Nem bízza a véletlenre a jövő évi választási győzelmét Orbán Viktor – árulkodik ismét a miniszterelnök Facebook-oldala.

Orbán kínos videóban szédít egy idős bácsit, hogy milyen sok pénzt "ad" majd neki

Orbán legfrissebb videójában egy kesztölci borász bácsival borozgat, és azzal dicsekszik, hogy milyen sok pénzt "ad" neki a közeljövőben. Úgy állítja be, mintha személyes érdeme lenne mindez, még azzal is tetézi, hogy küzd ezért, és "ott lohol a pénzügyminiszter nyakán".

Forrás: Facebook/Orbán Viktor

117 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Aki Én
Feri bá! Kap egy nyócvanast, hogy megtarthassam az ezermilliárdost.
Fáj ez nekem -pláne a magyaroknak-, mert kicsit olyan, mintha a sajátomból adnék, de sajnos ez az elkerülhetetlen rossz.
De még loholok a társadalom nyakán, mert kezdenek ébredezni.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
fűre lépni szabad
Orbán, nyilván fel sem fogja, hogy ezzel a dumával, stílussal mennyire megalázta Feri bátyót és az összes nyugdíjast.

Az az elmebaj, hogy a habzószájjal és nyakon kidagadt erekkel kommunistázóknak bejön ez a kommunista propaganda tempó. Sőt, jónéhányan még el is csöppennek a gyönyörűségtől.

Köszönjük szépen a Nagyságos Kedves Vezető Elvtárs-Pajtás Úrnak a nagy szívjóságát!

ado.hu/wp-content/uploads/2019/03/Ez%C3%A9rt-j%C3%B3-a-sz%C3%B6vetkezetben.jpg

dik má'
fűre lépni szabad
A sikerpropaganda ellenéra van az az izé... pedig mar itt van a nyelvemen... na...
Ja igen, a valóság:

A térségben nálunk a legrosszabbak a nyugdíjasok életkörülményei

444.hu/2021/10/12/a-tersegben-nalunk-a-legrosszabbak-a-nyugdijasok-eletkorulmenyei?utm_source=hirkereso&utm_medium=cpc&utm_campaign=a-tersegben-nalunk-a-legrosszabbak-a-nyugdijasok-eletkorulmenyei
Aki Én
Feri bá! Kap egy nyócvanast, hogy megtarthassam az ezermilliárdost.
Fáj ez nekem -pláne a magyaroknak-, mert kicsit olyan, mintha a sajátomból adnék, de sajnos ez az elkerülhetetlen rossz.
De még loholok a társadalom nyakán, mert kezdenek ébredezni.
ágimami
@fűre lépni szabad: Ez sajnos ÍGY IGAZ!!!
Nyírfa
Addig jár a korsó a kútra, amíg el nem törik.
Gyurka80
@ágimami: Gondolom a nyugdíjasok akik a gazdaság jó teljesítménye miatt pluszpénzt kapnak NEM hányinger! A gazdaság teljesítménye pedig a kormánytól függ, böszmeferi csődbe vitte az országot akkor nem osztogatás volt, hanem megszorítás!
Nyírfa
Nem nézem meg, az is kínszenvedés, ha a tévében mutatják, de a hírnek és a képnek olyan heló-röfi fílingje van. Szóval, ezt már láttuk, csak Bözsi nénivel, amikor úgy álltak a számok. :)
Nincs új a tarsolyában, kilukadt a lufi, és ereszkedik lefelé, hogy ott végezze, ahová való.
Aki Én
@Gyurka80: Muszáj ezt? Olyan siralmasan buta vagy :(
nezelodo
Olyan a mi vezérünk, mint a környékbeli polgi volt, aki azt állította a faluban, ő adja a segélyt. Egy idős bácsi ezért kiröhögte, hát megverte a tesójával együtt az öreget, a tesó mellesleg meg a szomszéd falu polgija volt. Na ilyen vezetőket kell ám választani!
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 10:24
A mindenféle "kedvező" kölcsönöket (amelyek ugye nem hitelek, csak éppen kuncsorogni kellett érte most, hogy majd később kifizethessük) nevezed a gazdaság jó teljesítményének? Miért nem hallgatod meg a jelenlegi pénzügyminisztert, a Varga Miskát. A költségvetésből fedezik az előre meghirdetett programokat, amelyeket az EU-s pénzre alapoztak, de az a pénz csúszik, mert nem tudnak biztosítékot nyújtani arra, hogy nem kisvasút, stadion, meg hatvanpusztai emeletes, tornyos, könyvtárszobás, liftes juhakol lesz belőle.
Ez a "csődbe vitte az országot" meg lejárt lemez, ha akkor "úgy álltak volna a számok", akkor viki nem görcsölt volna annyira az ország pénztárcájára. A kormányváltáskor maradt még egy jókora szelet az IMF-tortából, amit Bajnai nem hívott le, bezzeg a takarékos kormány meg egyből.
Aki Én
@Shikari: ,,Csak így tovább libsik, Orbánnak kampányoltok!"

