Ha a kormány csökkentené a gimnáziumi férőhelyszámot, azzal a többre és jobbra törekvő családok százezreit fosztanák meg az anyagi boldogulás és a munkában való kiteljesedés lehetőségétől – írja friss tanulmányában az MTA.

A kormány folyamatosan arra hivatkozik, hogy miközben a rendszerváltás óta mindenki gimnáziumba akar menni, Magyarországon súlyos szakemberhiány van, és itt az idő újra megerősíteni a szakképzést.

Az MTA tanulányának összefoglalójában az Index azt írja, számokkal támasztják alá, hogy már az alapdiagnózis is téves: az elmúlt húsz évben a középfokú szakképzés gyakorlatilag végig állandó szinten volt. Nagyjából mindvégig ugyanannyian szereztek szakmai végzettséget, csak éppen a belső arányok változtak meg: nagyobb lett a szakközépiskolai és kisebb a szakiskolai létszám.

A szakközép ráadásul inkább juttat munkához: az ott érettségizők 4,8 százalékos átlagos munkanélküliségével szemben a szakiskolával rendelkezőknél 8 százalék volt az utóbbi időkben az állásnélküliek aránya. Közben pedig éppen azokban a szakmákban a legnagyobb a fizetéskülönbség, amelyekben a kormány és az oktatáspolitikára nagy befolyással lévő Iparkamara szerint nincs szükség érettségire. Eszerint legrosszabbul a lakatosok, forgácsolók, hegesztők, ipari és építőipari szerelők járnának – derül ki a tanulmányból.

Ha pedig a szakiskolákban megszerezhető szaktudás elavul, se fizetésben, se elhelyezkedési esélyeikben nem tudják tartani a lépést az érettségivel rendelkezőkkel.

117 hozzászólásarrow_drop_down_circle

miazavalami
@human: De lehet. Sőt még az is elképzelhető hogy nem tud elhelyezkedni a szakmájában. Az itteni ipari iskolások zöme elhagyja az országot.
Engem 3 okos gyermekkel áldott meg az ég. Mire a két nagy elvégzett mindnféle oskolát és sikerült nekik elhelyezkedni a gatyánk ráment. De az nem baj. Mire a kicsi odajut, hogy tanulni akar addigra összekapjuk magunkat. Jó nekünk a 15 év csotrogány is csak, döcögjön ki az udvarról. Van fogalmam arról mibe kerül egy gyerek kezébe diplomát adni. Sokaknak nem jut rá. Hiába van koli, hiába vannak ösztöndíjak , a szülő nélkül a kölyök éhen hal mire megszerzi.
Tehát aki csóró és van egy okos gyereke az a gyerek menjen szakmunkásnak. Az a gyerek aki esetleg ahhoz is hülye hogy estin 3 - ra leérettségizzen viszont diplomával a zsebében tűnik fel a munkaerő piacon , mert apuka tudja pénzelni éveken keresztül...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
human
Nem lehet, hogy azért nem megy valaki szakmunkásnak, mert a fizetés nem áll arányban a nehéz munkakörülmények?
miazavalami
@human: De lehet. Sőt még az is elképzelhető hogy nem tud elhelyezkedni a szakmájában. Az itteni ipari iskolások zöme elhagyja az országot.
Engem 3 okos gyermekkel áldott meg az ég. Mire a két nagy elvégzett mindnféle oskolát és sikerült nekik elhelyezkedni a gatyánk ráment. De az nem baj. Mire a kicsi odajut, hogy tanulni akar addigra összekapjuk magunkat. Jó nekünk a 15 év csotrogány is csak, döcögjön ki az udvarról. Van fogalmam arról mibe kerül egy gyerek kezébe diplomát adni. Sokaknak nem jut rá. Hiába van koli, hiába vannak ösztöndíjak , a szülő nélkül a kölyök éhen hal mire megszerzi.
Tehát aki csóró és van egy okos gyereke az a gyerek menjen szakmunkásnak. Az a gyerek aki esetleg ahhoz is hülye hogy estin 3 - ra leérettségizzen viszont diplomával a zsebében tűnik fel a munkaerő piacon , mert apuka tudja pénzelni éveken keresztül...
m.macskosz
@human: Bizony, nem mindenkiből lehet érettségivel rendezvényszervező Zuglóban,
havi nettó 206 ezerért, (plusz a resztli), vagy nemzeti fejlesztési miniszter..
human
@miazavalami: Hát észt és tehetséget nem lehet venni az biztos. Nem tudom miért, de (nemdoktor) Schmitt Pál jutott eszembe hirtelen ;)
human
@m.macskosz: Nettó 206 ezer? Annyiért Michael Jacksont is leszervezném :)
m.macskosz
@human: A paksi bulit is aláírnád "Laciné" jövedelméért, felelősség nélkül, büntetlenül, gondolom. Bár az ő érettségi bizonyítványát sem látta még élő ember..:)
miazavalami
@human: Monnyuk az átkosban , nem kellett a szülőknek mindent feláldozni azért ha taníttatni akarták a csemetét.
human
@m.macskosz: Na az a nő is csak arra kellett, hogy le legyen papírozva a paksi buli. Már le is váltották, egy év és már senki nem fog rá emlékezni. És még csak diplomája sincs, de egy ország sorsát generációkra befolyásoló döntésben vehetett részt.
human
@miazavalami: Azért volt ott még valami olyan is, hogy értelmiségi gyereke nem mehetett egyetemre.
m.macskosz
@human: Na, azért az a Rákosi érára volt jellemző inkább, de a 60-as, 70-es években már nem. Legfeljebb annyi előnye volt a munkás-paraszt származású gyereknek, hogy azonos feltételek esetén több eséllyel kerülhetett be.
miazavalami
@human: Az így nem teljesen igaz, mert ha alaposan megnézed akkor bizony mentek.
Sőt a nemesek leszármazottai is.
m.macskosz
@miazavalami: :) Például a legeklatánsabb példa a Bárándy klán.
miazavalami
@m.macskosz: Őket nem ismerem. Igaz már évek óta nem voltam az opera bálon. Mióta minden celebet beengednek semmi nívója nincs...
petrol
@miazavalami: Emlékezzünk arra,hogy Orbán me. ur mit mondott! Ő csak traktoros lett volna ha nem tanul.De az is igaz,hogy ö jómódú családban élt és tellett egyre másra is, meg aztán ö ugye még az átkosban ( 1981-1986) járt egyetemre és a Soros Alapítványt is megcélozhatta. /félreértés ne essék,nem dicsérni akartam/ csak rávilágítani arra,hogy ahol van pénz,ot tanullhat a gyerek, ahol a szükség családtagnak számít,ott nem! Ez a 2/3 "jobban teljesít"-ő hazugsága!
m.macskosz
@miazavalami: Most hülyítesz vagy elfelejtetted kitenni a szmájlit?
Bárándy György nemrégiben hunyt el, a fia, Péter igazságügy miniszter volt, az unokája, Gergely a parlamenti képviselő. Valamennyien értelmiségiek, hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A1r%C3%A1ndy_Gy%C3%B6rgy
Január
@miazavalami: Azért anyagiak hiányában a szocializmusban is tanultak munka mellett nagyon sokan. Pl. a levelező oktatást azért találták ki.
Igy egy diploma megszerzése nem kevés áldozatot követelt a munka mellett tanulótól.

