Kerekasztal-tárgyalást indít a kormány az érintett érdekképviseletekkel az autózásról, annak adminisztratív terheiről, az üzembe helyezés és az üzemben tartás költségeiről – közölte a Miniszterelnökséget vezető Lázár János csütörtöki sajtótájékoztatóján.

A miniszter jelezte, megfontolandónak tartja egy új KRESZ megalkotását is, mert a mostani 40 éves.

Azt is mondta, hogy Magyarországon a többi visegrádi országban fizetendőhöz képest magasabbak például egy új autó üzembe helyezésének költségei.

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

qxy
Na akkor ezek után sem kell vizsgázni ha van pénzed igaz eddig is lehetett Nem egy ismerősöm van akinek mindenre van jogsija " így" Kérdeztem is az egyik igazoltatáskor.- Nem azokat a cickányokat kellene ellenőrizni akik kisegítő iskolába hat osztályt járt és mercije van? Maga látott már füstölt csülköt tanuló vezető kocsiba? ugye nem? akkor nem velem kellene baszakodni ugye???Na meg is lettem büntetve mert nem az én hatásköröm. ennyi.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Bringás
Pár apró változtatás lesz. Minden mélyszegény ingyen, vizsga nélkül azonnal jogosítványt kap. Aki mélyszegényt gázol el, a helyszínem agyonverhető!
qxy
Na akkor ezek után sem kell vizsgázni ha van pénzed igaz eddig is lehetett Nem egy ismerősöm van akinek mindenre van jogsija " így" Kérdeztem is az egyik igazoltatáskor.- Nem azokat a cickányokat kellene ellenőrizni akik kisegítő iskolába hat osztályt járt és mercije van? Maga látott már füstölt csülköt tanuló vezető kocsiba? ugye nem? akkor nem velem kellene baszakodni ugye???Na meg is lettem büntetve mert nem az én hatásköröm. ennyi.
Clavigo
Vazzzze,,,,,amihez ezek hozzányúlnak...
F_Viktor
Uj KRESZ???
Azt mi a lo-turoert?
Ezzel a KRESZ tudasommal barhol elkozlekedek, s a kulfoldi autosnak sem jelent gondot Magyarorszagon vezetni.
A kozlekedesben eletveszelyesse valhat az unortodoxia!!
simmering73
Új kresz? Minek. Erre is fittyet hány a nagyérdemű. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek.
quadrocopter
Közeleg 2018, minden lesz tejben vajban, ananásszal, kókuszolajjal, "megfontolja a qrmány" hogy netalántándehamégisnadjisten esetleg nem is kell vizsgázni.
papa.49
Néhány gondolatot megosztok veletek az új KRESZ szerint abszolut elsőbbsége lesz a nagy Merciknek, a Nagy Audiknak, a nagy BMW. nek, és akinek nem ilyen járműve van az a fütyisztől ellenszolgáltatás fejében kap hatalmas feliratot amit a szélvédőre kell ragasztani, keresztbe a feliraton ,,FÜTYISZ,, fog szerepelni!!!
Aki ilyen verdával közlekedik mentesül mindenféle felelősségre vonás alól, lásd. lézerpiszkos szarjankó!!!
Clavigo
@Bringás: Bocskoros,,,,nem közlekedhetsz a szamaras kordéddal..Mi lesz így veled páncélos egér ??
vadsanca
"Magyarországon a többi visegrádi országban fizetendőhöz képest magasabbak például egy új autó üzembe helyezésének költségei."
Talán visszamenőleg visszaadják a különbözetet? Egyáltalán, miért csak most jöttek rá? Sebaj, gazdag nép a magyar!
vadsanca
