Be nem jelentett demonstrációt tartanak a taxisok Budapesten a Bajcsy-Zsilinszky út, József Attila út, Andrássy út kereszteződésében – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság hétfőn kora reggel honlapján.

Taxisok kezdtek tüntetésbe hajnalban Budapesten

A tájékoztatás szerint a felsorakozott gépkocsik egy-egy forgalmi sávot szabadon hagyva akadályozzák a forgalmat.

Az érintett csomópontban a tömegközlekedést és a gépjárműforgalmat a rendőrség egy-egy forgalmi sávon biztosítja, és azt kéri, hogy aki teheti, kerülje el az útszakaszt.

Az MTI helyszíni tudósítója szerint 100-120 taxi demonstrál, incidens nem történt.

Mint később kiderült, a taxisok az Uber budapesti jelenléte ellen mentek utcára – az évtized tüntetésre hívó szövegével.

85 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nyanya001
@papa.49: Ezért !
Január 18.-án hétfőn reggelre a taxisok megbénítják Budapestet! Óriási blokádot szerveznek, az 1990-es évhez hasonló teljes útlezárást. Elég volt a kormány politikájából, az emberek kizsákmányolásából, a szakmáknak tett ígérgetésekből, a korrupcióból! Arra kérnek mindenkit, hogy aki teheti csatlakozzon hozzájuk! Mindenki álljon ki és demonstráljon a saját érdekei, munkája, jövője, a gyerekei jövője miatt!!! A taxisok elkezdik, de csak a civileken áll, hogy végre valóban változás legyen ebben az országban! Egymást segítve, összefogva, térdre kényszeríthetjük a kormányt! Meg kell mutatni hogy tovább nem tűrünk, már eddig is vérlázító, hogy mi mindent meg lehetett tenni az orvosokkal, pedagógusokkal, gazdákkal, hitelesekkel, taxisokkal, fuvarozókkal és sorolhatnánk tovább! Ők meg csak a saját köreiket hizlalják és a szemünkbe hazudva lopják szét az országot! Média, hírforrások értesítve vannak!
Elég volt az ígéretekből és a kormány politikájából. ...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
RonaGyuri
Most már biztos, hogy velem van a gond! =))
Rajtam kívül senkit sem érdekel, hogy miért! Ahogy az sem, hogy a rendőrök miért ilyen megértően állnak hozzá?
Tekla
Érdekes cikk, nem mert oda menni hozzájuk, hogy miért is ?
papa.49
A lényeg maradt ki csupán M)ÉRT IS KEZDTEK TÜNTETÉSBE???
Sziszifusz
@papa.49: Úgy hallom, hogy a uber taxikkal kapcsolatos szabályozás miatt.
Sziszifusz
@Sziszifusz: ... pedig reménykedtem, hogy más a demonstráció célja.
nyanya001
@papa.49: Ezért !
Január 18.-án hétfőn reggelre a taxisok megbénítják Budapestet! Óriási blokádot szerveznek, az 1990-es évhez hasonló teljes útlezárást. Elég volt a kormány politikájából, az emberek kizsákmányolásából, a szakmáknak tett ígérgetésekből, a korrupcióból! Arra kérnek mindenkit, hogy aki teheti csatlakozzon hozzájuk! Mindenki álljon ki és demonstráljon a saját érdekei, munkája, jövője, a gyerekei jövője miatt!!! A taxisok elkezdik, de csak a civileken áll, hogy végre valóban változás legyen ebben az országban! Egymást segítve, összefogva, térdre kényszeríthetjük a kormányt! Meg kell mutatni hogy tovább nem tűrünk, már eddig is vérlázító, hogy mi mindent meg lehetett tenni az orvosokkal, pedagógusokkal, gazdákkal, hitelesekkel, taxisokkal, fuvarozókkal és sorolhatnánk tovább! Ők meg csak a saját köreiket hizlalják és a szemünkbe hazudva lopják szét az országot! Média, hírforrások értesítve vannak!
Elég volt az ígéretekből és a kormány politikájából. ...
karma1
@RonaGyuri: Nem igaz! Engem is EZ erdekelne, de ez nincs benne a cikkben! (En viszont csak most ulhettem le a gephez, 2 perce, szoval nekem felmentesem van...:o))))

Tenyleg, MIERT? Az Uber talan nem mukodik, az uzemanyagarak esnek, akkor most mi van?
eszegfu
@karma1: Olvasd el @nyanya001: 8:13 linkjét! Érdekes...
karma1
@nyanya001: Nyanyuskam, koszi a cikket es a beirast is, ha a taxisokon mulnak dolgok, akkor ok valoban elegge tokos legenyek, legalabbis 1990-ben azok voltak.

En szoritok nekik, mert veluk is - miert pont veluk ne? - kibaltazott a kormany, es ha most tarlos meg a tobbi k@csog szemelyeskedese miatt Budapest megszivja a kozlekedest, akkor a legnagyobbat - mint szolgaltatok - a taxisok fogjak szivni.

