Az éj leple alatt a francia légierő újra lecsapott az Iszlám Államra, megsemmisítették a dzsihadisták egy kiképzőközpontját és egy parancsnoki létesítményét is.

A francia védelmi minisztérium kedden közölte, hogy ismét bombázták az Iszlám Állam állásait az észak-szíriai Rakkában, amely a dzsihadista szervezet székhelyéül szolgál. Összesen 16 bombát dobtak le a városra. 24 órán belül ez volt a második támadás Rakka ellen.

33 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Desischado
@lópicigáspár: Egyetértek veled, a vallás mögé bújva már sok embertelenséget követtek el. És ezt használják ki a terroristák. És Jajmárral meg abban értek egyet, hogy egy normális embert nem lehet behálózni. Akinek minden rendben van a fejében, annak karattyolhatnak. Csak a mentálisan gyenge embereket tudják megfűzni!
Ami a franciák csapását illeti, én örülök, pusztuljanak írmagostul a gyilkosok!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
lópicigáspár
A terror terrort szül! Soha nem lesz vége, amíg a vallás a világon létezik. Mindig lesznek elvakultak és mindig lesz mit megbosszulni!
eszegfu
@lópicigáspár: Egyetértek ezzel az elvvel! Latolgatom... tárgyalni, beszélgetni nem lehet...a vallásgyakorlást nem lehet erőszakkal "visszaszoritani", esetleg betiltani...fegyverrel "visszatámadni" nem célszerü, mert valóban "lavinaszerüen" gördül tovább a terror... egyszerüen nem tudom: lesz erre valaha is megoldás?:((
lópicigáspár
@eszegfu: Miután az emberiség kiirtotta saját magát! :-(
eszegfu
@lópicigáspár: Kissé morbid, de lehet, hogy tényleg: ez a végső "megoldás".:(
36
@eszegfu: Ha egy ország, mindent megtett a vallási semlegességért, akkor Franciaország, biztosan. A kereszteket leszedették az intézményekben. A csadort is tiltják. Mire mentek vele? Azt elérték, hogy a vallási alapú közösségek, még inkább elszigetelődtek az államon belül. A keresztény templomaikat kiürítették. A forradalom előtti katolikus monarchiáról, még csak hallani sem akar az állam. Csak a köztársaságról. Ez a "semleges" történet, nem működik.
JAJMÁR
@lópicigáspár: Nagy tévedés! Bármelyik világvallás szerint nevelkedett embert nehéz fanatizálni, ha egyébként jó nevelést kapott. Azt lehet, akinek gyenge, vagy nincs vallása, akinek nincsenek kötődései, mert enélkül a támaszpontok, igazodási pontok és kijelölt határvonalak nélkül bizonytalanná válik az élet. Ehhez még vedd hozzá a társadalmi gazdasági bajokat is. Ők belekapaszkodnak az erősnek tűnő támaszokba, és bármit el lehet hitetni velük. Az ilyen emberek esnek áldozatul aztán különféle gyilkos szektáknak is.

