Indul a Budapest-Kelebia-vonal csaknem ezer milliárdos átépítése a kínaiak kérésére. A gigaprojektnél viszont már most előjött két igen komoly probléma: az értelme és az ára.

Forrás: Index
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

45 hozzászólásarrow_drop_down_circle

cs.n.
Múltkor láttam egy ismeretterjesztő műsort, a tibeti vasút építéséről szólt. Ott igencsak viszontagságos körülmények vannak, többezer méteres magasság, ritka levegő, kemény fagyok, de megoldották, arról még érthető is, hogy kurvasokba került. Talán szólni kellett volna nekik, hogy ide ne azt árazzák be. :)
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
CsipkeRózsa
Az értelme már megvan, valakik lenyúlhatnak néhány milliárdot, az ára pedig ennyivel is drágább lesz.

Ebből a pénzből már lehetett volna valamilyen tartós munkát teremtő beruházást is megvalósítani.
quadrocopter
Azt kell megtudni, hogy mennyi csorog vissza a bótból'!
Kizárólag egy valamit nyerhetünk: - gyorsabb lesz valamennyivel a szállítás Kínából!
RonaGyuri
@CsipkeRózsa: úgy ahogy mondod a kettő szorzata constans! =))
Eriksson
@CsipkeRózsa: Szerinted ez nem munkalehetőség? Vagy az ördög maga fogja összehozni egy éjszaka alatt, mint a mesében?
CsipkeRózsa
@Eriksson: Addig munkalehetőség, ameddig építik, utána nem lesz tartós és tömeges munka.
Eriksson
@CsipkeRózsa: Hajjaj. Előbb utóbb minden munka kész. Ráadásul mostanság az építőipar (és hasonlók) a húzóágazat. Mi mást lehetne termelni, amikor mindent az európiacról kapunk.
cs.n.
Múltkor láttam egy ismeretterjesztő műsort, a tibeti vasút építéséről szólt. Ott igencsak viszontagságos körülmények vannak, többezer méteres magasság, ritka levegő, kemény fagyok, de megoldották, arról még érthető is, hogy kurvasokba került. Talán szólni kellett volna nekik, hogy ide ne azt árazzák be. :)
Peller Anikó
@quadrocopter: Tippelhetek? Úgy 80%.

De azért legyünk nemileg elfogulatlanokabbak. Egy Budapest Szeged párhuzamos sínpár nagyon kellene. Úúú, basszus, nem is erre jön?