Ugyan miben lehet "változtatni" a KRESZ-t? Talán kivonják a gépjárműveket a forgalomból? Vagy, több engedményeket adnak a kerékpárosoknak és a gyalogosoknak, hogy ne legyen kedvünk gépjárművel közlekedni? Így is tele van a t...m az ittas, kivilágítatlan, és még láthatósági mellényt hordó biciklisekkel rossz látási viszonyokban.
El kellene már gondolkodni a kerékpáros jogosítvány lehetőségén! Ők is ugyanolyan részei a közlekedésnek, mint a többi. De Ők vannak a legjobban felháborodva az esetleges vita esetén.
Gyalogosokról csak annyit, hogy én is szétnézek mielőtt a "zebrára" lépek. ( Engem még gyereknek így neveltek.) Sokan ezt nem teszik, pedig nem vakok.
Bringás
@Clavigo: Mi van primkó, rám találtál?
vonotok
31 évig dolgoztam mint elméleti és gyakorlati oktató. 4 javaslatom lenne
1 . Akinek lejár az orvosi érvényessége - kategóriák számától függően - 12 ó. 16 ó 24. elméleti, Gyakorlati 6 ó. 10. 12. továbbképzés, és vizsga.
amely szükségesetén időszakos jogobsitvény bevonással járna.
2. 65 éves kortól szigorítót orvosi vizsga.
3. A kerékpárosok részére 12-14 óra KRESZ 4-6 óra gyakorlati képzés és vizsga. A vizsga eredményt, ha kerékpározik köteles magán tartani.
4.Alapfokú KRESZ oktatás bevezetése az általános iskolákban.
Javaslatommal talán elősegítem, hogy kevesebb kopjafa legyen az utak szélein.
Clavigo
@Bringás: A klozettpapírt nem szoktam keresgélni.. Mindig kéznél vagy.
Bringás
@Clavigo: Mint ahogy a végtermék, amelyet kezel, az is mindig itt van és kötözködik primitív módon!
qxy
@quadrocopter: " Nekik" de csak nekik
Veleda
Éppen a Fidesznek köszönhetjük az autó fenntartás megemelését. + regisztrációs adót !
quadrocopter
Egyébként mi a lószart lehet újítani egy olyan KRESZ-en, amely már 50 helyen is alkalmazkodik az unióshoz, a nyugat-európaihoz, esetleg nemzethy színű lesz a lámpa, vagy lehet biciklizni autópályán is, mert már így is túl sok a kétkerekűsök kedvezménye.
qxy
@papa.49: Ezt el kell mesélnem. Az " átkosban, amikor az igazgatók a fejesek Volgával jártak, Kis szerencsével tudtam én is venni egyet.Nagy fekete kemény farú menyecske. Az állami biztosító kárszakértó fejese adta el nekem. Na ennek az autónak olyan becsülete volt az országban hogy az csak na mert ugye nem kevés bakit csináltak a rend őrei és el kellett intézni a dolgot. Tudjátok hogy van.- zsebbe fél kiló " intéző por," el szórod mint a sót és el van intézve.Haverral a halastó csatornájánál horgásztunk és kiabálva jött a halőr.- Takarodjanak innen de nagyon gyorsan mert ... . Na el is mentünk. haza felé szóltam a havernak hogy holnap azért is ide jövünk, csak beljebb. Másnap,fekete vasalt nadrág,fehér ing, piros nyakkendő, állunk a halastónál és pecázunk. a kocsi meg a parton. Jön a halőr, szép halkan és .- Meg kérdezhetem mit csinálnak?? .- Mit ? mit? nem látja hogy horgászunk? miért zavarja ez magát? .- á á á nem nem , csak mondanám hogy amott abba a tóba nagyobb halak vannak és csendben el ballagott. De tudnék mesélni ó ó ó de mennyit.
Szókrakész
Mi a baj egy 40 éves, de évente, 2 évente módosított kresszel?!?!?
Akkor inkább nem azokkal van a baj, akik nem tudnak egy olyat kidolgozni, hogy hosszútávon üzemképes legyen?!?!?!