Most azzal ne gyertek, hogy a levelező diploma ilyen-.olyan, mert ahhoz, hogy a jegy görbüljön a vizsgák alkalmából a tétel 80%-át teljesítő csak kettest kapott.
Ott is volt követelmény, mert végül is diplomás lett a továbbtanuló.

Az oktatás minőségének felhígítása az elmúlt 25 év terméke.
Azt pedig szűk látókörűségnek tartom, amikor azt mondják, hogy nincs szükség az érettségire a szakmunkások esetében.
A tudást nem veheti el senki. Fontos, hogy kiművelt emberek sokasága alkossa a társadalmat, hiszen, ha megváltoznak az élet/foglalkoztatás körülményei, akkor egy szélesebb látókörű embernek könnyebb a váltás.
miazavalami
@Január: Ez így van. Édesanyám is estin tanult, és bizony hozni kellett neki azt a szintet mint a nappali tagozaton.
Most nem tudom hogy van, de látom hogy egyre másra indulnak ilyen olyan iskolák ahol a tanulók igen vegyes képességekkel döcögnek és nem is végig.
miazavalami
@petrol: Sztem még traktoros se lehetett volna, mert a munka büdös volt neki mindig!
Zsemlye
@human: Szerintem nem! Annak ellenére, hogy a kamara lépten-nyomon azt hangoztatja, hogy jó 'szakik' kellenek, ez nem feltétlen igaz. Az automatizálás korában olyan szakemberekre van szükség akik átlátják a teljes folyamatot, tervezni tudják a munkát, és irányítani tudják azt. A gombok nyomogatásához, az alkatrészek összeszereléséhez még a legmagasabb szinten is elegendő, egy betanított munkás.
Fradigege
Akkor a zsírmore lánya mit keres Svájcban? Elküldhetné hegesztőnek. Gazsit pedig kitaníttathatná esztergályosnak. Ráhelka meg tudna havi 80 ezerből állni a saját lábán, mint konyhás néni. Pfhejj Sárika is kereskedelmi eladó lehetne, Rózsika elmegy a tejgyárba a gépsor mellé. Flórácska pedig varrónő lenne.
Zsemlye
@m.macskosz: Egy maréknyi orvos, és jogász családon kívül nem nagyon tudsz felsorolni többet (ismertebbeket pedig szinte egyet sem). A többségük az '50-es években elhagyta az országot.
Annál több olyat, aki kellő politikai hátszéllel, KISZ vagy Párt tagként végzett, vagy járt egyetemre a '70-'80-as években. (csak a jelenlegi vezetőink közül: Kövér László, Orbán Viktor ... stb)
human
@Zsemlye: Persze vannak betanított munkások. De én a hegesztőkre, kőművesekre, szobafestőkre gondoltam. Azért ott nagyon számít a szaktudás, hogy ne omoljon össze a híd, ne dőljön ki a fal és ne peregjen le a fejték a falról.
m.macskosz
@Zsemlye: Nincs is vita köztünk emiatt. Ez bizony tény, de az is, hogy a tisztességesebbje becsülettel tanult és nem libáért vette a diplomáját. Volt olyan osztálytársam a középsuliban, akinek az apukájának valami nagyon nagy szocialista kitüntetése volt, de soha nem élvezett emiatt előnyöket, értelmes volt, szorgalmas és rendes ember.
EGO
Érettségi nélkül lehet boldogulni! Itthon is!!! Mihez kell az érettségi? Belépő a felsőoktatásba...
Kérdem én, hogy a műbútorasztalos, autószerelő, szobafestő,ács, fodrász, felszolgáló, stb. jobb szakmunkás lesz érettségivel???
Ugyanis a felnőttkorúak 88 %-a érettségit adó képzésen van valamilyen levelező tagozaton? MINEK? Normális esetben ez kb. 33 %
Január
@miazavalami: Tudod, ha gyenge az alap akkor a ház is összedől.
Tehát itt a gyengébb, az általános iskola. A tanítók/tanárok kezéből kivettek minden olyan eszközt, amivel a gyerekeket lehet serkenteni a jobb eredményekre. Pláne akkor, ha a szülő már eleve meghatározza, hogy bizony az Ő gyereke 4-est, 5-öst érdemel bizonyos tárgyból, mert Ő tudja..., és szalad fűhöz-fához, ha nem az elképzelése szerinti a minősítés. Közben a tanító/tanár tudja mit is ér a gyerek tudása. Így nem lehet minőségi oktatást elvárni. /Ez tény 20 - 25 éve pályán lévő tanerők véleménye./
A középiskolákban meg elvegetálnak, aztán mennek egyetemre, itt pedig a felzárkóztatással kell kezdeni az oktatást, mert így is képtelenek sokan elvégezni azt. Tisztelet a kivételnek.
mekkelek
"a többre és jobbra törekvő családok százezreit fosztanák meg az anyagi boldogulás és a munkában való kiteljesedés lehetőségétől"

