A korlátozás végső soron kontraproduktív lehet – közölte a szaktárca.

Évek óta téma az Európai Unióban, hogy töredékére kell csökkenteni a közlekedési balesetben elhunytak számát – írja a napi.hu. Ennek érdekében felmerült, hogy egyre több lakott övezetben csökkentsék 30 kilométer per órára a megengedett legnagyobb sebességet. Mivel Magyarországon nem igazán csökken a sérüléssel járó balesetek száma, a lap megkérdezte, mit tervez a kormány.

Ezzel összefüggésben adott interjút márciusban Violeta Bulc közlekedésért felelős biztos a Die Weltnek, amelyben többek között azt mondta, hogy az EU tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 kilométer per órában korlátozzák a sebességet.

Kötelezően bevezetik minden városban a 30 kilométeres sebességkorlátot?

Fotó: Youtube

A kijelentés természetesen nem véletlenül hangzott el, hiszen a máltai találkozón azt a célt tűzték célul, hogy 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére kell csökkenteni a súlyos sérültek számát a közlekedésben. 2010 és 2020 között is hasonló célokat tűztek ki.

A napi.hu megkereste az illetékes szaktárcát.

A korlátozott sebességű övezetek további alkalmazása, terjesztése közlekedésbiztonsági szempontból is támogatandó

- írja óvatosan az NFM.

A korlátozás tömeges alkalmazása azonban nagymértékben szűkítené a hálózat átbocsátó képességét, ami hosszú távon jelentős torlódásokat eredményezhetne. Ez végső soron a szabálykövetési hajlandóság visszaszorulásához vezethetne, így akár kontraproduktív intézkedés is lehet

- teszik hozzá.

További részletek: napi.hu.

Címlapkép: police.hu

46 hozzászólásarrow_drop_down_circle

ila51
31 -nél gyorshajtással bírságolnának ?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
papa.49
Ez is egy a síkhülye elképzeléseik közül, ha bevezetik lesz dugó dögivel mindenütt !!!
justhpeter
Aztán meg majd harcot indítanak a kipufogó gázok ellen is és akkor be lehet tiltani a 30-al menő személykocsikat is. De lehet, hogy nem is lesznek, mert az elkerülő utak hiányában a városi utakat majd a cammogó kamionok és teherautók foglalják el hosszú, tömött sorokban.
wagabund
..."Kötelezően bevezetik minden városban a 30 kilométeres sebességkorlátot?"...

az a párt, amelyik ezt az ötletet (kampány)- zászlajára tűzi, annak annyi. Az amelyik hatalmon van, és télleg bevezeti, annak meg mégannyibb..
nezelodo
Na akkor aki nyolcvan kilencvennel hasít a főutcán, és bemérik, megint repül miatta a rendőrkapitány, ha narancsos képviselő retyerutyája. Ha meg több havi büntije lesz, tudható, hogy talajmenti káder volt a szabályszegő.
ila51
31 -nél gyorshajtással bírságolnának ?
magyarbakancs
kilótatjak majd a motorokat.Sok idióta biciglist kellene ki tiltani az utakról.
Mult héten is a menet rendszerit busz elé esett az egyik biciglis.
Yoda69
Mar megint egy idiota szemellenzos jogszabaly, ami csak arra lesz jo hogy megtobb autosrol szedhessek le a zsetont. Ez nem fogja csokkenteni erdemben a balesetek szamat.
A sok nagyokos ki van akadva azon hogy mennyi baleset tortenik, es hogy az elmult 10 evben mennyivel nott a balesetek szama. Ez igaz. Azonban azt is szamba kellene venni hogy az elmult 10 evben az utakon futo autok szama is megsokszorozodott. Ha ezt a kettot parhuzamba allitjuk akkor nem annyir tragikus a helyzet.
Hulyek pedig mindig lesznek az utakon, est ezt semmilyen szabaly nem fogja kivedeni.
Sámannus
Amíg a járművek elkobzását be nem vezetik, addig fölösleges a szabályokat srófolni. Még a jogsi elvételével is meddő a szigorítás. A renitensek kiszűrésében a komoly anyagi büntetés jelentheti a korlátozást
Pálinkás Pál
Ez egy újabb rendelet ,ami lószar...igazán kíváncsi lennék,ha bevezetik ,és az emberek be is tartják,hány óra alatt bénul meg egy város infrastruktúrája...áruszállítás...tömegközlekedés...egyebek...ezzel ismét bebizonyosodott hogy az unió vezetői tökhülyék..és semmi közük a való élethez!!!
bakegya
-és tessék mondani kővágóőrsi- révfülöpi-szepezdi-hegyestűi ligetrevágott faluerdők fái között nyolc -tíz kwaddal egymást -és a vaddisznókat kergető emberszabáúaknak mennyi lesz a végsebessége???
papa.49
@bakegya: Ami a csövön kifér, aztán jön a nagy fa ami nem tér ki, oszt. jónapot ))))))))))))))
quadrocopter
Mit szaroznak? Legyen 5 Km/h! Az is csak rükvercben!

