Szociológusok nem látnak kivetnivalót abban, hogy a statisztikai hivatal módszertant vált, és 2015-től másképp számolja a létminimum értékét – írja az Origo.

Ennek hála, noha ma még úgy tudjuk, hogy a magyar családok 40 százaléka a létminimum alatt él, de egy új számítási módszerrel máris 14,6 százalékra csökkenne a számuk.

A KSH szerint az 1984 óta létező és létminimum néven publikált összeg a szükségletek minimális, társadalmilag még éppen elfogadható szintjét számszerűsíti és nem a legszegényebb családok számát mutatja.

Azt egyelőre a lap szerint sem lehet tudni, milyen módszertanra váltunk, ám a szociológusok és a statisztikusok között abban nincs vita, hogy érdemes lenne az európai sztenderdekhez igazodni.

És ha ez így lesz, akkor egy csapásra 14,6 százalékra csökkenhet a létminimum alatt élő háztartások száma a jelenlegi 40 százalék körüli értékről.

133 hozzászólásarrow_drop_down_circle

szaboria1
Azzal, hogy a statisztika mást fog mutatni a szegénység megmarad ráadásul nőni is fog.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
szaboria1
Azzal, hogy a statisztika mást fog mutatni a szegénység megmarad ráadásul nőni is fog.
Levendula
A stat. hivatal tegye a létminimumot a közmunkás bér alá, így kiderülhet, hogy az egész ország jólétben, gazdagságban él... :(
Feraj49
Az új statisztikai számítás alapján csökkenhet a szegények száma ,akár a munkanélküliek statisztikából történő kivétele.Tehát csökkent a munkanélküliség.Csak hát az a fránya valóság nem akar a statisztikához igazodni.Inkább munkahely teremtésen "agyalnának" mint,hogy ilyeneken.
Csizmás Kond
Ez a létminimumos szédítés épp akkora marhaság mint az átlagbér. Mindkettő a milliárdokat összeharácsolók összege határozza és hordozza.
Omarion Nebula
Fidesz szépségszalon kozmetikai kezelése beindult...
Vastag vakolatréteg alatt egy szipirtyó fog leledzeni..
:DDD
Látod? Nem látod? na látod! Volt nincs::::
pbalage
@Csizmás Kond: rögtön cáfolnám is a hozzáállásodat, a létminimum eddig alkalmazott számításának alapja a fogyasztói kosár volt, aminek az ára határozta meg a minimum színvonalat, Szóval ezen nem nagyon lehetett sok mindent kozmetikázni.
Na ezért szüntetik meg.
Senara
Attól még éheznek az emberek .Ő nem fogják elhinni a statisztikát .Okoskák támadási felület adnak ... Ba***átok meg 14,6 százalékon nem tudtok segíteni .
Csizmás Kond
@pbalage: A létminimum alatt élőket a minimálbér alatti bevételekből élők jelentik. Namármost ha csökkenne a milliárdos jövedelem akkor növekedne a minimálbér átlaga tehát ilyen egyszerű a mese.
Ezek statisztikák nem valóság. A statisztika az adatoktól változik a valóság meg egyáltalán.nem változik.
m.macskosz
@Csizmás Kond:
"Namármost ha csökkenne a milliárdos jövedelem akkor növekedne a minimálbér átlaga tehát ilyen egyszerű a mese."
Tényleg meleg van, látom, ott is, ahol te élsz. :)
A kettő között nincs összefüggés.
Tibor43
Létminimum helyett: túlélő minimum lesz...
Csizmás Kond
@m.macskosz: ..nem jól fogalmaztam ...a minimálbérnek mindig köze van az átlagkeresethez .Egy magasabb átlagkereset alapján megállapított minimálbére helyzete megszűnik ha az átlegkereset értéke csökken és utána alakítják a minimálbér összegét.
m.macskosz
@Csizmás Kond: A minimálbér törvénybe iktatása a mindenkori kormány privilégiuma.
Attól függően, hogy mennyire korrekt vagy inkorrekt az aktuális politikai hatalom, a kötelező minimálbér összege bármekkora lehet. :(
m.macskosz
"Azonnal eltűnhetnek a létminimum alatt élők milliói"
Az jó lenne!
Azaz jó lenne, ha akármilyen manipulatív számítás szerint se élne senki a Földön a létminimum alatt!
magyarbakancs
"Azonnal eltűnhetnek a létminimum alatt élők milliói."
David Copperfild is meg irigyelné ezt a bűvész mutatványt.
Szegénység meg megmarad
Másik
Nahát ezért hülyeség a statisztika.
Matematikai hókusz-pókusz, aminek csekély a valóságalapja.

Lehet ott fenn csűrni-csavarni a végeredményt, a szegények tényleges számán nem ez változtat.
Jézus legelkeserítőbb őszinte mondata; "Szegények mindig lesznek veletek ...".
pbalage
@Csizmás Kond: a minimálbérnek és a létminimumnak nincs semmi köze egymáshoz, ha még mindig nem vágnád.
A lényeg az, hogy a létminimum jelenleg magasabb, mint a minimálbér összege.
m.macskosz
@pbalage: Ráadásul a NETTÓ minimálbérnél is magasabb a létminimum összege,
hála az egykulcsos adónak! :(
volvós
@Másik: 10:32

...matematika és a fidesz kormány ???
Elképesztö a távolság !!!( agyilag is )
bundi
@Csizmás Kond: hülyeséget írsz mint mindig..." A létminimum alatt élőket a minimálbér alatti bevételekből élők jelentik. Namármost ha csökkenne a milliárdos jövedelem akkor növekedne a minimálbér átlaga tehát ilyen egyszerű a mese."
egy...létminimum számítás...
"2013-ban a tipikusnak tekinthető, két aktív korú személyből és két gyermekből álló háztartás létminimumértéke 2,90 x 87 510 forint = 253 779 forint volt havonta, míg az egytagú nyugdíjas háztartásoké 78 759 forint."
forrás ksh ez 2013-as adat a 2014-es még nem jött ki...
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin13.pdf
minimálbér jelenleg...
2. § (1) A  teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló részére megállapított alapbér kötelező legkisebb összege
(minimálbér) a  teljes munkaidő teljesítése esetén 2015. január 1-jétől havibér alkalmazása esetén 105 000 forint,
hetibér alkalmazása esetén 24 160 forint, napibér alkalmazása esetén 4830 forint, órabér alkalmazása esetén
604 forint."
forrás:
kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14185.pdf
2013-ban a minimálbér 98 ezer volt és a családi pótlék gyerekenként 13 300
ez egy 2+2-es családnál 196 000+26 600 volt bruttó...
tehát jóval a létminimum alatt volt...
ja a nettó minimálbér 2013-ban 64 000 körül volt 2015-ben 68 775 lett...talán ez is közrejátszik abban hogy a létminimumot ez alá kell tornázni, mert hogy is néz ez ki a szép statisztikákban...
és ha utánanézel semmi köze egymáshoz a kettőnek...a létminimumot egyszerűen úgy számolják jelenleg, hogy megnézik mennyit kellene enned ha egészséges szeretnél maradni, mennyi a minimális rezsiköltség...stb...
bundi
@Csizmás Kond: a másik...elég egyszerű egy lény lehetsz, ha ilyeneket írsz...
"Namármost ha csökkenne a milliárdos jövedelem akkor növekedne a minimálbér átlaga tehát ilyen egyszerű a mese."
tehát mostr az átlagkeresetre akarsz valamit mondani azzal, ha csökken a maximális fizetések összege akkor az átlag nőni fog?...mert ez elég fura lenne...
mert ezt máshogy nem negyon lehet értelmezni...olvasgass...nem árt...
hu.wikipedia.org/wiki/Minim%C3%A1lb%C3%A9r
mekkelek
Igen, ez ugyanolyan mint teljes foglalkoztatás ami felé haladunk, illetve a hajléktalanok eltûntetése. Amúgy a 4-4.5 millió szegényt az ellenzék (már ami maradt belôle) sokszor a fejükhöz vágta, cáfolni sem tudták, de azért a habony mûvekben lett megoldás.

