Magyarország számára előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között – véli Varga Mihály.

Aláírták: kínai hitelből és közpénzből épül meg a 700 milliárdos Budapest-Belgrád vasútvonal
Fotó: MTI/Mónus Márton

A pénzügyminiszter pénteken aláírta a beruházás elindulásához szükséges hitel-megállapodást.

Varga szerint a szerződés aláírásával megkezdődhet a beruházás, amellyel térségünk logisztikai központjává válhat Magyarország. 

A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a 700 milliárd forintos beruházás

85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam

- emelte ki Varga Mihály.

Mint mondta: a megállapodás pénzügyi feltételei a piacon jelenleg elérhető államadósság-finanszírozási lehetőségekkel összevetve is kedvezményesek.

A pénzügyi tervezést és a kiszámíthatóságot erősíti, hogy a hitel fix kamatozású, így a piaci körülmények esetleges romlása esetén sem változnak a feltételek. A hitelszerződés lehetővé teszi továbbá az előtörlesztést is, ennek megfelelően a kormány folyamatosan vizsgálni fogja a piaci feltételeket, és amennyiben az Magyarország számára előnyös, kezdeményezni fogja az előtörlesztést.

Varga Mihály emlékeztetett: a beruházást kivitelező magyar-kínai konzorciummal tavaly tavasszal írták alá a vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést. A szerbiai szakaszon már folyik a felújítás, amely a várakozások szerint 2022 végére készül el. A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön – emelte ki Varga Mihály.

(MTI)

73 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Pálinkás Pál
Remélem görény ti már 2025-ben éppen a harmadik éveteket ülitek a sitten!!!
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lusta
@Nyírfa: Jaj ne haragudj a fogalmazásomért. Azt írtad, hogy ˝építünk a kínaiaknak egy vasútvonalat...˝. Na nem mi építjük. Pont az a lényeg, hogy a kis kínaiak építik gyakorlatilag a mipénzünkből a maguk örömére és a nemzethy matyarok meg tapsikolnak hozzá és hozsannákat mondanak égre emelt bülbül szemekkkel.
kereső
@Nyírfa: Azt nézted be, hogy a vasút kiáé lesz. Kina épiti- a magyar állam pénzéből. A magyar állam ehhez vesz fel hitelt- Kinától. Lölö &Co csak alvállakozók lesznek. Röviden- Magyarország felvesz Kinától 600 milliós hitelt, hogy Kinának legyen referenciája vasútépitésre Európában.Nem csoda, hogy a részletek titkositva vannak. Nem ismert a kamat sem.
Ja, magának a vasútvonalnak / a beruházásnak a megtérülési idejét szakértők 2000 évre számolták. Nem véletlenül irtam, amit irtam.
namihami
@Eriksson: Ha nekem nem hiszel, akkor az én kommentem mellőzd és olvasd el pl. a feljebb levő észrevételeket.
Ezek szerint ez egy angliai autópálya és mi, sokan megyünk szembe.
Nyírfa
@lusta: @kereső: Rendben, akkor csak részt veszünk az építésében, bár, a költségeket teljes egészében mi álljuk. Így már jó?
Ráadásul, mivel csak felújítás, tulajdonrészünk nem volt, nincs, és nem lesz.
Viszont funkcióját tekintve egy újabb trójai faló.
Eriksson
@namihami: Beszéljünk róla amikor aktuális lesz, oszt majd meglátjuk, hogy mi sikeredett. Oké?

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.