Miután Orbán Viktor a héten bulvármagazinban próbálta magát szimpatikussá tenni, nem meglepő, hogy Gyurcsány Ferenc sem szeretett volna lemaradni mögötte. Így ma egy igazán aranyos fotót posztolt politikusi Facebook-oldalára, amin nemrégiben született kisfiával, Mártonnal látható.

A volt miniszterelnök csak ennyit fűzött a képhez:

:))

Gyurcsány cukiságbombát robbantottForrás: facebook.com/gyurcsanyf

Egyébként Gyurcsánynak bejött a babázás dokumentálása, eddig több mint 13 ezer lájkot kapott érte.

79 hozzászólásarrow_drop_down_circle

terlasz
@verőce21: edig Gyurcsánnyal ellentétben a kis köpcös maffiavezér többszörösen rászolgált már a rácsok mögötti életre.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
justhpeter
Megtalálta azt, amiben feltehetően a legjobb.
Anna Mária
@justhpeter: Igen, helyesek a kölkei. :)
Halálviccesnek tartom a facebookos vetélkedést: nehogy már a másiknak eggyel több gyereke legyen, meg eggyel többször mutatkozzon ugyanabban a régi kockás ingben! A két vén, idétlen majom! :D
verőce21
Ez a "cukis" kép azonban nem zavarja annyira OV-t abban, hogy nem nyugszik, amíg Fletó börtönbe nem kerül!
JAJMÁR
Bírom, ahogy a férfiak tartják a babákat, egy nagy kéz bőven elég :-D
perfekt
Cuki kis srác:) Tiszta apja az a gyerek ,de Ferire is hasonlít:)
bakegya
Ez a legnagyobb önzés-de e nélkül mit sem ér az élet-gratulálok!
bence
Nagyon szép kis kölök ! Legyél boldog pici a szüleiddel együtt !
Desischado
Tündérbogyó! Nagyon szép kisfiú! Én is szivemből gratulálok! Nőjj nagyra Marcika, és legyen szép az életed!
terlasz
@verőce21: edig Gyurcsánnyal ellentétben a kis köpcös maffiavezér többszörösen rászolgált már a rácsok mögötti életre.
Sziszifusz
@verőce21: 20:09
O.V. soha nem nyugszik. Egyszer majd, ha eljön érte a nagy Manitu akkor megnyugszik.
Gy. F. ellen már sokszor kezdeményeztek, különböző okok miatt, büntető eljárást, de ezek mindegyike megszüntetésre került. Az alaptalan vádaskodás célja csupán a karakter rombolás volt és most is az.
A szent életű O.V. ellen nem indulhat eljárás. Most még nincs olyan magyar ügyész aki ezt be merné vállalni.
mate03
@verőce21: Már mindent megpróbált, de Gyurcsányon nem tudnak,fogást találni! De Viktoron ,és tettes társain annál inkább !
perfekt
Szerecsen mosdatás,egy tényleg aranyos kis csákó láttán.Neki még nincs köze ,a politikához,szerencsére.És így azt sem tudja-,hogy az apukájának bőven börtönben kellene ülnie, karakterével együtt s még az sem anulálja ,e tényt-hogy néhány ,megnevezett,vagy anoním politikussal egyetemben-jó kis foci csapatokat hozhatna létre a független igazságszolgáltatás--a hangsúly a független-szavunkon van!
verőce21
@Sziszifusz: (06:45) Majd lesz! Százszorosan rászolgált erre Fletó, a magyar nép gerincének devizahitelekbe döntésével.
Jó egészséget a kiskirálynak, de apa nélkül fog felnőni.
Sziszifusz
@verőce21: 12:33
Ezt te sem gondolhatod komolyan.
Gy.F. nem egy ma született bárány, de hozzá képest vezéred maga a gonosz, aki a mammon rabja.
A rengeteg rosszat, amit ő tett a magyar emberekkel már sokszor sokan felsorolták. Azokat csak egy olyan vezető volt képes véghez vinni, aki a lelkiismeretnek, és a lakosság iránti empátiának teljesen híján van.
verőce21
Fordítva ülsz a lovon!
OV, aki "a lakosság iránti empátiának teljesen híján van" nem győzi helyrehozni az előző kormány általi "rengeteg rosszat". (államadósság 52%-ról 80%-ra növelése, IMF hitelfelvétel, lakosság devizahitel csapdába csalása, stb.)