Már látom is a következô propaganda plakátkampányt ami újabb 600 millióba fog nekünk kerülni...
Csizmás Kond
@m.macskosz: Ha a minimálbér csökken akkor a létminimun szinten élők száma is csökken.
...elmagyarázzam vagy ne ?
Dr. Felipe
Hallom 600 millából fényezi magát a kurmány, hát ebbe bizony már nem férnek bele a létminimum alatt élők milliói. Nekik el kell tűnni a statisztikákból.
Csizmás Kond
@pbalage: a létminimum összege mindig alacsonyabb mint a minimálbér.
Csizmás Kond
@bundi: Az, hogy te minden egyszerűségnek bedőlsz az csak akkor hiba ha hangoztatod. Az igaz, hogy bizonyos számítások alapján jön létre a létminimumi összeg megállapítása, de a minimálbér is ugyanúgy vagy is a meghatározott fizetéseket is ugyanazon kiadások figyelembe vétele alapján számítják ki ...szóval nem szar hanem kaka.
eszegfu
A mostani módszer a "társadalmilag még elfogadható szintje" (nem szó szerint!) alapján határozza meg a létminimumot és nem a "legszegényebb családok számát mutatja". Általában 2 felnőtt + 2 gyermek egy család, és az ő "szintjüket" állapitják meg igy 4 főre. Ha ezen tul családokra vetitik, akkor a családok száma szerint valóban kevesebb lesz, de ha beszorozzuk a 4 fővel, akkor u.az. Hát bizony, ez is egy "játék" a számokkal.
Csizmás Kond
@bundi: ...egyszerűbb vagy mint Mariska...
Én elég régóta dolgozok. Ugyanazt csinálom és kb ugyanannyiért mármint a különböző változások ellenére a bejövetel és a kereset nagyjából ugyanabba az arányba maradt.
Eközben a főnököm fizetése tízszeresére nőtt, tehát változott a munkahelyem átlagbére vagyis nőtt de a helyzetem nem.Ez az átlagbér határozza meg a cégem bizonyos pénzügyi helyzetét.
...írjam tovább is vagy ne ?
nemjoezigy
Ebből is az látszik, hogy a ksh a kormány leányvállalata.
Attól még, hogy a 40% 15%, attól az a szegénység több mint 40% és egyre növekszik, köszönhetően a fideSSkdnp és a gazdagok tevékenységének!
Az itt található közvélemény kutatás eredménye 42%: www.origo.hu/gazdasag/20150707-megvaltoztatja-jovore-a-letminimum-szamitasanak-modszertanat-a-ksh.html , pedig itt csak azok szavaznak, akiknek van netjük. Ez is egy magasabb nívót jelent.
Ezt már megbeszéltük itt:
propeller.hu/itthon/3121380-ksh-nem-meri-tovabb-letminimumot?all#c1364756
wagabund
baromirégen az első óra első percében úgy kezdte a statisztika tanár: -
- kéremszépen, hazudni háromféleképpen lehet...az egyik mód, a valótlanság állítása, a másik mód az igazság elhallgatása, a harmadik mód a statisztika...
-nos ez utóbbit fogom én önöknek tanítani...

