Az eddigi 30 óra kötelező gyakorlat mellett a jövőben 580 kilométert is le kell vezetni a B-kategóriás jogosítvány megszerzéséhez.

Forrás: 24.hu
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

20 hozzászólásarrow_drop_down_circle

dömdödöm
a pszichologiai vizsgálat bevezetése volna megfelelő intézkedés mert sokan vannak akik alapon pszichikailag nem alkalmasak gépjármű vezetésére . :-(
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
lópicigáspár
Az egyik szemem sír, a másik nevet! Valahol jó dolog a kötelező gyakorlat szigorítása, valahol marhaság. A hülye amerikai, kötelezi a jogosítványért a jelentkezőket a kreszvizsga letételére, ami megjegyzem egyszerűbb, mint a mi agyonszabályozottunk! Aztán ha apucinak van elég ambíciója és megfelelő ideje vezet, a saját kocsijával megtanítja vezetni a friss kreszvizsgást, annyi kitétellel, hogy az autón jelezni kell, hogy tanuló vezető. És ha az önkéntes oktató úgy látja, hogy irány a forgalmi vizsga, jelentkeznek rá. Vizsgabiztos beül melléjük és irány a forgalom és eldönti, hogy szerinte elég jó-e a srác az éles forgalomban is megállni a helyét. Ha igen kész a jogosítvány és hajrá, vezethet, kötelező és méregdrága sallangok nélkül!

Itthon az a lényeg, hogy ha vezetni akarsz fizess, ha már vezetsz még többet fizess!
dömdödöm
a pszichologiai vizsgálat bevezetése volna megfelelő intézkedés mert sokan vannak akik alapon pszichikailag nem alkalmasak gépjármű vezetésére . :-(
kedwes
@lópicigáspár: Ha már itt tartunk. Van még egy jó a rendszerben oda át. Pontosan a kétéves "próba jogsi" Azaz két évig csak olyan személy ülhet - kötelezően - mellette, akinek van már hiteles jogosítványa! Egyedül, vagy haverokkal nem vezethet!
lópicigáspár
@kedwes: Erről nem tudok. A keresztfiam megkapta a jogosítványt és mehet amerre lát egyedül. Floridáról beszélek konkrétan.
crow0131
Helyes, DE AZ OKTATÓKAT/VIZSGÁZTATÓKAT ERŐS ELLENŐRZÉS ALÁ VETNÉM.
Hellcat
10 óra rutin ahol az ember vezet kb 8 órát átlagban kb 20 km/órával=160km
20 óra városi vezetés/autópálya ahol ténylegesen vezet az ember kb 17 órát átlag oylan 50 km/órával=850km
Tehát az ember vezet durván 1000 km-t mire mehet vizsgázni persze ha minden sikerült neki elsőre...mi az anyámat akarnak ezek itt 580 km es szarsággal? Persze ezek a számok erős saccolások na de akkor is...Inkább támogassa az állam azt hogy a friss jogsis mondjuk könnyebben autóhoz jusson és kapásból kezdjen el vezetni mert soha a picsába nem lesz rutinja sőt még csak szarabb is lesz ha évekkel később kell újra volán mögé ülnie...de neeeem inkább csikarjunk még ki a szerencsétlenekből egy kis pénzt.
kkalman
Anno én egy olyan Ladán tanultam vezetni, amiben három és fél plusz egy sebesség volt. A harmadikat nem tartotta meg, csak akkor, ha fogta az ember a sebváltó kart. Szidtam az MHSZ-t, mint a bokrot, hogy a cég legszarabb autóján kell tanulnom, ma, így visszaemlékezve csak nevetek rajta. Megtanultam vezetni. A vizsgán, egy új kocsival hiba nélkül átmentem. Igaz, a vizsgáig városban és országúton a most bevezetendő 580 km-nek a többszörösét kellett teljesítenem, és nem 30x1 órás penzumokban, hanem 15x2 órásokban, hogy legyen idő hozzászokni a kocsihoz. Az egy óra arra nem elég, hogy a tanuló ráébredjen, hogy egy vasat, amit épp autónak neveznek, irányít, és próbál úton tartani.
Nevetséges ez a most bevezetendő 580 km kötelező vezetés, igaz, nehéz teljesíteni úgy, hogy az alkalmankénti egy órából felet, vagy még többet áll a kocsi, mert az oktatónak dolga van, valahol máshol. Ez megint a pénzről szól.
Az meg, hogy nem kell orvosi alkalmassági vizsgálat a tanfolyam elkezdéséhez a pénzlenyúlás egyik újabb eszköze lehet. Ahhoz, hogy valaki vezethessen szükséges az orvosi alkalmasság megléte. Elkezdi a valaki a tanfolyamot orvosi nélkül, rendben, elkezdheti. De mi van akkor, ha menet közben derül ki róla, hogy valamiért nem lehet jogosítvány, mert olyan betegsége van. Visszakapja a befizetett pénzt?
coyote3
Meggyőződésem , hogy nagy jelentősége nincs a levezetett km-eknek. Egyrészt a közlekedés egyre veszélyesebb üzem lesz, talán egy alkalmassági vizsga bevezetése hatékonyabb lenne-bár azt is ki lehet játszani-másrészt az oktatók felkészültségét is megvizsgálnám. Amikor az oktató "válasza" az ablakon kinyújtott felálló középső ujja a válasz arra, ha a tanuló irányjelzés nélkül hagyja el a körforgalmat -és ezt a környezete nehezményezi- akkor nagyon ne is várjuk, hogy a morálban lesz alapvető változás. Ezt tanulják a tanulók, ez lesz a irányadó viselkedés. ha ehhez még hozzátesszük azt a rengeteg Németországból behozott göncöt, amivel a fiatalság száguldozik, ugyanakkor a megfelelő műszaki állapotban tartására nincs pénze, akkor szomorú igazán a helyzet. Egyszerűen be kellene tartani a szabályokat, mert ebben az országban rengetegen tanultak autót vezetni az eddigi módszer szerint.
Nakimaga
Nem a km-kel van a baj,hanem ;
1.- az irányjelző nem mutatja sok vezető elhatározását
2.-mobiltelefon a fülön
3.-az utasok figyelmét előadással vonja magára,nem érdekli a külvilág
Defenzív vezetés :