Fletónak száz év börtön is kevés lenne a magyarság ellen elkövetett bűneiért!
verőce21
@Sziszifusz: (17:01) Fenti, From Me To You!
Sziszifusz
@verőce21: 17:01
Érveid elavultak, azokat már több soron cáfolták. Ez az elvakultság, az agymosottakra jellemző tünet.
Itt már nem Gyurcsányról, vagy az előző kormányokról van szó. A mostaniak romboló, igazságtalan politikája ami fáj az embereknek. Hiába hivatkozol a régiekre. Az elődök bűnei nem jogosítják fel a mostaniakat újabb esetleg még nagyobb bűnök elkövetésére.
Látható, hogy ezek a Fideszes potentátok sokkal gátlástalanabb, és mértéktelenebb módszerekkel rabolják le az országot, mint a korábbiak.
verőce21
@Sziszifusz: (17:37) Egy bűnt mondjál a "mostaniak romboló, igazságtalan politikájára "
terlasz
@verőce21: Ezret lehet felsorolni, de egy agymosott miatt felesleges fáradozni a kigyűjtéssel.
Sziszifusz
@verőce21: 18:42
Saját magad minősíted azzal, hogy egy bűnös intézkedést, történést sem látsz. Annak ellenére, hogy számos olyan van amit még a Fideszes potentátok némelyike is elismer.
verum
@verőce21: 18:48
hajléktalanok üldözése
bevándorlók üldözése
népszavazás ellehetetlenítése
vasárnapi zárva tartás
Eu-s pénzek ellenőrizetlensége
paksi szerződés
múzeum projekt
államosított kórházak pénzmegvonása, amitől tönkre mennek
egykulcsos adó
szabadságharc hirdetése és ezzel belháború létrehozása
rokkantak ellátásának megszütetése
segélyek megszüntetése
ingyenes temetés embertelen módja

soroljam még...?
verum
@Sziszifusz: - az előbbi neked szól, tévedésből lett verőce!
havasigyopár
Tündéri a baba. Jó egészséget kívánok az egész családnak!
verőce21
@verum: (06:28) Ezek rétegintézkedések, nem egy ország sorsát törik meg.
verum
@verőce21: - jól mondod, nem egy ország, hanem minden ország sorsát megtörik, ha együtt vannak.
verőce21
@Sziszifusz: (06:12) Szóval egyet sem tudsz említeni.

Akkor visszatérhetünk az általam említett Féleszű tevékenységeire, ("államadósság 52%-ról 80%-ra növelése, IMF hitelfelvétel, lakosság devizahitel csapdába csalása, stb.")
Amit senki nem cáfolt meg, mert történelmi tények, amelyekért még bűnhődnie kell.
1magyar
A gyerek az élet igazi ajándéka. Tündéri kis baba!
Sziszifusz
@verőce21: 12:35
Oké, bűnhődjön aki bűnös, legyen az a múlt vagy a jelen embere.
A mérce azonban mindenkire nézve, egyforma legyen, legyen az Gyurcsány vagy Orbán.
A korábbiak amikor lebuktak legalább elszégyellték magukat, de ezek a mostaniak cinikusan az emberek arcába vigyorognak és mértéket emelve, arra törvényt alkotva, tovább lopnak. Ez a különbség.
verőce21
@Sziszifusz: (14:38) Itt nem apró csínytevésekről beszélünk, 1-2-3 milliárd ellopásáról - hiszen ezt a brókercégek láthatjuk profibban csinálják -, hanem a nemzet elleni bűnökről, mint fent említettem.
hunmaja
Hölgyeim és Uraim !
Aki ennek a képnek a láttán, másra is gondol, (pld.: politikára,..)
mint apa és gyermeke meghitt harmóniájára,
annak csak a pszichiáter a megoldás,..
Erőt és egészséget kívánok mindkettőjüknek !
mate03
@verőce21:A deviza hitelt a (fidesznek) és Járai Zsigmondnak köszönhetjük!Próbálj megcáfolni!
verőce21
@mate03: Ezt már százszor leírtuk itt többen, devizahitel volt már a Fidesz előtt is. Meg vagy cáfolva! :)
verőce21
@hunmaja: (17:17) Pszichiáterre az szorul, aki azt hiszi, hogy ez a cikk és fénykép nem politikai háttérindíttatású! :)
mate03
@verőce21: Tévedsz!Járai Zsigmondod és a (fidesz)kormányzása idején,kezdődött a deviza hitel felvétel,Járai pénzügyi,megszorítása miatt!
verőce21
@mate03: (09:58) Nem ez az első ostobaságod, amit állítasz.
(De ne bánkódj, nem is az utolsó.) :)
mate03
Ez a hozzászólás törlésre került. Többszöri törlés a felhasználó kitiltását vonja maga után.
verőce21
@mate03: (20:05) Jó lenne ha tájékozódnál előtte az állításod helyességéről, mielőtt "cukiságokat" beszélsz!
Knapp75
@verőce21: Fizetésemelés volt a pártközpontban?! Nagyon pörögsz...
Százszor leírták már a hazugságaidra a válaszokat, ha nem vagy hajlandó visszaolvasni, akkor legalább azon gondolkodj el, hogy miért nem talál fogást Orbán kétharmaddal, ügyészséggel, bírósággal, alkotmánybírósággal a háta mögött Gyurcsányon!
Maximum egy olyan paprikajancsit tud "harcba küldeni"? mint te vagy. :)
Így azért nehéz lesz kicsinálni vagy rács mögé juttatni Gyurcsányt...
verőce21
@Knapp75: (20:31) Ismét jót nevettem rajtad! :)
Olyan vagy mint aki hatalmasat akar sújtani az ellenfelére, de valahogy mindig mellétalál.
Knapp75
@verőce21: Ha kikacagtad magad, válaszolj rá, miért nem talál sem Orbán, sem te semmit Gyurcsány ellen? Arra vártok, hogy elévüljenek a "szörnyű bűntettei"? ;)