Amelyik parazitát szolgálati kocsi viszi, megkülönböztetővel, annak fogalma sincs a forgalmi helyzetekről, dugókról!
dr. prédikátor
Előbb talán a fejekben kéne rendet tenni , addig semmi értelme sebességkorlátozásnak.Főleg nem 30 km re.Aki eddog túlllépte a sebességhatárt ezután is túl fogja lépni és röhögve fizet. Lásd az izomagyú m ricsárd.és még két embert is megölt.
Levendula
Pont most, amikor egy Audi R8 csodakocsit vettünk???
Még 50-nel sem tud menni, nem hogy 30-cal...
36
Ja, hogy az utcán rohangáló cigány gyereket, ne 50-el, csak 30-al üssük el. Értem.
bakegya
@papa.49: már megvolt az is-mentőt viszont nem engedtek hívni-pedig az illetőnek fej és végtagsérülése is volt.
dr. prédikátor
Na most aztán majd tolhatom a Lamborghinimet!!!
solidedge
Legjobb lesz tolatva közlekedni a városokban. Van még egy tábla amivel nem bírok, az 5 km/h korlátozás. Ezen csak úgy tudok túljutni ha kiszállok és tolom.
solidedge
@dr. prédikátor: Bocsánat az ismétlésért.
Rózsika Hatházi
@dr. prédikátor: Én mit csináljak a Murciago-mal? Keltessek benne csirkét?
dr. prédikátor
@Rózsika Hatházi: Nem rossz ötlet!!! hehehe!!
human
Akik eddig 50 helyett 170-el hajtottak azok 30 helyett is 170-el fognak. Amúgy én támogatnám, csak az a gond, hogy az életvitelünk a rohanásról és a türelmetlenségről szól.
karma1
@ila51: 34-nel. Tudtommal 10 % -os tullepes lehetseges, es ez 3 km lenne, tehat a 34 km az mar "gyorshajtasnak" szamitana...
Azt birom, hogy nalunk sokkal fejlettebb orszagokban 50-60 km a varosokban a megengedett sebesseg - ujdonsagkent jott be kb. 28 eve Magyarorszagra a lakoovezeti 30 km-es korlatozas, meg persze oda a fekvorendorok is..Talan ott nem is volt akkoriban annyira rossz, bar a fekvorendoroket az edesanyuknak fektethettek volna le, de ez nem fontos...:o))
Szoval en azt mondom, hogy ez egy gumicsont, most be lett dobva, hogy a magyar nehogy azon kezdjen el toprengeni, hogy mekkora balhe folyik "odafont'...

3 nap mulva jon majd egy hir, hogy a Parlament varosrendezesi es kozteruleti bizottsaga nem fogadta el a 30 km-es sebessegkorlatozast, oszt jonapot.
Egyebkent ez az egyik legjobb modja annak, hogy az autoval erkezo turistakat vegkepp eluzzek Magyarorszagrol.
iluminati
@human: Mi városunkban már bevezették olyan helyen ahol soha sem volt baleset...ha kettes fokozatba rakom az autót 30-as tempónál órdít a motor...ha harmadikba kapcsolok 30-nál rángat...Stadionok, kisvasutak helyett külvárosi parkolót kellett vona építeni... esetleg kerékpár kölcsönzési lehetőséggel parkoló jegy ellenében...vagy valami hasonló...De jobb lenne leváltani ezt a harácsoló csapatot,akik csak törvényeket, redeleteket hoznak eszetlenül..
kokopelli
A kormánynak szüksége van "pízre",ergó több Áfa-bevételre (is)! 30km/h...több fogyasztás
ill. bünti...benzinárak így is úgy is felmennek...akkor mi lesz?..az ótosok schegge mégin-
kább ki lesz!...(már csak az Áfa-ról kell egy kicsit filózniok %-ban,mert a fogyasztó az min-
dig a "fejőstehén" :--(
wagabund
@magyarbakancs: 8.36..

és a buszos volt a száguldó őrült, aki csak úgy gázolgatja a bicikliseket? mert a bámészkodók ezt mormolják...szegény biciklis..
ila51
@karma1: 12:20...biztosan Te tudod jól...ez csak a poén miatt volt...van egy paródia , ami olyan sikert aratott , hogy a csatorna letiltotta ...abban van , 21-el mentél 20-as táblánál , sokakat életveszélybe sodortál , búcsúzzál el 30 ezer forintodtól...tovább nem írom a pamkutya műve
Kookas
és a községekben-falvakban mennyi lesz a megengedett?
human
@iluminati: Lehetnek helyek ahol nagyon is indokolt. Óvodák, iskolák környéke. Meghát a helyi kiskirály háza előtti szakaszon is nagyon indokolt.
Főlökött
Értem, az EU.-ban tolatva, 30 kilométer per óra a korlátozás, akkor most ide is be fogják vezetni ?
Tudom, piálni sem lehet, menet közben, mivel kilötyög...
Járda használati bérlet, havi ciklusban kiváltva...
stb. stb. stb.
Na ennyire komoly ez is.