Igaz, Szeged komcsi város, neki nem jár.
eszegfu
@Eriksson: Látod, itt a válasz: nem a kinaiak "finanszirozzák" saját pénzükből, hanem csupán hitelt adnak, tehát itt a "megtérülés" a kamatok.
Csizmás Kond
...mindenki el kell mondja a véleményét...de nem árt tudni, hogy ennek a vasútnak igenis van értelme.
Azt valamiért senki sem hangoztatja hogy Budapesten van a közép-európai régió legnagyobb logisztikai központja hu.wikipedia.org/wiki/Budapesti_Intermod%C3%A1lis_Logisztikai_K%C3%B6zpont
aminek ez a vasút nagy hasznára lesz, mert az a néhányszáz kilométer a két nagyváros között a legnagyobb terheléssel és legrövidebb időn belüli szállítást valósítja meg.
...
Eladott Ország
A múlt héten napvilágot látott hírek szerint ismert ugyanakkor, hogy a kabinet már 750 milliárd forintos költségvetéssel számol, szemben a korábban kalkulált 472, majd 550 milliárddal. Azt is tudni lehet, hogy a fejlesztést 85 százalékban kínai hitelből fedezné az állam. A kamatokat illetően eddig hiába érdeklődtünk a kormánynál. Nem hivatalos úton viszont úgy értesültünk, hogy azt kettő és három százalék közé lőtte be a kabinet, de ez függhet attól is, hogy a magyar vállalkozások mennyi megbízáshoz jutnak a fejlesztésben. Ha információink helytállók, akkor – 637,5 milliárdos hitel és húszéves futamidő esetén – legalább 132,9, legfeljebb 199 milliárd forintot tesz majd ki csak a kamat, azaz összesen 770,4–836,5 milliárd forintot kell visszafizetnie hazánknak. Ehhez jön még hozzá a beruházás 15 százalékos, 112,5 milliárd forintnyi önereje, így – ha nem változnak a számok – az eredetileg 472 milliárdosra tervezett beruházás valójában duplájába, 882,9–949 milliárd forintjába fog kerülni a magyar adófizetőknek. Úgy volt, hogy 25 milliárdból kijön a vizes vébé, most tartunk 130 milliárdnál, és most sem tudjuk a végét.
lusta
@Csizmás Kond: Szép álmokat kívánok!
Csizmás Kond
@lusta: ...miaz már a kínai árú sem tetszik ?
lusta
Na kérem szépen, a lengyeleknél épp most korszerűsítenek egy E-30-as európai hiányzó 27 kilométeres szakaszt. A lényeg, 5 milliárd a jelenlegi terv és 85% az uniós társfiznanszírozás. Mielőtt valamilyen sötét macska elkezdene nyávogni, szeretném leírni, hogy egy aránylag sík szakaszon nagy folyók nélküli vonalon kerül sor a teljes kétvágányú villamosításra, mert jelenleg csak egy vágány és felsővezeték hiány van. Még így is drágábbak a lengyel vasúti beruházások, mert náluk 3KV egyenáram van rendszerben. Ez több villamos alállomást kíván. A teljes szakaszon így 160-al lehet majd repeszteni. Az állomások is korszerűsítésre kerülnek. A lényeg, 4 ajánlattevő volt és ez volt a FIGYELEM! a legjobb ajánlat úgy, hogy a betervezett költség feléért csinálja a nyertes. Hát nem érdekes?
lusta
@Csizmás Kond: Drága sztrovacsek, mire az áru felvergődik Belgrádig, elül a veréb. Jelenleg rendszeresen és egyre inkább bővülően vasúton szállítják a sürgősebb tételeket, akár Londonig. 2 hét az ánglusokig. Miről beszél ez a szerencséltlen szellemi rokkant sorosbérenc felcsúti kis pocakos tolvaj zsebcézár?
csipetke
Nálunk van egy rakás olyan dolog,ami baromi drága volt,és semmi értelme.Csak egy példa,a stadionok.Magyar foci már sok-sok éve nincs,és mutasson valaki még egy olyan államot,ahol ennyi milliárdot elsz@rtak a miniszterelnök hobbijára.A kínaiak nem értenek véletlenül a kórházak gatyábarázásához?Vagy a rengeteg szakember hazacsábításához?Aki ezt az újabb értelmetlen és drága beruházást kitalálta,azt kéne felébreszteni két marhanagy pofonnal...
Eriksson
@eszegfu: Ha így állunk hozzá minden dologhoz, soha semmi nem fog megvalósulni. S ha eddig is így álltunk volna neki, ma is földkunyhókban élnénk s emberi erővel működtetett talicskákkal közlekednénk.
eszegfu
@Eriksson: Már meg ne haragudj, de milyen "hozzáállásomról" beszélsz?! Én pusztán rátaláltam a tegnapi kérdésem válaszára, vagyis a kamatokkal "térül" meg a kinaiak befektetése, hiszen hitelt veszünk fel, nem pedig Kina "finanszirozza".
Eriksson
@eszegfu: Mondjuk szükséged van lakásra vagy autóra, felveszel-e kölcsönt, hogy megvalósítsd terveid? Osztol, szorzol, hogy vissza tudod-e fizetni. Minden feltétel adott, és minden jel arra mutat, hogy igen. Mégis sokan kockázatosnak ítélik a terveid. Akkor most felveszed-e a hitelt, vagy nem veszed fel?
eszegfu