(gazdasági kérdésekbe ne menjünk bele, te számok nélkül nyomod a fideszes propagandát, anélkül, hogy tudnád, mit jelent a nettó államadósság vagy éppen mennyivel lett nagyobb a jegybanki tartalék 2008 és 2010 között...)
Knapp75
@verőce21: Azért kapsz egy cukorkát, lásd nem vagyok rossz ember:
www.fidesz.hu/hirek/2011-05-24/fellegi-188-milliard-euro-volt-a-mol-pakett/

(remélem, hiteles a forrás!)

Legalább lesz valami fingod is arról, mire jutott az IMF hitelből 2011-ben is. ;)
craven
inkább Feri százszor mint ezek a mocskok... ilyeneket még nem kapott a magyarság... :(
verőce21
@Knapp75: (21:11) Juj, áruld már el előbb, légy olyan udvarias, mit jelent a nettó államadósság? Hadd tanuljunk tőled valami cukiságot. :)
mate03
@Knapp75:! Verőcének,hiába mutatsz tényeket! A narancs köd, már rég el borította az agyát!
Knapp75
@verőce21: Majd ha válaszoltál rá, nyomikám, hogy a "bűnöző" Gyurcsányon miért nem talál fogást a fideszes hatalom öt éve! Az elévülésre vártok?
Vagy csak nagyot akartál mondani és valahogy nem jön össze?

Annak is adhatod ám jelét, hogy a fidesz.hu-ról linkelt cikket felfogtad és tudod, hova került az IMF hitel valójában.
(egyébként majdnem az egész jegybanki tartalékba, de számokkal nem fárasztalak)
verőce21
@Knapp75: Szeretem benned ezt a túlzó magatartást. "...majdnem az egész jegybanki tartalékba" ehelyett, majdnem a fele Kis-Knapp!

Na mi van nem megy a "nettó államadósság" magyarázat? Itt is csak nagyzolsz?
Knapp75
@verőce21: Ne haragudj, de ha az alapok nincsenek meg nálad, akkor minek fárasszalak?
De azért egy kis segítség: ha kölcsönkérsz, de nem költöd el a pénzt, akkor a bruttó adósságod nőtt ugyan, de a nettó nem!

Örülök, hogy kezd derengeni valami már neked is valami az IMF hitelről! ;)
Csak megéri korrepetálni téged...
Az ugye megvan, hogy 2008 november és 2010 júliusa között majdnem annyival nőtt a jegybanki tartalék, mint amennyi az IMF hitel összege volt? (kb. 17,5 millió euróval, ami az IMF hitel 88%-ának felel meg)
Így adták át Orbánéknak a kormányzást. Ebből az alapállásból hazudozhatsz tovább.