Tehát ahogy ígérték: "folytatjuk".
m.macskosz
@EGO: ma, 12:59 Nem feltétlenül kell érettségi egy szakmunkásnak, mert attól senki nem lesz jobb műbútorasztalos, de ha egy-két év múlva úgy dönt, hogy szeretne diplomás lenni, akkor az érettségi bizonyítvány hiánya ne legyen kerékkötője a vágyainak. Nem mellesleg amikor egy szakiskolában még az internet oktatása heti egy órában (!) történik, akkor az nem szakiskola, hanem szakbarbár képző. Nem lesz attól semmi baja egy kőművesnek, ha esetleg nem otthon, hanem az iskolában hall Dantéról, Petrarcáról, Michelangelóról, Bachról...
KERKA
@EGO: 12.59. Én pedig úgy gondolom, hogy egy jó szakmunkás felkészültségéhez jó, ha van érettségije. A minőségi munka elvégzéséhez, a felhasznált anyagok ismeretéhez, jó ha széles látókörrel rendelkezik. Gondolj csak arra, hogy el kell tudni igazodni egy tervrajzon, vagy tervezeten, műszaki leírásokon, nem beszélve a számítógépes ismeretek is sokat számítanak. Ma már egy autószerelő nappal szerel este a sz. gépen keresi az alkatrészeket, Gondolom én aki nő:))
Szerintem attól már messze vagyunk, hogy a köműves ha vízszintesen rakja a téglát akkor járda, ha függőlegesen, akkor fal!
miazavalami
@Január: Ez így igaz. De tegyük hozzá hogy a mai oktatási rendszer nem tud mit kezdeni a "nehezen kezelhető" de jó fejű gyerekekkel.
Például az én fiammal...:-) Az IQ - ja átlag feletti , de tavaly csak azért nem rúgták ki, mert vége lett a tanévnek így nem tudta összeszedni az 5-ik osztályfőnökit ami ahhoz kell hogy bizottság lé kerüljön a gyerek az anyukával együtt.
KERKA
@Január: 11.22 Amit leírtál, maximálisan egyetértek. Apám mondta nekem: Kislányom, ami a fejedben van, az a tied, azt soha senki nem veheti el tőled! na ez így is van,
Ha valaki 2 vagy több szakmával rendelkezik, könnyebb sokkal a váltás, ha a sorsa úgy hozza. Sajnos, ezt sokan nem ismerik el/föl, és inkább sajnáltatja magát, hogy nem tud elhelyezkedni. Megkérdeztem egy szakmunkást, hogy ha meg van a 4 gimnáziumod 25 év alatt miért nem tudtál leérettségizni? Most ülhetnél az irodában, nem kellene a kocsik alatt feküdnöd, és jajgatsz, hogy fáj a derekad.
miazavalami
@KERKA: :-) Az nem biztos hogy ha leérettségizik akkor az irodában ül...
KERKA
@miazavalami: de az esélye meg lehet rá:)) A szaktudásával és a gyakorlati tapasztalatával iskolai végzettségével egy szerelő dolgozhat, mint ügyfélfogadó és máris jobbak a körülményei
miazavalami
@KERKA: Szerintem aki nem érzi azt hogy az irodai munkáért hajlandó tanulni az maradjon szerelő.:-) Mert lehet azt szereti csinálni.
Nekem a két bátyám ács. Még innen vannak a nyugdíjon. Itt fáj + ott fáj nekik, de ha jön a jó idő már a tetőn lógnak illetve ott ahol munkát vállaltak. :-) Érdekes akkor semmi bajuk se szokott lenni. Te nekem olyan teraszom van hogy sokan másolják..., most arra próbálom a szentjeimet rávenni hogy az én elképzelésem szerint csinálják, rakják körbe a nappali boltívet. Már hozzá vannak szokva az én elképzeléseimhez, csak kicsit szoktak kötekedni hogy azt úgy nem lehet... :-)
73
Bólogató elvtársakat,elvtársnőket akarnak kitanítani a fityeszes elvtársak.
KERKA
@miazavalami: Most már látom, hogy miért nem tud nyugton maradni a fiad:)) Halmozottan anyja fia.
Olvastam a neten egy jó ösztönzést a férfiakra nézve. Ha valamit nagyon meg akarunk csináltatni vele, csak azt kell mondani: á te azt már ne csináld meg, te már nem bírod el, idős vagy hozzá. Majd hívok mesterembert. De jó lesz, ha 2 métert arrább lépsz:))
miazavalami
@KERKA: Ezt 9 évesen követte el.:-)
kepfeltoltes.hu/view/141217/1000884_325923847538949_999562834_n__1__www.kepfeltoltes.hu_.j

kepfeltoltes.hu/view/141217/972139_325923844205616_339323742_n__2__www.kepfeltoltes.hu_.jp

Ezeket festette a tanárnéninek, és tanárbácsinak évzáróra. Bekereteztettem , tanárnéni elsírta magát úgy meghatódott. :-)

