Annak ellenére, hogy Budapest főpolgármestere kellemesebb utazást ígért a 3-as metrón, a hőmérséklet nem változott 2020 júliusához képest – ekkor már tarthatatlan volt a helyzet.
A nyári forróság elviselhetetlen a meleg az M3 metró kocsijaiban. A helyzetet maga Karácsony Gergely is tarthatatlannak nevezte – ennek ellenére azóta sem változott semmi.
A megoldások, amelyeket Karácsony felvázolt, nem érnek valójában semmit, így az az 500 ezer ember, akik ezen az útvonalon közlekednek, valóságos szaunában érzik magukat – hívta fel a figyelmet a mandiner.hu.
Máig nincs megoldva az M3 metró klimatizálása – Fotó: Youtube
Miután megválasztották, a főpolgármester azt mondta: a metrókocsikba klímát szerelni komoly műszaki kihívást jelent, amit a BKV megerősített, mondván, hogy a vizsgálaton alapján az M3-as metró klimatizálása technikailag megvalósítható. Karácsony Gergely azt is jelezte, hogy a felújítást végző MWM Rt. engedélye és jóváhagyása nélkül a metrókocsikhoz nem lehet hozzányúlni, mert akkor a garancia elveszne – írta a mandiner.hu.
„A BKV és a cégek készen állnak, egy dolog hiányzik – a fentebb említett okok miatt –, az orosz fél hozzájárulása. Ezt szóban meg is adták, de biztos, ami biztos, írásos megerősítést is kértünk. Erre várunk”
– írta a főpolgármester 4 éve.
Az ügyben azonban hosszú hónapok múltán sem született megállapodás. Aztán kitört az orosz-ukrán fegyveres konfliktus, az MWM gyára mára háborús feladatokat lát el, Budapest és a vállalat között pedig az EU-s szankciók és az embargók amúgy is lehetetlenné tennék a tárgyalásokat. Csakhogy a helyzetet a főváros a háború előtt sem tudta megoldani, annak ellenére sem, hogy állítólag volt szóbeli megállapodás – mutatott rá a mandiner.hu.
A rekupálás ügyében szintén felvetődött az MWM engedélye, de a BKV a Világgazdaságnak azt írta ezügyben: „ezt a szankciók hátráltatják ugyan, de egyelőre nem látjuk megoldhatatlannak”.
Karácsony Gergely fenti Facebook-bejegyzésében arról is írt korábban, milyen megoldásokat lát kivitelezhetőnek.
„Történik sok minden az utasok komfortja érdekében: az M3 összes (222 db) kocsijában új szellőztetést, mennyezeti ventilátorokat építenek be, ettől a szakemberek érzékelhető javulást várnak”
– jegyezte meg.
Ugyanakkor, az M3-as metró utasai nem érzékelnek jelentős változást, tudják, hogy a ventilátorok alkalmatlanok a feladatra – írta a mandiner.hu.
A főpolgármester írt arról is, hogy a teljes vonal felújítása során megújul az áramátalakító rendszer, ami a hűsítés szempontjából is fontos. Eddig ugyanis a metró fékezésekor felszabaduló hő csak fűtötte a kocsikat.
„Az úgynevezett rekuperációs féküzem bevezetésével a járművek a fékezésekor felszabaduló mozgási energiát a fékező ellenállásokon nem alakítják hővé, ezáltal az utastérre gyakorolt fűtőhatás megszűnik, amely a peronokon is érezteti majd hatását” – ígérte korábban Karácsony.
Bár a peronokon a körülmények javultak, az utastérben ez nem különösebben vehető észre
– jelezte a mandiner.hu.
A lap azt is felemlítette, hogy 2019-ben Karácsony Gergely főpolgármesteri kampányában fontos szerepet játszott a 3-as metró klímával történő ellátása, még ő maga is mérte, milyen magas a hőmérséklet a kocsikban, s ehhez képest semmilyen érdemi előrelépés nem történt az ügyben az elmúlt 5 évben – mutatott rá a mandiner.hu.
16 hozzászólásarrow_drop_down_circle
És basszák meg azóta sem tudja senki miért is nem kapta el Karácsony Tarlóst, sőt kitüntette!
Megvan a magyarázat: egy és ugyana az személy más néven, magát tűntette ki!
Ezekbe a regi szar ruszki vagonokba nem egyszeru egy modern klimat beszerelni, vagy ha megis akkor az horror aron lenne, ami penzt meg orban mar lenyulta a fovarostol.
Új hozzászólás