Szóval óvatosabban illeszd mondatba a dzsókernek szánt "IMF" és "Gyurcsány" szavakat, mert most csak sületlenségeket sikerült kikavarnod belőlük! ;)
Knapp75
@Knapp75: helyesen 17,5e azaz 17500 millió euróval vagy másként 17,5 milliárd euróval nőtt a jegybanki tartalék (kb. megduplázódott)
verőce21
@Knapp75: (17:06) Ne fárisszál már. Bemutathatnád még ezt a számítást a reciprokával is!

Akkor miért vette fel az IMF-EU hitelt Fletó két hét alatt szélsebesen, ha nem volt az országnak szüksége rá? Csak úgy, születésnapjára? Inkább azért, mert gazdasági csődbe, vitte az országot! (Úgy szoci. módra.)
De ez még nagyobb bűn amit nyomatsz, mert pénzügyi gyámság alá helyezte az országot, pusztán szórakozásból!
Knapp75
@verőce21: Te..., ha az egész pénzre szüksége volt, akkor hogyan kerülhetett volna - még szerinted is - a fele a jegybanki tartalékba?
Nem vitte gazdasági csődbe Gyurcsány az országot, pont azt előzte meg a hitelfelvétellel.
(az más kérdés, hogy az ő felelőssége is, hogy idáig jutottunk)
Egyrészt azért kellett az IMF hitel, mert a piacon csak 13-15% feletti kamatra lehetett volna megújítani a lejáró hiteleket (és így sem sikerült volna a teljes mennyiséget "kölcsönkapni", nagyrészt a válságnak köszönhetően), másrészt jó esély volt rá, hogy a spekulánsok nekiugranak a forintnak és egy nagyobb gyengítést nem tud kompenzálni az MNB, mivel kevés hozzá a tartaléka. Egy ekkora támasz viszont pszichológiailag is helyre tette a dolgokat, a forint ellen nem volt már érdemes spekulálni.

Hja igen, akkoriban még az is szempont volt, hogy védjék a devizahiteleseket egy nagyobb árfolyameséstől, erre Orbánék már nagy ívben tojtak.

Annyira volt csődben az ország, hogy egy napra 275-ig is gyengült az euróhoz képest a forint! (különben 260 körül mozgott, ezt vesd össze a jelenkori árfolyamokkal)
A sok hülye forintba fektető nem tudta, hogy fizetésképtelenek vagyunk, ugye? :)
Szóval nem volt csőd, de igen, lehetett volna belőle az pár hónapon belül.

Pénzügyi gyámság alá inkább a birka fideszeseket helyezte Orbán az állami gondoskodás ígéretével, de ez más téma.
Az ellen nincs kifogásom, ha a gazdasághoz jobban értő vagy felelősebben gondolkodó partnerek csak úgy adnak kölcsönt, ha garanciát kérnek arra, hogy ésszerűen lesz felhasználva... Ha nem tetszik - ahogy Orbánnak nem is tetszett pár évvel később - akkor nem kell kölcsönt felvenni. Most jó, mert nincs kontroll és az "adósságcsökkentés fülkeforradalmár kormánya" gond nélkül "kigazdálkodott" nekünk 7-8000 milliárd plusz adósságot 5 év alatt. :)
verőce21
@Knapp75: (21:02) Na kezdjük ott, hogy az államadósság most a GDP 76%-a körüli, tehát csökkenő, már itt megbuktál a plusz adósságrátával!

Az első részben kapiskálod a gazdasági helyzetet, két hétre álltunk akkor az államcsődtől! Jól írod, ez El-Qúrónak és "szakértő" kormányának köszönhető!
És az nem dicsőség - mint szokták dilettánsok beállítani -, hogy Bajnai otthagyta a felét a felvett IMF-hitelnek. Mert kénytelen volt! Különben a spekulánsok hetek alatt széttépték volna a forintot, még a kormányzása alatt.
De ez csak egy része Fletó bűneinek, már az elején többet említettem. Te egy szeletbe belekapaszkodtál, az MNB devizatartalékába, és az államadósságba, de látod ez a védekezésed is milyen siralmasra sikerült és visszafelé sült el!

