Minden bizonnyal a kínai BYD készül gigaberuházásra Szegeden. A cég elektromos autóbuszokat akar gyártani – írja az mfor.

Ez a nagyváros kapja a következő villanyautós beruházást, kiváló termőföldre épül a kínai gyár

Az első elektromos buszuk 2015-ben készült. Forrás: PRNewswire

A G7 kérdésére Botka László szegedi polgármester megerősítette a beruházási szándékot, de szerinte nem akkumulátorgyárról van szó, mint ahogy ezt a városban beszélik.

Orbán Viktor miniszterelnök a múlt héten Kínában tárgyalt a sencseni BYD autógyár elnökével. A kétoldalú külgazdasági tárgyalásokon egy kínai autógyár magyarországi építése is terítékre került. A BYD a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, és jelentős európai terjeszkedést tervez, akár két új gyárat is építene európai uniós tagállamokban.

Idén nyáron az Orbán-kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította, és 21 milliárd forintot biztosított a szegedi ipari park kialakítására. A szegedi közgyűlés júniusban szintén zöld utat adott a beruházásnak, a területet átminősítették, és felhatalmazták Botkát, hogy egy személyben hozhasson az ügyben halaszthatatlan döntéseket.

A helyszín a várostól északra, a Béketelep felé, közvetlenül az M43-as autópálya mellett lesz – írja a G7. Ez mezőgazdasági terület, jó minőségű földekkel, sok kistulajdonossal és egy 130 hektárnyi egybefüggő területet bérlő nagyobb mezőgazdasági vállalkozással. Az itt található szántók jellemzően 30–40, a szőlők, gyümölcsösök 60–70 aranykorona értékűek. A G7 több érintett földtulajdonostól és földhasználótól megtudta: a kisajátítási eljárás már meg is indult. Ők egy budapesti ügyvédi irodától kaptak tájékoztatást, mely szerint már az előzetes értékbecslés is megtörtént, az ez alapján tett ajánlattal azonban sokan elégedetlenek.

A portál úgy tudja, a szántókéért hektáronként 2–3 millió forintos árat kínáltak. Ez annak fényében meglehetősen alacsony összeg, hogy az M43-as autópálya építése idején, bő egy évtizeddel ezelőtt ennél magasabb, 4–5 millió forint volt a kisajátítási ár. A tulajdonosok egy része, ha nem sikerül érdemben feljebb vinni az összeget, bíróságon támadnák meg az árat, és perközösség alapítását fontolgatják.

