Pedro Almodóvar Megtört ölelések című mozija után két, hasonlóan a melodráma műfaji kísérletével operáló rendező jutott eszembe. Bunuel és Wong Kar-Wai ugyanabba az „iskolába” jártak, mint az immáron tömegkulturális ikonná váló hatvanéves, de témaválasztásának „frissességét” tekintve posztpubertás módjára szabad és eleven Almodóvar. Ez az iskola az irracionális vágy, a pusztító érzelmi rohamok és a melodramatikus megoldások színrevitelében érdekelt, azaz a néző szerelmi és erotikus önreflexiós hullámvasútjában. Erre a hullámvasútra mindenki váltott már jegyet, aki egyszer elérhetetlennek gondolt egy nőt/férfit, akinek mondták már ölelésre vágyakozó tekintetébe, „hogy ez most nem megy”, aki érezte, hogy szerelme nem a boltba megy, amikor köszönés nélkül hagyta ott, miközben ő az ágyra csomagolta volna ki szerelmét.

Forrás: Népszava Online
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.