Lassú tempóban több lenne a korom és a szennyeződés is. Akinek gondolatában ez felvetődött, javaslom keresse fel kezelőorvosát, gyógyszerészét...
vitamin51
Gondolom a kerékpárosoknak, mert szgk-val kizárt! Sokszor még az 50 is nyúzza a motort, nem még a 30 :-(
kissé felnőttem
Legalább Sopronban a buszvég felől nem kell már lesni a 30-as táblát mert a lombok ugy eltakarják a Ferenczi János utca jobb oldalán Ja azért valamit az úr csak hozott Grácz-ból csak ennek megfelelő szolgálók és védők is kellenének Onnan mert azért lett ott harminc mert abból az autós ugyis Max kihoz ötvenet de azt legalább nem lépi túl. Itt ez betegebben fog muzsikálni se ut se morál igy max KÁOSZ lesz de az nagy. még mindig kevés az autósok sarcolása? kevés a trafihegy jóbban kéne teljesiteni? unalmas ám már
Ezért megint kivándorol aki teheti Ott kéne kezdeni hogy a sebesség korlátozó tábla alsó széle nem lehet - NE !!! 150 cm alatt ugye? jogalkotó? mert akkor csak van, Kihelyezők ? de nem birságolható aki ismeri a KRESZ t él is vele. 50 el igy is letolnának vagy átgázolnának mert nekem az 50 az ötven 100 x megyek a radar engem érzékel nem a mőgőttem tolakodót.ennyi.
Macskaszem
Vidéki kisvárosban lakom, ahol már évek óta ki van jelölve a belvárosi zóna, amelyben jelenleg is 30km/h a megengedett sebesség. Igaz, a kommunális adót is elsők között vezették itt be, már r
kissé felnőttem
ja hamvába holt ötlet lesz sok hühó a semmiért.
iluminati
@human: Igazad van. talán külfőldi mintára mint,hogy szinte nem keresztezi vasút a közutat, vagy alatta ill. fölötte halad...A felcsúti kisvasút vagy az sportcsarnokok egyrésze hellyett lehetett volna hasonló megoldásokat építeni,hogy a baleseti statisztika jól sikerüljön...
human
@iluminati: Túl innovatív gondolataid vannak. El ne vigyen a gondolatrendőrség!
Lackó50
Ez csak egy gumicsont, amin el lehet rágódni egy darabig. A balesetek száma nem fog csökkenni, mert ennél a lassú sebességnél jobban elmélázik a vezető, nem oda figyel és már kész is a baj. Amerikában már folytattak ezzel kapcsolatban kísérleteket és megállapították, hogy minél biztonságosabbá tesznek valamit annál nagyobb a baleseti veszély, mert nem oda figyel az ember, a gondolatai máshol járnak, mert biztonságban érzi magát és ezáltal sokkal figyelmetlenebbül vezet. A káros égéstermékek viszont jóval nagyobb koncentrációban lesznek a városokban. Akit nem az autó üt el, az rákban hal meg. Ennél már az is jobb, ha a gépkocsikat tiltják be úgy ahogy vannak. Majd nevelünk újra lovakat. Évszázadokig jók voltak, akkor most is jók lesznek.
magyarbakancs
@wagabund: Nem szeretnék senkit megbántani de idős ember kinek mozgásában korlátozott úgymint fáj a térde,dereka ,csípője ne üljön biciklire.
Mert össze vissza kalimpál előttem.
Meg kelet állnom az úton mert amikor egy úr felszállt a biciklire imbolyogva indult el és éreztem,hogy ebből baj lesz el is perecelt előttem az út testen.
Keze bánta eltört.
Még szerencse,hogy csak ez történt.
Vizsgálat rendőrségre járás.
Pedig 6 métere előttem esett el.
Levendula
@dr. prédikátor: Majd segítek az új Audimmal :)
kokopelli
Ez a hír is megtette azt,ami érdekében megjelent! Igaz én is 1x beugrottam,de
ameddig ilyen baromsággal foglalkozunk,addig nem vagyunk "polgárilag enge-
detlenek"! ;--)
wagabund
@magyarbakancs: ismerős a szitu...még régebben én is jártam így...már előre gyanítottam, hogy elesik a versenyző, ezért megálltam vészvillogóval...nos elesett, de a később érkező gyalogosok már látni vélték, hogy én ütöttem el...én voltam a rohatt autós.
1magyar
Nagyon sokszor nem az autós a hibás. A zebrán a biciklisek átbicikliznek. Csak ott lehetne bevezetni ahol elkerülő van, mert iszonyatos bűzt csinálnak a városban a lassan pöfögők.
Inkább a szabályokat kellene betartatni mindenkivel.
A kerékpárúton viszont legyen a biciklisnek elsőbbsége még a zebránál is, hiszen minden zebrán
megállni és a gyalogost átengedni nonszensz. Álljon meg hiszen gyalog könnyebb megállni mint leszállni, de szemét gyalogos átcsap előttünk.
kukac50
NEM GONDOLTÁK MEG IGAZÁN HISZEN ÓRIÁSI DUGÓK ALAKULHATNAK KI.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.