Az országútjaink is 40 évesek, mégse újítják fel.
A kórházaink is min. 40 éve romokban hevernek, mégse cserélik le.
.
.
A pártjaink komcsi libsibolsi tagjai is 40-50 éve ülnek a nyakunkon, mégse húznak a 3,14ba.
colibri
@Veleda: Nekem éppen a 30 %-os ! biztosításra rakott adó jutott eszembe. Most, amikor emelték a biztosítási díjat, mennyivel több adót beszednek.
vadsanca
@vonotok: Helyedben az első két elképzeléseden elgondolkodnék! Vannak országok, ahol élethosszig tartó jogsi van. De elgondolkodtál már azon, hogy sok "úrvezető" -sima "B"-és jogsis nagyobb rutinnal rendelkezik mint egy két "hivatásos". manapság már annyira meg vannak szorítva a gépjárművel való közlekedés feltételei, hogy még azon csodálkozom, hogy egyáltalán merjük vállalni ezt a kockázatot. Szerinted melyik korosztály csinálja a legtöbb balesetet. Az idősebbek már lassabban, óvatosabban -ismerve a reakcióidejüket- közlekednek.
De ilyen alapon, sok veszélyes foglalkozást is meg kellene fontolni! Persze az "iroda-kukacokra" ez nem vonatkozna.
A gyalogos- és kerékpáros kreszt amit reformálni kellene. Ide értve a szankciók alkalmazását is! Mindenkire EGYFORMÁN!
vonotok
@vadsanca: Azt írod, hogy " Az idősebbek már lassabban, óvatosabban -ismerve a reakcióidejüket- közlekednek." Én nem azt javasoltam, hogy vegyék el a megszerzett jogukat. Csupán szigorúbb orvosi vizsgát javasoltam.
Pontosan azért mert kopnak a reflexek, több idő kell, koruknál fogva a helyes döntéshez.
Nem lehet összehasonlítani a 40-50-ével ezelőtti forgalmat, a mai ritmussal..
vonotok
@vadsanca: Teljesen egyetértek a kerékpárosok megítélésedben. De a KRESZ-t valóban lehetne egyszerűbe, értelmezhetőbe tenni.
Viszont a képzésre előírt óraszámot növelni kellene. És egyidejűleg a vizsgáztatást is át kell alakítani.
Egy " B " elméleti vizsgán 55 kérdés - 10 pont - hibahatárral. Vasnak olyan, hosszan megfogalmazott kérdések, hogy mire a mondat végére ér, nem emlékszik mi volt az eleje.
Meg kéne nézni más - nálunk magasabb közlekedési kultúrával - rendelkező országokban milyen a képzés és a vizsgáztatás.
Tanulni nem szégyen.
vadsanca
@vonotok: Már nekem sem 10 évre hosszabbítja a doki a jogsim. De ha úgy érzem, hogy egy kicsit óvatosabb szeretnék lenn, akkor kicsivel lassabban megyek, esetleg megállok egy parkolóban. Ez nem tilos. Aki sietni akar még segítek is neki lehúzódással. De mivel én is sokat vagyok úton, autó-pályán is, így van némi tapasztalatom. Akadnak olyan veszélyes szituk, amikor menekülni kell. De mindenkor lényeg az éberség.
Az hogy most mekkora a forgalom? Ezzel együtt kell élni! Ezzel nőttünk fel fokozatosan. Úgy gondolom ez nem lehet probléma!
Még valami. Mit értesz szigorúbb orvosi vizsgálaton? Már fiatalok is kapnak infarktust. Nekik még 10 évre adja a doki. Ma részt veszel egy komolyabb vizsgálaton, holnap meg beüt a krakk. Akkor mi van?
Végül, ezt elég nehéz eldönteni.
,
vonotok
@vadsanca: Igen izgalmas témát érintesz. " akkor kicsivel lassabban megyek, esetleg megállok egy parkolóban. " itt kezdődik az egyik veszélyforrás a gyorsforgalmi utakon közlekedőknél. Mert nem csak az válik veszélyforrássá aki " gyorsan " megy hanem aki lassan halad.
Hisze Öt állandóan előzgetni, vagy kerülgetni kell. És itt van a balesetveszély.
Orvosi! 65-70 évesen, olvassa le a számokat, vagy a betűket, vérnyomás és netán még hallás vizsgálat. Ennyi. És ez édeskevés.
vadsanca
@vonotok: Akkor a 70-en felüliek ne is vezessenek? A lassúságot nem a csigákhoz hasonlítottam.
vonotok
Ne vezessen ! Van tömegközlekedés - ingyen - ne veszélyeztesse se önmagát, se másokat. Élje a nyugdíjasok " nyűgöt " életét. Lehetőleg sokáig.
Nem szégyen letenni a kocsit, már az első bizonytalan döntések után.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.