azóta tudom, hogy ez igaz, és ráadásul az egyik legszebb tudomány...(ma virágkorát éli)
m.macskosz
@Csizmás Kond: ma, 12:01
" Jöjj kedvesem, gyere, mondd el, mit érzel,
Titkolni kár, hisz látom én."
Ha a minimálbér garantáltan havi nettó ezer Euró lenne,
ám egy kiló kenyér ára 900 Euró lenne, akkor a létminimum sajnos...
Csizmás Kond
@m.macskosz: ...a bérek és az árak valahol mindig egyeztetve vannak...mindenütt a világon...
Macskaszem
A papír mindent elbír, a pofájukon rinocérosz bőr van, a gyomruk meg a legbüdösebb szart is beveszi, ha orbán seggéből jött elő.
m.macskosz
@Csizmás Kond: Észak-Koreában. A piacgazdaság nem erről szól. Márpedig mi lassan harminc éve a kapitalizmust választottuk. Az, hogy a miniszterelnökünk ez ellen dolgozik,
az más lapra tartozik. Csak a régi rendszerben az elspájzolt pénzek mentek Kubába, Vietnamba, ma meg a fideszes oligarchák zsebébe.
Csizmás Kond
@m.macskosz: ...biztos hogy a létminimumról szeretnél beszélgetni ?
m.macskosz
@Csizmás Kond: Milyen buta kérdés ez? Erről szól a cikk.
Egyébként meg kösz, nem szeretnék beszélgetni tovább, ennyi elég is volt.
bundi
@Csizmás Kond: az hogy régóta ugyanazt csinálod (kb 3-4 éve itt irogatsz bizonyos júdáspénzért)ez még nem jelenti azt hogy tudsz is valamit...lássuk...
"@m.macskosz: Ha a minimálbér csökken akkor a létminimun szinten élők száma is csökken.
...elmagyarázzam vagy ne ?"
öööö...de ha megtennéd nagyon hasznos lenne...
de egy kis segítség...
a minimálbér egy háromoldalú megegyezésen alapult az oét-ben minden matek és racionalitás nélkül...(munkavállalók, munkaadók, kormány) ez volt 2011-ig azóta a "Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács már csak javaslattételi lehetőséggel bír."
forrás
hu.wikipedia.org/wiki/Minim%C3%A1lb%C3%A9r
ezekre te is rákreshetnél...
míg a létminimum szimplán matek és biológia...a ksh le is írja...tanácsok, hivatalok kormány nélkül...ennyi...
"A létminimumérték számítása a Központi Statisztikai Hivatalban az élelmiszer-fogyasztás
normatív értékéből kiindulva, az élelmiszereket a
normatívához hasonló értékben fogyasztó háztartások fogyasztási adatainak
felhasználásával történik.
Az élelmiszer-fogyasztás normatív értékének számításakor azokat
az élelmiszer-mennyiségeket vesszük figyelembe, amelyeket az Országos
Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet dolgozott ki. Ezeket az élelmiszer-mennyiségeket
tartalmazza a létminimum-számítás élelmiszerkosara,
mintegy 100 konkrét termékre részletezve. "
valamint...
"A létminimum élelmiszerkosarának tartalma közepes fizikai igénybevétel
esetén fedezi a vonatkozó egészségügyi és táplálkozástudományi
követelményeknek megfelelő teljes tápanyag-, vitamin- és ásványianyagszükségletet.
Aktív korú személynél a normatív élelmiszer-mennyiség
többek között napi 81 g fehérjét (ezen belül 32 g állati fehérjét), 83 g zsírt,
356 g szénhidrátot, 800 mg kalciumot, 3500 mg káliumot, 13 mg vasat,
60 mg C-vitamint tartalmaz. "
és ehhez jön még az egyéb...tudod ezt kb 1500 kiadásainak átlagolásából számolták ki
Csizmás Kond
@m.macskosz: de attól még leírhatom a véleményemet igaz ?
Naszóval a világot azért említettem mert az ilyen jellegű számítások tényleg mindenütt ugyanazon az elven működnek, kisebb-nagyobb eltéréssel.
...és soha olyan nem lesz amikor a létminimum 90%-a lesz egy kenyér ára.
bundi
@Csizmás Kond: "E háztartások – hasonlóan az előző évhez – személyes kiadásaik 33,0%-
át költötték élelmiszerre. 28,8%-ot fordítottak lakásfenntartási kiadásokra,
ennek 56,6%-át háztartási energia vásárlására, ami 3,4 százalékponttal
kisebb arány, mint 2012-ben volt. Egyéb fogyasztásukról elmondható, hogy
kiadásaik 15%-át a közlekedés, hírközlés folyó költségei tették ki.
Egészségügyre, testápolásra, ruházkodásra 9,4% jutott, oktatásra, üdülésre,
művelődésre pedig 4,7%."
forrás: de ezt már említettem régebben...
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin13.pdf
olvasgasd...
és igen ha csak számokat emelsz ki...akkor részben lehet igazad is, ha elsunnyogsz sok mindent...mert egy 2+2 fős háztartásban a létminimum tényleg havi 65 000 alatt van,
"A háztartástípusonkénti létminimumértékeket a fogyasztási egységek
háztartástípusonkénti száma és az egy fogyasztási egységre számított átlagos
érték szorzata adja. A tipikusnak tekinthető, két aktív korú személyből
és két gyermekből álló háztartás létminimumértéke 2,90 x 87 510 forint =
253 779 forintnak felelt meg. E háztartásban az egy főre jutó átlagos létminimumérték
63 445 forint volt."
DE... ezt a két aktív korú felnőttnek kell kitermelnie...tehát a nettó 253 779-et ami a családi pótlék nélkül 227 179 ami fejenként nettó 113 590...tehát durván a minimálbér 68 775 fölött van...
forrás:
officina.hu/gazdasag/93-minimalber-2015
de mondom szívesen hallanám a te verziód is...
bundi
@Csizmás Kond: "@pbalage: a létminimum összege mindig alacsonyabb mint a minimálbér."
tehát ennek fényében ha lennél oly kegyes ezt levezetni...
" ...egyszerűbb vagy mint Mariska...
Én elég régóta dolgozok. Ugyanazt csinálom és kb ugyanannyiért mármint a különböző változások ellenére a bejövetel és a kereset nagyjából ugyanabba az arányba maradt.
Eközben a főnököm fizetése tízszeresére nőtt, tehát változott a munkahelyem átlagbére vagyis nőtt de a helyzetem nem.Ez az átlagbér határozza meg a cégem bizonyos pénzügyi helyzetét.
...írjam tovább is vagy ne ?"
tudod az olyan együgyűek mint én is, szeretnek az olyan űberfasza géniuszok szellemi felsőbbrendűségének fényében fürödni mint amilyen te is vagy...
tehát...nyugodtan írd tovább...ne fogd vissza magad...
"@m.macskosz: de attól még leírhatom a véleményemet igaz ?
Naszóval a világot azért említettem mert az ilyen jellegű számítások tényleg mindenütt ugyanazon az elven működnek, kisebb-nagyobb eltéréssel.
...és soha olyan nem lesz amikor a létminimum 90%-a lesz egy kenyér ára."
és igen ha megtennéd hogy idevetsz valamit a minimálbér számításának műveletéről...mert tudod én még mindig itt vagyok leragadva...
"Magyarországon 1989-ben vezették be a minimálbér intézményét, 1992 és 2011 között mértékét évente[16] állapították meg az Országos Érdekegyeztető Tanácsban (OÉT) végzett háromoldalú egyeztetések végén. 2011. július 30-án a tanács megszűnt, az azt felváltó Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács már csak javaslattételi lehetőséggel bír."
Csizmás Kond
@bundi: ne erőlködj mert nem látsz...már az első mondatod hamis...
- "a minimálbér egy háromoldalú megegyezésen alapult az oét-ben minden matek és racionalitás nélkül...(munkavállalók, munkaadók, kormány) "
"míg a létminimum szimplán matek és biológia"
...szóval míg az egyik a háromoldalú megegyezések matematikai végkifejezése addig a másik amely szerinted egyszerűbb matek és biológiai számitások összességén alapul vagyis a bonyolultabb egyszerűbb.
A létminimum egy átlagos élelmiszermennyiség kalóriaszintjét veszi alapul ami tulajdobnképpen csak elmélet mert nem minden emberre érvényes és itt megemlíteném pl a cukorbeteget...
A minimálbérnél ugyancsak szükségeletek kiadását veszik alapul + az illető képességeit az adott munkakörben.
Ha ennyire nem viselt meg ameleg, hogy van kedved kutakodni keress utánna hogy alakultak a minimálbérek és a létminimumi bűvös szám ...rájössz hogy minimális eltéréssel ugyanaz az arány.
Ha meg zavar hogy írogatok ...fürödj le.
human
Akkor majd a 14,6% fog nőni. És majd azt is újraszámolják.

