A korlátozás végső soron kontraproduktív lehet – közölte a szaktárca.
Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát – írja a napi.hu. Ennek érdekében felmerült, hogy egyre több lakott övezetben csökkentsék 30 kilométer per órára a megengedett legnagyobb sebességet. Mivel Magyarországon nem igazán csökken a sérüléssel járó balesetek száma, a lap megkérdezte, mit tervez a kormány.
Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 kilométer per órában korlátozzák a sebességet.
Fotó: Youtube
A kijelentés természetesen nem véletlenül hangzott el, hiszen a máltai találkozón azt a célt tűzték célul, hogy 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére kell csökkenteni a súlyos sérültek számát a közlekedésben. 2010 és 2020 között is hasonló célokat tűztek ki.
A napi.hu megkereste az illetékes szaktárcát.
A korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó
- írja óvatosan az NFM.
A korlátozás tömeges alkalmazása azonban nagymértékben szűkítené a hálózat átbocsátó képességét, ami hosszú távon jelentős torlódásokat eredményezhetne. Ez végső soron a szabálykövetési hajlandóság visszaszorulásához vezethetne, így akár kontraproduktív intézkedés is lehet
- teszik hozzá.
További részletek: napi.hu.
Címlapkép: police.hu
46 hozzászólásarrow_drop_down_circle
az a párt, amelyik ezt az ötletet (kampány)- zászlajára tűzi, annak annyi. Az amelyik hatalmon van, és télleg bevezeti, annak meg mégannyibb..
Mult héten is a menet rendszerit busz elé esett az egyik biciglis.
A sok nagyokos ki van akadva azon hogy mennyi baleset tortenik, es hogy az elmult 10 evben mennyivel nott a balesetek szama. Ez igaz. Azonban azt is szamba kellene venni hogy az elmult 10 evben az utakon futo autok szama is megsokszorozodott. Ha ezt a kettot parhuzamba allitjuk akkor nem annyir tragikus a helyzet.
Hulyek pedig mindig lesznek az utakon, est ezt semmilyen szabaly nem fogja kivedeni.
Amelyik parazitát szolgálati kocsi viszi, megkülönböztetővel, annak fogalma sincs a forgalmi helyzetekről, dugókról!
Még 50-nel sem tud menni, nem hogy 30-cal...
Azt birom, hogy nalunk sokkal fejlettebb orszagokban 50-60 km a varosokban a megengedett sebesseg - ujdonsagkent jott be kb. 28 eve Magyarorszagra a lakoovezeti 30 km-es korlatozas, meg persze oda a fekvorendorok is..Talan ott nem is volt akkoriban annyira rossz, bar a fekvorendoroket az edesanyuknak fektethettek volna le, de ez nem fontos...:o))
Szoval en azt mondom, hogy ez egy gumicsont, most be lett dobva, hogy a magyar nehogy azon kezdjen el toprengeni, hogy mekkora balhe folyik "odafont'...
3 nap mulva jon majd egy hir, hogy a Parlament varosrendezesi es kozteruleti bizottsaga nem fogadta el a 30 km-es sebessegkorlatozast, oszt jonapot.
Egyebkent ez az egyik legjobb modja annak, hogy az autoval erkezo turistakat vegkepp eluzzek Magyarorszagrol.
ill. bünti...benzinárak így is úgy is felmennek...akkor mi lesz?..az ótosok schegge mégin-
kább ki lesz!...(már csak az Áfa-ról kell egy kicsit filózniok %-ban,mert a fogyasztó az min-
dig a "fejőstehén" :--(
és a buszos volt a száguldó őrült, aki csak úgy gázolgatja a bicikliseket? mert a bámészkodók ezt mormolják...szegény biciklis..
Tudom, piálni sem lehet, menet közben, mivel kilötyög...
Járda használati bérlet, havi ciklusban kiváltva...
stb. stb. stb.
Na ennyire komoly ez is.
Lassú tempóban több lenne a korom és a szennyeződés is. Akinek gondolatában ez felvetődött, javaslom keresse fel kezelőorvosát, gyógyszerészét...
Ezért megint kivándorol aki teheti Ott kéne kezdeni hogy a sebesség korlátozó tábla alsó széle nem lehet - NE !!! 150 cm alatt ugye? jogalkotó? mert akkor csak van, Kihelyezők ? de nem birságolható aki ismeri a KRESZ t él is vele. 50 el igy is letolnának vagy átgázolnának mert nekem az 50 az ötven 100 x megyek a radar engem érzékel nem a mőgőttem tolakodót.ennyi.
Mert össze vissza kalimpál előttem.
Meg kelet állnom az úton mert amikor egy úr felszállt a biciklire imbolyogva indult el és éreztem,hogy ebből baj lesz el is perecelt előttem az út testen.
Keze bánta eltört.
Még szerencse,hogy csak ez történt.
Vizsgálat rendőrségre járás.
Pedig 6 métere előttem esett el.
ameddig ilyen baromsággal foglalkozunk,addig nem vagyunk "polgárilag enge-
detlenek"! ;--)
Inkább a szabályokat kellene betartatni mindenkivel.
A kerékpárúton viszont legyen a biciklisnek elsőbbsége még a zebránál is, hiszen minden zebrán
megállni és a gyalogost átengedni nonszensz. Álljon meg hiszen gyalog könnyebb megállni mint leszállni, de szemét gyalogos átcsap előttünk.
Új hozzászólás