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga
szaboria1
@verőce21: Nem Gyurcsány döntötte be a hiteleket hanem a 2008-as gazdasági válság. A KSH adatok mindig az adott kormányok szája szerint készül.
Knapp75
@verőce21: Nyomi, nem adósságrátát írtam, hanem nominális összeget.
Felfogod a különbséget?

Az meg a te bajod, hogy neked ugyanaz az államcsőd, meg az, hogy pár hétnyire (?) voltunk tőle és elkerültük.
Gondolom neked abban sincs különbség, hogy ágyba bújsz egy nővel vagy csak mellette ülsz a buszon...
verőce21
@Knapp75: (09:00) Az államadósság nominális összege is csökkent, éppen ennek bemutatására szúrtam be a linket. Ebben is tévedsz!
Gondolom neked pedig az, ha megfogod a melltartóját. :)
Knapp75
@verőce21: Te tényleg ilyen sötét vagy, hogy még a saját magad által citált forrást sem tudod értelmezni?!

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga#/media/File:Hungarian_government_debt-1990-2014.png

gyengébbek kedvéért:
2. ábra, zöld csík.

2011-ben látsz egy kis törést az emelkedésben, na akkor belezték ki a magánnyugdíj-pénztárakat.
(szóval ha Orbánék valódi teljesítményét akarod értékelni, akkor 4000 milliárdot hozzáadhatsz az adóssághoz, mert ennyit nyertek eddig a pénztárak felszámolásán)
verőce21
@Knapp75: (14:19) Mondd, hogy nem tudod értelmezni a számokat a táblázatban, az hihetőbb - Kótyomfitty.
(Szánalmas, ostoba és kisstílű alak vagy.)
Knapp75
@verőce21: Én???
Te majom, ott van a 2. táblázatban, hogy mennyivel növekedett nominálisan a forint adósság! Vagy már annak sem hiszel, amit belinkelsz?

Egy értelmes negyedikes ki tudja belőle olvasni, te meg itt futod az értelmetlen köröket.
Jó lenne, ha csendben félrevonulnál és átböngésznéd a számokat, mert a pártsajtód csúnyán lyukra futtatott.
Knapp75
@verőce21: Te csekély értelmi képességű: az első táblázatban az adósság euróban van számolva, az valóban kb. azon a szinten van, mint volt 2010-ben, de attól még nekünk forintban kell megtermelni és végeredményben kifizetni a tartozást, ami viszont 5000 milliárddal több, mint 2010-ben. (és kb. 9000 milliárddal lenne több, ha nem államosítják a nyugdíjpénztári pénzeket)

Vagy a devizahiteleseknek is elmagyaráztad, hogy a CHF vagy EUR tőketartozásuk kicsivel csökkent az utóbbi 5 évben, így ők már kevesebbel tartoznak, hiába követel tőlük forintban sokkal többet a bankjuk? He?

Egyébként pár hónapja itt birkáskodtál a forintosítással is, engem győzködtél, hogy 20%-kal csökkennek majd a törlesztőrészletek (nyilván ezt hallottad, számolni meg nem nagyon tudsz), hiába mondtam, hogy ez nem így lesz, főleg az árfolyamgátasoknál.
Akkor is csak szajkóztad ész nélkül a pártpropagandát.
verőce21
@Knapp75: Hülyeségben nívós vagy, azt meg kell állapítani!
Knapp75
@verőce21: Na ezért felesleges belemenni egy fideszes trollal a vitába, mert ha olyan számokat lát, amelyek nem tetszenek neki, akkor szerencsétlennek csak a személyeskedés marad.
silber13
@verőce21: 04.26: 17:01 : Menned kéne a fejészetre, bár már késő, de hátha mégis...
verőce21
@Knapp75: (17:28) Eredendően nem a "a forintadósság nominális értékét" kezdted vitatni, hanem a nettó államadósságot! De mivel mindkét állításodat megcáfoltam, most előjössz olyan számmal/értékkel, ami esetleg téged igazol. (Pedig nem, mert közben emelkedett a devizatartalék értéke és a GDP is, összességében csökkenő adósságrátát eredményezve. Van mit végiggondolnod.)

