Ritka magas kilométerenkénti áron fogják építeni a Bicske és Esztergom közötti M100-as gyorsforgalmi utat.
Fotó: 123RF.com
A 24.hu cikke szerint az Alfahír vette észre a közbeszerzési értesítőben megjelent eredményt, mely szerint két részletben nettó 345 milliárd forintból hozzák ki a 32,3 kilométeres, kétszer kétsávos utat. Azaz kilométerenként 10,7 milliárdot szánnak rá. Aminél csak egyetlen magyarországi sztrádaszakaszt találtunk, amelyik ennél többe kerül kilométerenként: az M85-ös autóút utolsó, Sopront az osztrák határral összekötő 4 kilométeres szakaszát 44 milliárd forintból építik.
Ami megdobja az M100-as költségét, az, hogy 3 alagutat kell fúrni, és lesz összesen 52 híd is a 32 kilométeren.
A két részre bontott projektnél az egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte nettó 125 milliárd forintos ajánlatával, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium nettó 220 milliárdos ajánlattal. (A Dömper Kft. amúgy a 35 éves sztrádaüzemeltetési koncesszió pályázatán is elindult piaci hírek szerint, a kormányzat év végéig tervezi kiválasztani a nyertest.)
Forrás: 24.hu
15 hozzászólásarrow_drop_down_circle
ráadásul nem is kerek szám.
százmilliárd mennyivel szebben látszana, hangzana, bosszantana és egyéb gyümölcsízű tejszínhab...
Szóval ennyiért épül jelenleg a lengyel Tátrában az S7 gyorsforgalmi út legnehezebb 16,7 km hosszó szakasza, amely egy 2km 60m alaghutat is magában foglal. Ne feledjem, olyan apró völgyhidak is vannak, amelyek bagatell, pl. 690 m, vagy 850 m hosszúak. Igaz,ott nincs alkotmányosa költség.
Új hozzászólás