Te meg olyan siralmasan balfasz vagy, hogy csak ártasz neki. Jól példázod az elmebeteg szektáját.
Fel ne borulj nekem, pótolhatatlan faszkalap vagy.
Aki Én
@Gyurka80: ...még az is lehet, de ez neked nem kedvez. Ettől te még ugyanolyan vérszegény lúzer vagy.
Gyurka80
@Giovanni Alba: "Ez a "csődbe vitte az országot" meg lejárt lemez," Sajnos TÉNY a bőrünkön éreztük, még most is nyögjük az adósságát!
fűre lépni szabad
@ágimami: Utálom, amikor igazam van! Nincs mindig igazam hál'istennek, de amikor igazam van azt utálom, mert az nem jelent semmi jót (többnyire).
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 10:45
Némiképpen fogalomzavarban szenvedsz, amit most nyögünk, azt pártod és kormányod hozta össze több mint tíz év alatt a doktorminiszterelnökúr vezetésével. Magyarázd el nekem te nagytudású az Elios-ügyet. Akkor kaptunk támogatást a közvilágítás fejlesztésére, a nemzet vejkója kapta a megbízást és a pénzt, de amikor az unió csalás elleni hivatala vizsgálódni kezdett, gyorsan visszafizettük KÖZPÉNZBŐL az uniós támogatást, így okafogyottá téve a vizsgálódást. Nem a túlárazást, ügyeskedést és az összefonódásokat szüntette meg a Polt vezette ügyészség, hanem egyszerűen bemutatott mindenkinek, nincs itt kérem semmi látnivaló, ne tömörüljenek! (polt vezet világtalant)
A közpénz az a mi pénzünk, az EU-s támogatás meg már a vejkó pénze. Ezt nyögjük, nézz már körbe.
ómió
Szédíteni akkor szoktak, ha végülis nem úgy lesz! Ahogy pl. Főcenzor Ildikó anno a gázáremeléssel! De efftársilag muszáj ezt a "Zorbánra" ráhazudni?
Nyírfa
@Giovanni Alba: "doktorminiszterelnökúr "...olyan hűen visszaadja Orbán szavazótáborának a szellemi kapacitását.
Nevetek, de inkább siralmas, hogy egy ilyen réteg hatalomban tarthatja a választásokon.
Nyírfa
@Horizont: Választások előtt mi, a nyugdíjasok is megbecsült alkotóelemei vagyunk a társadalomnak! :)
Két választás között pedig hitelezünk a kormánynak.
Nessy
@Gyurka80: És a sok milliárd Orbán által felvett gigahitelről mi a véleménye? A magas állam adósságról? Azt talán a marslakók fogják visszafizetni?
Aki Én
@ómió: Egész érdekes, hogy miket vagy képes megérteni egy hírből.
Biztos jól vagy?
Érted senki nem aggódik?
Málna
Ez a laza stílus...Hát nem imádnivaló?
fűre lépni szabad
@ómió: Csak égeted a fajtád a shit dumáiddal.