@Eriksson: Tudod az a baj, hogy én 1x már "megégettem" magam. Ahogy mondod: osztottam, szoroztam, mire kiderült, hogy "bőven" van fedezet egy lakáshitelre (6 évre vettem fel), semmi kockázati tényezőt nem láttam. Majd 4,5 év után a férjem meghalt -- mondhatnám "fiatalon" -- és itt maradtam egyedüli törlesztőként 1,5 évre. Ez az egyetlen kockázati tényező -- mármint, hogy az egyik "kiesik" valami miatt -- egyben szerintem a legsulyosabb, amit nem vettem számitásba. Igy ma már azt mondom, nem kockáztatok egy hitel felvétellel. A másik oldala a hitelnek: valóban gyorsabban jutok valamihez hitelből, csakhogy a megtérülése legalább 70 %-ig a számitásom szerint legyen, igazából szerencse kérdése. Itt pl. az állam veszi fel -- gondolom én -- tehát csak akkor lehet baj, ha lesz ujra egy válság, ami ugye nem a magyar kormánytól függ. Azt sem szabadna figyelmen kivül hagyni, hogy nemcsak ez az 1 hitele van M.o-nak, nem biztos: több hitel visszafizetését elbirja a költségvetés... ahogy egy család is beleroppan 2-3 hitel évtizedekig való törlesztésébe. Én ezt gondolom, Te meg mást...
Eriksson
@eszegfu: Nem vitatéma ez valójában, mert már el lett döntve a kérdés. Csupán a véleményem mondtam el.
Remélhetőleg az állam nem marad egyedül a törlesztésre.
lusta
@Eriksson: Látja drága sztrovacsek, itt már bizony osztottak, szoroztak és kiderült, hogy sohasem térül meg. Bocsánat, 2400 év múlva. Egyszerű naív kérdés. Ha ilyen bomba üzlet, akkor miért kellett 10 évre titkosítani?
Qqberci
Értelme semmi, a zsozsó meg megy Pénztáros Lőrinchez.
csipetke
@eszegfu: Elolvastátok a cikket végig?Mert azt írják,hogy legkorábban 2400 év múlva térül meg a beruházás.Viszont valaki rohadtsokat fog lenyúlni,mire kész lesz...és hogy semmi értelme,az meg a másik fele.
papa.49
Szabad legyen megjegyezni kérdezem Belgrádig hogyan jut el a cucc, és Pesttől hogyan megy tovább, mert ez így olyan Mekkelekes,, se alap, se tető csak a falak !!!
eszegfu
@csipetke: Eriksson-nal a tegnapi beszélgetésünket folytattuk...az első hir szerint kinai "finanszirozással" épül a vasutvonal, igy én értetlenkedtem, hogy térül meg nekik ez a beruházás, talán müködtetik majd ezt a vasutvonalat? Mára már kiderült, hogy kinai hitelből, tehát ez szerintem nem "finanszirozás", kamatot kapnak a hitelért és ennyi. Magáról a beruházás megtérüléséről nem beszéltünk...
papa.49
@eszegfu: A megtérülés 2400 év a jelenlegi forgalmat tekintve, mondhatnánk azt nyugodtan SOHA NEM TÉRÜL MEG !!!
eszegfu
@papa.49: Szerintem itt valami elirás lehet ez a 2400 év... Logikusan gondolkodva: még felujitásokkal együtt sem "él" egy vasuti pálya ennyi ideig, hisz nem az egyiptomiak épitik (a piramisok életkora kb. 4700 év)?!
Hellcat
"A gigaprojektnél viszont már most előjött két igen komoly probléma: az értelme és az ára." Ez kb minden fideszes beruházásra elmondható.
lusta
@papa.49: Ön most kissé félreértette az írást. 2400 év nem a mostani, hanem már a megemelkedett forgalom mellett térül. meg. Pedig egyszerű a számítás. Mindent összevetve, szerintem még egy egybites 300 forintos budiforradalmár is megérti, a megtérülése soha, semilyen formában sem lesz elérhető. Lenne egy-két kérdésem a terv mellet kardoskodók részére. Hány és mekkora teherhajó mehet át a Szuezi-csatornán Pireuszba? Ne feldjük, egyelőre a Szuezi-csatorna nem csak a kínaiakat szolgálja, hanem másokat is. Kirakodták a hajót. Hány és mekkora szerelvényt indítanak el Pireuszból? Azok a szerelvények milyen időközben érnek fel a belgrádi kezdetre? Mekkora követési távolsággal és mennyi szerelvény ér fel Pestre? Onnan mennyi és mekkora térközökkel tud tovább zötyögni? Ismét ne feledjék, hogy a kötöttpályát mások és más célokra is használják. Ilyen egyszerű logikai sort felállítva látható, hogy egy pénznyelő automatát építenek a kíníiak. Az automata pénzes kazettája ellenben náluk van. Na akkor hol itt nekünk az üzlet? Egy ilyen, kissé bonyolultabb beruházást a lengyeleknél épp most tizedáron valósítanak meg.
verőce21
A kínaiak ingyen is megépítenék ennek a Belgrád-Budapest vasútvonalnak a magyarországi szakaszát, ha mi csak engedélyeznénk! Lehet, hogy akkor nem járnának rajta a vonatok csak 120 km/h-val, és nem 160-nal, de így sem fognak.
Nem egészen érthető, miért kell nekünk erre pénzt elverni, amikor szinte ingyen is megkaphatnánk?