Ezeket pedig 10 évesen rajzolta. A madárral pályázatot nyert.
kepfeltoltes.hu/view/141217/247787_312331225564878_113020425_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/141217/941291_312331218898212_1228013461_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hozzáteszem hogy az írását lehetetlen kiolvasni! :-) Még másodikban szépen írt de azóta szegény nyelvtan tanárbácsi rohamot kap tőle. Mert nem tudja osztályozni a nyelvtani hibákat , mert olvashatatlan...
Clavigo
Le kell cummantani a Csüngőhasut...meg a gyereket is erre kell betanítani,,,oszt jóó napot. Okádék ez az ország..
m.macskosz
@miazavalami: Az első két link nem működik, de a fia(i)dhoz gratulálok!
m.macskosz
@miazavalami: No, akkor ismételten gratulálok, a gyerek tényleg nagyon tehetséges.
miazavalami
@m.macskosz: Kösz. De az iskolában nem tudnak vele mit kezdeni..., egyszerűen nincs egy olyan iskola ebben a városban ahol az ilyen gyerekekkel foglalkoznának. Azt ajánlotta nekem az osztályfőnöke hogy büntetésből tiltsam el a rajztól. Na majdnem elküldtem a jófrancba,,,
m.macskosz
@miazavalami: Alapvetően tanár párti vagyok, de sajnos ma már nagyon felhígult a pálya:
már egyre kevesebb az igazi pedagógus.
miazavalami
@m.macskosz: megkaptuk azt is hogy egyszerűen nincs türelme az ilyen gyerekekhez...
Na erre papus válaszolt , hogy akkor tegye zsebre a diplomáját hátha akadna helyette valaki akinek van türelme.
Rajzolni külön tanárhoz jár, mert a heti 2 rajzóra neki nem elég. Az iskolában pedig nem foglalkoznak vele különórában. Szabados István bácsihoz jár. Neki nincs vele semmi problémája .:-)
Meine Ehre heisst Treue
@human: Minek az egyetem, a gimnázium? Fodrászra, felszolgálóra, eladóra, pénztárosra, stb. akkor is volt igény és most is szükség van. Ilyen egyszerű ez, kérem.
KERKA
@miazavalami: Viccen kívül, elképesztően jól rajzol. Hát igen, ez az a helyzet, amikor nem képesek felismerni azt, ha valakiben van valami. Ahogyan macskosz írja, kevés az u.n. különleges, nagyon eredeti pedagógus. Mindenkit egy kaptafára képeznek, egyforma tanrend alapján, egyforma követelmények elé állítják a pedagógust is, és a gyereket is. Ma már nincs is olyan tanár aki igazán művészetre tudná oktatni a gyerekeket. Mint ahogy nincs olyan szobor sem, ami számomra művészi lenne.
Cicamama55
Az okos, gondolkozó emberek fejében annyi gonoszság megszülethet... :))
KERKA
@Cicamama55: hu-hu, de még mennyi! azt is kitalálhatja, hogyan lehet jogviszony nélkül parlamenti tanácsadó:))
gibgab
@miazavalami: A tehetséges gyerekek jó része nehezen kezelhető. A rajzolástól való eltiltás baromság, csak fokozná a problémát. A helyzetet rontja, hogy a pedagógusnak nincs hozzá türelme. Pedig az kellene, és egy kis kreativitás: testhezálló külön feladatokkal lekötni a gyereket, lehetőség szerint olyannal, ami az osztálytársak elismerését is kiváltja. Ráadásul az a terület (rajz, festés), ahol tehetséges, nagyon jól hasznosítható a gyerekeknél.
gibgab
A többiektől bocsi, hogy átmentünk privibe! :)
EGO
@KERKA: @m.macskosz: Amennyiben ő is akarja!!! Azonban azt tapasztalom az elmúlt 25 évben, hogy már-már erőltetjük őket, szinet "KÖTELEZŐ" érettségit is szerezni... Ez nekem azt jelenti, jó a diák a suliban, mert kell a diák, hogy megmaradjon a tanár óraszáma, megmaradjon az iskola (pl.: szakma utáni nappali 2 éves érettségi)!
Kórháti ápolókat megfenyegettek hogy ha nem szereznek estin érettségit, REPÜLNEK... Na ez mire jó???
KERKA
@EGO: nalátod, a kórházi ápolói munkakört kizárólag érettségihez kötném.:))
Desischado
Torkig vagyok azzal, hogy éretségi mindenképpen kell. Legalább két fajta lenne, akkor oké volna. Én a reál tárgyakhoz hülye voltam, így nem is álmodhattam róla, hogy megszerzem. Pedig akkor tanulhattam volna tovább. És nem minden szakmához kellene!
KERKA
@Desischado: ki mondta azt, hogy az érettségi mindenképpen kell? Valamit félreértettél. A kormánynak éppen ez a szándéka, hogy nem kell érettségi mindenképpen.:)) Éppen ezért csökkentik a gimisek számát
KERKA
@Desischado: 20.16 Kétfajta érettségi van. Van a hagyományos, és van az előrehozott, megemelt tanrendű érettségi, amivel aztán olyan okos, hogy megemelt szintű egyetemre mehet:))
gibgab
Minél alacsonyabb szintű általános műveltséget szerez valaki, annál kevésbé érti a világot. Vajon kinek az érdeke ez?
EGO
@KERKA: Értelmetlen! Kórházi ápoló lehet szakiskolai végzettséggel bárki! Ott 3 év alatt - főleg gyakorlatokon - elsajátítja, amire szüksége van a munkájához! Az más kérdés, hogy jól megnézném a felvételizőket, mennyire empatikusak erre a hivatásra!
Érettségi után lehet valaki kozmetikus - ezzel egyetértek, mert olyan biokémia van a szakmai ismeretek között, stb.
Nil
Rabszolgáknak nem kell tanulni- ezt már Hitler is megmondta- ov csak követi nagy példaképét
Juhász István
Én 1965 - 1969 között jártam gimibe. Akkor egy faluból, cca 2 diák lett gimista. Olyan szakmát választottam, amihez alapfeltétel volt az érettségi, igy a gimi után, 2 évig voltam " inas ". Ma , akárhová jelentkezel dolgozni, kérdezik : van - e érettségije? Ha nincs, akkor sajna nincs meló... Jó esetben nem kérnek, legalább két nyelvvizsgát, még egy egyszerű ügyintétői állás betöltéséhez is. Minek kell az érettségi? Összeszerelőnek felvesznek 3 hónapra, aztán, ha letelt a próbaidő, MEHETSZ...kell ahely az újabbaknak.
Anna Mária
Az elmebajos Orbán kinyilatkoztat valami ökörséget, aztán a szakértők megpróbálnak hozzászólni.
Ez a "rendszer".
m.macskosz
@EGO: tegnap, 21:03 Kedves EGO! azért egy kórházi ápoló munkája nem csak abból áll, hogy áthúzza az ágneműt és kiüríti az ágytálat. Erre a feladatra valóban elég egy segédápoló, ahhoz pedig valóban nem kell érettségi, de ahhoz, hogy a megfelelő gyógyszert megfelelő mennyiségben, az orvos által előírtak szerint ossza ki, azért kissé komolyabb feladat! Lehet, hogy nem kell ismernie az ókori görög tragédiákat ehhez, de ha még arra sem képes, hogy leérettségizzen, nem valószínű, hogy az orvos jobbkezeként kiváló ápoló lehessen. Egy kozmetikusnak miért is lenne fontosabb az érettségi? Azt én sem tartom fontosnak, hogy mindenkinek kötelező legyen érettségiznie, de legyen LEHETŐSÉGE, hogy szakma mellé megszerezhesse. Normális dolognak tartom, ha létezik szakiskola, szakközépiskola és gimnázium. A gyerek/szülő pedig hadd döntse el, melyiket választják. Ismétlem: ne vegyék el az érettségi megszerzésének lehetőségét egy szakmunkástól.
mate03
@m.macskosz: Az a probléma,hogy Viktor nem szereti ,a kiművelt embereket!Ma már egy jó szakmunkásnak,nyelvet kellene beszélni,nem csak Magyart! Számítógép ismeret nélkül,már nem tud érvényesülni! Ebben az országban a szakmunkás képzők,csak betanított munkásokat képeznek!lValahol olvastam egy heti órarendet!Mit mondjak? Kritikán aluli.
panellproli
@mate03: Pontosan. A kiművelt, egészséges ember veszélyt jelent erre a kormányra, úgyhogy nem is várható tőlük el hogy az oktatást, egészségügyet helyzetbe hozzák,ehelyett a saját szórakoztatásuk/ld stadion/ jólétük és a jövőjük bebiztosítása / ld. törvénykezés , helikopter stb/ a fontos.De a népharag és a sors úgyis számon kéri rajtuk az emberiség elleni bűntetteket.
KERKA
@EGO: 21.03 Véletlenül adtam egy tetsziket.

