Magyarország számára előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között – véli Varga Mihály.
Fotó: MTI/Mónus Márton
A pénzügyminiszter pénteken aláírta a beruházás elindulásához szükséges hitel-megállapodást.
Varga szerint a szerződés aláírásával megkezdődhet a beruházás, amellyel térségünk logisztikai központjává válhat Magyarország.
A kínai Eximbankkal kötött megállapodás szerint a 700 milliárd forintos beruházás
85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam
- emelte ki Varga Mihály.
Mint mondta: a megállapodás pénzügyi feltételei a piacon jelenleg elérhető államadósság-finanszírozási lehetőségekkel összevetve is kedvezményesek.
A pénzügyi tervezést és a kiszámíthatóságot erősíti, hogy a hitel fix kamatozású, így a piaci körülmények esetleges romlása esetén sem változnak a feltételek. A hitelszerződés lehetővé teszi továbbá az előtörlesztést is, ennek megfelelően a kormány folyamatosan vizsgálni fogja a piaci feltételeket, és amennyiben az Magyarország számára előnyös, kezdeményezni fogja az előtörlesztést.
Varga Mihály emlékeztetett: a beruházást kivitelező magyar-kínai konzorciummal tavaly tavasszal írták alá a vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést. A szerbiai szakaszon már folyik a felújítás, amely a várakozások szerint 2022 végére készül el. A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön – emelte ki Varga Mihály.
(MTI)
73 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Ja, magának a vasútvonalnak / a beruházásnak a megtérülési idejét szakértők 2000 évre számolták. Nem véletlenül irtam, amit irtam.
Ezek szerint ez egy angliai autópálya és mi, sokan megyünk szembe.
Ráadásul, mivel csak felújítás, tulajdonrészünk nem volt, nincs, és nem lesz.
Viszont funkcióját tekintve egy újabb trójai faló.
Új hozzászólás