Ok vegre rajottek, hogy a szakszervezeteik, a kamarak egy kalap szamocat se ernek, ahogy mondjak, lefele taposnak, felfele nyalnak.
sokanvagyunk
Majd minden szakmának, hivatásnak van vélt vagy valós követelése - pedagógus, orvos, mentős, rendőr és tűzoltó, tucatnyi fajta kétkezi szakmunkás tüntethetne mert lenne miért - és köszönik a taxisoknak, hogy az elfoglalt öt sáv mellett nekik is hagytak egy sávot.
karma1
@eszegfu: Koszi, Kedves, mar megtettem, valaszoltam is ra...:o))))
nyanya001
@karma1: Ha mindenki melléjük állna, és nem fanyalognának, akkor ellehetne zavarni a maffiabandát !
karma1
@sokanvagyunk: Tudod, meg mindig jobb, mintha a taxisok hagynak Neked ket savot, minthogy az orvos elfelejtse beadni Neked a fajdalomcsillapitot, mielott levagja a labadat... Tudod, mert nekik is van eleg serelmuk, bajuk, ...

Barmelyik szakma megalazott kepviseloi mennenek ki az utcara, azt atmenetileg megerezned, de eppen erre megy ki a sztrajk lenyege...

Viszont ezzel tudnak csak fellepni a kormany intezkedesei ellen hathatosan, vagy esetleg gepfegyverrel...
Szerinted melyik a jobb megoldas?
karma1
@eszegfu: Nincs miert bocsanatot kerned, persze, hogy van ilyen!...:o)))
eszegfu
@karma1: Az első "komoly" taxis sztrájk ugye a rendszerváltás környékén volt...őszintén szólva én is mérgelődtem, (nem értettem egyet velük) nem tudtam eljutni a munkahelyemre, ami már inogott egyébként is. Most viszont -- a felhivásukból is ezt értem -- nem igazán az Uber a "főszereplő"...ez is csak az egyik, ami ellen tiltakoznak. 11 órától viszont már "bejelentett" a demonstrációjuk..
sokanvagyunk
@karma1: Sztájk az, ha nem veszem fel a munkát - de azt is törvényesen! - Komoly figyelmeztetés, de semmiképpen nem egy nagyváros lakosságának életét megbénítani, olyanokét is, akik úgy tapasztalták - már nem egyszer -, hogy egy bizonyos "szakma" nem kevés tagját inkább maffiózónak tartja.
karma1
@eszegfu: 1990-ben volt, 2 napos... Akor sokat jartam ki az utcara, persze gyalog, es a ket nap alatt nem lattam (lattunk, mert tobben is osszejottunk neha), hogy BARKI is zsortolodott volna, vagy morgott volna a taxisokra. Az akkori fo ok az volt, hogy a kormany 57 forintra akarta emelni az uzemanyag arat... (Egy jo darabig sikerult is alacsonyan tartani az arat, de utana sajnos bejott az 57-59 forintos ar).
A ket napos blokad alatt senki nem halt meg, a mentoket mindenek felett segitettek, ugyanigy az osszes olyan kozszolgaltatot, akik a kozellatasban voltak erdekeltek.
Ha igy nezzuk, akkor lehet a taxist hienanak mondani, az orvost halapenz-elnyelonek, a fodraszt, pincert borravalo-vadasznak, stb. nevezni, es ezzel akkor most elobbre jutunk?

Szerinted mi ertelme van annak, ha peldaul egy nagyvallalathoz ket napig (vagy egy hetig) a dolgozo nem megy be, otthon marad? Ebbol a munkaltato mit fog levonni, kovetkezteteskent?
Szerintem a sztrajk nemcsak egy sima munkabeszuntetes, az mindig is osszekapcsolodott a dolgozok tuntetesevel, azzal, hogy az utcara mennek.
Ha nincs igy, akkor bocsi, szoval lehet mindenkit utalni valamiert, de azert bele kene gondolni, hogy ki miert es hogyan jutott odaig, ahol azt mondta, hogy : ELEG!
magyarbakancs
@karma1: Szép gondolat amit írtál.
Meg lepő ,hogy valaki kezd valamit.
Mert általában száj karate folyik csak.
wagabund
Reggel egy hírolvasó azt mondta, hogy néhány hídfőnél a rendőrségi kocsik mellett tolólapos hókotrók is várakoznak...