Még mindíg nem érted, de akkor is ragaszkodom az álláspontomhoz. Egy szakképzett ápolónak valóban nem szükséges ismernie Szophoklész drámáit.
De az elvárható tőle, hogy ismerjen bizonyos fokig anatómiát, betegségeket, a gyógyítás folyamatait, ezeket valószínű hogy az egészségügyi szakközépiskola egészségtan és biológia óráin sajátítják el. Ja és van még embertan óra, valamint valamilyen szinten pszichológia is, mert emberekkel tudni kell bánni.
Speciális tudással kell ellátni a csecsemőket, a cukorbetegeket, van baleseti és van hasi sebészet.. Igen furcsa lenne, ha a vasúti közlekedési szakközépiskolás dolgozna a nőgyógyászaton, és az egészségügyit végzett dolgozna a vasúti menetirányítás központi vágány beállító gépi berendezés mellett.
Hülyeség ha azt állítod, hogy azért kellenek a diákok, hogy legyen munkahelye a tanárnak. És még azon is csodálkozom, hogy a megtévesztő kommentedet 4-en tetszikelik:((
miazavalami
@EGO: Honnan a bánatból veszed hogy egy ápolónak nem kell érettségi?
Kell. Felvételi vizsga biológiából és kémiából. Aztán 3 év szakiskola, mindez érettségi után. Ez csak egy általános ápolói, illetve orvosi asszisztensi végzettséget ad.
Na ez már a gimivel együtt 7 év ugye? Ha szakosodni akar a gyerek akkor még 2 , 3 évet rá kell húzni attól függ mely területen akar dolgozni Egy szülésznő képzés azt hiszem + 2 év. Na akkor 7 + 2 = 9. Ja és vannak a diplomás ápolónők , illetve ápolók... :-)
Szívem csücske. Nem piskóta , kell ám tanulni rendesen. Annyi könnyítés van, ha sikerül az ápolói vizsgája után valamelyik kórházban dolgoznia akkor a szakképzést megszerzi munka mellett és az adott körházban végzi a gyakorlatot.
miazavalami
@KERKA: Ez így van. De azért különböző egyéniségek az emberek, hogy az egykaptafára készült tanrendből hozzák ki a számukra , illetve a gyerekek számára a legjobbat akik szintén mind önálló egyéniségek.
miazavalami
@gibgab: Az osztálytársai elismerésével nincs gond. Szeretik a fiamat és büszkék rá. Ha valaki hall egy pályázatról már szólnak neki. Ha pedig valamelyik lánynak rajzol névnapjára virágot akkor rajzolnia kell a többinek is. A fiuknak autót rajzol és egyéb fiús dolgokat. :-)
miazavalami
@Juhász István: De szépen beszélsz!
Hozzáteszem hogy az akkori érettségi jóval többet ér. Mi hamarabb megtanultuk a kötelességeinket, mint a jogainkat. Belénk neveltek egy alapfokú szerénységet. Míg valamit le nem teszel az asztalra addig pofa be.
Ma pedig, Egy gyerek a jogaival vergődik, ha a tanár azt meri mondani neki hogy ejnye . bejnye...
KERKA
@miazavalami: A jelenlegi alsótagozatos oktatási módszerrel annyiban nem értek egyet, hogy túlzott a gyerekekkel íratott felmérések tömkelege. Aztán az elért pontszámok alapján százalékos teljesítményenként értékelnek.
Ez azért hátrányos, mert egyrészt a gyerek nem kommunikál eleget, nem tudja összefüggésében saját szókincse alapján elmondani a tananyagot.
2. Nem tűnik ki a jól félkészült illetve mégjobban felkészült gyerek többlet tudása. Vagyis, a tehetséges gyerek nem tud többet mutatni, mint amennyit produkálhatna, mert csak a sablon kérdésekre kell válaszolnia.
3. Nem egyéni képességfejlesztés folyik, aminek az alapelve, hogy mindenkit önmagához mérten kell fejleszteni. Ha tehát a te fiad kíváló rajzkészséggel rendelkezik, akkor lehetőséget kellene hogy kapjon abbéli fejlődésében.
De erre sem tanító ,sem fejlesztó plusz óraszám nem áll rendelkezésre.
Nem akartam tudálékos lenni, nem is ez volt a célom, csak piszokul szeretem észrevenni a jelenlegi okt. rendszer hibáit:))
miazavalami
@KERKA: Igazad van. Annyi felmérőt iratnak velük, hogy az borzalom. De órán nem felelnek csak nagyon ritkán.
Én bejártam a várost hogy van - e olyan iskola ahol a rajzot fejlesztik. De nincs. Mindenhol a matek és az irodalom...
Ja. És néhány helyen a tesi. A mi sulinkban és a többiben is van külön óra matekból , irodalomból, majd felsőben szinte minden tárgyból, de rajzból nincs. Ráadásul sokan vannak egy osztályban.
Egy iskola van ahova hívták, de az egyházi. valahogy nem akartam hogy azért hogy különórában tanuljon rajzot heti 2 alkalommal és még vasárnap is templomban üljünk. Inkább járatom én külön tanárhoz aki elismert festő és faragó művész. És imád tanítani, imádja a gyerekeket.:-)
EGO
@miazavalami: Többféle kpzési strultúra van, te az egyikről beszéltél. Tanár vagyok, ismerem a struktúrát, tudom milyen PEDAGÓGIAI ÁLLATFARMOKBA van a diák bekényszerítve!
EGO
@KERKA: Nem véletlen nyomokneed LIKE-ot! Tanár vagyok, ezt neked is elmondom! Te teljesen másról beszélsz mint én!
A szakképzés fontosságát próbálom megértetni sokakkal, de kevés sikerrel! Ez az egyik mondanivalóm! Tegyük félre a politikát, mert itt most szakmai dolgokról van szó!
Még egyszer mondom, LEHETŐSÉG az éretségi szakma után! De ne legyenkényszer az új típusú 3 éves szakmai képzésekután 2 év alatt nappalin avagy 3 év alatt estin esetleg levelezőn! Erre mondtam, hogy ki van a tanár óraszáma + nbem kell bezárni iskolát!!! De nekem senki ne mondja azt, hogy aki ez utóbbit mégis elvégzi önszántából, az értékes tudást kap!!! Az csak PAPÍRGYŰJTÉS!
spu00
Egy sima érettségivel mit lehet kezdeni?
miazavalami
@EGO: Vannak olyan szakmák ahol kell érettségi, de nem a szakma megszerzése után estin, hanem előtte nappalin!
KERKA
@EGO: 19.38 Kedves kolléga, szakmai vitánkat tanulságosnak tartom, örülök, hogy ebben partnerem voltál. Én valóban másképp látok néhány dolgot és nem kívánom a véleményemet megváltoztatni. Te tanár vagy én közoktatási vezető/ menedzser.A további munkádhoz sok sikert és értékes tapasztalatokat kívánok.
oncogito
Egyáltalán gondolta valaki, hogy más lenne a cél, mint a legszegényebbektől elvenni a lehetőséget?
EGO
@miazavalami: Például a KOZMETIKUS! Meg a fényképész, ...
EGO
@KERKA: Az jó szakma, remélem azért tanítasz néhány órában!!! Bitos vagyok abban, hogy mint vezető azért vagy jó, mert rátermett vagy, és nam a papír (KÖZOKTATÁSVEZETŐI) tesz azzá!
Jó munkát!!!
miazavalami
@EGO: Arany vagy! Jövőre is megtartalak..:-)
Kozmetikusnak kell érettségi!
KERKA
@EGO: bármikor nagyon szívesen kommentelgetek veled, örülök, ha "szívós" partnerem akad. Bizonyára Te is látod a sok buktatókat, avagy a lehetőségeket és figyelemmel kíséred az oktatás helyzetét, avagy változásait. (szmájli)
cikicakk55
@miazavalami: Az én fiam dettó ugyan az mint a tied. Az iskolai előkészítőben, az óvoda szerint hiperaktív volt.Egy évig hordtam pszichológushoz nagycsoportosan,mire kiderült,hogy nem hiperaktív, hanem hipermotív. Ez annyit jelent, hogy egy foknál jobb az ödögnél. Tévét csak úgy tudott nézni,hogy egyik pillanatban az ágyon ült, a másik pillanatban az asztal alatt,harmadik pillanatban fejen állt a fotelben.Még evés közben is dudorászott.Egy percre nem állt le,mindig mozgott valamije. Ő már az első pillanatban rondán írt.Soha két építőkockát nem rakott egymásra, a legót utálta. A rajzolástól hidegrázása volt. Agyilag viszont szédületes tudással,főleg memóriával rendelkezett. Itthon szinte soha nem tanult,de egyszer sem bukott meg. Most érettségizik,de angolból például már tavaly előérettségizett kitűnőre. A tanárok réme. Iskola kezdéstől számított 2 hónapon belül,általában már az igazgató intésnél tartott.10.osztályban majdnem kirúgták,mert 2 fegyelmije is volt. Azért tűrtek neki csak ennyit,mert sok dicsőséget hozott az iskolának az angol versenyeken, ráadásul minden iskolai megmozduláson,vetélkedőkön részt vett és nem is rossz eredménnyel.Csak ez a magatartás... Nem tudom milyen férj lesz belőle.Lesz-e egyáltalán olyan nő,aki őt elbírja viselni.
JAJMÁR
@EGO: 12:59 Lehet, hogy az autószerelő, a fodrász, a műbútorasztalos... stb. nem lesz jobb szakmunkás érettségivel, de rosszabb se !
Mindenfajta tanulással több lesz az ember, hiszen a "transzferhatás" érvényesül.
Tanulni nem csak azért kell, hogy egy területről az ember többet tudjon, hanem azért, mert - bármennyire ódzkodnak is a diákok az elmélet tanulása miatt - fejleszti a memóriát, a szókincset, a gondolkodást, a lényeglátást, - ha jó a tanár a kreativitást - stb. , képessé teszi új ismeretek tanulására. A műveltségre, szélesebb látókörre, sokrétű gyakorlati ismeretre, nyelvtudásra, jogosítványra minden embernek szüksége lesz.
Minél tanultabb az ember, annál könnyebben alkalmazkodik új helyzetekhez, és kevésbé okoz problémát az újabb ismeretek befogadása !
Lehet, hogy ez elsőre furcsa, de arra kell készülni a jövő ifjúságának, hogy nem lesz életre szóló szakma, mert egy életen át kell majd tanulni. Váltani kell, ha szükséges, Ez a jövő !
Az más kérdés, hogy ebben az országban visszafelé forog minden, nem elvenni, megadni kellene a lehetőséget a tanulásra . Nem így gondolja, T. tanár úr? :)
miazavalami
@cikicakk55: De jó hogy válaszoltál. z is csak abban erősít meg , hogy nincs az én fiammal annyi baj mint ahogy azt a tanárok előadják.
Ő rajzol, még egy éves se volt mikor a nővérei füzeteit alkotta tele.:-) Azóta folyamatosan rajzol. Építő kockázott és legózik. A fantáziája határtalan. csak a legutóbbi megmozdulását írom le.
Egy tornaóra előtt kipörgetőset játszottak. Az én fiam elszédült, a másik gyerek a vállát verte be, de a harmadik a fejét. Hozzá mentőt hívtak. Igaz 2 óra múlva elengedték. Otthon volt irgum burgum...valahogy már immunis vagyok vagyok ha az igazgató hívat. Kedélyesen elcsevegünk. Jó fej.:-) A büntetés 2 hét számítógép nélkül!!! Nem vette annyira zokon . Összetrombitálta a másik két barátját innen a szomszédból. Kaptak egy elszáradt fát, hogy arra építhetnek bunkert. Fúrtak faragtak egész nap. De délután éktelen visítás, és hatalmas csörömpölés. Apró csemetém pedig rohan hogy menjek azonnal mert Juli néni a szomszédban rosszul lett. Rosszul lett mikor ment etetni a , malacot. Eltört a karja is. Kisebb faggatózás után kiderült, hogy mi történt. Molly kutyát kinevezték felderítőnek Alig két kilós kis öleb. A fejére sisak gyanánt a fiam egy kinőtt fürdőgatyáját húzták. A szemeinél és az orránál kivágták. A füleit pedig kihúzták a két szárán. namost az nem derült ki a kutya hogy jutott be az ólba. Julis néni ment etetni a malacokat. Az esti szürkületben csak annyit látott hogy valami kis fehér zöld fejjel rohan szembe vele. Hanyatt esett . A moslék kiömlött. Julis nénit a trágyából húztuk ki... eltört a karja is. annyit a fiam javára kell írni, hogy mindennap megy látogatja, behordja neki a fát, a boltba elmegy... Julis nénit mamának hívja, mert mióta megszületett az öreglány imádja. Most se haragszik rá...
EGO
@JAJMÁR: Akkor tanulhat másodszakmát! De, újra elmondom az érettségi LEHETŐSÉG annak a ki tényleg akarja!!! De ne legyen KÉNYSZER!!!
JAJMÁR
@EGO: 20:37 Úgy érted ne legyen kötelező, mint a 8 osztály? Nem gondolom, hogy ez fenyegetné az ifjúságot, hiszen ennek az ellenkezője történik.
A tankötelezettséget is 16 évre módosították, a gimnáziumi férőhelyek számát pedig csökkentik. Sajnos az általános iskola sem alapoz megfelelően.
EGO
@KERKA: Na, ez tetszik! Végre valaki kultúráltan tud érvelni! Nekem itt már volt sok NICK-em, de le is tiltottak, s ez LÉNYEGTELEN!
Téged tisztellek & becsüllek, mert nem vagy trágár! Te LELKES vagy, ez szimpatikus nekem.
Amiért ÉN küzdök, az az hogy a diáknak a suliban először is KÖTELESSÉGE van, és engem nem érdekel, amikor a DROGBÁRÓ és / vagy VAJDA apuka beoson és veri a NYÁLÁT a kölyke JOGAI miatt, netalán a FISKÁLIS barátjával fenyegetőzve! Én LESZAROM! Mert először a FŐNÖKNÉL kezdi, mert ő ahhoz van szokva! Elfelejti, hogy szaktanár - osztályfőnök - helyettes - igazgató (KÖZ-SZOPTATÁS VEZETŐ papírral ellátva) sorrend a KORREKT!
Lényeg: át kell alakítani a teljes oktatási rendszert 6 elemi + 4 polgári + 2 érettségi struktúrára! A régi idejétmúlt! Részleteket majd privátban, mert sok ötletemet ELLOPTÁK már a komcsi ivadékok (vörös + narancs)...
EGO
@JAJMÁR: 6 elemi + 4 polgári + 2 érettségi! Az előb leírtam itt KERKA-nak... Változtatni kell!
EGO
@miazavalami: Bocs! A fényképész már ESEMÉNY-RÖGZÍTŐ az OKJ szerint is!

