A Magyar Közlekedési Klub és sok más szervezet nyílt levelet írt Orbán Viktornak – tiltakozván a vasútvonalak bezárása ellen.

Nyílt levélben szembesítik Orbánt a tetteivel – "Teljesen szembemegy a kormány politikájával"

Fotó: Miniszterelnöki Sajtóiroda

A MÁV a napokban közölte, hogy augusztustól tíz vasúti mellékvonallal lesz kevesebb az országban.

"ORSZÁGOS SZAKMAI ÉS HELYI CIVIL SZERVEZETEK NYÍLT LEVELE ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖKHÖZ – lehet még csatlakozni, akik szeretnének, jelezzék!

Tisztelt Miniszterelnök úr!

A napokban a MÁV és Lázár János miniszter hirtelen bejelentette, hogy augusztus elsejétől 10 vasútvonalon megszűnik a személyszállítás és pótlóbuszok jönnek. Szervezeteink értetlenül állnak a döntés előtt, ugyanis

mindez teljesen szembemegy a Kormány vidékbarát politikájával,

ez ugyanaz a megközelítés, amit a sokat kárhoztatott Gyurcsány-Bajnai kormány képviselt, és aminek ellenzésével az Ön pártja anno nem kevés politikai tőkét kovácsolt,

fél-egy évvel ezelőtti kormányzati döntésekkel megy teljes mértékben szembe,

az azonnali, statáriális jelleg ismét aláássa az emberek közszolgáltatásba, államba vetett bizalmát – áll a nyílt levélben.

A mostani rapid döntés közvetlen oka, hogy a miniszter megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg. Az ijedelem ugyan jogos, pláne, hogy ki tudja, mikor jön a következő incidens, de a vasúti szolgáltatás tönkretétele az ország szegény, periférikus régióiban nem megoldás, hanem szánalmas pótcselekvés. A megspórolt 5 motorvonat jelentéktelen, a magyar vasút járműgondjai százas nagyságrendűek, itt valódi elképzelésekre, szakmai munkára van szükség, nem egyik napról a másik napra élésre.

A falusi térségeket kiszolgáló regionális vasúthálózat régóta válsággal küzd. Ez azonban nem pénzügyi, hanem valójában felfogásbeli válság: a kérdés az, hogy a politikát érdeklik-e valójában a vidéki térségek? Ma az ország többségén a buszos és vasúti közlekedés egyaránt igen rossz, az igények kiszolgálására sok helyen alapszinten sem elegendő. Miközben az is egyértelmű, hogy a falusi térségek vasúthálózata gyorsan és olcsón fejleszthető. Ami egy Rákos-Hatvan, vagy Budapest-Belgrád fővonal fejlesztésénél 100 Ft, az ezeken a helyeken 10, vagy 1 Ft. Valójában tehát nem pénz, hanem elhatározás kell. Az ukrán és egyéb válságok idején az még érthető lenne, ha sok százmilliárdos fejlesztési projekteket töröl, vagy elhalaszt a kormány, de amikor a falusi ember szájából nézi ki a közlekedési miniszter a tízforintosokat, az minden szinten méltatlan egy vidékbarát Kormányhoz – teszik hozzá.

A vasúti járműhelyzet kezelésére számos olyan lehetőség van, amely gyors és olcsó megoldást kínál a szolgáltatás szintjének csökkentése nélkül:

️ A magyarhoz hasonló adottságú vasúthálózatokon számos eladó használt jármű van, amelyek a magyarnál magasabb színvonalat képviselnek, ott azonban már feleslegessé váltak. Ezeket meg kell vásárolni!

️ Amennyiben a MÁV-Start nem alkalmas a feladata ellátására, számos környező ország példáját követve (Szlovákia, Ausztria, Románia, Németország, Csehország stb.) meg lehet bízni más vasúti céget is a feladat ellátásával. Jelentkező bőven volna, közszolgáltatási szerződés keretében jobb járművekkel azonnal át tudnák venni a szolgáltatást számos vasútvonalon.