el nem tudom képzelni miért? ...mertugye hó az nincs...
karma1
@magyarbakancs: Azt hiszem, a taxisok elegge tokos legenyek, toluk ez elvarhato volt.
De peldaul en nem ezt a meghunyaszkodast vartam volna a tanaraktol. 3 honapig nem kapni fizetest, egyre tobb terhet venni a nyakukba, es meg abba is neman belemenni, hogy ezentul egymast jelentgessek fel, mint a legsotetebb Rakosi-rendszerben...Szoval, az o felelosseguk egy gerinces, becsuletes, szorgalmas magyar fiatalsagot felnevelni... Tudod, ha a gyerek azt latja, hogy anyja-apja munkanelkuli, a tanar meg felve megy be orat tartani, akkor megis milyen gyerek legyen beloluk?
karma1
@wagabund: El tudod kepzelni, mi lesz akkor, ha szarazon beinditjak a hokotrokat? Nagyon sok taxisnak van onvedelmi fegyvere, jogosan, bejegyzett papirokkal...
eszegfu
@karma1: Bevallom, nagyon féltem, hogy nem lesz munkám, ha nem érek be időre, de hogy a munkáltatóm mit gondolt volna, fogalmam sem volt... Én több, mint 20 éve mindig pontosan jártam be, ugy gondoltam ez "főbenjáró" bün lenne és ugy éreztem engem mi a fenét érdekeljen, hogy emelik a benzint, vagy sem. Én igy nevelkedtem, lehet, hogy szégyelni való, de ez is hozzám tartozik! Az már más kérdés: azóta sok minden változott a környezetemben is és nyilván én is... ma már bizony bele tudok gondolni más helyzetébe is... még nem késő szerintem...
eszegfu
@wagabund: De várható kb. 80 cm-es hó!:)) Igaz, hogy nálunk ragyogó a napsütés, gyönyörü kék az ég... nem tudom miből fog esni a hó?!
Hellcat
Így kell ezt...be nem jelentett tüntetés..nem fenyegetőzni.
karma1
@eszegfu: A Te gondolkodasoddal semmi baj nincs, mert a munkadert vallalod maximalisan a felelosseget. Akkor ertettem meg igazan a dolgokat, amikor a baratnom ferje kamionozasba kezdett, es szallitott mindenfelet, leginkabb eloallatot, de ez mas tema. Nem gondoltam bele eloszor, hogy miert dragul a cukor, a tej, a kenyer, ha a benzin ara felmegy. Aztan persze gyorsan elmagyarazta ez a baratunk, hogyha emelkedik az uzemanyag ara, akkor az MINDENRE kihat, meg az ujsag aranak novekedesere is, meg a betegellatasra is, tehat mindenre, ami a szallitassal, energiatermelessel, futessel, tavhoszolgaltatassal osszefugg.
Ekkor tudatosodott bennem, hogy a maszek (illetve kft-ben) dolgozo szallito bizony bele fogja rakni a szamlajaba a megemelkedett diesel-koltseget, az utdijakat, a megemelkedett muszakivizsga -arakat, a duplajara ugrott jarmubiztositast, MINDENT, tehat MINDENNEK az ara fel fog menni.
Jelenleg ugyanilyen, vagy ehhez hasonlo dolgokrol van szo, mert meg nem tudjuk, mit fognak "megoldaskent" emelni Budapest ellehetetlenitett tomegkozlekedesevel kapcsolatban. Ket ember szemelyes presztizskerdest csinal az emberek feje folott BP tomegkozlekedeserol, az agglomeratum kozlekedeserol, amit sajnos Te is a sajat borodon fogsz tapasztalni, ha akarod, ha nem.
Tudom, hogy Te egy rendkivul megbizhato, szorgalmas ember vagy, gondoltal mar arra, hogyha tavolsagi busszal kell csak Solymarrol vagy Nagykovacsibol bejarnod mindennap, de ahhoz, hogy elerd a Pest belvarosaba vivo buszt, most esetleg egy oraval korabban kell felkelned, mert csak akkor indul a buszod, es a ket jarat kozott mondjuk egy orat kell varakoznod? Addig, amig eddig siman behozott egyik busz a masikig, sot, meg is vartak egymast. Hat most nem ez lesz, hanem szivatni fogja egyik busztarsasag a masikat.
Ja, hogy az utasok kozben eszik a kefet? Kit fog erdekelni, Rajtad kivul?(Meg a tobb tizezer tobbi utason kivul?)
karma1
@Hellcat: Ja, a pedagogus szakszervetes gallone december elejen bejelentette, hogy majd januarban, esetleg kimennek az utcara tuntetni, es ezzel azt ertek el, hogy a renitenskedo tanarok ellen mar nyomozas indulhatott... Pedagogustuntetes meg azota is az ablakban...
Hellcat
@karma1: Pontosan...Tenni kell nem beszélni róla...ha beszélsz róla akkor a fitymasz azonnal rádszáll. Igazi rendszervisszaváltás van. Erre szavazott a sok birka...beszarás.
karma1
@eszegfu: Amikor kitalaltak a vasarnapi bezarast, elso korben 10 ezer koruli embert epitettek le, es atszervezessel tobb terhet rottak a marado dolgozokra, es akkor (sem) nem gondoltak egyaltalan arra, hogy mi lesz azokkal a nokkel, akik mondjuk Veresegyhazarol jartak be dolgozni, es a meghosszabbitott szombatesti munkaido miatt nem volt az esti orakban buszjarat, ami hazavitte volna oket. Ez kinek a bune? Ki hozott erobol, a hatalom birtokaban egy olyan embertelen intezkedest, amitol nott a munkanelkuliek szama, es ami egy csomo emberre plusz terhet nyomott? Es eszervek nem erdekeltek a szentfazek kdnp-seket se, meg a futyiszeseket se.