Próbáld megérteni, hogy az iszlám vallás és a terrorizmus két külön dolog.
Az erőszak minden szélsőségben ott van. Mindben, lehet az vallás, ideológia, nézet, bármi!
A szélsőség a veszélyes!
eszegfu
@36: 13:21 Értem... tehát nem müködik a "semlegesség" sem... nincs normális megoldás... :( Sziria bombázása, majd ujabb francia terrortámadás... ez szerintem nem "életképes" megoldás.:(
lópicigáspár
@JAJMÁR: Félre értettél és vagy rosszul fogalmaztál, vagy nem érted az egészet és semmibe veszed a meterialistákat. Miért lennék én gyenge azért, mert nem vagyok hívő. Az én támaszom a családom és bízom magamban is! Vétek volna most a vallás kialakulásáról vitatkozni, de gondolom, aki a mai világban azt gondolja, hogy isten 7 nap alatt teremtette a világot, annak valószínűen elképzelése sincs arról, hogy mitől is megy egy autó. Igenis a vallás az oka annak, hogy az elvakult hívők így akarnak érvényt szerezni hitüknek. Az is benne leledzik az írásban, hogy ne ölj! Mégsem lehet meg nem történtté nyilvánítani a keresztes háborút, az amerikai hittérítést...! Ez egy soha véget nem érő vita alapja, kár belemenni!
JAJMÁR
@lópicigáspár: Az, aki a vallásban látja az emberi gonoszságot, és a vallást teszi hibássá a terrorista csoport tettéért, nem éppen világos fejű. De nem rólad szóltam én, - miért s vetted magadra? - És igazad is van. A terror terrort szül... de ennek semmi köze a valláshoz. Elvakult emberek mindig lesznek és mindig találnak erre okot is.
lópicigáspár
@JAJMÁR: Akkor miért Isten nevét üvöltve húzták meg a ravaszt, robbantottak bombát? Miért a szent hit felvételére akarnak erőszakkal rávenni bárkit is? Hogy a fenében ne a vallás lenne a hibás!? De ne menjünk messzire, elég szétnézni a saját házunk tájékán! Miért kötelező a hittan oktatás, miért kötelező az istentisztelet az iskolákban? Azért mert néhány elvakult barom (KDNP) így akar még nagyobb hatalomra szert tenni, gyakorlatilag elbutítani az embereket, hogy birka módon bégessenek a nyájban isten pásztorai irányításával! Ha az ősember az első varázslót agyonüti és meg tudja magyarázni, miért csapott le a villám most fele ennyi bajunk se volna!
JAJMÁR
@lópicigáspár: 14:05 Na, látod, ebben is egyetértek. Nálunk is nagy bajok vannak ilyen téren. Könnyű a vallás mögé bújva terrorizálni a tömeget, és a terrornak sokféle változata van.
Az ember a hibás, ezt kellene észrevenni, aki a vallás mögé bújik, hogy a saját akaratát ráerőszakolja a többiekre. Ha nem lenne ez a vallás, keresne egy másikat, ha nem lenne vallás, gyártana egy ideológiát... és mindig ott van mögötte a nagyon is emberi érdek. Hatalom, pénz, terület stb. Bocsi, hogy beleszóltam fönt, hisz nagyjából mi egyetértünk :)
De téves ezért a vallást hibáztatni.
A valódi hibást kell elkapni.
Ja, ha agyoncsapták volna az első varázslót, azonnal jött volna egy másik. És nem csapták agyon, mert igény volt rá, és van :)
egyember
@lópicigáspár: A vallást (bármely vallást) nem szabad összekeverni (azonosítani) az egyházzal, a vallást irányító szervezettel, amely EMBEREKBŐL áll, akik önérdekből használják fel a HITET, erre a történelem folyamán számtalan példát találunk. Nem kell messzire menni -térben és időben- hogy saját szemunkkel, fülünkkel tapasztaljuk.
Desischado
@lópicigáspár: Egyetértek veled, a vallás mögé bújva már sok embertelenséget követtek el. És ezt használják ki a terroristák. És Jajmárral meg abban értek egyet, hogy egy normális embert nem lehet behálózni. Akinek minden rendben van a fejében, annak karattyolhatnak. Csak a mentálisan gyenge embereket tudják megfűzni!
Ami a franciák csapását illeti, én örülök, pusztuljanak írmagostul a gyilkosok!
F_Viktor
@lópicigáspár: @eszegfu: Az iszlám állam ellen nem lehet "semlegesen" fellépni, s az sem lehet, hogy tétlenül nézze a világ térhódítását.
"Vallásuk" hazugság, nem véletlen, hogy a még olyan radikális terrorcsoportok is elhatárolódnak tőlük, mint a Muzulmán Testvériség, a Hamász és az Al-Kaida is.
@JAJMÁR: -nak van igaza, a "szélsőség a veszélyes".
laszlobihari
@eszegfu: sebaj, Isten majd ujra kezdi egy másik majommal, remélhetőleg egy normálisabbal!
eszegfu
@F_Viktor: 02:27 Értem én... csak tudod azt "taglaltuk", hogy tárgyalni nem lehet velük, @36: levezette, hogy a "semlegesség" nem müködik, @lópicigáspár: pedig a "terror terrort szül" véleményével egyetértek... Veled meg abban, hogy nem lehet tétlenül nézni. Igy visszajutottam u.oda, ahonnan én elindultam: lesz e valaha végleges megoldás... mert még elméletben sem tudom elképzelni a jó megoldást.:((
eszegfu
@laszlobihari: 6:18 Akár igazad is lehet... de a tapasztalatok szerint mindig rosszabb jön... nem?!:((
JAJMÁR
@laszlobihari: Ha ha :-D összegyúrtad az evolúciót és a teremtést, de lehet, hogy neked van igazad.
Némely ember ma sem több egy buta majomnál sajnos.
eszegfu
@JAJMÁR: 9:54 Én "ammondó" vagyok: inkább maradjunk a majomnál... lehet, hogy jobb lett volna ott "megrekedni".:(
Eriksson
Lassan napi- és órarenedben kell leszögezni, hogy mikor, melyik ország repülői bombázzanak Szíria felett, olyan nagy a tumultus a légterében.
JAJMÁR
@F_Viktor: 02:06 Most már tényleg nem lehet mást tenni, az IÁ nem kaphatja meg a világot. De miért is történhetett ez meg? A terrorizmus létrejöttének okaiból kellene kiindulni, de erre itt nincs hely.
Megfigyeltem, hogy az IÁ-hoz szinte csak fiatalok csatlakoznak, de szerte a világból.