:-)
kkalman
@EGO: A takarítónő meg tisztasági előadó? :-)
EGO
@kkalman: Pldául a WINTER LOGISTICS MANAGER! Már így hírdetik, erre van OKJ...
miazavalami
@EGO: @kkalman: na ez jó! :-)
A mai érettségi igen felhígult. itt a városban is vannak olyan középiskolák ahova már bocsánat minden hülyegyereket felvesznek. És ezek a gyerekek le is érettségiznek. de egy komolyabb iskolában elhasalnának, már elsőben, vagy kilencedikben ahogy ma mondják. Semmi értelme, a szülők kapják a családit , a gyerekek után pedig egyéb kedvezményeket. Szeptemberben megkapják az iskolalátogatásit, a szülők ezt elküldik mindenhová ahol egy kis pénzt kicsikarhatnak a gyerek után. Jobb esetben a kölyök otthagyja az iskolát, rosszabb esetben a tanárok végigrugdossák 4 éven keresztül. Sőt még az érettségin is segítenek...
cikicakk55
@miazavalami: Úgy látszik a te fiad nem hiperaktív,csak érvényes rá Mörphi törvénye. " Ha valami elromolhat, az előbb utóbb el is romlik. A te fiad is bevonzza a bajt.Önkéntelenül is bajba kerül.Nem azért mert rossz, vagy gonosz,csak azért,mert ilyen a szerencséje( vagy szerencsétlensége) Nálunk ez a baj a gyerek kerékpárján jön ki. Van 3 kerékpárunk. Mindenkinek egy. A fiamét állandóan csinálni kell,olyankor valamelyikünkét viszi el.(vagy az apjáét, vagy az enyémet). Eddig akár hányszor oda adtuk neki a mi kerékpárunkat,már az első nap vagy defektet kapott,vagy elszakadt a lánc, vagy kiesett a kerék, vagy lelopták az ülést róla.Már mind a kettőnk kerékpárjában,nem is nyolcas, hanem 888-as van. Az Ő kerékpárjára már 3x annyit költöttünk amennyibe került. Egyszerűen nincs szerencséje a kerékpárokkal. Itthon sem különb. Ha véletlen odáig süllyed, hogy megkérdezi segítsen-e valamit,akkor egész biztos,hogy minimum egy tányér eltörik,esetleg ő esik le a lépcsőről.Inkább már nem is kérem semmire. Persze a hülyeségért sem kell a szomszédba mennie. Nagyanyja
egyszer elaludt a konyhában. A mackónadrágját össze varrta egy zsákvarrótűvel a száránál, aztán pofátlanul ki ment csengetni.Naná, hogy szegény Mama hatalmasat esett.Azt sem tudtam,hogy röhögjek,vagy agyonverjem.Természetesen bünti volt, de meg sem kottyant neki.Mindig talál valamit,amivel áthidalja a büntetés okozta válságot.
miazavalami
@cikicakk55: :-) Mi az apjával és a nővéreivel titokban röhögünk a hülyeségein... :-)
Az IQ - ja átlagon feletti. A pszichológus azt mondta hogy a magas IQ jellemző a tanárok által nehezen kezelhető gyerekekre. Nem vagyok elkeseredve. Kettő csemetémet már sikerült elindítani az életben. Igaz ők lányok. Tudom milyen gyereket neveli, és nagyon sok visszajelzést kaptunk hogy nem a gyerekben van a hiba...
spu00
@miazavalami: S mit tesznek ha ezt megszerezték? Hányan szereznek szakmát? s hányan szidják a rendszert, közben nem szeretnek dolgozni? hányan fogadják el a fizikai munka lehetőségét? Mit gondolnak az egyetemre felvett érettségizett tanulók 35%-s kimaradásáról? s lehetne sorolni a további témákat. Talán az embereknek elsőként magukban kellene fordulva elgondolkodni a történteken, s meg keresni a hiba forrását, felelősét.
miazavalami
@spu00: Itt az ipari iskolások ha megkapják a bizonyítványukat , érettségivel együtt mennek ki külföldre dolgozni. Esélyük sincs hogy itthon elhelyezkedjenek.
spu00
@miazavalami: Ne vegye ezt ennyire készpénznek. Különben 70-80.000 állás van folyamatosan az országban, ugyan nem a szomszéd utcában, de szakembert mindenhol keresnek, ugyan nem milliós gázsival.
Talán el kellene gondolkodni, az ország helyzetén, mit gondolnak nyugaton miért élnek olyan jól? Nem 90-ben kezdték építgetni az országot. Kint fejlett technológiával eladható termékeket kínáltak, kínálnak. Gondoljanak bele, az NDK-ba 4.000 milliárd márkát, eurót öltek bele, s jó ha 80%-s szinten vannak, s vannak akik Honeckert sírják vissza, hasonlóan, mint nálunk, ráadásul nekünk még álmunkban sem volt annyi pénzünk.Nézzék meg a gazdasági számokat az elmúlt 25 évben, s rájönnek ha akarnak, hogy milyen elvárások lehetnek az Önök részéről.
miazavalami
@spu00: Azért én a 70 , 80 ezres számon elgondolkodnék. csak annyit kell tenni hogy álláshírdetésekre jelentkezik és akkor kiderül a magyar valóság.
verőce21
Ma, amikor ingyenes a tanulás - a jóképességűeknek - és Magyarország a minden lehetőségek hazája, egy aranybánya, nevetséges arról hallani, hogy valaki szegény! Csak lustaságból lehet ma szegénynek lenni!
Nagyon elgondolkodtató mindenki számára, amit @JAJMÁR: (18:26)-ban leírt.
szaboria1
@Január: Igazad van. Én is estin képeztem tovább magam különböző kiegészítő szakokat kellet tanulnom ahhoz boldogulni tudjak.Én nem szégyellem szakmunkásból képeztem fel magam vezető beosztásba. Igaz az is hozzá járult, hogy a vezetőim látták bennem a lehetőséget.
verőce21
@szaboria1: (06:52) Meg is látszott mindig a hozzászólásaidon, hogy nagyon mélyről jöttél, és ott is maradtál.
szaboria1
@verőce21: Bunkó voltál és az is maradsz. Írd már meg te hogy én milyen mélyről jöttem mert én nem érzem magam mélyről jöttnek.
verőce21
@szaboria1: (07:02) Tudod az a baj veled, hogy bután, mindig "jóval" többnek akartál látszani. És érezni lehetett, hogy nincs mögötte semmi.
Ugyanúgy, mint a fenti (07:02) kijelentésed mögött sem, és nem is érzem magam "többnek" tőle. :)
szaboria1
@verőce21: Ez vall rád: Est enim proprium stultitiae: alorium vitia cernere oblivisci suorum.
JAJMÁR
@verőce21: 06:14 Tényleg azt hiszed, hogy ingyenes a tanulás? és hogy a szorgalom és a tehetség ma kifizetődő, a szegények pedig lusták?

