Az általános iskolából sokan úgy érkeznek, hogy számolni egy alsós szintjén tudnak, az olvasott magyar szöveget nem értik, és több év angoltanulás után sem tudnak válaszolni arra a kérdésre, hogy What is your name? – írja annak az esztergomi szakközépiskolának az angoltanára, ahol kiemelkedően magas a bukások aránya. Jámbor Szilvia tanulmánya szerint a középiskolában lehetetlen bepótolni azt, amit az általános iskolában nem tanítanak meg. Ezért szerinte nyolcadikban is be kellene vezetni egy záróvizsgát. Ezt írja vizsgaelnöki szakdolgozatában annak az esztergomi szakközépiskolának az angoltanára, ahol félévkor kiugróan magas volt a bukások aránya. Ahogy arról beszámoltunk, volt olyan osztály, ahol félévkor a kilencedikesek közül az egyik osztályban 28-ból 24-en megbuktak. Jámbor Szilvia szakdolgozata is megerősíti ezt. Az első (azaz a 9. évfolyamon) ijesztően magas az év végi bukások száma minden tárgyból. Az érettségi tantárgyakból sokszor az osztályok legalább fele megbukik. A 9. osztályba elvileg 25 gyereket vehetnének fel, de a sok visszabukás miatt végül majdnem negyvenfős osztályok jönnek össze. Ezeket az osztályokat persze bontani kell, de arra is volt már példa, hogy egy teljes osztályt kellett indítani csak bukott tanulókból.

Forrás: Index
RSS tartalom, A cikket automatikus RSS rendszer küldte be, amely egy híroldal összes cikkét posztolja a Propeller.hu oldalára. A más híroldalak által feltöltött tartalmak nem feltétlenül tükrözik a szerkesztőség álláspontját, ezek valóságtartalmát nem áll módunkban ellenőrizni.

