Nagyon gyengén muzsikált a magyar oktatás a PISA-teszten.
Az Index összegzéséből megtudhatjuk, mutatóink rosszabbak, mint valaha: az eredmények szerint a magyar tanulók annál is gyengébbek, mint amilyenek az utolsó mérésnél, 2012-ben voltak, a természettudományos és a szövegértési kompetenciák soha nem zuhantak még akkorát, mint most. Minden területen bőven az OECD-országok átlaga alatt vagyunk.
A legfrissebb felmérés eredményei szerint a teljes lista utolsó fertályában foglalunk helyet. Míg az OECD-átlag 493-500 pont, a magyar diákok átlagteljesítménye 472-477 pont. Ezzel a 27-29. helyet sikerült megcsípni a 35 OECD-ország közül.
2012-ben 494 pontot értek el a magyar diákok természettudományból, idén 17 ponttal kevesebbet. Szövegértésből 18 pont (488 után 470 pont) a visszaesés három év alatt, matematiákból változatlan eredményt értek el, 477 pontot.
Természettudományok tekintetében az OECD-átlag 493 pont, a magyar diákoké 477. A szövegértésnél 493 pontos OECD-átlaghoz képest csak 470 pont a hazai diákok átlaga. Matekból sem vagyunk sajnos jobbak, 490-et kellett volna elérni az átlaghoz, de csak 477 sikerült.
A legjobbak között az ázsiai országokon kívül ott van még Finnország és Észtország is. Szingapúr, Japán, Korea és Kanada stabilan jól teljesít. Szintén a legjobbak közt kapott helyet Tajvan, Hongkong és Vietnam, de Kína sincs lemaradva.
A környékről a szlovén és a lengyel diákok teljesítettek a legjobban.
Sovány vigasz, de Románia és Szlovákia nálunk is rosszabbul teljesít oktatás terén.
Egyetlen mutatónk lett zöld a grafikonoknál: a fiúk és lányok esélyegyenlőségét tekintve az átlag fölött sikerült teljesíteni.
1. Tudás alapú társadalmat építünk, ami a semmiből állít elő eladható terméket
2. Munkásokat termelünk, hogy minimálbérért kiszolgálják az összeszerelő üzemek igényeit
Orbán hatalmát a tudás alapú társadalom ingathatja meg. Ezért zülleszti le Orbán az oktatást.