Most EZEKERT a dolgokert is kimentek a taxisok, na meg azert, hogy nehogy belevegyek az Alapkatyvaszba a terrorelharitasi torvenyt, aminek a bevezetesevel egy tollvonassal MINDEN torvenyt megszuntetnek, mert minden torvenyt felulirna ez az uj torveny.
Ez az utolso alkalom az egyuttes osszefogasra, mert ha ez a torveny beiktatasra kerul. akkor a TEK-nek joga lesz a nep koze lovetni, mert terrorcselekmenytol tart. Es itt lesz akkor Magyarorszag vege, itt irta ki magat a tortenelmbol legalabb 300 evre...
eszegfu
@karma1: A rendszerváltást követő időben nagyon gyorsan rá kellett jönnöm mindenre: vagyis minden összefügg mindennel, addig mintha "burokban" éltem volna. A "kényszerüségből" inditott vállalkozás meg még inkább "felébresztett"...mostanra meg már szinte "csucsrajárok"! Gondolataiddal pedig egyetértek!
karma1
@eszegfu: Szerintem a legnagyobb bune a gengsztervaltasnak az volt, hogy mindenkinek kenyszervallalkozasba kellett kezdeni, jol mukodo vallalatok estek szet gyakorlatlan kis BT-re, nem volt eleg felvilagosult , naprakesz konyvelo (ki tudta akkor elbol, hogy mi az AFA- a TEHO, a kamarai dij, a jovedelemado, jott a sok mumus, APEH, KOJAL, TB, oregisten, igy aztan mindenki a masiktol kerdezte, mi a teendo, es mire vegre mindent megtanult, mar tonkre is ment, sokszor csak azert, mert a BT-ben beltagkent a vagyonaval is felelt,...Mig az a par dorzsolt ficko, aki addig is a Kadar rendszerben besugo volt, vagy gebines (ma franchaise) es volt egy kis tokeje, meg egy kis jo (kommunista) parttagsaga, az akkor sz@rer-hugyer egy forinte' kapott felbecsulhetetlen erteku epuleteket, gepeket, komplett gyarreszeket, vallalatokat. Demjan, Csanyi meg a tobbi kocos is akkor soporte be a hasznot, lett egycsapasra milliardos...
Mikozben mindent titkositottak 100 evre, senki sem megfoghato, szoval, zavarosban halaszik az egesz bagazs...
Apatszerek
Alapdíj 300Ft
Útdíj 130Ft/
percdíj 25Ft

Uber, hajajj, lesz nemsokara taxis sztrajk meg hidlezaras is akkor... Legalabbis Washington DC-ben, miota van Uber, az amugy kritikan aluli taxisok forgalma brutalis 60-70%-kal esett, es megy a protest-tulkoles az utcakon. Az Uber olcsobb, megbizhatobb, tisztabb. Sokan csinaljak, mert minimalis befektetest igenyel, szemben a taxizassal, amihezs eleg sok penz kell indulaskor. Kivancsi vagyok, milyen gyorsan terjed majd otthon el, es mit fog lepni a kormany/onkormanyzat/taxis szervezetek. Most van jelen a taxis hiénák sztrájk jelenete!
wagabund
Ha valaki tudja, ki az Uber ügyvédje, az nem csodálkozik semmin...

tegye fel a kezét, aki hallotta, ki is az? mondjuk látni is majdnem minden nap...
eszegfu
@wagabund: Mintha Magyar György lenne?
Apatszerek
Sofőröm az első nap 18 és 22 óra között volt bejelentkezve, 16 fuvart kapott, de ebből csak 4 volt sikeres. Elmondása szerint valószínű azért, mert sokan véletlenül böktek rá a rendelésre – ez velem is előfordult, hiszen az ember amikor próbálja a programot felfedezni, akarva-akaratlanul rábök az UberX gombra, hisz kíváncsi, hogy mi történik.

Ha valaki autót rendel és az a jelölt ponthoz ér, 10 percig várakoznia kell a sofőrnek az ügyfélre. Nincs várakozási díj a taxisokkal ellentétben. Főként a belvárosból, illetve belvárosban jön a fuvar, de vitt már ügyfelet a Római Partra is, aki elmondta neki, hogy onnan a városba már nem tud rendelni, egyszerűen nem engedi a program.