Persze, a fiatalokban van a lelkesedés, a lendület, a tettvágy, de emellett az is ott van, hogy ezt másban, értelmes dologban nem találják meg. No meg az is, hogy kiveszett a hitük. Az iszlám pedig ad hitet, az IÁ pedig célt.

(Csak szólok, hogy egy nép sincs az ilyen "eltévelyedés" ellen felvértezve. Ahogy fogy nálunk a munka, az értelmes élet reménye, úgy fanatizálódik az ifjúság, és igenis keresi a hitét, és a helyét a világban! )

Az ott élő fiatalok pedig sokan vannak, nekik aztán végképp se munkára, se egzisztencia megteremtésére, se értelmes életre nincs reményük. Nincs más választásuk! Valahova beállni, harcolni. Sokszor azt se tudják, hogy éppen kivel és ki ellen. De bárhogy is van, sokkal inkább élni szeretnének, mint meghalni.

Magyarázzák a rossz integrációval a másod- és harmadgenerációk csatlakozását, mert integrációra képtelenek a hitük miatt.
(De ahogy @lópicigáspár: írta, a "terror terrort szül", a harag haragot. Nem haragudhatunk az egész iszlám világra, mert akkor visszaharagszik ránk 1.6 milliárd ember! Minket jellemez, hogy népszerű kis hazánkban "vadaknak", "műveletlennek", "kecskepásztornak" nevezni őket. Nemcsak sértőek, de nem is igazak, ez többet árt, mint a menekültek.)

Nem lehet nehéz fanatizálni a fiatalokat, pl. azzal, hogy tönkreteszi a hazájukat Európa, az USA, a világ, és hogy ez ellen harcolni kell.. stb. és éppen bombázzák a hazájukat.
A fiatalokra kellene koncentrálni, felvértezni őket a gyilkos propaganda ellen. Csak hát nehéz, mert biz', van igazság alapja.
(Az ember hiszékeny.Pl. csak ezen a blogon, - és nem iszlám vallásúak - hányszor fejtik ki, hogy az eu gyarmatosít, meg az usa... stb. Élesztik a gyűlöletet. Ugye, ugye )
JAJMÁR
@eszegfu: 11:06 Igaz! A majom legalább nem gonosz.
(de ez nem biztos :) )
picike
@JAJMÁR: ide is a íGyurcsány jött hozott ő a hibás mindenért ,a többi elszenvedője mindenki ma
JAJMÁR
@picike: 12:18 Persze, hát persze, persze csak aludd ki magad.
F_Viktor
@JAJMÁR: Írod:
"Persze, a fiatalokban van a lelkesedés, a lendület, a tettvágy, de emellett az is ott van, hogy ezt másban, értelmes dologban nem találják meg. No meg az is, hogy kiveszett a hitük. Az iszlám pedig ad hitet, az IÁ pedig célt."

