hasznositású lesz- minden lakott település gyakorlatilag kiesik az útvonalból, tehát személyszállitás nem lesz. Nem én/mi számoltuk ki a megtérülési időt, hanem logisztikai szakemberek- olyan olcsó bolsevista trükként.
Peller Anikó
@ómió: 11:05, Mit hablatyolsz itt te balfasz, úgy nézek én ki mint aki az eus pénzeket lopja?

Ez egy semmitérő politikai, hitelfelvevő és elbaszó, ellopható, túlárazott, talán sohamegnemvalósuló eszetlenség.

Amit tenni kellett volna az Szegedet Budapesttel összekötő párhuzamos vágány amire fel lehetne terelni a kamionforgamat, amely a mi érdekeinket szolgálja, Magyarországét, tehermentesítve az autópályát és a gázolajkészletet. Sokkal kevesebb CO2 kibocsátással, a személyszállítás modernizálásával a személyautóforgalom is csökkenthető lenne.

De az ilyen marháknak elég ha kína kölcsönt ad, amit el lehet baszni, lopni. Kevés az eszed, az a baj.
ómió
@Peller Anikó:Szóval, Co2-buzi lettél, bolsiék gyagyása, vagy csak a "zöld vénád" terjed mindössze az agyatlanságodig!? A görög kikötőktől Szegedig kamionforgalom? A görögök, macedónok, szerbek meg, ugye, ehhez egy modern, végigvívő elektromos vasútvonal helyett neked tapsikoltak is volna!? Mert nekik, ugye, a füst is jó, bolsiék idiótája!? Kérj magadnak egy Thunberg Díjat! Ugyanaz a "szint" vagytok!
ómió
@kereső: Olyan görög kikötő, bolsiék "lassúsága", hogy az egész projekt a kínai-magyar gazdasági együttműködés és árúcsere forgalom minél zökkenőmentesebb lebonyolítása érdekében merült fel. Innét rá a kínai hitel! Innét a személyforgalmat korlátozó nyomvonal! Tranzitárúra meg nincs vám - erről még nem hallottál, "észlény"!? Az elektromos vontatás meg nulla Co2 kibocsátást biztosít. Na, innét nyomd a baromságaidat!
kereső
@ómió: Értem persze. Kinaikanak, kinai hitelből épiti a magyar kormány- kiani fővállakozóval, mészáros alvállalkozóval. A hülyének is megéri, hogy a kinai áru a magyar kormány által finanszirozott beruházás révén jusson el "könnyebben" Európába. És úgy, hogy az únióba /Európába belépés vámját meg a görögök kapják. Ügyes- mondja a hülye magyar, aki libsi/bolsi és NER ellenség.Vajh mennyi kenő pénzt kapott ezért a külügyminiszter, és mennyivel lett megtámogatva a hatvan pusztai épitkezés. Nem, ne válaszolj- nem érdekel.
ómió
@kereső: Csak nem "beugrott" nálad a görög kikötő miértje! "Csugyészno"! Már csak az nem tiszta számodra, miért nem a létesülő bolsi kuliképzőtök állománya bonyolítja majd le a kapcsolódó áruszállítást? Meg még az se, hogy minden importárú vámját a címzettje szokta "kapni"? Vagy a valójában hülye magyar szokott ettől eltérőt pampogni, veled együtt!? Ez a bolsikonform "kenőpénz" örökös "látképe" előtted meg láthatóan csak rontja az állapotodat!
Clavigo
@ómió: Hogy te mekkora barom lehetsz...!!
Nyírfa
Kínai áru, kínai politikai módszerek ...itt van a sárga veszedelem a nyakunkon. Ezért ne köszöntetet várjon Orbán.
kereső
@ómió: Nem a "kenőpénzen" van a hangsúly- bár a vakcina -és lélegeztető gép beszerző portyázók tudnának mesélni erről- hanem arról a tényről NER hülyéje, hogy a magyar kormány - nem!!!is, hanem személyesen orbán épitett adófizetői pénzen egy másik állam részére egy vagyontárgyat, mertz a vasút mindaddog kinai tulajdon, amig a hitel fenáll. Tapsolj ennek te kretén.
ómió
@Clavigo: Bolsiék fajkreténje! Ne állandóan magadból indulj ki!
ómió
@kereső: Egy normális gazdasági együttműködés keretében, bolsiék fajkreténje, az ilyen kölcsönös érdek szokott lenni. Ha meg a "Zorbán adófizetői pénzen" építteti, akkor - saját böffenetedet agyonrúgva - kizárt annak kínai tulajdona. Az csak "fedezetként" lehetséges úgy, ha a vasút kínai pénzből épül és a hitelvisszafizetés garanciája (jelzáloga) maga a vasútvonal! Vágod, fajbarom, vagy ez is "túl magas"!?
