Minden bizonnyal a kínai BYD készül gigaberuházásra Szegeden. A cég elektromos autóbuszokat akar gyártani – írja az mfor.
Az első elektromos buszuk 2015-ben készült. Forrás: PRNewswire
A G7 kérdésére Botka László szegedi polgármester megerősítette a beruházási szándékot, de szerinte nem akkumulátorgyárról van szó, mint ahogy ezt a városban beszélik.
Orbán Viktor miniszterelnök a múlt héten Kínában tárgyalt a sencseni BYD autógyár elnökével. A kétoldalú külgazdasági tárgyalásokon egy kínai autógyár magyarországi építése is terítékre került. A BYD a világ legnagyobb elektromosautó-gyártója, és jelentős európai terjeszkedést tervez, akár két új gyárat is építene európai uniós tagállamokban.
Idén nyáron az Orbán-kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította, és 21 milliárd forintot biztosított a szegedi ipari park kialakítására. A szegedi közgyűlés júniusban szintén zöld utat adott a beruházásnak, a területet átminősítették, és felhatalmazták Botkát, hogy egy személyben hozhasson az ügyben halaszthatatlan döntéseket.
A helyszín a várostól északra, a Béketelep felé, közvetlenül az M43-as autópálya mellett lesz – írja a G7. Ez mezőgazdasági terület, jó minőségű földekkel, sok kistulajdonossal és egy 130 hektárnyi egybefüggő területet bérlő nagyobb mezőgazdasági vállalkozással. Az itt található szántók jellemzően 30–40, a szőlők, gyümölcsösök 60–70 aranykorona értékűek. A G7 több érintett földtulajdonostól és földhasználótól megtudta: a kisajátítási eljárás már meg is indult. Ők egy budapesti ügyvédi irodától kaptak tájékoztatást, mely szerint már az előzetes értékbecslés is megtörtént, az ez alapján tett ajánlattal azonban sokan elégedetlenek.
A portál úgy tudja, a szántókéért hektáronként 2–3 millió forintos árat kínáltak. Ez annak fényében meglehetősen alacsony összeg, hogy az M43-as autópálya építése idején, bő egy évtizeddel ezelőtt ennél magasabb, 4–5 millió forint volt a kisajátítási ár. A tulajdonosok egy része, ha nem sikerül érdemben feljebb vinni az összeget, bíróságon támadnák meg az árat, és perközösség alapítását fontolgatják.
14 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Legalább annyi, hogy a gyárak udvara összeérjen és a fuvarozás helyett elég legyen a cuccok gyárudvaron történő átszállítása!
A lépés egyfelől a kínai autóipar feltöréséről és az európai márkák elektromos autós térvesztéséről szól.
Tágabb értelemben azonban az uniós „gazdasági biztonsági” törekvésekbe illeszkedik, amelyek a korábbi, szabadkereskedelmi politikával szakítva erősebb európai érdekérvényesítést, a fontos iparágak és technológiák kivitelének szorosabb állami felügyeletét és az európai piac fokozottabb védelmét vetítik elő.
A probléma, hogy ezek az elképzelések hiába örvendenek növekvő népszerűségnek az Európai Bizottság mellett Németországban és Franciaországban is, az európai üzleti lobbi és számos más tagállam nem támogatja őket.
Természetesen utóbbiak között van a magyar kormány is, amely azokra a kínai kapcsolatokra épít, amelyeket az Európai Bizottság szeretne szorosabb kontroll alá vonni."
Na, melyik lesz az "erősebb kutya"?? Orbán-kina, vagy a német és francia autógyárak???
Ismét sikerült olyan helyet találni egy ipari parknak, amelyik jó termőtalajra épült! Ja! Élelmiszerért pedig majd feltörjük a gyárudvart, levegőért a műhelyekbe ültetünk fákat és élvezzük a másodlagos hasznosítás előnyeit!
Mindezeknek remek helye lesz az így ""hasznosuló"" beruházások mellett! A kínai technológiát (amit---furcsa módon---nem otthon üzemeltetnek) pedig a hazai föld tönkretétele mellett idehozza a rizsagyuri, mert a saját földjét hülye lenne szétbarmolni!
Új hozzászólás