Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből – írja a vezess.hu.

A magyar autósok sorrendben a BMW, Audi, Suzuki, Mercedes, illetve Volkswagen márkájú járművek vezetőit gondolják a leginkább szabálytalankodónak, míg szabálykövetés tekintetében a Suzuki, Opel, Volvo, Toyota és Ford végzett az élen.

A legbosszantóbb szabálytalanságok a szemetelés, a követési távolság figyelmen kívül hagyása, a jobbra tartás be nem tartása, illetve az index mellőzése.

Az online felmérésben összesen 2911 gépjármű-tulajdonos vett részt. Az adatfelvételre 2017. március 6. és 2017. március 22. között került sor.

32 hozzászólásarrow_drop_down_circle

troll5
@egyvandor: ... a KRESZ nem törvényekből, hanem szabályokból áll! Liberalizmus: egy nyomon haladó jármű előzhet kétnyomon haladó álló járművett jobbról - ez mindenképpen veszélyforrás! Valamint nézd meg a gyalogosokra vonatkozó (nekik előnyös) új szabályokat...
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
lópicigáspár
Na aki vizsgázni akar, vizsgázzon, de a többit hagyják békén! Idióta banda!!
quadrocopter
Nyugi, a vizsgabázisok megkenték a lapot, hogy dajkálja őket egy kicsit! Biznisz a cikk!
papa.49
Ez a legújabb pénzszerzési forrás FIÚK???
wpym
Helyes! Évente vizsgáztatni kell, mivel a közlekedés veszélyes üzem. Ezzel és szigorú orvosi vizsgálatokkal durván le lehetne csökkenteni a vezetésre teljesen alkalmatlan figurák számát.
papa.49
@lópicigáspár: Gyalogkakukk)))))))))
dr. prédikátor
@lópicigáspár: Lófaszt!!! Kézihajtánnyal !!!
lópicigáspár
@papa.49: @dr. prédikátor: Írhattam volna bringát is!! :))))
papa.49
@lópicigáspár: Teljesen mindegy hülye, oszt. kész...
troll5
1976-óta a KRESZ-t nagyon sokszor kiegészítették, módosították, stb. Ezeknek a felesleges újításoknak a zöme csak káoszt okoz nap mint nap!
El kellene már gondolkodni, hogy a LIBERALIZMUS valóban ide való, vagy csak szándékos (szar)kavarás itt is?!
A gyalogos, kerékpáros, aki képzetlen / tudatlan, így azt képzeli, neki van igaza - holott "Az igazság odaát van." - Dana Scully

:-(
Eladott Ország
És akki nem jattól a vizsgán az hányszor bukik meg? Nehogy ez is Mészáros vagy a büdös tahó 3,3 millió magyar miniszterelnöke veje tulajdonába kerüljön, vizsgáztatás.
Csizmás Kond
...száz autósból negyvennek egyből el kéne venni a jogsiját...a többinek jöhetne a vizsga.
Szókrakész
@Csizmás Kond: Az ezerből 400-nak oda se adtam volna.
KisGenyo2
"10 autósból 4 szerint ismétlődő KRESZ-vizsgára lenne szükség"
Nos akkor 60% szerint meg nem lenne erre szükség. Ha ők mind elmennek szavazni, hány %-kal tudnak megtolni egy pártot? ;-)
Perwool
Hmm.. Nekem anno a nagynéném elsőre sikeres Kresz vizsgát tett. Ellenben, a vezetésben nem tudta alkalmazni. Akkor, ha valaki csak fejben tud "vezetni", nem sok értelme van ismételgetni a Kresz vizsgát.
simmering73
Na annak a 40%-nak kötelezően előírnám a rendszeres kresz vizsgát. Nem a kresz nemtudással van itt a probléma, hanem a közlekedési morállal. Érdekes, ha egy rendőrautó feltűnik mindenki tudja használni az indexet, mindenki átengedi a gyalogosokat, mindenki megáll a piros lámpánál stb..
kissé felnőttem
Olyan hogy követési távolság Tanitani kellett volna mert a számitógépes teszt sajnos a jogszabályi szövegértelmezést elsinkófálta. rám másznak letolnak az utról erre hol a rendőrség 90 nél éppugy mint 50 nél.pedig a 60-70-es években még működött. Igaz jobbak az autók csak a gazdáik beképzeltek pedig reflexeik nem növekedtek a sebességük függvényében. Más, 600 feletti a gyalogátkelőn elgátoltek száma, Ródeós nagyságrend. Szövegben a szabály: lassitás szükség szerinti megállásig. Közlekedési kultúrát Lengyelektől, Hollandoktól, Belgáktól lehetne és kéne importálni.Mert szabálykövetők segitőkészek és társasjátékként élik meg. azaz hagyják a másikat is haladni, segitik a másikat és soha nem agresszivek,Nálunk meg lóerőfűggő a magamutogatás. Tisztelet a kivételnek de az alig akadt 49 év tapasztalatából.
justhpeter
Gondolom 150 ezres tanfolyam és vizsgadíjjal, nemde ? A Haver cége meg majd vizsgáztat és visszaoszt.
yazo64
Személy szerint akkor benne lennék az új vizsgáztatásban, miután farkas flóri is újra elvégzi a 8 általánost...
egyvandor
Azért nem kéne átesni a ló túloldalára. Ez egy baromi jó bevételi forrás a nertársakank. Tehetség híján ezzel javítanák a gdp-t. Ha már valamit akarunk akkor a notórius szabálytalankodókat, baleset okozókat kellene górcső alá vonni.
A közlekedési büntetések terén sokan esnek tévhitekbe. pl gyorshajtás kontra figyelmetlen vezetés. az előbbi tetten érhető a második meg suttyomban többszörös baleset forrás.