A programban megtervezhetjük utazásunkat, fuvardíjat is kalkulál. Láthatjuk, hogy hozzávetőlegesen hány perc alatt fog odaérni a kocsi, ha esetleg rendelünk. Ha már jön értünk a sofőr, kapcsolatba is léphetünk vele, akár telefonon, akár üzenetben. A viteldíj azonnal tudható!
wagabund
@eszegfu: hozd ki az ellenőrződ, és küld be a szüleid..nem készültél!
csigabiguli
Nem tetszik a konkurencia, ennyiről szól az egész. Ne lovaljátok bele magatokat, lesz@rják ők a tanárokat... Ez nem 90' ahhoz senkik vagytok..
Bercifiu
@karma1: Gallóné, meg a másik szőrös faszi, csak a rizsát nyomják.
eszegfu
@Apatszerek: A tisztasággal, megbizhatósággal (mármint az Uber) nem tudok vitatkozni, mert nem ismerem. Az pedig, hogy olcsóbb nem a véletlen müve! És itt nem is a "befektetés" mértéke az érdekes, hanem nem adóznak! M.o-n a törvények szerint, ha természetes személynek valamiből rendszeres bevétele van, akkor az már gazdasági, azaz bevételszerző tevékenység és ez csak adószám birtokában végezhető. Tekintettel arra, hogy az Uber "taxisoknak" nincs adószáma, igy nem is adóznak, mégis dolgoznak! Ez a nem mindegy a többi taxis szervezettel szemben! A Nav internetes "kutakodásának" hála, még az ott kézimunkájával "dicsekvő", majd ki tudja hány db-ot "értékesitő hölgyet keményen megbüntette pusztán azért, mert feltételezte a rendszeres eladást. Az Ubernél pedig még csak nem is feltételezés, hanem tény, hogy dolgoznak.
karma1
@csigabiguli: Rendkivul okos megjegyzes, tanitani kene...
Lehet cikizni a taxisokat, DE: ha a taxisoknak: kotelezo az X kornal fiatalabb autoval jarniuk, NAV-hoz bekotott taxiorat hasznalniuk, egyenszinre festeni az autojukat, mindenfele teszteknek megfelelni a jogositvanyukkal, droszt-dijat fizetni, valamint egy csomo, CSAK TAXISOKRA kotelezo adot befizetni, mert ha nem, akkor jon a szazezres buntetes, ezzel szemben , ha en csatlakozom az Uberhez, van egy kethonapos jogsim, nincs NAV-hoz bekotott taxioram, az utolso ket muszaki vizsgat 10-10 ezer forint dugipenzert vettem a 14 eves automra, valamint nincs biztositasom se az autora, sem az utasra, nem fizetek semmifele , taxisoknak egyebkent kotelezo adot, magyarul: kis tudassal, gyakorlattal, nem uzembiztos autoval nyugodtan dolgozhatom feketen, sajat zsebre, leadozatlanul, akkor szerinted egy taxisban ne forrjon fol az agyviz?

Es nem biztos, hogy egy oreg csotrogany tapasztalatlan vezetoje miatt akarjak kifingani a kozuton, amikor mondjuk a Blahatol akarok a Moszkva terig eljutni...

Nem ketlem, hogy jot akartak az Uber uzembeallitasaval, de hogy lehet valamit versenyeztetni nem egyforma versenyfelteteleknel?

(Ez olyan, mintha a Trabant es a Ferrari indulna a Forma 1-en, az lenne bennuk csak a kozos, hogy mindkettonek tele a tankja... Szamold ki, ki fog elobb beerni a celegyenesbe es miert?
eszegfu
@wagabund: Értettem! Máris viszem!:)) És beküldöm a szüleimet is... hüpp-hüpp-hüpp...
eszegfu
@wagabund: Majd szétvet a kiváncsiság...sajna semmit sem találtam, csupán azt, hogy az Uber társasági okiratát Trócsányi "szerkesztette". Kérlek, áruld el...
DR Eric CARTMEN
@wagabund: A Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda képviseli az Übert. (azt is rebesgetik, hogy tulajdonosként is benne van ) Úgyhogy taxisok itt nem nyerhetnek...osztjónapot...
verum
Ide is bemásolom amit máshol írtam, ha már több cikk van azonos témánál:
Joguk van a tüntetéshez.
Azonban a gondolkozáshoz is.
Ha van konkurencia, akkor tudni kellene hasonló feltételeket biztosítani.
Példának okáért vajon elgondolkozott valaki azon, hogy hány postás munkája szűnt meg az emailek miatt?
Most akkor szüntessék be az emailt?
A konkurencia létezik és állni kellene a sarat, nem betiltani.
Általában a taxisok mellett szoktam állni. Azonban most nem a kormány rossz intézkedése, rossz törvény az ok, hanem a konkurencia. Azt pedig betiltani nem szerencsés.
eszegfu
@verum: 12:52 Tudod szerintem az Uber pontosan olyan, mint egy vállalkozás nélküli, "fusizó, feketén dolgozó mester"! Most beszéljen a kormány a jövedelmek "fehéritéséről"! (A sofőrök nem az Uber alkalmazottjai és még csak nem is vállalkozók!) Azért olcsóbb, mert nem adózik, tehát ez nem igazi "konkurencia".
Apatszerek
UberBLACK