A gyerekek beleszületnek egy adott családba, társadalmi közegbe, és nem ők döntik el, hogy az milyen legyen. Sajnos, ha ennek a családnak a lehetőségei korlátozottak, és emiatt a szülők gondolkodása beszűkült, hiába tehetséges a gyerek, ezt a mentalitást látja maga körül, ezt tanulja el, ő is így fog élni. Ezért nagy a felelőssége a társadalomnak, és az államnak, benne az oktatásnak.
(Az, hogy a "lehetőségek hazájában" miért korlátozottak az itt élő népesség többségének a lehetőségei, egy másik téma.)
A közoktatás egyre drágább, mert a szülő kénytelen különórákra járatni a gyereket, ha tovább akarja taníttatni. A közoktatás olyan mélyponton van, amilyenre én nem is emlékszem.
Január
@verőce21: Biztosan nem ismered az aranybecsűt. " Dudva között, dudva lesz az ananász."
Nagyon is meghatározta mindig a környezet az egyén fejlődési lehetőségeit. Egy alacsony intellektusú környezetből nagyon nehéz kitörni az egyénnek segítség nélkül. Nagyon is egyetértek JAJMÁR 13:44-es hozzászólásával, így nem ismétlem.
verőce21
@Január: (15:21)
Van ennek egy lesajnáló változata is:
„Szép öcsém, be nagy kár,
Hogy apád paraszt volt s te is az maradtál.” - Arany János: Toldi
verőce21
@JAJMÁR: (13:44) Az első bekezdéssel egyetértek, azért is példálóztam fentebb veled.(Utólagos engedelmeddel.)
Viszont nem látom be, hogy "A közoktatás egyre drágább" - de kinek?
verőce21
@szaboria1: (07:38) ...aliorum... - aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul! :)
szaboria1
@verőce21: Látom egy egész napodba telt míg észre vetted az elírt szót. De lényegére már nem reagáltál. Nem is kell, mert látom kevesen osztják meg itt a véleményed.
JAJMÁR
@verőce21: 22:00 Ne csak az árát nézd, az értékét is.
Rövid időn belül kiderül - akik közel vannak, már tudják, - hogy ez a "reform" padlóra küldte az oktatást.
A szülők aggódnak !