kereső
@ómió: Háááááááááát'sic!, fajbarom, az a nagy fene helyzet, hogy kinai pénzből épül- ami hitel!!, amit a magyar kormány vesz fel, és majd amagyar adófizető állampolgár fizet vissza. Mi ebben az olyan nagyon nehéz , hogy megértsd? Vagy éppen félre akarod vezetni a nagyérdeműt, elhajlitani a valóságot- szokástok szerint. A "vasútvonal a garancia"- azaz, amig a hitel nincs visszafizetve, az a kinaiaké- és ezt nevezed Te normális gazdasági együttműködésnek, és kölcsönös előnyöknek- bár még azt meg nem tudjuk, hogy ennek a sohanapján meg nem térülő vasútvonalnak végül is majd ki szedi a hasznait? Netán, ha a magyar vasúttársaság szállit rajta, akkor fizet használati dijat az üzemeletető kinaiaknak? Miért akarsz mindenkit hülyének nézni a fideSS-es együtt?
Aki Én
@Németh István: Baszd meg te a kurva anyád, elmebeteg kotorék korcs!!!
Aki Én
@ómió: Valami olyan elképesztően buta elmebeteg vagy, hogy ez már összefogásért kiált.
nincs aki segítsen, mindenki elmenekült mellőled, te agyalágyult bolsi csicska?
Te meg a kormos Németh haverod ketten olyan hülyék vagytok, mint a fideszes szekta együttvéve.
ómió
@kereső: Mi a meglepő, bolsiék idiótája!? Hát, a fajbaromságod mértéke! Egyszer "adófizetői pénz", egyszer meg "kínai hitel"? Döntsed már el, bolsiék elmebetege! Ha meg hitel, miért csodálkozik gyagyaságod, hogy, ami készül, az lesz a hitelfedezet!? Eszerint még sosem vettél fel (építési) hitelt? És el se tudod képzelni, hogy néz az ki!? Akkor, igazán "jó efftárs" lehetsz! A "magyar adófizetői állampolgár" meg egyelőre azt az adóssághegyet fizetgeti, amit "nyócév" alatt a nyakába akasztottatok (az elkúrtukért cserébe!) és, aminek a kamatos kamatai mára azt már 40000 milliárd Ft fölé növelték!
ómió
@Aki Én: Megint kiújult az elmebeteg tetves bolsiságod másrahazudási szindrómája rajtad, bolsiék fajkreténje!? Nincs rá semmilyen terápia!? Szólj az ápolóidnak, sürgessék az agydonorodat!
Clavigo
@ómió: Nem szóltak neked a nővérek,,hogy csendes pihenő van a gyagya- szobában ? Az annyit jelent,,hogy ne szarjál a plafonra,,és kussolj vacsoráig,,gyagyás. Hülye vagy
Németh István
@Peller Anikó: Mindent sorjában, a ÉS nemzetközileg is kiemelt helyen lévő a közlekedést, pontosabban a szállítást hosszú távra is gazdaságossá, tegyük hozzá biztonságossá teendő útnak prioritása van! Ez különben régi gond! @kereső: @Clavigo: egy olyan címeres hülyék vagytok, hogy most már egyértelmű a sajátos témákhoz halvány lila fingotok nincs csak és kizárólag arra használjátok a portált, hogy bemutassátok a kiválóan működő igen buta, primitív, az aljasságban, alázásban Oszkár-díjas ki-voltotokat! Mert csak voltatok van-ni nem vagytok, legfefjebb a bilibe!
kereső
@ómió: Nem fogom ismételni magam- kinai hitel, amit az adófizetők fizetnek vissza. Szólj habonyrogánbűnözőnek, hogy nem birod a nohat-t, teljesen elmegy tőle a maradék kis eszed is. Valami márkásabbal itassank. Mert józanul, ennyi baromságot nem képes összehozni senki.
ómió
@kereső: Miközben te magad képtelen voltál eldönteni, hogy "adófizetői pénzből", vagy kínai hitelből készül, bolsiék fajkreténje, aközben az ebből is ordító saját gyagyás mivoltodat próbálod másra hazudni? Igazán "efftársi"!
ómió
@Clavigo: Szóval, neked a nővérek szoktak gyagyás-riadót fújni ott az elmeosztályon, amikor már ön- és közveszélyes vagy, bolsiék elmebetege!? És ilyen "vezényszavakkal", hogy "kussolj, gyagyás, hülye vagy"!? De, akkor, ezt miért hazudnád másra? Úgy az "efftársi"?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.