Tudod, te fideszes bértroll, a fő célja az lenne a "munkátoknak", hogy meggyőzz embereket, ti jártok a helyes úton és az emberek ezt a nívós és tárgyilagos hozzászólásod alapján felismerjék és a Fideszre szavazzanak.
Nos, nem állítom, hogy az IQ-d 98, de ha folyamatosan ez a szintet hozd, akkor lehet, hogy mégis.
Eladott Ország
A 13. havi nyugdíjat a Medgyessy-kormány vezette be és hét éven keresztül jutott hozzá minden nyugdíjas. A juttatást tehát az MSZP-SZDSZ kormányzás indította. 2002-es bevezetése idején a Fidesz - és Orbán is - megszavazta az országgyűlésben. A 2006-os kampányban a Gyurcsánnyal szemben vesztésre álló Orbán már 14. havi nyugdíjat ígért, mégis vereséget szenvedett. 2010 óta az Orbán-kormány a valós infláció alatti mértékben növelte csak a nyugdíjat, hét év alatt ezzel több százezer forinttal károsítva meg az idős embereket. Ráadásul nem hogy a 14. havi nyugdíj ígéretét beváltották volna, a 13. havit sem adták vissza, csak a 2021-es választás előtt.
scontent.fbud10-1.fna.fbcdn.net/v/t1.6435-9/66907951_2131840903604933_3138760742707134464_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=n9nNHCmouUAAX-bCemO&_nc_ht=scontent.fbud10-1.fna&oh=0bb93dc67326ef997d2ab0c6a91c9672&oe=618CAEF1
Giovanni Alba
Milyen bájos fogalom (és egyéb) zavar ez a félmondat, miszerint ott lohol a pénzügyminiszter nyakán. Megszokott zsenialitásával rántja össze az "ott lohol a p.m. nyomában" és az "ott liheg a p.m. nyakába" kifejezéseket.
Ez így, átolvasva huncut képzettársításokat idéz, főleg MZ/X homályos kijelentésének fényében.
ómió
@Aki Én: Minden szó jelentésének megértésével gondjaid vannak, bolsiék zakkantja!? Talán még másra is ezért hazudod magad?
Havanagi
4 éve Bözsi volt és "helló röfi",most Feri bátyám.Igen vastag a bőr.
ómió
@fűre lépni szabad: Efftársiasságodnak, ami megtörtént, az "shit duma"? Vagy csak a rám hazudott bértrollságodat fednéd le ezzel? Meggyőzni? Benneteket, akik alig várjátok, hogy Böszme efftársatok valamelyik samesza újra a zsebetekben turkáljon? Ne röhögtess!
Aki Én
@ómió: Biztos jól vagy?
Érted senki nem aggódik?

A többi megállapítás volt, nem kérdés, te suttyó, hazug propagandista.
Gazella
Undoritó elmebeteg zsirhàj... de az is aki beveszi ezt a sok maszlagot...
Gazella
A lényeget kihagyta a geci... ezek az apró pénzosztogatások kizárólag a felvett e giga hitelből pattan ki...
Egyiptom is ad majd giga hitelt.
Gyurka80
@Giovanni Alba: A TE pártod növelte 50%-ról 80%-ra az adósságot, bónuszként csődbevitte az országot böszmeferiék.Azt akarod megint ezt tegyék? Akkor nem vagy normális!
Gyurka80
@Nessy: Az előző válaszom neked is."A TE pártod növelte 50%-ról 80%-ra az adósságot, bónuszként csődbevitte az országot böszmeferiék.Azt akarod megint ezt tegyék? Akkor nem vagy normális! "
Gyurka80
@Eladott Ország: a 14. havit 2006-ban ígérték az nem vonatkozik 2010-re. Sajnos addigra csődbevitte böszmeferi az országot, akkor hogyan lehet 13. havi nyugdíjat fizetni okostojás?!
ómió
@Aki Én: Lekötöztödben már a tű is fennakadt az "efftársi lemezeden"? De legalább szólj az ápolóidnak, hogy szedáljanak téged!
Nessy
@Gyurka80: Beszéljenek a KSH adatai.
2010 GDP arányosan: 80,2 % nominálisan: 21479 milliárd forint
2020 GDP arányosan 81,2 % nominálisan 34977 milliárd forint ( a 2020-as nominális adat 2020 szeptember végi.)
Aki Én
@Gyurka80: összefoglallak, talán így te is szembesülsz gyalázatosan ostoba önmagaddal:

addigra csődbevitte böszmeferi
bónuszként csődbevitte az országot böszmeferiék.
addigra csődbevitte böszmeferi az országot
csődbevitte az országot böszmeferiék
"Ez a "csődbe vitte az országot"
böszmeferi csődbe vitte az országot
kormányzást böszmeferi
...
Aki Én
@ómió: @Gyurka80: komoly párbaj alakult ki köztetek. Olyan parádésan mutatjátok be a buta fideszes suttyó formát, hogy az nem hagy kérdéseket.
Talán annyit, melyikőtök fog ebben nyerni?
Gyurka80
@Nessy: Látod a % NEM változott, böszménél 50-ről 80-ra változott! Csak volt közben egy világjárvány ami az egész világot érintette! Ha böszmeferi kormányozna akkora megszorításokat kapnánk, mint a fene!
Gyurka80
@Aki Én: Sajnos a csőd IGAZSÁG! Nem értem mi a problémád? Értelmezési vagy felfogásbeli?
ómió
@Aki Én: Onnét az elmeosztály munkásőr tagozatáról ilyeneket "látsz", bolsiék elmebetege!? Hazugságdelíriumaid dacára nem szedálnak téged az ápolóid? Fedd már meg őket!
Nessy
@Gyurka80: A GDP arányos kisebb adat, a a GDP magasabb számából következik. Az egy index. De nem azt kell kifizetni, hanem a forintban szereplő összeget. Ha van kedved, a neten megvannak az éves számok 1973-tól. Akkoriban viszont volt egy súlyos világválság.Ma meg titkosított giga hitelek! Azért manapság a V4-ből hárman még javítani is tudtak, pedig járvány ott is volt.
Gyurka80
@Nessy: A V!_ben nem volt böszmeferi! Nézd meg az ő adósságukat 2010-ben.Közgaszdás nem vagy ezért nem is értheted. Ha valakinek van 10 milliója az 1 milliót kap a banktól, akinek 100 milliója az 10 milliót mert az arány a lényeg!
Gyurka80
Azért 2010-ben a nyugdíjasok örültek volna oiyen "kínos " videónak, mikor böszméék elvették a 13. havijukat!
Emmersson71
Feri bácsi vehet jó pár neuron-semlegesítő hosszú lépést a 80-asból.
Emmersson71
@Gyurka80: Igaz, hogy előtte évekig a baloldal jóvoltából kapták úgy, hogy a Fidesz meg sem szavazta azt a 13. havi nyugdíjat!
...csak a rend kedvéért ;)
Gyurka80
@Emmersson71: Csak a rend kedvéért a fele sem igaz- A FIDESZ megszavazta.. És 4 éven keresztül +1 havit kaptak mire egy havi lett!
Gyurka80
@Emmersson71: És csődbe is vitték az országot, mert nem volt rá fedezet!
Emmersson71
@Gyurka80: Nem vitték csődbe az országot, ezt maga Orbán jelentette ki a Bajnai féle válságkezelésre utalva! (Átadáskor nem volt üres a kassza)
A válság idején szüneteltették a 13. havi nyugdíjat, amit az Orbán kormány képtelen volt 11 évig kigazdálkodni, de még a Bajnai kormány által törvénybe foglalt nyugdíjprémiumot is csak 2017-ben fizettek először!
Emmersson71
@Gyurka80: Csak a rend kedvéért - NEM SZAVAZTA MEG!

"A kormány 2002. október 31-én nyújtotta be a parlamentnek az egyes szociális törvények módosításáról, s ezen belül a 13. havi nyugdíj bevezetéséről szóló javaslatát. A vita után az Országgyűlés december 17-én szavazott a javaslatról. De nem mindenki. Orbán Viktor, csakúgy, mint többi frakciótársa, nem szavazott. Ezt követően Mádl Ferenc államfő két, az egyházakat érintő javaslat miatt megfontolásra visszaküldte a jogszabályt a parlamentnek, ezért 2003. február 4-én ismét szavaztak róla a képviselők. Akkor a Fidesz-frakcióban 104-en nemmel szavaztak, ketten tartózkodtak, 55-en (köztük Orbán) nem nyomták meg egyik gombot sem. A 13. havi nyugdíjra vonatkozó szabály ennek ellenére 2003. február 12-e óta hatályos. Az a szavazás, amire Selmeczi Gabriella utal, nem a nyugdíj bevezetéséről szólt, hanem arról, hogy az abban az évben már kétheti nyugdíjat két részletben kaphassák meg az idősek. Ezt a Fidesz elnöke valóban megszavazta."

nol.hu/archivum/archiv-399859-211708
CsipkeRózsa
""ott lohol a pénzügyminiszter nyakán".