Drága, mert egy hatalmas - és inkább visszafogó - apparátust építettek rá, a tankönyvekről, igazgató-kinevezésekről, tanácsadó hálózatokról ne is beszéljünk.
Az oktatásban az előíró tantervek, ahol a pedagógus szabadsága csökken, veszik át a szerepet. Az oktatás minőségére nincsenek jelzőim.
Pl. A nyár óta gyakorolják az országos kompetenciafelmérés tesztjeit, - ami a szövegértés, gondolkodás képességét méri 4.,6.,8.o - 10 évre visszamenőleg fönt vannak a neten a feladatok - hogy majd a tanév végén jól megírják ! Így, az eredmény persze semmit nem ér, hamis lesz, de nem az a lényeg, hogy a gyereknek tényleg jó legyen a szövegértése. Az a lényeg, hogy az iskola jó helyen szerepeljen a nyilvános rangsorban, és kiálljon egy szóvivő a nyilvánosság elé, ahol bejelenti, a reform sikeres, az eredmények bizonyítják ! (Ez persze feltételezés, de a gyakorlás tény!)
"Az a szegény, aki a legszegényebb.."
Az kap ingyen könyvet,étkezést, aki rendszeres gyermekvédelmi támogatásra jogosult. Ez a határ olyan alacsony, hogy pl. egy 2 gyerekes család, ahol az apa minimálbéres, az anya közmunkás, nem jogosult rá. Egy csomó olyan van, hogy 80 Ft-tal, 120 Ft-tal lépik át ezt a határt!

Az 50 % kedvezmény jövedelemtől függetlenül jár a 3 v. többgyerekes családnak, (A gazdag családoknak is) A 2 gyerekes szegény családokat pedig újabb gyerek születésére ösztönzi.
Drága az oktatás, mert különórákra kell járatni a gyereket, vagy magániskolába, netán egyházi iskolába íratni, ha a szülő jól akarja "hajtogatni a gyereke ejtőernyőjét", hogy az majd jól és sikeresen "ugorjon" ! A közoktatás ehhez nem nyújt érdemi segítséget.
verőce21
@szaboria1: (03:58) Mert ugyanolyan tanulatlan kommunisták, mint Te vagy Kedves.(Sajnos, jól meg vagytok becsülve anyagilag, jó nyugdíjjal.)
verőce21
@JAJMÁR: (10:57) Nem nagyon akarok vitába szállni, amit írtál, de az oktatást az SZDSZ oktatáspolitika tette a sírjába. És most ott forog.
Sajnos négymillió segélyes cigány országa leszünk hamarosan, ez nagyobb gond.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.