A személyeskedésről pedig annyit: én kezdem el ugye? Nem pedig úgy mint te, már a 14:19-től kezdve ugye?
Knapp75
@verőce21: A nettó államadósságról azt állítottam, hogy te azt sem tudod, mit jelent. Ebben igazam volt. Most is úgy emlékszel rá, hogy beszéltünk róla, pedig nem.

Forintban megadva leírtam, mennyivel növekedett az államadósság Orbánék tevékenységének köszönhetően, utána te kezdtél mellébeszélni, miközben belinkelted azt a táblázatot is, ami engem igazolt.
Sajnálom, ezért érdemes tisztában lenni a fogalmakkal, mert így csak majomkodás lesz belőle.

Ha szerinted a nettó államadósságra kellett volna reagálnod, akkor egyébként miért nem tetted meg?
Te a GDP arányos BRUTTÓ adóssággal jöttél, nem tűnt fel?!
A nettóról valójában egyikünk sem írt semmi konkrétumot, de nyugi, attól még emelkedett! :)
Mély elemzés helyett:
index.hu/gazdasag/2015/04/02/egyre_nagyobb_az_allamadossag/
verőce21
@Knapp75: (22:07) Az állam tartalékainak leépülése valós folyamat, ami növeli a nettó adóságot. Ekörüli értéket/rátát 2010 szeptember végén láttunk utoljára. De a tartalékok csökkenését - úgy tűnik -, a piac jelenleg az alacsonyabb értékű tartalékolást is elfogadja a magyar államtól. Vagyis elhiszik, hogy az orbáni állam adóssága fenntartható pályán mozog.

Éppenezért senkit nem érdekel a kukacoskodásod a bruttó adósság növekedéséről, amikor az államháztartás GDP-arányos bruttó, "maastrichti" adóssága 80 százalékról 76% körülire csökkent. Ez az egy érték, amit az Unióban mérnek!
(Ezt elsőre megírtam neked Kótyomfitty, hiába fárasztasz, hogy valamiben igazad legyen neked is.) :)
verőce21
@Knapp75: Egyébként a tartalékok csökkenése a vállalkozói növekedési hiteltámogatással és a lakás devizahitelesek mentése miatt csökkent! Nem elherdálásból, mint azt Fletóék tették!
Knapp75
@verőce21: "Éppenezért senkit nem érdekel a kukacoskodásod a bruttó adósság növekedéséről,"

Nem "kukacoskodtam" a bruttó államadósságról, nem is írtam róla, egyszerűen nem érted sem azt, amit írsz, sem azt, amit olvasol, így arra válaszolsz, amihez éppen kedved van, bármi is a konkrét téma.
(a bruttóról is írhatunk, elég csak megnézni a nyugdíjpénztárak "bezárásának" hatását az államadósságra, egyből 85% körüli szinten vagyunk. Az ugye nem a Fidesz eredménye, hogy volt pénz a pénztárakban, amit elvehettek, mivel azt a korábbi kormányok "spórolták" össze.)

Úgy fogadta el a piac Orbánék tevékenységét, hogy 15%-kal gyengébb a forint, mint a válság kitörésekor vagy mint a kormányváltáskor.
Ennyivel kevesebbet ér a munkánk és a termékeink Európában.

Sehol a világon nem egyetlen adatból indulnak ki egy ország megítélésekor, kivéve mondjuk a fideszes trollok, akik azt sem tudják, mi a GDP. (abban például benne van a külföldre vitt "extra profit" is ám...)

"Egyébként a tartalékok csökkenése a vállalkozói növekedési hiteltámogatással és a lakás devizahitelesek mentése miatt csökkent! Nem elherdálásból, mint azt Fletóék tették!"

Ez hazugság, a devizahitelesek mentését az állam alapvetően a bankokkal fizettette meg, közvetlenül is terhelt rájuk, mint a mostani elszámolásnál illetve közvetve is a banki különadókkal.

Az meg, ha hitelez az állam mondjuk a bankrendszeren keresztül a vállalkozásoknak, az nem csökkenti az eszközeit, mivel az a követelés is egy vagyonelem. (egy "papír" arról, hogy az államnak tartoznak)
Tehát ez miatt nem növekedhet a nettó adósság. (nem az állam tartozik, hanem neki tartoznak) Az állam maximum annyit veszít rajta, amennyit a kedvezményes kamaton bukik, ez viszont nagyságrendekkel alacsonyabb összeg, mint a hitelezett pénzmennyiség.