Varga Mihály túlélte a mázsás súlyú lihegést.
Gyurka80
@Emmersson71: 3 napja válaszoltam valakinek neked is helytálló: "Nagyon szeretitek a csödbevitt országot beállítani elismerő nyilatkozattal, egy kiragadott szöveggel ."Elismerően eddig mindössze Orbán Viktor nyilatkozott, ő is csak egyszer, egy Merkellel közös külföldi sajtótájékoztatón. Itt - ellentétben a hazai megnyilatkozásokkal – méltatta a kormánynak azt a munkáját, amivel az államháztartási hiányt sikerült drasztikusan lefaragni." Ennyi és NEM dicséret, okostojás, a hiány lefaragását dicsérte, nem a csőd gazdaságot!
Gyurka80
@Emmersson71: Ha évent 1 hónap akkor 13.havi nyugdíj csak 2006 vagy 2007-ben volt ugye?
Gyurka80
@Emmersson71: És a 13. havi nyugdíj élt 2 vagy 3 évet a csődkormányzás miatt!
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 12:19
Menjünk sorjában, nem az én pártom, nem vitte csődbe, ellenben volt egy világméretű pénzügyi válság, ami kihatott a gazdaság egészére. Egyszer már bepróbálkoztál azzal, hogy például Szlovákia meg sem rezzent. Akkor kikerestem neked az igazságot, a szlovák gazdasági visszaesésről. Mondd, te semmiből nem tanulsz? Újra és újra ugyanazzal a lejárt lemezzel operálsz, mert nem érted, hogy itt nem aranyhal memóriájú naposcsibék értékelik a híreket.
Vonulj vissza, ne égesd magad, és vidd a csekély értelmű segédhadat is. Akindzsi, hogy trendi legyek, vagy keressek inkább valami hasonlót Egyiptom környékéről? Úgy néz ki, mostanság ők az öri-barik, Erdogan a talonban.
Emmersson71
@Gyurka80: Nem mondtam, meddig tartott! Azt írtam, hogy a baloldal vezette be, majd a válság miatt kivezette (de nem csőd miatt és Bajnaiék bevezették a gazdasági növekedéshez kötött kötelező nyugdíjprémiumot) a 13. havi nyugdíjat.
Érdeks, ha a Fidesz adja az 53. heti nyugdíjat, az OK, ha az MSZP-SZDSZ, akkor "csak egy heti" :)
nemkati
@Gyurka80: Azt azért elismered ugye tényként, hogy a szocialista kormány által bevezetett 13. havi nyugdíjat 2009-ben a Bajnai kormány kénytelen volt beszüntetni a világválság miatt?

És azt a tényt is elismered, hogy bár a Fidesznek annyira tetszett ez a 13. havi nyugdíj, hogy még 14.-et is ráígért, viszont hatalomra jutva esze ágában nem volt újra bevezetni, miközben naponta verte a mellét hogy a kormányzásuk alatt bezzeg hogy dübörög a gazdaság? 10 évig dübörgött mire hajlandók lettek újra bevezetni, na nem úgy mint a szocik, csak úgy szépen csöpögtetve amolyan fideszes módra. A jövő évi bukásukra számítva a kifosztott államkasszát, az elüntetett manyup pénzek hűlt helyét és a 13. havi nyugdíj kifizetését a következő, a most ellenzékben levők kormányára hagyva.
fűre lépni szabad
Elég volt ezekből, az őrültekből!
Itt háború lesz - igazi!

Magyar magyar ellen durván.
Már várom...
Tegyünk pontot az "i" végére!
Úgy harapom át a nyakad, hogy észre sem veszed, te fideszes köcsög!
fűre lépni szabad
Ez rosszul hangzott?
Rosszul is fog kinézni!