Nincs regisztrációs díj

Alacsony szolgáltatási díj

Nincs diszpécser

Jelentkezz sofőrnek

AKKOR DOLGOZOL, AMIKOR AKARSZ; NINCS BEOSZTÁS

EGYSZERŰ HETI KIFIZETÉS KÖZVETLEN ÁTUTALÁSSAL

VILÁGOS ÉS ÁTTEKINTHETŐ FIZETÉSI KIMUTATÁSOK

A taxisok elvesztették az utasok bizalmát, hiénákká váltak csak saját utas lehúzó szokásaikat ápolják ismerik, követik a végtelenségig, változtatást nem tűrnek, csak sajátos hiéna magatartást ismerik el a többi elvetendő részükre!
eszegfu
@Apatszerek: 13:18 Felfogtam először is: Számodra miért "kedves" az Uber, de azért azt is megindokolhatnád ugyan már miért NEM ADÓZNAK?! Ugy érzem: ebben a témában nem vagy tárgyilagos!:((
verum
@eszegfu: - szerinted hány taxis adózik tisztességgel? Te hányszor kaptál pl. számlát tőlük?
Tudod, tavaly tízezer alkalommal ellenőriztek taxisokat és tizenkilencezer ok miatt kellett büntetni.
Azon kívül, légy erős, az Uber is adózik. Nézz csak utána. Hogy ki hogy csapja be a NAV-ot, az egy más kérdés.
De a konkurenciát betiltatni szerintem nem szerencsés.
nyanya001
@nyanya001: A fenti videó 2014-es de semmit nem von le a véleményemből !
wagabund
@eszegfu: 12. 29... jólvan, látom igyexel.. ...én nem merek ilyen neveket leírni, de kezded vágni...
a taxisok még nem tudják, hogy vesztesek...ha látnák ezt a nevet, hazamennének.
verum
@eszegfu: - még valami. Mindentől függetlenül, hogy most nem adok igazat a taxisok követeléseinek, ha a szükség úgy hozza, taxist fogok igénybe venni, akárcsak eddig.
eszegfu
@verum: Tényleg csak beszélgetünk... ugye azt, hogy adóznak, vagy sem, azaz kapok számlát vagy sem, ez valóban elvezethet a "tisztességtelen" adózásig. De én nemcsak erről beszélek, hanem a járulékokról, ami a mindenkori garantált bér közel 50 %-a, tehát kb. havi 45-50 eFt. Nekem továbbra is az a véleményem -- elolvastam az ajánlásodat is, kösz.! -- Uber nem adózik, max. a külföldi székhelyén. A 100 %-ból magának tart 20 %-ot és ezt vélhetően le is adózza. A 80 %-ot a sofőr kap, amiről a mai napig is vita van, hogy költségmegosztás, "borravaló", de erős kétségeim vannak, hogy ezeket bevallják valamilyen módon. Azt, hogy ne "tiltsák be a konkurenciát", ugy tudnám elfogadni, ha minden adótörvénybe (SZJA, vagy társasági adó és a TB) tételesen kiemelik ezt a fajta munkát hova "passzitsák" be az emberek. Ugyanis az az elv, hogy M.o-n bevételre "ingyen" nem lehet szert tenni. Ezt gondolom, de készséggel elfogadom a Te álláspontodat is.
eszegfu
@wagabund: Akkor remélhetem, hogy nem kell beküldeni a szüleimet?! :))
Apatszerek
A taxisok nem érzik elég keménynek a hatósági fellépést a kiáltványukban megfogalmazott „illegális személyszállítók” ellen, így a demonstráció és a hatósági feljelentések módszerével lépnek fel ellenük. Tavaly nyáron az Uber és a taxisok közötti feszültség tettlegességig is fajult, és taxisok fenyegettek meg baseballütővel egy uberest.

Az Uber társadalmi támogatottságát mutatja az is, hogy az index.hu online szavazása alapján ma délig a válaszolók közül 18,6 ezren mondták, hogy nem értenek egyet a taxisokkal és így tették le a voksukat a szolgáltatás mellett, míg a taxisokkal mindösszesen háromezren vállaltak szolidaritást.

Az Uber jövője meghatározhatja az egész megosztáson alapuló gazdasági modell (sharing economy) jövőjét is egyúttal. A taxizáson túl tehát egy egész gazdasági modell megszilárdulásának alapjai vannak ostrom alatt jelenleg. A sharing economy lényege ugyanis az, hogy a felhasználók megosztják egymással a kihasználatlan kapacitásaikat és erőforrásaikat a fogyasztási igény azonnali felmerülésekor, bizalmi alapon, valamint a fenntarthatóságra törekedve, így kiemelt jelentőség jut a személyes interakcióknak és a közösségiségnek ebben a modellben.