Mindezzel persze a felelős minisztériumnak is tisztában kellene lenni. Sajnos azonban az intézkedésekből azt látjuk, hogy a tárcánál hiányzik a szakmai tudás és bármiféle jövőkép. Az nem perspektíva, hogy adjunk irreálisan olcsó bérletet az embereknek, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.

Ezért kérjük Tisztelt Miniszterelnök Urat, hogy a vidék közlekedésének megmentése érdekében tegyen gyors lépéseket! Vonják vissza a vasúti járatritkításokat, és cselekedjenek a hiányzó vasúti járművek pótlása érdekében!

Magyar Közlekedési Klub

Közlekedő Tömeg

Bakonyvasút

Sétáló Budapest

Nagykanizsa-Barcs-Pécs vasútvonal

Levegő Munkacsoport

Székesfehérvár-Komárom vasútvonal (Déli Vasút Egyesület)

Veszprém-Lepsény(-Dombóvár) vasútvonal

Pápa-Tatabánya vasútvonal

RegionalBahn

Pannonvasút Egyesület

47. Komló-Dombóvár vasútvonal

Kapostüskevár vasúti megállóhely és múzeum vasútbarát oldala (Verebély László Vasúttörténeti Egyesület)

46-os vasútvonal

31 hozzászólásarrow_drop_down_circle

madlaci66
fidessország csődközelben, hiába. A sok fidess hívő elhitte, hogy van ingyen ebéd. Most rájönnek, hogy mindent a kisemberek fizetnek meg.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
madlaci66
fidessország csődközelben, hiába. A sok fidess hívő elhitte, hogy van ingyen ebéd. Most rájönnek, hogy mindent a kisemberek fizetnek meg.
Béla333
Vidék elsorvasztása? Leépítés?
Mert neki Magyarország az első?
Mocskos szemét tolvajok!
Menőmanó
Van még ember aki fel mer ülni magyar vonatra? Vagy kigyullad, vagy kitör a gőz, és leég az emberrről a bőr.
Rohad itt már minden, csak a NER virul.
Nessy
Fónagy hol vagy? Vagy a helyettese. Most méla kuss van,mert már nem ellenzékben lehet felháborodni.
Edebácsi
Első szempont, hogy a falkát etetni kell, mert különben fellázad.
dr. prédikátor
ne gondolja senki hogy ezt a mocskos geci cigány lókupecet érdekli a vidék!!! A LÉNYEG HOGY A FELCSUTKAI JÁTÉKVASÚT MŰKÖDJÖN!!!
namihami
Csak most tűnt fel nekik? 33 éve ezt csinálja, mára a vérévé és lételemévé vált! Mára egyetlen szempont vezeti---a pénz, a gazdagodás!
Ennek érdekében akár délután már gyökeresen ellentmond annak, ami re reggel még akár meg is esküdött!
Eladott Ország
A bűnöző, hazaáruló és politikai prostituált rohadt román cigány gecit már régen börtönbe kellett volna zárni életfogytiglan a sleppjével együtt! Ez egy operett ország ahol a cigány báró-t játszák. Ettől függetlenül töretlen a fidesz népszerűsége.
namihami
@Eladott Ország: 10.35: ""Ez egy operett ország ahol a cigány báró-t játszák. ""
Sajnos, már nem játszák, ez már a kőkemény valóság!
Aki Én
@madlaci66: ,,Orbán megpróbálja elrejteni az emberek elől, hogy fizetésképtelenné vált a magyar állam, mert nem tudja kifizetni a tulajdonába tartozó Magyar Nemzeti Bank veszteségeit. Az MNB vesztesége a magyar állam vesztesége. Ennek a veszteségnek az összege, amit nem tudnak kifizetni, a magyar állam hiánya. Aki nem tudja a kötelezettségeit teljesíteni, mert nincs annyi pénze, az csődben van. Márpedig ez a helyzet, Magyarország csődbe jutott. Orbán úgy próbálja ezt eltakarni az emberek elől, hogy elválasztja az MNB-nél felhalmozott veszteséget a magyar államtól, ami abszurd.
A Magyar Nemzeti Bank 2300 milliárdos vesztesége nem független a magyar államtól. Az a magyar állam vesztesége, mert a költségvetésből már nem tudják kifizetni. Ez az államcsőd. Az MNB tulajdonosa a magyar állam, az MNB vesztesége a magyar állam vesztesége, amit a törvény szerint az államnak kellene betenni, de nincs rá pénze. Orbán ezért úgy tesz, mintha az MNB vesztesége független lenne az államtól. Azt gondolja: elég, ha az MNB veszteségeit nem írják bele az éves költségvetésbe, és akkor nem látszik a hiány. Hamisítással, csalással, trükközéssel becsap mindenkit."

