A Fidesz-barát véleményvezérek Facebook-hirdetéseire annyi pénz megy el, hogy a spanyol választási időszak alatt is számottevőek lehettek volna – írta meg a 24.hu
Fotó: MTI/Soós Lajos
A G7 megvizsgálta, hogy mennyit költöttek a spanyolországi pártok a választásokat megelőző időszakban Facebook-hirdetésekre, és milyen volumenű online marketingkiadást jelentene ez az ötödakkora Magyarországon.
A 24.hu szemléjéből kiderül, hogy a következőképpen alakult a spanyol hirdetők rangsora:
1. a kormányon lévő szocialista párt (PSOE) - 120 millió forint(318 ezer euró)
2. a választásokat másfél százalékponttal megnyerő Néppárt (PP), - 96 millió forint (252 ezer euró)
3. a SUMAR nevű radikális baloldali szövetség (aminek a gerincét a kisebbik kormánypárt (Podemos) adja) – 68 millió forint (178 ezer euró)
A három nagy hirdető párttól kategóriákkal leszakadva következnek a regionális-etnikai pártok, úgymint a katalán ERC (22 ezer euró – 8 millió forint) vagy éppen a kanári-szigeteki koalíció (8400 euró – 3 millió forint).
Hazánk bár ötödakkora mint Spanyolország, és még választási időszak sincsen, a fideszes szócsőként funkcionáló Megafon több mint 70 millió forintot (185 ezer euró) költött a Facebook-hirdetésekre. Ezzel jelentős szereplő lehetne a dübörgő spanyolországi választásokon is, sőt.
A Megafon annyi pénzből lövi ki tartalmait a vakációzó magyar nyilvánosságra, mint az összes katalán, baszk, gallego, kanári-szigeteki párt kampányüzemmódban összesen, megelőzve a 12,5 százalékra befutó, több mint 3 millió listás szavazatot begyűjtő Sumar mozgalmat is, így pedig elfoglalná a dobogó harmadik fokát.
7 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Akikhez elér, azok zabálják.
IQ 30 felett egyébként is hiába vergődnek.
Viszont ez rettentően sok pénz.
Ezek csak a Shikarikhoz, Tehenekhez, ómiókhoz, Philipekhez szólnak.
Ők elég buták a fidesznek.
Új hozzászólás