Különös kép rajzolódik ki a gazdaságról az elmúlt öt évek egyedi kormánydöntéseit nézve.
Orbán Viktor a BYD kínai autógyárában Vang Csuan-fuval, a cég alapító-elnökével. Kép: Miniszterelnök.hu
Nem a semmiből érkezett a BYD 5 milliárd eurósra becsült szegedi gigaberuházása – írja a hvg360 – , a kormány ugyanis évek alatt olyan vonzó feltételeket teremtett a külföldi, különösen az ázsiai beruházások számára, hogy a magyar gazdaságot ma az autó- és az akkumulátoripar dominálja.
Ezzel egyfelől belépést garantál nekik a kifejezetten protekcionista európai belső piacra, másrészt relatíve olcsó és munkajogi szempontból kiszolgáltatott magyar, illetve harmadik országbeli munkaerőt bocsát a rendelkezésükre.
Mindezt pedig még meg is spékeli közvetlen és közvetett állami támogatások egész sorával: a lap számításai szerint csak az elmúlt öt év beruházásait és egyedi kormánydöntéseit nézve az látszik, hogy
az akkumulátoripari beruházásoknál a közpénzes támogatások átlagagos aránya meghaladja a 16 százalékot, illetve az autóipari befektetések ötödét az állam állja.
"Az EU vizsgálatot indított a Szegedre települő kínai autógyárral szemben"
"...a kínai gyárak európai terjeszkedését megakaszthatja, hogy az Európai Bizottság nemrég vizsgálatot indított több gyártó ellen. Erről a Reuters osztott meg egy exkluzív értesülést pénteken. Mint írták,
az Európai Bizottság szakértői a BYD, a Geely, valamint a SAIC nevű gyártókkal szemben vizsgálódnak veresenypiaci okokból kifolyólag."
index.hu/gazdasag/2024/01/12/szeged-byd-kina-elektromos-auto-beruhazas-europai-unio-vizsgalat/
Attól függően, hogy ez a hülye Tarajos milyen szerződést kötött pl. a Kínaiakkal, meghiúsulás esetén lehet hogy egy nagy összeget leszünk kénytelenek fizetni. Na nem a Tarajos és a maffia csapata, hanem mi mindannyian az adóforintjainkból...!!!