3,7 millió állampolgár 2010-ben még ez alapján élt létminimum alatt:
"Olyan értékösszeg mely biztosítja, a folyamatos életvitellel kapcsolatos, szerény a társadalom fejlettségének megfelelő konvencionálisan alapvetőnek minősülő szükségletek kielégítését."
infovilag.hu/data/files/212385357.ppt
bundi
@m.macskosz: @wagabund: @eszegfu: @pbalage: eddig azt hittem a kormányoldal legalább valamiféle minimum szintet megkövetel azoktól akiket trollnak felfogad...de a jelek nem erre mutatnak...ennyi
@Csizmás Kond: neked meg...hörrrrhörrrr cicamica...lássuk azokat a macskakörmöket...
Január
A létminimum számítás eltörlése csak arra jó, hogy ne lehessen az éppen regnálókon számonkérni a társadalom életszínvonalának csökkenését
. Milyen érdekes, ha a világon a kormányok a lakosságra nézve negatív dolgot vezetnek be az rögtön begyűrűzik, ellenben a manapság olyan ritka pozitív dolgok sorra elkerülik kis hazánkat.
Van még lejjebb ennek elfedésére is nagyon jó a létminimum számítás kiiktatása.
Csizmás Kond
Amúgy ez az egész létminimumos fejtegetés itt egy garast sem ér ugyanis az csak ott érvényes ahol a létminimumot biztosítja az állam.alanyi jogon kötelezően és egyformán.
bundi
@Csizmás Kond: "A minimálbérnél ugyancsak szükségeletek kiadását veszik alapul + az illető képességeit az adott munkakörben."
ez különösen szép volt...tudnál még ilyeneket produkálni?...
egyébként errefelé kb 20-25 fok körül ingadozik...
www.worldweatheronline.com/Childs-Hill-weather/Barnet-Greater-London/GB.aspx
tehát a melegre nem panaszkodhatom...
a másik...
"Ha ennyire nem viselt meg ameleg, hogy van kedved kutakodni keress utánna hogy alakultak a minimálbérek és a létminimumi bűvös szám ...rájössz hogy minimális eltéréssel ugyanaz az arány."
mindkettő ott van az általam belinkelt oldalakon durván 1992-től...mondom olvasgass...mielőtt valami marhaságot írsz...
bundi
@Csizmás Kond: "Amúgy ez az egész létminimumos fejtegetés itt egy garast sem ér ugyanis az csak ott érvényes ahol a létminimumot biztosítja az állam.alanyi jogon kötelezően és egyformán." ismét egy gyöngyszem...szép nap ez a mai...
tehát ahol az állam nem biztosítja a létminimumot alanyi jogon kötelezően...ott az emberek nem esznek nem mozognak, nem költenek az életre...tehát nem lehet számszerűsíteni ezt az összeget...nagyon ügyes cicamica... ergo magyarországon ahol az állam bácsi (mert bizony ez van...egy bácsi lett az álam) nem biztosítja ezt, nem is lehet kiszámolni ...érdekes meglátás...
bundi
@Csizmás Kond: amúgy nem erőlködök..ez kisujjból jön...
de te elmondhatnád mi is a minimálbér számítás képlete...tudod amire hivatkoztál...
"...szóval míg az egyik a háromoldalú megegyezések matematikai végkifejezése "
és itt:
"A minimálbérnél ugyancsak szükségeletek kiadását veszik alapul + az illető képességeit az adott munkakörben."
és nem zavar hogy írogatsz...sőt épp kedvemre is van...kicsit szórakoztat...tehát hajrá cicamica...elő a macskakörmökkel...
m.macskosz
@bundi: Sajnos @Csizmás Kond: az a fajta fideszes, akit észérvekkel nem lehet meggyőzni,
evidenciákkal próbál szembeszállni, minden tárgyi tudás nélkül.
bundi
@Csizmás Kond: fényezd a kis-gömböc alsó fertályát hadd csillogjon a sötétben...
Csizmás Kond
@bundi: egy icipici részlet...
" Magyarországon 1989-től alkalmazzák a minimálbért, melynek mértéke folyamatosan változik: évente nő, azonban vásárlóerő-paritást (PPP) tekintve hol csökken, hol nő."
nakérlekalásan az a vásárlóerőparitás nem a lízingelt audira értendő hanem arra az élelmiszer és szükségleti dolgokra amelyek biztosítják az adott munka elvégzéséhez szükséges energiát.
...erről ennyit...
bundi
@m.macskosz: ami kimondottan élvezetessé teszi az írásait...és egyben rávilágít a kormánypártok hibáira is...a fura csak az,, hogy a másik oldal ennyi magaslabdából egyre sem csap le...talán ez is jelent valamit...mert milyen ideális állapot az, ha a kormánypárt vezeti az ellenzéket is a háttérben...tudom rossz az aki rosszra gondol...de egyszerűen más magyarázat nem nagyon adódik...ez van...
1magyar
Soha nem szabad egy pártnak ekkora hatalmat adni, mert azt csinál amit akar.
levi
"Már pedig itt rend lesz! " Kiáltott fel a nagymama és besöpörte a szart a szőnyeg alá.
Csizmás Kond
@m.macskosz: ...és ha már így szembeszáltam a tiszteletreméltó evidenciáddal akkor te legalább miért nem a saját meggyőződéseddel érvelsz ahelyett, hogy az általad sem értett leírásokat reklámoznád ?
...és ismét mellélőttél nem vagyok fideszes, soha nem is voltam...
bundi
@Csizmás Kond: "...erről ennyit..."...ööööö...nem...nem ennyit még több ilyet...
na jó ...tehát ha van egy összeg és megnézed ebből az összegből évente mennyit lehet vásárolni ugyanazokból a termékekből az aktuális áron, akkor ez szerinted bizonyítja, hogy ezt az összeget valaki biztosan kiszámolta valamilyen képlet alapján, habár ennek ellent mond, hogy a saját hivatkozásod szerint is ugyanabból az összegből évente változóan hol többet hol kevesebbet lehetett kapni ugyanazokból a termékekből...
upszi...kilóg a lóláb cicamica...esetedben a macskaláb...
de mondom egyszerűen lezárhatnánk ezt a parttalan vitát, ha idevetnél elém mint gyöngyöt a disznók elé valamit ami elég hivatalosnak látszik és van internetes lekövethetősége is, arról hogy a minimálbért mi alapján is számították eddig...léccilécciléccci...
bundi
@Csizmás Kond: ja bocsi ez lemaradt...
hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1s%C3%A1rl%C3%B3er%C5%91-parit%C3%A1s
tehát ennek mi is a köze a magyarországi minimálbérhez?
"A vásárlóerő-paritás (angolul „purchasing power parity”, rövidítve PPP) egy közgazdasági módszer egy alternatív árfolyam kiszámítására két valuta között. A vásárlóerő-paritás méri, hogy mennyi terméket és szolgáltatást lehet vásárolni egy valutában egy másik valutához mérve, ezzel figyelembe véve a különböző országokban eltérő árakat. Az említett javak (termékek és szolgáltatások) egy úgynevezett kosarat alkotnak, aminek a tartalmát megfontoltan kell összeválogatni.
A referenciavaluta általában az amerikai dollár egy adott évre."
a másik meg...
idegen-szavak.hu/zsen%C3%ADroz
kicsit sem...mondom inkább mulattat, vagy feldob egy kicsit...
m.macskosz
@Csizmás Kond: Oké, tudomásul vettem, hogy nem vagy fideszes.
Pá.
bundi
@Csizmás Kond: "...és ismét mellélőttél nem vagyok fideszes, soha nem is voltam..."
hát akkor ki vagy? csak egy macska a tömegből?...aki többnek akar látszani mint ami?
vagy csak egyszerűen egy szőrös kis állat aki bukik a magas szárú női bőrcsizmákra?...így a pride hoz közeledve ... elmondhatnád mi a fétised...
bundi
@Csizmás Kond: "nakérlekalásan"istenem ez a mai nap úgy szép ahogy van...hogy is tudtam ilyen fölött csak úgy átsiklani...
zseníroz?
m.macskosz
@bundi: ma, 15:32
Sajnos, itt van az eb elhantolva!
Egyik kutya, másik eb!
Bár a fidesz-kdnp galerit sokkal undorítóbbnak tartom,
mint az előzőt,
de ez még nem javít a helyzeten.
Csizmás Kond
@bundi: Jó, akkor osszuk tovább a semmit. Igen is mindent mindig kiszámolnak, mégha nincs is az leírva.
A létminimum az az egység amivel egy szervezetet életben lehet tartani a legkevesebb fizikai igénybevétel esetén a minimálbér meg az ahol az életbentartásra rászámolják az ahoz adódó kiadásokat. Ezért is majdnem állandó a kettő közötti távolság. Az, hogy időközben az vásárlóérték változik azt vagy válsággal magyarázzák, vagy bérkorrekciót alkalmaznak.
...ez ilyen egyszerű de attól napokig lehet piszkálni.
m.macskosz
@Csizmás Kond: Ez a párt brossurából idézted?
b+!