Igazad van, de kiegészíteném egy itteni közeli szomszéd matek tanár véleményével:
Nagy felelősséget lát az EU-s politikusok, külön kiemelve a magyar kormányt, az EU-s állampolgárok, külön kiemelve a magyarok menekültekhez való magatartásában, hozzáállásában.
Hónapok óta sok energiát és időt fektetnek a középiskolás gyerekek nevelésébe, erkölcsi oktatásába. Ő és a többi tanár ott látja a veszélyt, hogy a társaik által kirekesztett muszlim fiatalok (tinédzser lázadó hajlamaik csak erősítik) csalódnak Európában, a kereszténységben, családjukban, s magában az integrációban is. Esetükben csak egyetlen befogadó közeg marad, a radikális iszlám.

Írod:
"Magyarázzák a rossz integrációval a másod- és harmadgenerációk csatlakozását, mert integrációra képtelenek a hitük miatt."

Ez nem igaz... Pl. a Németországban dolgozó magyar ilyet nem mond, ők azért panaszkodnak, hogy a muszlimok lenyomják a magyarok bérét. Az üzletektől a logisztikai központokon keresztül a bankokig, mindenhol látni muszlim munkaerőt.
Halkan jegyzem meg, Szíriában a háború előtt 2,2 millióan kereszténynek vallották magukat.
JAJMÁR
@F_Viktor: 17:01 Egyetértek, nagyon jókat írtál.
Szerintem mai formájában a társadalmi integráció nem fedi le azt a feladatot, amit érteni kellene alatta. Azon túl, amit írtál, fontosnak tartom, hogy ahogy mi nem szeretnénk iszlámmá válni, ők sem akarnak másmilyenné válni. Ez kellene, hogy az alap legyen, és elvárni egymástól, hogy a másik hitét tiszteletben tartsa. A sikeres beilleszkedéshez - iszlám - a már ott meglévő és jól működő iszlám közösségek segítségét kellene kérni, és amit mi biztosan nem tudunk, de meg kellene tanulni befogadni őket. Elfogadni, hogy más szokásaik vannak.
Megférnek a kultúrák egymás mellett és csiszolódnak is, ha mindegyik teret kap, ahogy megfértek egymás mellett Szíriában, megférnek bárhol.
Az igaz, hogy az állami törvényalkotásnál figyelembe kell venni, mert azzal konfliktust el lehet simítani és gerjeszteni is..

Terrorizmus addig veszélyt jelent, amíg van. Bevándorlóktól függetlenül.
Reménykedem, hogy most már összefognak a nagyhatalmak, és ennek az eredményéről nincsenek kétségeim.
De utána békén kellene hagyni ezeket a népeket, mert különben kezdődik minden elölről. Az lenne a jó, ha utazhatnánk Párizsba és Tunéziába, de Szíriába és Egyiptomba is, ahogy ők meg ide. Nem hiszem, hogy van ember, aki bekerítve akarna élni :)
Csakhogy kicsi az esély a békére, hisz a világ kétpólusú, és attól tartok, ha nem az IÁ, majd lesz más probléma.
F_Viktor
@JAJMÁR: Írod:
"...fontosnak tartom, hogy ahogy mi nem szeretnénk iszlámmá válni, ők sem akarnak másmilyenné válni."

Európában az iszlám vallásúak az össz lakosság 4-5 százalékát teszi ki év végére (1 millió menekülttel számolva). Hol van ez a szám a magyarországi cigányság 10-12 százalékához képest?
Persze, hogy nem lesz Európa iszlám földrész, ahogyan Magyarország sem a cigányság országa. Tudom ez rossz hír a gyűlölet táplálta náci eszméket maguknak tudó mélymagyarjainknak, de ez az igazság.
Az, hogy a muszlimok mennyien térnek át a kereszténységre, vagy válnak ateistává, arra jó példa Törökország európai része. Pl. az isztambuli belföldi repülőterének utazóközönsége semmiben nem különbözik pl. a stuttgartitól.