Hja, te a "tartalékok csökkenéséről" írsz, ami eddig nem volt téma és fingom nincsen, hogyan jön ide, mivel nem is írtam, hogy csökkennének... :)
Tartalék alatt a Jegybank tartalékait szokták érteni,...
verőce21
@Knapp75: (10:55)
- "a bruttó államadósságról, nem is írtam róla" - Ez egyszerűen hazugság, erről írogattál fentebb, hogy melyik táblázatot hogyan kell megnézni, sőt most is szóba hoztad,
- "egyszerűen nem érted sem azt, amit írsz, sem azt, amit olvasol" - Ez igaz rád fokozottan,
- "a devizahitelesek mentéséhez" - az MNB nyolc milliárd Eurót utalt át december elején eddig a bankoknak a tartalékából, swap ügylet keretében,
- "fingom nincsen, hogyan jön ide" - szerintem neked az egész témáról fingod sincsen, csak nem tudsz méltósággal kihátrálni belőle!

A lakás devizahitelesek havi törlesztőrészleteiről - folyamatban vannak az új szerződések, a 20% havi törlesztő csökkenés ellenkezőjéről korai még nyilatkozgatnod. :)
Knapp75
@verőce21: Te szerencsétlen, olvasd már vissza, miről beszélgettünk! :)
Leírtam, mennyivel növekedett a forint államadósság nominálisan, azóta össze-vissza ugatsz. (pl. a GDP arányos bruttó államadóssággal példálózol, ami szintén csúsztatás, de ebbe nem mentem bele)
Az 1. táblázatról te pofáztál, miközben a másodikat kellett volna nézned. Ennyi.

Azt tudtad, hogy a swap cserét jelent? :)
Az MNB eladhatott volna devizát a bankoknak azonnal, de hogy ne csökkenjen a nemzetközi tartaléka, ezt elnyújtották a deviza swap ügyletekkel.
Mindenesetre mindegy, ha eladás, ha swap ügylet, nem nő tőle a nettó államadósság (csak a nemzetközi tartalék csökken, a forint tartalék viszont ugyanekkora értékben nő...) úgyhogy ismét sikerült totálisan mellébeszélned.

És megismétlem: a jegybanki tartalék nem csökken, évek óta hasonló szinten ingadozik, ellenben a növekvő nettó államadóssággal. Szóval mégsem az MNB-nél kéne keresgélned! ;)

Inkább neked kéne legondolkodnod, hogy ha az alma és a körte között nem látod a különbséget, akkor érdemes-e zöldségest játszanod!
Mondjuk "nemzeti zöldségboltod" lehet még belőle, ha szorgalmas vagy...
Anna Mária
@Knapp75: Csodálom a végtelen türelmedet, leállni vitázni egy fidesztrollal! :)
Knapp75
@Anna Mária: Nem tudok mit csinálni, olyan bőkezűen dobálja a magas labdákat... :)

És még mindig 20%-os törlesztőrészlet csökkenést vizionál, miközben már a fideszes kommunikáció is kihátrált ebből hónapokkal ezelőtt...
Szóltam már az ősszel, hogy az árfolyamgátasoknak elméletileg még nőhet is a törlesztője a forintosítás után, így ne élje bele magát abba a fene nagy csökkenésbe, de még mindig nem frissítette a mondanivalóját.
verőce21
@Knapp75: Egyszóval, mostmár mind a ketten úgy látjuk, hogy 2010 óta zseniális a magyar gazdaságpolitika! (Csak azt nem tudom az elején miért kapálóztál ez ellen?) :)
Knapp75
@verőce21: Ezt hol olvastad tőlem? :)

Próbálj meg néha úgy vitázni, hogy ahhoz kapcsolódsz, amit a másik ír!
Akkor talán nem tűnik majd trollkodásnak, amit művelsz.

Megbeszéltük, hogy 2010-re a jegybanki tartalék fel lett töltve, azóta 7-8000 milliárd forint mínuszt termelt a "zseniális gazdaságpolitika" úgy, hogy közben sikerült a jövedelemkülönbségeket is növelnie és már 30 évre előre is termelt egy kis plusz adósságot a nyugdíjpénztárak kibelezésével.

Ha neked ez zseniális magyar gazdaságpolitika, az csak újabb bizonyíték a "hozzáértésedre". ;)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.