"
Mindig tartsuk be a sebességkorlátozásokat (autópályán a megengedett legalacsonyabb sebességet is).
Ha felhajtunk az útra, tartsunk jobbra.

Ne vezessünk agresszív stílusban, ne menjünk rá az előttünk haladóra, ne szlalomozzunk.

Kimerülten ne vezessünk.

Figyeljünk a közlekedést szabályozó táblákra, jelekre, közlekedési lámpákra, stb.

Figyeljünk a közlekedés ritmusára, az úton zajló munkáknál a sebességkorlátozásokra.

Ha megkülönböztető jelzést használó jármű közeledik, lehetőleg húzódjunk le.

Figyeljünk a közlekedést irányító személyekre.

Alkohol vagy drogok hatása alatt ne vezessünk (ideértve a gyógyszeres kezeléseket is).

Biztonsági övünket csatoljuk be.

Hosszú utakon álljunk meg pihenni.
"
gugu45
Azt eddig is tudtuk, hogy nem azalatt a 30 óra alatt tanul meg senki vezetni, ami kötelező.
Na most, ha be vezetik a kötelező kilométer megtételét, akkor mi lesz?
580Km osztva 30 órával. Nem egészen 20 km esik egy órára. Ettől meg tanul vezetni a "mazsola"???
Ettől csak az óradíj fog a duplájára emelkedni.
lenhardtibolya
Valóban kevés a harminc óra. Igaz, én annak idején ennyi vezetés után is elsőre levizsgáztam, de a fiam csak kb. negyedszerre, és akkor is úgy, hogy kimentem vele egy üres parkolóba, ott gyakorolta a tolatást, beállást, stb. Sajnos minden újabb vizsga plusz kiadás, ahogy a magas vezetési óraszám is meg fogja terhelni a pénztárcát. Egyébként nem a frissen vizsgázottak okozzák a legtöbb bajt, mert egy-két évig óvatosak az új vezetők, csak később - amikor már elhiszik, hogy tudnak vezetni - akkor kezdődik a kockázatos vezetés. (kivétel az un. disco-baleset, amikor friss jogsival is hibáznak a srácok, és sajnos sokszor végzetesen). Egyébként furcsa, hogy nem halló emberek is szerezhetnek vezetői engedélyt, hiszen ők nem fogják meghallani később pl. a megkülönböztető jelzéseket sem, ill. ha dudálással próbálja valaki figyelmeztetni őket valamilyen veszélyre. Nem fog mellettük ülni egy jeltolmács mindvégig, egyébként pedig ha a jelelésre figyel, akkor nem tud az útra koncentrálni. Fölösleges kockázat.
nehogymá
@lópicigáspár: az angoloknál az is pénzbe van,de még mindig normálisabb rendszer .lehet este kis forgalomban gyakorolni a kiállást parkolást.ha együtt megy a család valahova kocsival gyakorolhat a gyerek .a lányom itthon már sulit is váltott,mert sose ért rá az oktató ö meg suli mellett nem tudott igazodni.régen egy iskola volt most meg egymásba érnek.
kedwes
@Hellcat: Állítólag, vannak olyan oktatók, akik a 30 órát igazolják, de nem mentek egy métert sem! Valahogy nem tiszta, hogyan ellenőrzik az 580 km-t?
Emlékszem, anno az oktatóm kért, ha nem tudok menni nem baj, szerinte nálam nem lesz gond. Nem hiányoztam egyszer sem, nem is volt gondom. Azóta sem!
Hellcat