ma, 15:31
bundi
@m.macskosz: talán ezért is vállaltuk annyian az útilaput...mert arra az esély hogy a politikai elit irányt vált vagy magához tér gyakorlatilag nulla...egy jótündér keresztanya is kevés lenne hozzá...beette magát mindenhova, ha valami csoda mód irányváltás történne ezek a piszkok a köröm alatt mindenhol keresztbe tennének...
Csizmás Kond
@m.macskosz: ..miért te csak azokat olvasod ?
bundi
@Csizmás Kond: "a minimálbér meg az ahol az életbentartásra rászámolják az ahoz adódó kiadásokat."ez nettó marhaság...bruttósítva meg...csak a fantázia szabhat határt...
tehát ezt te képzeled...de tudod minden számszerűsítve képletekkel elérhető a neten amit számolnak, számítanak...ellenben a minimálbérről semmi...zéró nyista ...ezért is kértelek...a süketelésen kívül valami konkrétat is tegyél le az asztalra...mert addig a véleményed mint lepkefing a szélben...annyitisér...
a kettőről a táblázat...
www.liganet.hu/news/7883/950-ltminimum_minimlbr.jpg
tehát az mfor.hu táblázatában látod hogy a zöld oszlop ahogy te hívod az "életbentartás" összege hogy is alakult 2007-től...a kék oszlop meg szerinted "az ahol az életbentartásra rászámolják az ahoz adódó kiadásokat." a zöldhöz képest hogy is alakult...remélem így vizuálisan ábrázolva rávilágít mi is a problémna és külön érdekes hogy a megközelítésedben a zöldhöz hozzáadva az ahhoz adódó költségeket kapjuk a kéket...na mi is a hiba...áruld el cicamica...
bundi
@Csizmás Kond: erőssen koncentrálj...zöld...kék...zöld...kék...na mit látsz? hogy lehet az, hogy a zöld a nagyobb amikor a kéknek kellene...érdeklődve várom a magyarázatot...
Csizmás Kond
@bundi: kivártam mert mindenikre nincs kedvem külön válaszolni...
Szóval ideges vagy mert a minimálbérre nem találsz képleteket...nahát...és mond a te béredet tudod miként számolják ki ?
A minimálbért jogszabályok szerint határozzák, az hogy ezek hogy működnek nem tudom...de szerintem akit érdekel az rátalál.
Feraj49
@1magyar: ma 15,34-re.Igazad van.Csak ezek rendszerint /legalább is nálunk / a biztonságuk kedvéért még egy "kis pártot" is maguk mellé vesznek. Lásd MDF- SZDSZ,MSZP-SZDSZ,FIDESZ-KDNP.FIDESZ- KISGAZDA .Ezek a kis pártok aztán jól megutáltatják magukat ezáltal a "nagy pártokat " is,és legtöbbször eltűnnek a "süllyesztőbe" a piti politikusaik.
bundi
@Csizmás Kond: igazából csak rá akartam mutatni hogy a kettő között semmi összefüggés...de fura mód most tőlem várod el, hogy keressem meg mi alapján számolják a minimálbért, holott én voltam az aki többször is hangoztatta hogy ez csak megállapodás a munkaadók, munkavállalók között...
www.liganet.hu/page/199/artID/7883/html/cel-a-letminimum.html
fura a logikád...
és nem ideges, csak kíváncsi vagyok, te mire alapozod ezt a felvetést...
a jogszabály amire hivatkoztál...
347/2014. (XII. 29.) Korm. rendelet a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról
...tehát meggyőzhetnél, hogy neked van igazad, és tényleg van valami köze az egyiknek a másikhoz, és hogy a minimálbért is kiszámolják, nem csak megállapítják...egy én ennyit adok-nekem ennyi kell-de én ennyit tudok csak adni-na akkor ennyi is elég...megállapodás végén...
Csizmás Kond
@bundi: Persze, rá akartál de a színes grafikonon kívül nincs mire mutass.
...olvasgass ha érdekel...
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/letmin/letmin13.pdf
bundi
Mielőtt vered magad nagyon nézz utána mit is küldtem neked 15.08 kor...mondod olvasgassak...hmmm...te is megtehetnéd néha cicamica...és még egy dolog hogy is van az hogy ha a létminimumhoz hozzáadsz valamit akkor az csökken?...cicamica...
bundi
@Csizmás Kond: bocsi cicus az előbbi a tied
Hari
A számokkal lehet játszani, de ezek szerint az emberekkel is. Csak így tovább, és maholnap (ha már nem most) mi vagyunk a világ legmagasabb színvonalon elő nemzete,és ezt a Statisztikai Hivataltól kell megtudnunk? Milyen jó, hogy van ilyenünk ! Ha már statisztika, eszembe jut az átkosban terjedt mondás, ami valahogy így szólt: kérdés: mi a hazugság fokozatai, válasz: hazugság, nagyobb hazugság, statisztika. Röpke 25 év alatt visszajutottunk ugyanoda ! Az egyenest körösítettük.
zöldszem
"A statisztika olyan, mint a bikini. Sok mindent megmutat, de a lényeget eltakarja."
/Aaron Levenstein /
justhpeter
Sajnos ehhez még a fideSS seggstatisztikusok is hülyék. Csak egyetlen törvényt kell hozni, mégpedig arról, hogy az adott dolgot hány naponta kell újraértelmezni és újraszámolni.
Ezzel a módszerrel nem is kell statisztikusnak lenni, csak seggnyalónak.
Csizmás Kond
@bundi: ..itt elég zűrzavar van...mármint kint...
szóval az itteni létminimummal hollandiában éhen halnál, az ottani létminimummal itt meghaladnád a szakképes fizetést...pedig arról volt szó hogy az létminimum a biológiai élet fenntartására szükséges valami . A biológiai fentartás pedig hollandiában is és itt is ugyanannyi kalóriát igényel...
...az hogy egyik helyt drágább a feketekenyér mint máshol..ez már gazdasági kérdés és minden gazdasági problémát jogszabályok határoznak meg...
nem kell túlfilozófálni.
A béreket pedig nem kiszámítják hanem az örökölt szokást alakítják a jelen helyzethez. Nincs az a szakember aki pl két pék munkáját külön tudná értékelni, ezért is egységesek a bérezési szokások és csak nagyon felületes megkülönböztetéssel vannak meghatározva a szintkülönbségek.
m.macskosz
@bundi: Igazából nem érdekel a minimálbér meghatározásának módja, nem is értek hozzá, csak azt tudom, hogy épp oly nevetséges, mint a nyugdíj minimum meghatározása. Akkor lenne jelentősége, ha törvény szabályozná, hogy közalkalmazott, köztisztviselő, közakárki...
kvázi az adófizetők által befizetett jövedelemből ne kaphassanak többet, mint a nettó minimálbér ÖTSZÖRÖSE. Ajánlatom még így is gáláns, azt hiszem...
Azt viszont szintén törvény szintén kötelezővé tenném, hogy a nettó minimálbért mindenki megkapja, ne lehessen trükközni a négy-hat órás bejelentéssel!
coyote3
Na hát ez nagy királyság!!! Csak eltűnik végre az a sok statisztikát lehúzó annyit is ér ember. Lesz itt életszínvonal emelkedés pártunk és kormányunk nagy örömére...:)
agnes200
Holnaptól a halál beálltát is új módszerrel fogják megállapítani Magyarországon, és akkor kevesebb lesz nálunk a népességfogyás.
agnes200
Ja, és ha új kormány lesz, akkor visszatér a KSH a régi számításra!
lajospapa
Igen, sok módszere lehet a szegénység számításának, viszont akik számolgatják, azok nem érzik. A szegények viszont érzik és átélik. Ez nagy különbség!
Hari
@1magyar: sajnos ez mifelénk csak a társadalom elenyésző részében tudatosul. A döntő többség még mindig a "hanem et circensem " színvonalán van, megkockáztatom, hogy nem is a saját hibájából, (de ebbe most ne menjünk bele) Angliában, mellesleg ahol írott alkotmány(alaptörvény) sincs(!) nem tegnap óta királyi rendelet tette kötelezővé, hogy a parlamentben legyen hatékony ellenzék. Ők -mármint a nép-sok évtizeddel ezelőtt tudták, hogy így lehet hatékonyan megelőzni,hogy egyik v. másik párt diktaturája alakulhasson ki. Hol vagyunk mi ettől? Fényévekre !!!
kkalman
Azzal, hogy a jelenlegi 40%-os szegénységből 14,6 %-osat csinálnak, nem jelenti, hogy a valóban szegények gazdagok lesznek
F_Viktor
Erre lehet majd építeni 600 millióból a "Magyarország Erősödik!" kampányt, amit majd folyamatosan tudnak bégetni a kormány birkái.
Desischado
Ezt is elkozmetikázzák, mint a munkavállalást a közmunkával, de ettől a valóság még valóság marad. Íme egy embertelen, cinikus kormány lépése! Amit nem akarnak meglátni, az nem is létezik a számukra! Gerinctelen, embertelen férgek, nem más!
F_Viktor
@Desischado: Az imént írtam a görög válsághoz, hogy Magyarországon is a göröghöz hasonló folyamatok zajlanak.
Magyarország nem erősödik, azt éreznék a magyar emberek. Akkor a beruházások nem kizárólag az EU-s beruházásokra korlátozódna.
Olyan hülye senki nem lehet, hogy a 10 százalékos gazdaságnövekedési kampányt elhiszi, mikor az ország egyetlen húzóágazata a német autóipar.
Knapp75
@Csizmás Kond: Annyira jó, hogy megint találtál egy témát, amiről fingod sincsen... :)