nepszava.us/orban-rejtegeti-hogy-csodben-van-az-orszag-a-ner-kozeli-cegek-miatt/?amp=1
Eladott Ország
@Őrnagy: ma, 10:53 ♣ Az országunk teljes, alapos, és visszafordíthatatlan elcseszését követően mondanám, hogy az egész fidesz és a teljes NER az irányítóktól kezdve a családtagokon, haverokon és szeretőkön át egészen az utolsó seggnyalóig csak egyszerű számító, hazug, mocskos, önző, hazaáruló, nemzetpusztító, országot kiárusító, putyinszopó, gyáva, kapzsi, korrupt, kétszínű, köpönyegforgató, kretén, komplexusos, aberrált, infantilis, dilettáns, retardált, degenerált, nemtörődöm, irigy, aljas, bosszúálló, baromarcú, rosszindulatú, takonygerincű, pökhendi, beképzelt, arrogáns, öntelt, semmirekellő, undorító, igénytelen, köpedelem, legalja szemét szar alakokból áll, de inkább csak annyit mondok, hogy a qrva anyját mindegyiknek. Erre van egy rövidebb kifejezés a magyar nyelvben ami a tulajdonságra vonatkozik. GECI. Nem baj, ha lehallgatnak bennünket, nem baj, ha meglopnak bennünket, nem baj, ha hülyének néznek bennünket, nem baj, ha lábbal tiporják a jogállamiságot, nem baj, ha családokat tesznek tönkre az intézkedéseikkel, csak a mértéktelen gazdagodásuk folytatódhasson, milliárdokat vehessenek ki a kasszából. Mi pedig csak tűrünk! Most is elég lett volna annyi üzenet a kampányban, hogy: "Folytatjuk!". Ezt be is tartják. Hazudnak és lopnak 13 éve és ehhez az átlag magyar tapsol is.
A fidesz hatalomra kerülése az ország lemoshatatlan szégyene. A világ joggal undorodik tőlünk. Magyarország előre megy, nem hátra! Ilyen balf@szoknak a világon nincs pártja! És a helyzet csak rosszabb lesz, vannak olyan térségek, ahol az általános iskolai tanulók 62 %-a halmozottan hátrányos helyzetű...
namihami
@Őrnagy: 10.59: Mert azzal, hogy megszűnik a vasút, azzal az eddigi lehetőség éppen a felére fog csökkenni! És eddig se lehetett az utakon és a sineken a közlekedő járművek túlzsúfoltságára panaszkodni!
Már most is sok az olyan kisfalu, ahol összesen 2 járat közlekedik! Egy reggel és egy délután. Aztán vagy van autó vagy otthon marad!
Eladott Ország
@Aki Én: ma, 10 :45 A maffiaállam " szemet vetett a lakossági megtakarításokra, és a lakosság pénzét is állampapírokba akarják tenni és a háborúra hivatkozva ellopni. Ez 6-7 ezer milliárd forint"... na akkor tényleg "kő kövön nem marad." A cigány geci már sermmitől sem riad vissza és sajnos nincs senki aki azt mondaná elég volt! Totál katasztrófa, államcsőd elé nézünk.
jáger laszló
Most ebben a vitában az őrnagy úrnak teljes mértékben igaza van!!!A vonatközlekedés azért még nem nosztalgia vonatozás!! Nem is játék felnőtteknek!!
Kőkeményen gazdaságossági!!
csak ennyi
barátilag
J.L.
Kovács Máté
jorbán mejkora zsak köl néktek juznatok mar gejcibe basod
balos
@szarnagy: Hát nedveske pedig már a mamid is a fideSSes alsógatyád mosta a nemzethy fostól!
szegfue