A taxisok pontosan ez ellen a versenyképességi előny ellen ágállnak, mondván, hogy mind az adózás, mind a sofőrök és autók megbízhatósága is kikerült az állami szabályozás homlokteréből a magánszférába. Az Uber azzal ellenérvel, - amit egyébként a korábban már említett brit bírósági határozat és egy kanadai bírói döntés is megerősített - hogy ők nem egy taxis társaság, hanem mindössze egy online platform, amely civil embereket köt össze, és ahol éppen ezért civil felhasználók, nem pedig alkalmazottak vannak, így nem eshetnek azonos megítélés és szabályozás alá a taxisokkal. A taxisok túl szabályozták magukat, most az önszabályozásuk ellen lépnek fel, csak tudniuk illene, hogy a verseny nem tűri a taxisok egyedüliségét, a civil kezdeményezés most a kiszolgáltatottságot szünteti meg, a hiénáknak ezért nem...
verum
@eszegfu: - igen, nagyjából egyetértünk.
Azonban a taxisok azt is követelik, hogy csak taxis lehessen Uber. Nomost akkor hogy is van?
Nekem erős meggyőződésem, hogy a taxisok csak a konkurencia miatt tüntetnek.
Inkább lennének jobb szolgáltatásaik, inkább jobban vennék igénybe a net adta lehetőséget.
Azon kívül ismétlem, a konkurencia híve vagyok. Mindenki maga választja, hogy olcsóbb, de bizonytalan műszaki állagú és bizonytalan tudású sofőrt vesz igénybe, vagy az ellenörzött (?) taxisokat.
Megsúgom, az utóbbival sem érezheti az utas magát száz százalékos biztonságban.
kicsilac
Nem szerencsés az egyszerű embereket holmi blokáddal szívatni, mert könnyen az ellenkező hatást váltja ki a tömegekből. Aki reggel miattuk nem tudott eljutni időben a munkahelyére, óvodába, iskolába, orvoshoz, stb. attól ne várjanak szimpátiát, még ha igazuk is van. Nem akarok tippeket adni a taxisoknak, de nagyobbat durrant volna a dolog, ha délben körbezárják a parlamentet és képviselői irodaházat és addig nem engedik ki a törvényhozókat, míg el nem érik a céljukat. Na ennek lett volna visszhangja, sőt sok civil is csatlakozott volna hozzájuk. Ezek a semmire kellő politikusok addig úgy sem értenek a csízióból, míg nem a saját bőrükön érzik.
Szókrakész
Kedves Taxisok.

Most csíptünk el egy hírt.
Már össze is ült a Kneszet, hogy netanjahu vezetésével orvosolják problémáitokat.
Az Obama és az Amerikai Fegyveres Államok kész csapatokat küldeni Magyarországra, hogy megdemokratizálják az Übert.
Putyin azt üzeni, hogy übereljétek az Über által nyújtott szolgáltatásokat.
Merkel és a Bundestag befogadná az összes elűzött übert.

Sajnos csak a magyarok nem akarják megoldani, mert mint tudjátok, Tarlóst hátba szúrták, az eü nem vállalja a bajotok orvoslását, mert doki és forráshiányban szenvednek.
OV éppen Mongóliába készül, ...
Nektek is van lehetőség elmenni valahová, ...
Pl Indiába sóért.
volvós
@verum: 12:52

Részben egyetértek Veled, DE !!!
A konkurrencia mindig is volt, van lesz ! De csak
addig, amig tisztességes a konkurrencia !! Annak megitélése
pedig nem a közönségre, hanem a Gazdasági Versenyhivatal
feladata, ami sok esetben már igazagot hirdetett, sok tisztességtelen
" vállalkozót " több millára büntetett...
Csak egy közelmúltban történt dologról:
Bécsben szoilveszterkor egy 6 tagu társaság 2 taival utazott
A-ból B-be...ugyanazon az útvonalon
Az egyik taxi normál bécsi céges taxi volt, a mási Uber..
A fuvar befejeztével a céges taxi € 18,50-et számolt, az
Uber € 166.-ot ...Szerintetek " tisztességes " ???
Sajtóban jelent meg...
Apatszerek
@kicsilac: Egyértelmű a javaslatod de nem ezt a normális javaslattal élnek, a praktikus elgondolás távol van tőlük csak a hiéna észjárást tudják követni! A magyar kormány tavaly júniusban – jórészt az alternatív személyszállításból fakadó nyomásra adott válaszként - fogadta el az új taxisrendeletet, amely 2018. január 1-től lép hatályba, de annak a fuvarmegosztókra vonatkozó rendelete már jóval hamarabb, tavaly júliustól életbe lépett. A kormányzati szabályozás értelmében az Uber és egyéb fuvarmegosztó alkalmazásokkal csak sárga taxikkal és a hatóságilag meghatározott árszabályozással lehet utazni (450 forintos alapdíj és kilométerenként 280 forintos díj).