Vagy a másik az érdekek miatt teljesítmény adóvá deformált súlyadó. Ha betartjuk a sebességhatárokat, a kisebb tömegű de nagyobb végteljesítményű autók kisebb teljesítménnyel üzemelnek, mégis több adót fizetnek mint a debella városi "terepjárók", amik már a tömegük miatt is nagyobb légszennyezést útelhasználódást okoznak.

De mindig akadnak olyanok akik érdekek mentén suttyó törvényeket akarnak másokra kényszeríteni.
egyvandor
@wpym: Németországban nincs egészségügyi vizsga és nem is mutatták ki hogy szükség lenne rá.
egyvandor
@troll5: Valóban troll. Hogy tudtad összehozni a liberalizmust az elszaporodó szigorító törvények számával?
egyvandor
@KisGenyo2: A negyven százalékkal már el lehet érni mindent átható 99%-os választási győzelmet!
egyvandor
@Perwool: Komplett vizsga javallott Az nagyobb gdp- eredményez. Magyarország még jobban erősödik.
Perwool
@egyvandor: "Magyarország még jobban erősödik."
Magyarország még jobban ERŐLKÖDIK!
36
Az autó márkák és a szabálytalankodás közötti összefüggés szerintem is megállja a helyét. Bár, ha a BMW-t, Audit, pl. német vezeti, ő szabályos. Ha magyar barom kezébe kerül ilyen erejű(presztizsű) autó, az már sokkal sanszosabb, hogy megy keresztül mindenen.
Vizsgázni meg az menjen újra, akinek hat anyja van. Magyarországon a közmorál lezüllésével egyenesen arányos az autós kultúra züllése.

Azért szívatni az embereket mert, használt autóval járnak,-két évente műszaki-, egy nagy aljasság. A magyar ember venne új autót, csak fizetés is kellene hozzá.
36
Részemről, még annyit ehhez a témához, hogy én(és a társaim), hála Istennek, egy széthajtott, Lada 2107-en tanultam vezetni. Abban még kenyérszervó volt és keményen tekerni kellett a nagy és vékony kormányt a megfelelő irányhoz. Mivel nyáron gyakoroltunk-akkor még rutin vizsga is volt, azt hiszem ma már az sincs sajnos- gyakran túlmelegedett a motor, így hát ki kellett támasztani egy picit a motorháztetőt, ergo annyival is kevesebbet lehetett előre látni. Az oktató megmondta, hogy tudnia kell a sofőrnek, hogy az autó, meddig tart elől is hátul is. És igaza volt.
Azt is megtanította velünk, hogy a záróvonalat úgy tekintsük, mint egy betonfalat, amin nem lehet keresztül menni. Az előzés pedig, a legveszélyesebb manőver.

A mai autókban, minden pittyeg, ketyeg, figyelmeztet, elektromos. Ezeken tanulnak ma vezetni. Nem válik a sofőrök előnyére. Szerintem elbizakodottá teszi őket.
troll5
@egyvandor: ... a KRESZ nem törvényekből, hanem szabályokból áll! Liberalizmus: egy nyomon haladó jármű előzhet kétnyomon haladó álló járművett jobbról - ez mindenképpen veszélyforrás! Valamint nézd meg a gyalogosokra vonatkozó (nekik előnyös) új szabályokat...
SystemError
Én is csak a bőrlehúzást látom ebben. Úgy lenne értelme, hogy a rendszeres szabálysértők legyenek kötelezve erre, ebbe belevenném természetesen a rokkant helyre parkolókat is vagy a sarkon hagyott ml mercis vállalkozókat is...:)
papa.49
@SystemError: Igazad van pl. én 12 éve B10. be vagyok, és napi rendszerességgel kocsival járok mert másként nem is tudok menni a lábam végett, akkor miről is hadovál a fütyisz...

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.