Magyarországon 2017-ben magasabb fokozatba kapcsol az újraiparosítás – mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Samsung SDI elektromosjármű-akkumulátor gyárának megnyitó ünnepségén, hétfőn Gödön.
A kormányfő kiemelte:
a járműgyártásban dolgozók száma 2017 első negyedévében meghaladta a 160 ezret, ezzel Magyarország Közép-Európa egyik járműgyártó centruma lett, miközben elindult abba az irányba, hogy a régió egyik járműfejlesztési központja és az e-autózás éllovasa legyen.
Úgy vélte, az ezzel kapcsolatos új beruházások – így a gödi üzem – révén már nemcsak autót gyártanak, hanem a jövő autóit is megálmodják, készítik és tesztelik itt.
A miniszterelnök hangsúlyozta: egyes térségek kiemelkednek, mások pedig vesztenek erejükből, és Dél-Korea azon országok közé tartozik, amelyek diktálják a tempót. Közép-Európa is "a fel- és kiemelkedő térségek" közé tartozik – jegyezte meg.
Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI
Azt is fontosnak nevezte, hogy Dél-Korea tanult másoktól, de mindig a saját útját járta. Az ország fontos kereskedelmi partnere Magyarországnak – fűzte hozzá.
A kormányfő elmondta: 2019-re az elektromos töltőállomások száma 3500-4000 között lesz az országban, 2020-ra 63 ezer elektromos meghajtású jármű kerül a magyar közutakra, és ebből 54 ezer személyautó lesz. Az elektromos autók tulajdonosai adókedvezményeket kapnak – közölte.
Magyarország és Göd egyaránt nyer ezzel a gyárral, hiszen az emberek munkát, a cégek megrendeléseket kapnak, a Samsung Európa legalacsonyabb adóit fizeti, továbbá kiválóan képzett, kreatív munkaerőt kap egy olyan országban, amely a kutatás-fejlesztésben is az élre akar törni. Ez egy kölcsönösen jó üzlet
- értékelt Orbán Viktor.
Dzsun Jong Hjun, a Samsung SDI vezérigazgatója kiemelte: az elektromos autók piaca világszerte robbanásszerű fejlődés előtt áll, ezért nagyban nő majd a kereslet az itt gyártott akkumulátorok iránt. A legmodernebb technológiával dolgoznak majd, így hozzájárulhatnak az európai elektromos autóipar fellendüléséhez – vélekedett.
A 2012-ben még 76 milliárd forint árbevételű Samsung SDI Magyarország Zrt. 2014-ben zárta be a mintegy 322 ezer négyzetméteres gödi képcsőgyárát, miután a képernyők iránti kereslet erősen megcsappant a plazmatechnológia magas áramigénye miatt. A Samsung mostani, a gödi beruházásról hozott döntése mögött az áll, hogy valamennyi európai autógyártó nagy lendülettel fejleszti elektromos autóit, így az akkumulátorok jelentősége folyamatosan nő.
"A vas és acél országa leszünk".