Ezzel a rendelettel tehát gyakorlatilag betiltották az Ubert, ami széles fogyasztói rétegeket háborított fel. A városban azonban továbbra is szállítanak az uber-sofőrök a korábban megszokott módon és a szolgáltatás töretlen népszerűségnek örvend.
Ez ellen a civil magatartás ellen sem a taxihiénái, sem a követhetetlen túlbonyolított élet ellenes paragrafussal nem lehet mit kezdeni, tehát el kell vetni!
eszegfu
@verum: 13:57 Hajlok arra, hogy igazad van, hogy csak a "konkurencia" miatt tüntetnek... mintha fogalmuk sem lenne másról... ahogy irod "csak taxis lehessen Uber". Én hülye meg "kardozok", hogy a kormány valóban "fehéritse" a jövedelmeket! Pedig utálom a Fideszt, csak ugy gondoltam ez is hozzátartozik a korrektséghez! Gondold el, hogy még az Uber mérlegeit is megnéztem... nincs jó véleményem! Megalakulása óta minden évben veszteséges (tehát nem fizetett adót!), 2x annyi a tartozása, mint amennyi pénz neki a követelése, vagy havi 500 eFt bruttó bér fizet ki összesen, vagyis jó, ha van 2-3 alkalmazottja. Legnagyobb baj, hogy én mindig a számokból indulok ki... tényleg "kötöznivaló" bolond vagyok!:((
verum
@volvós: - akkor tüntessenek azért, hogy legyen tisztességes, de ne azért, hogy tiltsák be.
Főleg, hogy a saját házuk táján is lenne mit bőven söprögetni a taxisoknak tisztesség terén.
Tisztelet a kivételnek!
bencemacska
@eszegfu: ma, 10:00

Bulgáriában, meg Romániában!!!
eszegfu
@bencemacska: Kösz.! Majd "irányba" állok!:))
bencemacska
@karma1: ma, 10:14
Tudod az a baj, hogy Gallóné bejelentette a sztrájkot és utána nézett csak hátra, és nem volt mögötte senki.
Sajnos mindenki azt várja, hogy más kaparja ki neki a gesztenyét.
Ha másra nem, hát arra nagyon jó a fidesz rendszer, hogy az erkölcsről már sokan azt sem tudják, eszik, vagy isszák?!
wagabund
@DR Eric CARTMEN: 12.45... nálad a pont.
volvós
@verum: 15:06

Bocsika !! Ugye, Te SOHASEM taxiztál ???
verum
@volvós: - a kérdés nem egyértelmű. Taxit sosem vezettem. Taxit vettem eddig igénybe és eztán is azt fogok.
De most a taxisoknak nincs igazuk, konkurenciát nem szerencsés betiltatni.
És hazudnak is, mert az Uberes bizony adózik, sőt mivel minden bankszámlán keresztül zajlik, módjában sem áll feketézni.
Ez a jövő - és ezt nem szerencsés hátráltatni.
volvós
@verum: én csak azárt látom más szemszögböl, mert
én több mint 20 évet taxit vezettem, ( Fötaxi, Volántaxi, magántaxi )
de ez kettönk között nem vita tárgya...mint irtam, a GZdasági
Versenyhivatal dolga a döntés...Több országban már elmarasztalták
Öket !! ( Nem alaptalanul ) Szép estét Neked !!:-)
verum
@volvós: - pedig nagyon sok jó dolgot át lehetne venni. Ez a bankszámlás fizetés nekem pl. nagyon bejön, meg a pontozási rendszer is.
Mivel a szolgáltatásit igénybe vevő egyén vagyok, ezért bizony vita tárgyát kell hogy képezze a téma.
Hacsak nem olyanok közé tartozol, akit nem érdekel az utas, csak a zsebed!
volvós
@verum . Összekeversz egy ilyen mészárosmangalicalörinccel...
én nem hiéna voltam, hanem becsületes TAXIS !!! köszi !
verum
@volvós: - akkor miért nem tárt karokkal fogadod, ami a taxisnak is biztonságos és az utasnak is jó?
Miért kellene az ilyent betiltani?
Miért nem azért ágálsz, hogy a taxiknál is legyenek ilyen feltételek?
volvós
@verum: 21:31
Na látom, a bosszúd átmegy értelmetlen személyeskedésbe, ezt nem folytatom,
inkább olvasd el FIGYELMESEN a 14:14-es kommentemet, a többiek megértették.
Neked ez a jó, nekem más...Meglepö, nem szoktál ennyire szélsöséges lenni :-))
Az 5 ujjunk sem egyforma, igy kerek a világ ! Jóccakát !
verum
@volvós: - nincs bennem bosszú, miért is lenne? Eddig is taxit vettem igénybe és eztán is ezt fogok. A véleményem ettől független. Egyszerűen azt szeretném, hogy én is jól járjak és a szolgáltató se járjon rosszul és örülnék, ha a taxisok adnának legalább a töredékét az előnyöknek, mint az Uber.
Ennek pedig jó tere a konkurencia. Az államnak egyenlőbb feltételeket kellene teremteni és nem betiltani.
Nem én vagyok a szélsőséges.
verőce21
Adják el a taxisok a fürdőmedencéiket és lesz belőle mit enniadni a gyereknek.(Jó ára van ilyenkor)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.