@Őrnagy: 10:53 Szerintem ebben az a rossz egy vidéki ember számára, hogy pl. a busz óránként jár jó esetben. Aztán bezárták mondjuk a helyi postát is, igy egy csekk feladásával eltölti a fél napját. De mondhatnám azt is, hogy a buszoknak -- legalábbis nálunk -- sokkal több a megállóhelyük, mert körbejárják a települést, és utána mennek csak a cél felé, mig a vonattal csak 1 megálló. Lehet erre azt mondani, hogy ez "csak" az idejükbe kerül. Aztán a vonatállomáson van váróterem, a buszmegállókban még "beálló" sincs az eső, vagy a nap ellen.
Végső soron valóban "nem annyira rossz", de azt hiszem: nem kellene visszafele lépnünk.
Eladott Ország
@Őrnagy: ma, 12:18 ☻ „Ha valami úgy néz ki mint egy kacsa, úgy úszik mint egy kacsa és úgy hápog mint egy kacsa, akkor az valószínűleg egy kacsa is.” Nem tudom bebizonyítani, hogy illiberális orbanista szarzsák vagy, de amikor meglátok egy madarat, amely kacsaként dübörög, kacsaként jár, tollai és hálószálai vannak, és kacsákkal társul, mindenképpen azt állítom, hogy ez kacsa.
szép új világ
A sunyi képű Lázár kifelejtette a felsorolásból a Felcsút - Alcsúti Arborétum - (majdnem Bicske) vonalat
szegfue
@sgl: Rendben! Mindig körülnézek, ha átmegyek az uttesten, vagy ha egyáltalán kilépek a kapun.:)))
Revans
@durbincs:Mi van kopasz beismerte,hogy maga egy 50IQ-s,szaros faszú,söpredék fartúró!
Csak így tovább kopasz!
Hahahahahahahaha
madlaci66
@Őrnagy: na a tömegközlekedés sehol se nyereséges, függetlenül az utaslétszámtól. A gond talán ott van, hogy nem tudnak eljutni munkahelyekre, iskolákba, mint eddig, mert a busz majd ritkábban jár, és nem ugyanabban az időpontban. Ezt már többször eljátszották fidesék.
szegfue
@sgl: Nem gondoltam volna, hogy majdnem 80 év (!) mulva még mindig itt tartunk:(((
puszt
Íme Magyarország antitélapója:
„Orbán kibökte a híveinek: az összes, Magyarországnak járó uniós támogatást a zsákjába dugná"
justhpeter
Az igazi naívak írtak levelet a felelőtlen és tudatlan miniszterelnöknek.
Ezodabasz
@Őrnagy: ma, 10:53 Azokat illene megkérdezni akik azon a vasúton utaztak eddig. Szerinted a pótlóbuszokat nem fogják megszűntetni azzal az "ürüggyel" hogy nem használják elegen?!? Te nem látod, hogy szándékosan olyan helyzetet teremtenek ami ellehetetleníti az embereket? Vagy a pótlóbusz lesz valameddig/valakinek a bomba üzlet?
Gyurka80 gyagyás idióta papagájkommandós!
percsi
@szegfue: 12:53: Amit leírtál, azt a luxusköd eltakarja, repülőről vagy helikopterről nem látszik, nem érzékehető. Nem is érdekli őket, hogy az az útvonal, ami vonattal 20-30 perc volt, busszal 1,5-2 óra lesz! A dolgozónak 1-1,5 órával hamarabb kell kelnie és 1-1,5 órával később ér haza.
szegfue
@percsi: 2:32 Pontosan! És akkor örüljön, ha még van munkája!
szegfue
@sgl: tegnap 18:06 Engem egy kicsit arra emlékeztet, amikor Torgyán a parlamentben mindenkinek "beolvasott", majd az ülés után együtt nevetgéltek a folyóson.
Yoda69
Mikor volt a fideSSnek "videkbarat" politikaja. O1G lenezi a videki embereket "szoret hullato videki roka" - mondta nem is olyan regen, egy olyasvalakinek, aki csak tudni szerette volna hogy ki utasitotta orban gepenek pilotajat, hogy egy 300 millioba kerulo kiterot tegyen, amit az adofizetok fizettek.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.