(Persze annak ismeretében, hogy a kétvágányú vasútépítés kilométere éppen 3-szor akkora költség, mint az autópálya építés, valami dereng.) :)
Peller Anikó
@papa.49: Te papa, hát ki nem szarja le, hogy mi térül meg öst nem. Acél nem az he, hanem jól ellopjuk az összes lét, azt a többi rohaggyon meg.
verőce21
Ez a Belgrád-Budapest vasútvonal, a Fidesz 4-es Metrója!
Azt is megépítették volna az oroszok (ingyen) a kárpótlás fejében, de nekünk nem kellett ingyen, háromszoros áron megépítettük, aminek 1/3-át ellopta a maszop-szadesz tandem.

Ez a vasút dettó ugyanaz a képlet a kínaiakkal és a fidesz-kdnp tandemmel. Na emiatt kellene aláírást gyűjteni az ellenzéknek.
lusta
@verőce21: Na most akkor még tegyük hozzá, hogy 160 km/h sebességgel a személyvonatok mennek. A tehervonatok max. V=120 km/h sebességgel haladhatnak. A valóságban 75, de nagy ritkán 100 km/h sebességet érnek el. Egy hosszabb eszmefuttatással elmondhatnám, milyen tényezőket kell figyelembe venni egy tehervonat, de egy személyvonat esetében. Egy személyvonatnál egyszerű az eset, de a tehervonatnál már a tengelyek száma, a fékek, fékhengerek, meg még egy-két apróság dönti el. Visszatérve a kezdetekhez. nekkora személyforgalom lesz ezen a vonalon?
verőce21
@lusta: (18:38) Nem jelentős személyforgalmú. Ezért írtam már az elején, a kínaiak (írd és mondd) egy 120-as pályát ingyen megépítettek volna!
Nekünk csak az engedélyezéseket, műszaki vezetést, átadásokat, műszaki ellenőrzést és a karbantartásokat kellett volna elvégezni.
papa.49
Jaj de ,,szép a menyasszony,, csak a fátylat ne hajtsuk fel,, )))))))))))))))))))))))))
Akkor egyből láthatóvá válik a patásördüög saját maga, mit gondoltok mi a faszért titkosították 10 évre, hát csak azért mert ez csak a KÍNAIAKNAK JÓ senki másnak, nekünk meg Paks együtt igen méretes szopást jelent semmi egyebet !!!
papa.49
@eszegfu: Tudod ezek a gyíkok hazudni nagyon tudnak, valahogy van olyan érzésem ez is olyan lesz mint Paks II. csak a haveri körnek lesz jövedelmező mi meg szopunk mint a torkosborz !!!
papa.49
@lusta: Nem értettem félre a mostani forgalom 5-6 vonatpár 24 óra alatt oszt. jónapot !!!
De azért az is érdekelne hogyan jut el a cucc Belgrádig, és hogyan megy tovább Bécs felé, mert ugye ez egy szakasz az út közepén, se eleje, se hátulja !!!
A másik a Kunsági fosóhomokon nem lesz nagy élmény ilyen paraméterű pályát építeni, ahhoz hogy rentábilis legyen a vasút legalább 100 kocsi kéne a vonatba, mi fogja húzni, és megállítani ??? Hány tonnásra tervezték a szerelvényeket, honnan lesz megfelelő mozdony, és a mozdonyhoz megfelelő felső hálózat, és erőművi kapacitás ??? Milliónyi kérdés ami a műszaki oldalát érinti a dolognak, de ugye a süsüvasutascsutigeci csak az ellopható lét nézi , mert ahhoz is hülye, hogy hozzáértőt megkérdezzen mielőtt belekezd !!! Ez lesz a magyar ,,folyók visszafordítása,, anno Szovjetunió, pedig ott volt suska még se sikerült nekik se, nekünk meg még kevésbé !!!
papa.49
@eszegfu: Legyen ez a vasút a csutigeci PIRAMISA ÉPÍTSÜK BELE AKKOR ÖRÖKRE AZ ÖVÉ LESZ )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
verőce21
A témához kapcsolódva, számomra az sem igazán érthető, miért húzzák-halasztják a Józsefvárosi -főleg- teherpályaudvar helyén a "Sorsok Háza" múzeum átadását, ami rég, (szinte) készen van? Mert a Budapest–Kunszentmiklós-Kelebia-(Belgrád) vasútvonal végpontja volt, ami most is kézenfekvő, hogy újra az eredeti teherpályaudvar rendeltetésének megfelelően működjön?
Sokáig kínai piac volt, ide futottak be a kínai árukkal megrakott szerelvények, szinte a vasúti vagonokból árultak. Talán mégis fenntartják kínai teherpályaudvarnak,terminálnak? Elosztónak?

A teherforgalom ma már Soroksár-Terminál állomásra érkezik.
simmering73
Értelme nincs, az ár pedig minél magasabb, annál jobb a regnáló haramiáknak. Probléma megoldva.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.