@kedwes: Nálam se volt baj, de nem azért mert mondjuk többet vezettem volna a 30 óránál, hanem mert rögtön ahogy megjött a jogsim elkezdtem vezetni és 2-3 hónap alatt lett annyi rutinom a kocsinkra, hogy el mertek engedni vele egyedül. 7 éve van jogsim és amerre járogatok arra azért el tudok vezetni, a fővárost még nem bizos hogy bevállalnám mondjuk :) Ez a +580km csak pénzlenyúlás. Olyan helyen ahol kevés autós iskola van ott már amúgy is horribilis árak vannak.
Tootsy
@lópicigáspár: Draga Lopici! Csak nem voltal itt suttyomban? Mert itt is igy mukodik minden vizsga: en is megtanithatok akarkit, meg csak potfek sem kell a kocsimba, csak jo nagy adag batorsag, hogy beengedjek egy kezdot, es eleg, ha elmegyunk a kotelezo tesztlap-kitoltesre (hasonlo a rendszer, mint otthon csak eppen az egyharmada a kerdeseknek), nincs kulon muszaki (vannak jo autoszerelok, sot, automentok is...:o)), valamint nincs kotelezo oraszam sem a vezetesre, sem a vizsgara... Ha ugy erzi a delikvens, hogy mar el mer menni egy vizsgara, akkor csak ker egy vizsgabiztost, aki kb. 15 percen at a tanulo altal ismert kornyeken vegigkiseri a delikvenst, es engedelyezi a jogositvany kiadasat, ha minden OK. Nem nagyobb a kockazat, mintha 100 orakat vezetnenek barhol.
Ha most azt kiszamolom, hogy az elfogyasztott benzin, az oktato ideje, a berelt auto (illetve az oktato munkakozossege) mennyi penzt jelent, kiegeszitve a tanfolyam koltsegeivel, vizsgadijakkal,... Milliomosnak kell lenni ahhoz, hogy valaki urvezeto lehessen ma Magyarorszagon,...:o(( vitya bebizonyitja, hogy tud o meg lenyuzni het bort is az autosokrol: megbukott az otlete, hogy MINDENKINEK ujra kelljen vizsgazni a KRESZ-bol? Sebaj! Itt az uj orulet ezzel a baromsaggal...
Tootsy
@kedwes: @lópicigáspár: Itt 15 eves kortol lehet barkinek jogositvanya, de 2 evig bizonyos korlatozasokkal csak tanulo jogsi. Azert ilyen fiatalon, mert a kozepiskolaba nem jutnak el maskepp a gyerekek: csak az altalanos iskolasoknak jar iskolabusz, tomegkozlekedes viszont egyaltalan nincs. Ez egy athidalo megoldas: mindenkinek jo, a gyerekek szeretnek vezetni, es nem is okoznak bajt. Egyszeru szisztema...
Tootsy
@lenhardtibolya: Na, ezt nem tudtam,...:o(( Tenyleg kaphatnak nem hallok is? Ez valoban az egyik legnagyobb kockazat, mert azt sem fogja meghallani, ha valaki radudal , mikor rosszul tolat ki egy parkolobol. (Szamtalanszor kellett masokat igy figyelmeztetnem,...:o((
Meine Ehre heisst Treue
Ezen kívül középfokú végzettséget és alapos pszichológiai vizsgálatot is megkövetelnék valamint az első 6 évben kizárólag felügyelettel lehetne vezetni.
A lényeg, hogy minél kevesebb vezetésre alkalmatlan ember kapjon vezetői engedélyt, ergó biztonságosabb legyen a közlekedés.
outsider
Csak nem a nemzeti autósiskoláknak grédereznek?:)

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.