39 hozzászólásarrow_drop_down_circle

nehogymá
@lenhardtibolya: az alsósok nem facebookoznak. a gond pedig ott kezdődik. nincs idő a gyakorlásra,rohannak előre.az a szerencsésebb gyerek aki könnyebben tanul,az se feltétlen tudja miröl van szó. bemagolja,de ha belekérdeznek meg is akad.amikor még magam is suliba jártam,délután a napközibe elképzelhetetlen volt,hogy ne legyen kész a lecke,a tanár ne kérdezze ki a szóbelit.felálltunk elötte szépen sorban és vagy a szorzó táblát vagy amit éppen kellett azt mondtuk.mindig rámutatott arra akinek folytatnia kellett.aki tudta az csinálhatott mást,aki nem annak kellett még "gyurnia".délután korrepetálás a gyengébbeknek. ez most .nincs. reggel félhatos kelés után a délután kb 5 re hazaérö gyerekkel nem otthon kellene megiratni a leckét.amikor szóltam,hogy ez nem nagyon tetszik azt mondta az igazgató nem az ö dolguk.akkor mondtam,hogy jól van,intézzék el,hogy korábban legyen busz ,kb 2 kor,ne fél 5kor .változás semmi ,a kölköket arébb vittem 2 faluval..egyébként azt gondolom,hogy az a gyerek aki lemarad mert lassabb(nem feltétlen butább),és NINCS IDŐ foglalkozni vele mert haladni kell az anyaggal ,annál bizony elöfordulhat,hogy ugy ül ott órán,hogy köze nincs az egészhez.akkor jön a pótcselekvés,rajzolás a füzetbe,bohóckodás később a telefon akármi ahogy korosodik a gyerek.
Ez itt nem minden hozzászólás, csak az utolsó néhány. Kattintson, ha mindet olvasná!
lenhardtibolya
@Cicamama55: Nagyon igaz minden, ami a hozzászólásban szerepel, de annyival kiegészíteném, hogy nemcsak az elkötelezett tanár hiánycikk, hanem az elkötelezett szülő is. Régen a szülők jobban figyeltek a gyerekek leckéire, ellenőrizték azok elkészítését és ha valamelyik tárgy nehezebben ment, akkor segítettek a gyereknek, sőt ha ők maguk nem értettek túlságosan éppen ahhoz a tárgyhoz, akkor korrepetítort fogadtak. Ma meg kb. annyit kérdeznek a gyerektől, hogy "mi volt a suliban"...
nehogymá
@lenhardtibolya: nekem nincs, nem is volt pénzem arra,hogy fizessek azért amiért egyébként 8 órát van a gyerek iskolában.falusi iskolában,ahol a 1o es osztálylétszám kiemelkedően magasnak számit. nem értettem,a lányom hogyan 5 ös nyelvtanból amikor nyilvánvalóan nem az. meg is kérdeztem,azt mondta a szakember tanár osztályfőnöke,hogy a többiekhez képest. na most,nem kell nagy fantázia ahhoz,hogy elképzelje azt,milyen eredényeket produkálnak később az igy osztályozott tanitott gyerekek gimnáziumban vagy középiskolában. az pedig nagyon aranyos,hogy itthon tanitgatom.ha ez igy lenne akkor akár lehetnék tanár a suliban,hiszen olvasni tudok,kitünően tudom lapozni a könyvet. 7es voltam amikor költözés miatt iskolát kellett váltanom.akkor még élővilág volt a tantárgy neve,nos a tanár felolvasta a könyvet és csak az kapott 5 öst aki szószerint mondta fel az anyagot. egy a vagy és nem hiányozhatott,szavak mondatok pontosan ugy ahogy a könyvben.ezért kár tanárképzőbe járni évekig.ilyet én is tudok.a legmellbe vágóbb még sem ez volt,hanem az iskola bajnokág lányoknak kézilabda a fiuknak foci. a 6 os leány a hona alá fogta a labdát és berohant vele a kapuba.kérdeztem mi volt ez.?a tesi tanár aki abban az évben jött oda aztán el is huzott azt mondta ,nem tud mit csinálni nem tanitották meg. ugyanide jártak egy ideig a gyerekeim és sajnálattal kellett megállapitanom,hogy van ami nem változik.nem tudom miért,de a jelek szerint az ilyen kicsi falusi iskolák sokkal rosszabbul teljesitenek mint a nagy létszámú városiak.
lenhardtibolya
@nehogymá: Biztos, hogy igaza van, hiszen a megélt dolgokat eleveníti fel, de azt nem árt tudni, hogy ahogy vannak nagyon rossz tanárok, éppen úgy léteznek - sajnos - olyan szülők is, akik nem foglalkoznak a gyermekeik tanulásával. Ön nyilvánvaló kivétel.
Másik
Nem lehet mindig minden a tanítók hibája.

Amiről szó esik, az az ált. isk. 1-4 osztályának az anyaga.

A gyermeknevelés nem csak a magas istállózó állattartásból áll, miszerint biztosítom az ellátását, hanem a nevelésből, vagyis a vele való foglalkozásból is. Születése pillanatától kezdve.
Megtanítani azokat az alapokat, amire majd az iskolában építeni lehet.
A legfontosabb az a fajta önfegyelem, hogy 6 évesen képes legyen 20-30 percig csendben egy helyben megülni. A másik a figyelem koncentrációja.
A szülőnek igenis időt kell teremtenie arra, hogy figyelemmel kísérje nap mint nap az alsós gyermeke teljesítményét. Átnézze a füzeteket, készen van-e a feladata és milyen minőségben. Ha nem, számon kérni miért.

A 8 osztályos nagyanyám egyedül nevelte a 4 gyerekét. Munka után esténként egyik kezével keverte a tűzhelyen az ételt, másik kezében a könyv volt, és kikérdezte a leckét, vagy felolvasta a diszlexiás nagybátyámnak a történelmet, földrajzot.
Nem azon rinyált, hogy fáradt, hanem "odatette magát", hogy a gyerekei a tanuláson keresztül vigyék valamire.
Vitték is, az unokák közt meg már többen diplomások lettünk.

Nem az gond ha a szülő gyengébb képességeinél fogva nem fogja tudni megtanítani az integrálszámítást. Keresse meg azt, aki erre képes. Lehet szólni az iskolában, hogy kellene a segítség, lehet szólni a gyerek barátainak, osztálytársainak.
Persze nem egy olyan helyen, ahol egyik 19 a másik egy híján húsz.

Az már baj, ha arra sem képes, hogy gyakoroltassa az írást, olvasást, szorzótáblát.
aremy
mert a meggyes elment cseresznyézni.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.