Forrás: mfor, G7
Fotó: PRNewswire

14 hozzászólásarrow_drop_down_circle

kereső
@Nessy: A makóiak meg veszik a lengyel hagymát, a kalocsaiak meg a spanyol őrölt paprikát. Ja, és esszük az idei félig rohadt és fertőzött lengyel krumplit.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
rakitics41
Tiborcz panasza jut eszembe amikor olvasom hogy a jól termőföldjeinkből gyárakat csinálnak szüntelen, ahová nekünk belépni sem szabad!Ezek szerint II.András korában élünk, feudális viszonyok uralkodnak hazánkban, csak az a különbség a hogy a jó király nem tesz rendet a felfordulás után.De az is biztos, hogy a bajt most is a külföldiek hozzák az országba, persze a magyar kiskirályok hathatós segítségével.
lusta
Itt már mindenki hülye. Kiváló termőföldeket beépítik úgy, hogy vannak 14-16 aranykoronás, de még rosszabb földek is és ott semmi. Mondok egy gyors példát, ez pedig az M30. Ha valaki a térképre néz, azt látja, hogy a szlovák oldalon egy S kanyarral csatlakozik a kassai autópálya. Ugyanis volt egy másik terv is, ezt eldobták, amely Miskolc felé a csereháti területen vitte volna a nyomvonalat. A csereháti vidéken a paraszt veri a négy betűjét a földhöz, ha már 14-16 aranykoronás földje van, mert azon a vidéken az átlagos 10-12 aranykorona a jellemző. A Kis-Hernád nyomvonalán megvalósult autópálya 28-30 aranykoronás földeken ment. Kisajátítás során megadták a piaci árat, de a kiváló földek tönkretétele töretlenül folyik.
Nessy
Már úgyis lassan minden talpalatnyi helyet beépítenek, lebetonoznak, eggyel több, vagy kevesebb nem számít! Már eddig is kevés, és megfizethetetlen a "magyar agrár termék", veszünk a multiknál! Pl. kínai fokhagymát
kereső
@Nessy: A makóiak meg veszik a lengyel hagymát, a kalocsaiak meg a spanyol őrölt paprikát. Ja, és esszük az idei félig rohadt és fertőzött lengyel krumplit.
Nessy
@kereső: Hazánk nagyjai viszont elrepülnek homárt enni, vagy éppen amelyik földrészen járnak, annak a specialitásait! Komolyra fordítva a szót, ebből igazában a kínai gazdaság fog profitálni, meg akik itthon megkötik az üzleteket.
namihami
Kevés! Sokkal több kellene!
Legalább annyi, hogy a gyárak udvara összeérjen és a fuvarozás helyett elég legyen a cuccok gyárudvaron történő átszállítása!
kereső
"Az Európai Bizottság bejelentette, hogy a szektor állami támogatása miatt vizsgálatot indít a kínai elektromosautó-gyártókkal szemben, ami védővámok kiszabásához vezethet.
A lépés egyfelől a kínai autóipar feltöréséről és az európai márkák elektromos autós térvesztéséről szól.
Tágabb értelemben azonban az uniós „gazdasági biztonsági” törekvésekbe illeszkedik, amelyek a korábbi, szabadkereskedelmi politikával szakítva erősebb európai érdekérvényesítést, a fontos iparágak és technológiák kivitelének szorosabb állami felügyeletét és az európai piac fokozottabb védelmét vetítik elő.
A probléma, hogy ezek az elképzelések hiába örvendenek növekvő népszerűségnek az Európai Bizottság mellett Németországban és Franciaországban is, az európai üzleti lobbi és számos más tagállam nem támogatja őket.
Természetesen utóbbiak között van a magyar kormány is, amely azokra a kínai kapcsolatokra épít, amelyeket az Európai Bizottság szeretne szorosabb kontroll alá vonni."

Na, melyik lesz az "erősebb kutya"?? Orbán-kina, vagy a német és francia autógyárak???
namihami
@KisTehen: 15.01: Csakhogy ezzel a szegediek nincsenek kisegítve! Ezt ugyanis nemhogy nem a város (mint közigazgatási egység) kapta, de még a környezeti terhelése is nő ettől! Forgalom, kosz, talajfertőzés, stb---az összes kínai ""ajándék"" ezt hozta magával! Itt miért lenne más?
namihami
@Őrnagy: 15.20:
Ismét sikerült olyan helyet találni egy ipari parknak, amelyik jó termőtalajra épült! Ja! Élelmiszerért pedig majd feltörjük a gyárudvart, levegőért a műhelyekbe ültetünk fákat és élvezzük a másodlagos hasznosítás előnyeit!
Mindezeknek remek helye lesz az így ""hasznosuló"" beruházások mellett! A kínai technológiát (amit---furcsa módon---nem otthon üzemeltetnek) pedig a hazai föld tönkretétele mellett idehozza a rizsagyuri, mert a saját földjét hülye lenne szétbarmolni!
namihami
@KisTehen: 15.30: Az eddigi tapasztalatok elsősorban éppen nem a hazai munkaerőre támaszkodnak! Mitől változna ez meg? És ettől a fent leírtak még semmiben nem változnak!
Nessy
@KisTehen: Csak nem mindegy, hogy az ipari parkot a szegedi vállalkozások,cégek használják, vagy egy energia és szállítás igényes. kínai gyár, vendég munkásokkal.
lusta
@kereső: Én nem vagyok makói, ellenben a kertbe az ültetéshez makó dughagymát és fokhagymát veszek. Több a macera vele, de sokkal finomabb. Igaz drágább, meg a postai költséget is én fizetem, de megéri. Persze, úgy igen nehéz bármit is csinálni ebben az országban, amikor már falun is a fűnyírás a legfontosabb kerti tevékenység. Közben megy az ezerrel való sírás-rívás.
rakitics41
A cikk szerint 30-40 aranykoronásak a földek amit most kisajátítanak, tehát a legnagyobb értékűek és nem közepes vagy gyenge minőségűek.A föld értékét szakértők állapítják meg egy ilyen adás-vételnél, tehát nem hasra ütéssel állapítják meg az árat úgy mint az alapértéken felüli gáz árát, vagy a várható infláció mértékét a nyugdíjak korrekciójánál a kormány teszi.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.