Azt nem értem, hogy ha ilyen bátran leállsz vitatkozni bármilyen témában akár hozzáértőkkel is, akkor hogy a fenébe maradt neked ugyanannyi a fizetésed, miközben a főnöködé a tízszeresére nőtt?!
szaboria1
Amennyiben az ország tényleg jobban teljesít akkor miért kell megint 600 milliós plakátokkal és reklámokkal népszerűsíteni magukat. Ha igaz lenne akkor éreznénk a saját megélhetésünk javulásában.
human
@szaboria1: Lehet, hogy csak a 600 millió "jobb" helyre juttatása a lényeg. Ezt hívják szemfényvesztésnek. Amíg a bűvész jobb kezére figyelsz addig a ballal csal.
A sok nemzeti konzultációból is a Magyar Posta jár anyagilag csak jól.
szaboria1
@human: Igaz megint valakit ezzel "jobb" helyzetbe juttattak valakiket, mert plakát és reklám lesz belőle.
bundi
@Csizmás Kond: egyszerűen nem ismered el hogy lövésed sincs valamihez..csak erőlteted ezt a tudálékos marhaságot...egyre nagyobb ökörségeket írsz...ennyi
human
@bundi: Én jót derültem ahogy @Csizmás Kond: próbálja kimagyarázni ahogy a fidesz próbálja eltüntetni a romló életszínvonalt igazoló adatokat. Az hiszem agitprop-nak hívták rége amit ő csinál most.
bundi
@human: a gond az, hogy@Csizmás Kond: és a hozzá hasonló egybitesek nem fogják fel...a statisztika nem számít...lehet jó vagy rossz...meg lehet magyarázni és vagy hiszi valaki vagy sem...az adókat nem a statisztikusok fizetik be...hanem azok akik be tudják ...mert van munkájuk...egy statisztikán be lehet bizonyítani hogy a munkanélküliség lassan megszűnik...mindenki bőven a létminimum felett él...de ha belegondolsz hogy ott a 65 ezres minimálbérből az emberek jól megélnek, míg a csúnya angliában az itteni havi 900 (most kb 400 000 ft ) fontos minimálbér azért nem sok és az árszínvonal kb egy szinten van...na ez kissé nevetségessé teszi az ottani statisztikát...j...és ha itt nem éred el a heti fejenként kb 90 fontos létminimumot a rent és az utazás levonása után...a hiányzó összeget megkaphatod ha igényled...na ezért nevetséges ez a statisztikásdi...
bundi
@human: ja gondolom tudod, hoigy az új számítás szerint kb ausztriával kerülünk majd egy szintre (papíron) ...tehát statisztikában az ország jobban fog teljesíteni jóval...olvasd el az eredeti cikket
www.origo.hu/gazdasag/20150707-megvaltoztatja-jovore-a-letminimum-szamitasanak-modszertanat-a-ksh.html
KERKA
Lényeg a lényegbe, hogy itt lép be az erőforrásos Balog úr aranymondata, hogy a szegénységet nem lehet leírni. Emlékeztek rá? tehát jön a kozmetika. Papíron lesz kimutatva a nyomor. Megváltoztatják a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetűek besorolását és máris szebb a leányzó fekvése
Freewolf
Már hogy lennének létminimum alatt élők? A létminimum alatt halottak vannak! Ezek inkább azok, akiket az állam, vagyis mi tartunk el, hogy aztán hálából a gyerekeik kerüljék az iskolát és raboljanak, gyilkoljanak. Ki kell a segílykét egészíteni, ez a liberálisok szerint természetes! Végül sanyarú sorsukra hivatkozva bővítetten termelik újra a segélyen élősködők számát, akik azért szorultak oda, mert ők sem jártak iskolába.
Két dolgot tudnak igazán: sajnáltatni magukat és arcátlanul követelőzni, de agresszíven ám!
human
@bundi: A statisztika nem lenne rossz dolog. A tisztánlátás és a jövőtervezés egyik fontos eszköze. De olyan ez mint a maghasadás. Lehet vele jólétet teremteni és tömegeket megölni, attól függően, hogy mire használják.
human
@Freewolf: Ja, és ebből van 4 millió ma Magyarországon. Mert ugye tudod, hogy miről írtál!
Freewolf
Statisztikát egy dolog miatt nem készítenek. Kiderülne a rengeteg hazugság. Az, hogy kik követik el a legbrutálisabb bűncselekményeket és milyen körökből kerülnek ki a bűnözők. Nem lehetne akkor hazudozva sajnáltatni, mert a többség elborzadna, mint ahogy elborzad az is, aki egy kicsit is a valóságra meri nyitni a szemét és nem a liberális magyargyűlölő hazudozásnak dől be!
Freewolf
@human: Ha nincs statisztika, honnan tudod, hány emberről beszélünk?
human
@Freewolf: Ha nem tudsz statisztikát mondani, akkor ne húzd rá 4 millió emberre a véleményed légy szíves. Köszönjük (a 4 millió létminimum alatt kereső)
Freewolf
@human: Létminimum alatt élőkről van szó! Honnan van ez a statisztika? Ha ez igaz, akkor van 4 millió bűnöző, hiszen a megélhetéshez csak a bűn nyújt segítséget!
human
@Freewolf: Azt sem tudod, hogy a létminimum mit jelent és hogy készül? Hát akkor itt le is zárhatjuk a csevegést.
Freewolf
@human: Te azt nem tudod, egyáltalán mi az! Pufogtatsz itt a jól értesültet adva, közben lehet az olvasással is hadilábon állsz, mert a szövegértéssel biztosan!
karma1
@Csizmás Kond: Tegnap 12.33-ra: Erdekes a megkozelitesed, de rossz! Ha te 25 eve ugyanannyit ero bert kapsz, mikozben a fonokod a 10-szereset keresi meg, akkor ez annyit jelent, hogy a te bered emelese mindig csak inflaciokoveto volt, eppen csak megtartotta a realerteket, vagyis a te eletszinvonalad nem csokkent latvanyosan. Ez jo, mert nem erzed meg az eletszinvonal romlasat. Attol viszont, hogy a fonokod fizuja 10-szeresere nott, akkor az nem azt jelenti, hogy a ceged berszinvonala emelkedett, hanem csak azt, hogy a ceged kenytelen volt a termekeinek aran jokorat emelni, hogy a fonokod fizetese es annak adovonzata befizetheto legyen az allamkasszaba. Aztan amikor ezert a kenyszeru aremelesert a ceged arucikke a piacon egyre nehezebben adhato el, akkor a fonokseg elkezdi vakarni a fejet, hogy mi tortent, es ha megfigyeled, akkor sosem ott kezdik, hogy a vezetok fizeteset lefaragjak, vagy a meregdraga kocsijukat es annak koltsegeit faragjak le, hanem elmagyarazzak neked, meg a tobbi melosnak, hogy a kovetkezo 5 evben nem lesz beremelesed, mert nem engedheti meg maganak a ceg.