Többihez nagy gratula, nagyon korrektül látod!
nezelodo
@picike: Elakadt a lemezjátszód tűje, az Orbán lemezén. Hajítsd ki, ma már a digitális lejátszó a trendi, meg a "bevándorlók elveszik a munkádat", meg hogy "megtámadták Európát", és egyedül Orbán tudja megmenteni a kontinenst strófa. A Fletó már nem járja, csak a Vitya kiabál álmában vele, mert állandón vele viaskodik a rémálmaiban.
picike
@nezelodo: de valakit olyan jó hibásnak mondani és ha van olyan az jó . nekem kiakadt a tümn már a lemezen és hidd el a nem szeretem a ... mert ide akarja telepiteni a migránsokat csak a házába vigye be őket ott kerülgesse őket és az őő fejét vegyék le ha kell ne a magyarokét és ne az én fejemet igen az én fejem jó helyen van. A digitális média az jó.
nezelodo
@picike: Olvass tájékozódj, nem mindenkinek szokott mellékhatást okozni, fájdalommal sem jár. Amúgy más útvonalon járnak azok a "migrák" hála a kerítésnek, de az eredmény ugyanaz, ráadásul a régen ott élő állampolgáraik követték el a szörnyűséget, olyasmit amit a mi egyházunk és uralkodóink a XIII században a Szentföldön... Az üzeneteden meg rágódok még, általában elsőre meg szoktam érteni az írást, de ezen még rugóznom kell a nyelvezete miatt.
Lackó50
A terrorizmushoz fegyver kell. A fegyverek meg drágák. Ezt valakiknek pénzelni kell. Az IÁ fő bevétele az olajból és a műkincsek eladásából van. Gondolom, hogy nem készpénzben bonyolítják le ezeket a nagy összegű üzleteket, tehát bankok is benne vannak a pénzek átutalásában. Nem hiszem, hogy az IÁ olyan nagy saját bankrendszerrel rendelkezne, hogy mindezt le tudja bonyolítani. Valakik megveszik tőlük az olajat és a műkincseket. Ezeket kellene először felelősségre vonni. Az oroszok már lebombáztak egy nagyobb olajszállító konvojt. H a bankokat köteleznék a számlák zárolására és azokat kapnák el először, akik ezt az olajat felvásárolják, akkor már pénzügyileg is agyon van csapva a fegyverutánpótlás. (Mondjuk azt is érdemes lenne vizsgálni, hogy a fegyvereket kiktől vásárolják!) A nagy okos titkosszolgálatok miért nem foglalkoznak ezzel?? Lehet, hogy kevesebb emberélet kerülne veszélybe, mint a közvetlen bombázásokkal. (Nem mondom, hogy azokra nincs szükség, de hamarabb be lehetne fejezni ezt a háborút, ha a pénzügyi hátteret szüntetnék meg.) Sajnos úgy néz ki, hogy vannak olyan politikai és gazdasági erők, akiknek érdekében áll a fegyverüzlet és nem törődnek azzal, hogy ez hány ember életébe kerül. Ha ezeket likvidálnák először, akkor már sokkal előrébb lennénk. A gyűlölet szítása csak ezeknek az embereknek a malmára hajtja a vizet. Még több fegyver kell még nagyobb üzlet. Nem kell messzire menni. A jobbik erősödése sokat köszönhet Orbánnak, mert a sok esztelen költekezés (stadionok, kisvasút, Nemzeti bank milliárdos vásárlásai, az egészségügy és az oktatás tönkretétele, a szegénység tagadása, a föld, a dohány üzlet ... de sorolhatnám) - mind, mind a szélsőségesebb nézetek felé terelik az embereket. A jobbiknak elég csak azt mondani, hogy ha ők kerülnek a hatalomra, akkor könyörtelen elszámolás lesz. Ennyit a gyűlöletről. Az oszd meg és uralkodj elve elég veszélyes játék, mert ha túllép egy határt, akkor jönnek a forradalmak.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.