A letminimumot minden kormany a sajat szocialis erzekenysegenek megfeleloen allapitja meg, ebbol a tegnapi intezkedesbol csak az vonhato le, hogy a magyar kormanyban a szocialis erzekenyseg csiraja sem talalhato mar meg, es deklaraljak is, hogy mennyire sotet polgarokat akarnak kitenyeszteni, egyszeruen azzal a huzassal, hogy a kulturalis koltsegeket egyszeruen eltuntetik a letminimum szamitasbol.
karma1
@Csizmás Kond: Folyt.: A mindenkori kotelezo minimalbernek pedig fedeznie kell egy ember atlagos koltsegeit a megelhetesre - luxuskiadasok nelkul, ES ENNEK NEM KELL TARTALMAZNIA A KULTURALIS KOLTSEGEKET! Amikor pl. nalunk Uj-Zelandon megallapitjak minden aprilis elsejen a kovetkezo minimalber emelest, akkor elotte a partok (az ellenzekieket is beleertve) kozosen dontik el, hogy mire mennyit szamolnak ki. Ebbe beleertik a lakhatas, elektromossag, telefon- es kozlekedesi koltsegeket is. Beletartozik a futes, orvosi koltseg (40 dollar egy szimpla orvosi vizit, 8000 forint ), gyogyszer, biztositasok, magannyugdij-megtakaritas, ruhazkodas, es "egyeb", elore nem lathato koltsegek is, ami az osszes elozo kiadasnak kb. a 10 %-a. Ezaltal egy olyan eros munkasreteget alakitanak ki, akik meg tudnak elni tisztesseges es ertelmes munka vegzesebol eleg jo szinten megelhetnek. Ebben a korben nem tudsz extran megtakaritani, kulfoldi utazast, vagy draga kocsit venni, de jo budget keszitesevel sok egyebre lehet minimalisan penzt atcsoportositani. Hidd el, ugyanezt meg lehetne Ma.o.-n is csinalni, igaz, akkor a kisvarosok polgarmesterei nem Mercedeseken meg Audikkal jarnanak, hanem Skoda Favorittal, mint amivel a mi polgarmesterunk is jar Ujzelandon.
karma1
@Csizmás Kond: 14.42-re: Hogy erted, hogy az arak-berek mindenhol egyeztetve vannak a vilagon? Ez nagyon erdekes, mert akkor az az egymillio kitantorgo gazdasagi "nemzethy" menekultunk felre lett informalva: Ugyanis Ma.o.-n egy orvos csak a 10-et kapja egy nemet orvos berenek, hasonlo eletkor, szakmai felkeszultseg mellett. Az arak ugyanigy vannak kialakitva: el kell mondanom, hogy SEHOL a vilagon nincs "egyeztetve", ugyanis nem a kommunizmusban elunk, hanem PIAC-gazdasagban, ahol a kereslet hatarozza meg az arakat. Te biztos nem szeretned a mi ujzelandi elelmiszer, cigi- es pia-arainkat, nem ott akarnal mobiltelefont, computert venni, foleg nem akarnal ottani arakat fizetni a szolgaltatasokert, en viszont meg tevedesbol sem akarnek annyiert dolgozni, amirol a kis taknyos megallapitotta, hogy "47 ezerbol meg lehet elni"...Biztos, hogy orommel fizetned a 15 %-os AFA-t, ES CSAK EZT AZ EGY ADOT, mint ahogy itt is mindenki boldogan megfizeti.
Csizmás Kond
@karma1: N a figyelj kislány !
Ahogy látom letelt a vakáció, vége a rokonlátogatásnak és a honvágynak, a májad újra a régi ritmusban működik és megindult az epetermelésed.
Nem baj ez, sőt ilyen a normális életműködés de kérlek ha nem veszed rossz néven ne képzeld magadat más kitenyésztett fajnak mit azok aki ugyanott ugyanakkor lettek tenyésztve mint te csak több önbizalommal és felelősségtudattal sőt ide sorolhatnám mindazokat a tényezőket amik itthon marasztottak minket.
..ennyit a tenyészetről...
Továbbá az a szociális jólét amiket te ott megélsz és itt oly szorgalmasan felsorakoztattál az ugyanolyan alapokon működik mint valaha nálunk az a híres szociálmunkásizé kommunista rendszer, csak itt a nevén merték nevezni ott meg elkeresztelték.
Rendszerek és rendszerek különböznek, sőt mégha ugyanaz a nevük akkor sem kötelezően egyformák, tehát az amit te most annyira imádsz és minden alkalmat megfogsz fogy itt népszerűsíthesd a tapasztalataidat itt éép huszonöt éve bukott meg..szerinte még akkor te is itt voltál és épp azt kiabáltad, hogy elég...
A létminimum az egy sajnálatos dolog, és bárki bárhol éli át csak az tudja mi az nem az aki a gugliból biflázik...szóval ne szórd a sódert mert szerintem fogalmad sincs róla, főleg mert épp a létminimum elkerülése véget és a jólét felhagyása miatt kötöttél útilaput.
Árak és bérek...szóval azok egyeztetése nem is követel olyan nagy szaktudást csak abban a százalékban kell emelni vagy csökkenteni mint a kukoricalepény árát...az is egyikhelyt drágáb a másikhelyt ólcsóvbb ilyen a munkabér is..itt is ötöt tudsz megvenni egy napi keresetből ott is...
...a minisztereket pedig inkább hagyjuk...az amit te látsz egy külsőség, és az ilyen külsőségek épp azoknak szólamnak akik el is hiszik...
...és ha már annyira odavagy mindenért áldozhatnál egy annyit, hogy tudj magyarul magyar karakterekkel írni...ez is hozzátartozik az önbecsüléshez.
Csizmás Kond
@Knapp75: ...én is úgy örvendek hogy ismét rám találtál...
Knapp75
@Csizmás Kond: A 17:22-eshez külön gratulálok! Ilyen hosszú és értelmetlen katyvaszt még te is ritkán hozol össze! :)
Az új-zélandi piacgazdaságról írnak neked, levezetve, hogy a piacgazdaság mennyire eltér az általad vizionált "minden egyeztetve van" rendszertől, erre ráébredsz, hogy tulajdonképpen ez a piacgazdaság a nálunk megbukott szocializmussal egyenlő! Bravó! :)

Még!
Lepényleső
Azt a választások kapcsán tudjuk,hogy a matek erős oldaluk,de még mindig inkább így,mint
egykoron a kiválasztottakkal cselekedtek néhol Európában,bár az is hasonlóan kezdődött.
Mark Twain szerint; Háromféle hazugság van: 1 A sima hazugság,
2 Az aljas hazugság,
3 A statisztika.
A sorrendiséget mindenki maga döntse el, fordított-e,vagy így helyes.
human
@Lepényleső: A csaló statisztikának ékes példája Orbán bevándorlóellenes konzultációja. Először szépen kérdéseket tesz fel a terrorizmusról, majd a 3-as pontban összekapcsolja a bevándorlókkal. Miután a válaszadó fejében sikeresen összekötötte a bevándorló fogalmát a terroristávan, hát persze, hogy senki nem akarja őket a határainkon belül látni.

Ezért van, hogy valódi statisztikát készíteni egy szakma. (Persze lehet, hogy Orbán konziját is hozzáérő készítette, csak megsúgták neki, hogy milyen irányba kell megvezetni a kérdésekkel a válaszadót).
Csizmás Kond
@Knapp75: Köszi a gratulációdat de fölösleges erőltesd vele magad hacsak nem érzel kényszert rá...
..és az én véleményem szerint Karma annyit ért az új-zélandi piacgazdasághoz mint szamár a harangöntéshez...és amit elmagyaráz azt te tudománynak veszed, sőt általa nagyraértékeled önmagad...
Hogy némi megközelítésed legyen a Karma leírásáról ő csak azt és úgy írta le ahogy ő látja tapasztalja és tetszik neki.Vannak ott még sokmindenfurcsaságok amiket meg sem említ mert az nem hozna jó képet az általa írt dicsőitéseknek...de nem ez a lények ő ennyit lát ennyi az amit fel is fog te meg majd kiugrasz a bőrödből, hogy tapsolj neki..
...megpróbálkozhatnál néha saját egyéni meglátás leírásával úgy hogy abba mások piszkálása ne legyen benne csak a te egyéni észrevételed ami kimondottan a cikkhez igazodik mintha egyedül lennél a beíró...vagy ez neked nem megy ?
bundi
@Freewolf: speciel volt egy ismerős pár aki ápolónő műtőssegéd kombóból állt pótlékokkal együtt 95 és 110 ezres fizetésért...családi pótlékkal kb 250 000 volt a havi bevétel összesen...a létminimum meg ugye 2+3 as családra 290 000 körül van...
de tudom róluk ez a véleményed...
"Már hogy lennének létminimum alatt élők? A létminimum alatt halottak vannak! Ezek inkább azok, akiket az állam, vagyis mi tartunk el, hogy aztán hálából a gyerekeik kerüljék az iskolát és raboljanak, gyilkoljanak. Ki kell a segílykét egészíteni, ez a liberálisok szerint természetes! Végül sanyarú sorsukra hivatkozva bővítetten termelik újra a segélyen élősködők számát, akik azért szorultak oda, mert ők sem jártak iskolába.
Két dolgot tudnak igazán: sajnáltatni magukat és arcátlanul követelőzni, de agresszíven ám!"
nem gondolod hogy néha ritka nagy farok tudsz lenni?
bundi
@Csizmás Kond: cicamica mi van elfelejtettél dorombolni?...látom nagyon belelovaltad magad hogy gazdasági géniusz vagy...csak nehogy a doktor bácsi észrevegye...még a végén nem masírozhatsz a kórteremben bilivel a fejeden...
Csizmás Kond
@bundi: ...köszi, hogy ennyi-mindennek elképzelsz de nehogy megerőltesd magad...a végén még neked kerül a bili a fejedre...
panellproli
Az átlagbér emelkedéssel nem kell trükközniük, mert ha az állami vezetők bére 1,6 millával emelkedik, ezt leosztják a népességre mindjárt mindannyiunknak több tizezres béremelkedése lesz. Nahát ez a statisztika igazsága
bakurasz
A célirányos, jól végrehajtott kommunikáció már több mint fél siker. A Csüngőhasú jól megtanulta ezt Angliában, kommunista pénzen. Ha elég jó a duma, nem kerül sokba a többi, több marad a zsebekbe. Ezt nem veszik észre a Fitymax-fanok, nekik elég a duma meg a proletárszendvics. (Két száraz kenyér közt egy harmadik...)
kukac50
Biztos a megélhetési létminimum 28 500 forint lesz a statisztika szerint.
Ez a Népirtás Fidesz módra!
kukac50
Miért? Le lövik a szegényeket? Adnak több pénzt?
verum
Eszembe jut egy vicc.
Elmegy a hetvenöt éves bácsika az orvoshoz és kér valamilyen gyógyszert, mert már nem tud naponta a feleségével házaséletet élni. Az orvos elcsodálkozik és kérdezi:
-Miért akar maga a feleségével naponta?
-Hát, mert a barátom, aki már nyolcvanöt, még ő is naponta él házaséletet. - feleli az öreg.
-És ezt honnan tudja, bácsikám? - kérdezi az orvos.
-Hát, mondta.
-Tudja mit, mondja maga is!
Sanyi2015
@Mirabilis: Szerintem sokkal normálisabb lesz, ha mi is áttérünk az unióban használt számítási módszertanra
karma1
@Csizmás Kond: Mindig bizom benne, hogy egyszer megvilagosodsz, de te csak nyomod a part altal eledtolt bla-blat... Tenyeszetete pedig az allatoknak es neked van, engem tisztesseggel, normalis uton SZULTEK...
A szabim NEM ert meg veget, koszi, bar most masik ket orszagban fog folytatodni, majd itt fejezodik be, de ertelemszeruen nem vagyok annyit a neten, mint otthonrol... Az ujzelandi eletszinvonalat pedig te csak alulrol ugathatnad, ha egyaltalan beengednenek Uj-Zelandra... De ezt kotve hiszem...:o))
Csizmás Kond
@karma1: Na ne mond...és melyik párt bla-bla-ra ismertél rá ?
A tenyészetet pedig tőled plagfizáltam, és bármit bárkit értettél alatta azért te kell szégyelld magad.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.