(tényleg átharapom a torkod - mégis mit gondoltál, ezt csak úgy leírtam?)

háborúban állunk
fűre lépni szabad
Átharapom a torkod 23.-án, te fideszes gyökér!

addig hallgass zenét - BITCH

www.youtube.com/watch?v=KY5MBArxVRk
Gyurka80
@Giovanni Alba: Minden országot érintett a válság, de böszmeferit sokkal jobban, csak az IMF segítette ki ez TÉNY! aAtöbbi idiótaságod nem ér szót.
Gyurka80
@nemkati: 2010-ben böszmének köszönhetően nem lehetett a 13. havi nyugdíjat visszaadni. DE sok családi intézkedés történt gyes 3 évre, nők 40, gyermekek utáni adókedvezmény, már elfelejtetted?
fűre lépni szabad
Most akkor megfigyel a TEK?
Anyádra figyelj, te hülye TEK-es!
gina
OV a legmocskosabb hazug amit a föld hordoz és ez a sötét putris mutogat Gyurcsányra, hát ez vicc
Gyurka80
@Emmersson71: Az az érdekes, hogy nektek már 2003-tól 13. havi, de a FIDESZ csak 53.hetit ad. Az idő a szűk agyatoknak mindent megszépít!
fűre lépni szabad
Megfigyel a TEK (az államszervezet) - ez csajozós duma?
Kubában lehet...
Költözzünk Kubába!
nemkati
@Gyurka80: Nem felejtettem el, hogy a világválságnak köszönhetően kelett a 13. havit visszavonni, ez a kényszer nem köthető személyhez.
A többi amit a fidesz 2010 óta bevezetett, az annak köszönhető, hogy irdatlan mennyiségű pénz ömlött az únióból (erre 0rbán g..i válasza "Brüsszel" mocskolása), válság meg sehol. A koronavírus tavaly kezdett tarolni.
Gazella
@Gyurka80: Aki elvette a 13. havit.. Pontosítsunk jó?? Aki felfüggesztette a 13. havit az a Bajnai volt. Aki totál elvette az pedig az narancs kormány!
Gyurka80
@nemkati:Koronavírus neked nem válság? Dk-s szektás vagy amint látom.
nemkati
@Gyurka80: De válság, amiből a fideszes kdnp-s szemetek hatalmas nyereséggel jöttek ki, miközben tízezrek haltak meg a gazemberek miatt és százezrek lettek nyomorultak.
Én nem vagyok szektás, te viszont az vagy.
Gyurka80
@nemkati: Amit és ahogy írtál szektás vagy!
Nessy
@Gyurka80: Már elnézést, de a DK nem egy egyház, hanem egy párt, mint ahogy a fidesz is. Ergo akkor te is szektás vagy, csak fideszes.
Gyurka80
@Nessy: A DK szavazói szektások, mert csak érzelmi alapon szavaznak rá, gondolkodás nélkül!
Nessy
@Gyurka80:És akinek nincs fix pártja? Aki nem fogad el mindent gondolkodás nélkül, mert X.Y. mondja?
Gyurka80
@Nessy: Pedig választani kell a pártok között, ha mész választani 2022-ben.
Nessy
@Gyurka80: Majd akkor választok, ez természetes.
Aki Én
@Gyurka80: @ómió: Ti olyanok vagytok, mint egy nívó alatti politikai kabaré.
Giovanni Alba
@Gyurka80: tegnap, 20:38
Na figyelj ide kicsiöcsi, ha neked a tények csak az én idiótaságom, akkor nem tekintelek értelmes vitapartnernek. Csapkodsz, kapkodsz, összehordasz hetet-havat, szelektálsz a valóság szeletei között, a mondatoknak csak azt a felét írod, amely -szerinted- téged igazol. A Nemzetközi Valutaalapról némi tudnivaló.
"Magyarország 1982 óta tagja a Nemzetközi Valutaalapnak, részvételi kvótája 1038,4 millió SDR. Magyarországon az „1982. évi 6. törvényerejű rendelet a Nemzetközi Valuta Alap alapokmányának kihirdetéséről”[10] fektette le az IMF jogkörét. A csatlakozás óta hazánk többször is igénybe vette a Valutaalap forrásait ún. készenléti hitelmegállapodás formájában:

Az 1973-as majd az 1979-es olajválság, valamint a Kádár-korszakra jellemző külföldi hitelekből fenntartott (mű)jóléti politika elhúzódó kölcsönhatása miatt 1982-re államcsőd-közeli helyzetbe sodródott az ország. A csatlakozást követően 1982 decemberében történet meg az első hitelkeret folyósítása.[11]
A rendszerváltás idején a politikai átalakulás egyik gazdasági támaszaként: Az államháztartás radikálisabb kiigazítása helyett legfőképp a költségvetési hiány csökkentésében jutott neki szerep 1988-ban és 1990-ben.[12] Az Antall-kormány nem tartotta be a megállapodások feltételeit, emiatt az 1991-ben aláírtnak a felét és az 1993-asnak mindössze az első részletét lehetett felhasználni.[13]
Az 1996 márciusában kötött Magyarország elővigyázatossági hitelmegállapodás: Az IMF ezzel az 1995-ös stabilizációs programot támogatta, amely a korabeli pénzügy-miniszterről elnevezett Bokros-csomagként került be a közbeszédbe. A program sikeres teljesítését követően 1998-ban a szervezettől felvett hiteleket teljes egészében visszafizette az ország.
A 2008-ban kirobbant gazdasági világválság káros hatásainak enyhítésére: A magyar kormány 20 milliárd eurós kölcsönt kapott, aminek a nagy részét az IMF adta. Ennek törlesztése 2016 áprilisában fejeződött be."
Giovanni Alba
@Gyurka80: tegnap, 20:38
Folytatás. 2010-ben, a kormányváltáskor nem volt üres a kassza.
Még egy kis mazsola a kalácsban, szemezgess.
" Az IMF általában csak költségvetési célt határoz meg, azt is a kedvezményezettel közösen, tárgyalásos formában, a gazdaság fundamentumait elemezve. A valutaalap a helyzetértékeléshez és a megoldási alternatívák kidolgozásához is nyújt technikai segítséget (többek között erre van a 3000 fős szakértői stáb); de azt, hogy a költségvetési célt egy állam hogyan éri el, saját magának kell eldöntenie. Az IMF rendszeresen ellenőrzi az előírt mutatók teljesülését, és ha ezek során kiderül, hogy az ország a saját hibájából nem teljesít, felfüggesztheti a támogatás folyósítását. Magyarországnál az IMF-nek nem azt kellett mérlegelnie, hogy kaphatunk-e egyáltalán hitelt: az eddigi stabilizációs erőfeszítések miatt ez nem is volt kérdés. A megállapodásnak sokkal inkább politikai feltételei lehettek: egyrészt nem adtak volna ilyen összegű támogatást, ha a szükségességét nem övezte volna elég széles (az ellenzéket is magába foglaló) politikai konszenzus. Másrészt a stabilizációs és gazdaságélénkítő programmal kapcsolatban is csak azt várhatták el, aminek a teljesítésére egy kisebbségi kormánynak reális esélye lehet."
Összefoglalva: kedvezményes kamatozású hitel gazdaságélénkítésre, ezt váltotta ki viktorod piaci kamatozású, megkötések nélküli hitellel.
Érted, felfogod a különbséget?
Aki Én
@Gyurka80: Nem akarlak bántani, de tényleg elég hiányos és egysíkú a tájékozottságod. Ami nem baj, csak érthetetlen, hogy miért ismételgetsz egy mondatot, ami már magában is féligazság.
Ráadásul a ,,másik oldalon" ugyan azt, vagy durvább tényeket meg vagy nem ismersz, vagy egyszerűen eltagadsz.
A ,,mindenki libsi aki nem orbánista" dumát meg nem tudom mire vélni, óriás butaság, ráadásul alaptalan, gyermeteg, nevetséges és szánalmas.
Ráadásul mindezt az ifjú kommunista libsi alelnök védelmében???
De tényleg...
Gyurka80
@Giovanni Alba: Hát igen szocik felveszik a kölcsönt és Orbánnak kell visszafizetni!
Gyurka80
@Aki Én: Te 30 év alatt nem változtál semmi? Látszik rajtad!
Gyurka80
@Giovanni Alba: Jól tudsz másolni, csak értelmezni nem! Az IMF feltétele volt a MEGSZORÍTÁS! Én sem szeretnék olyan hitelt felvenni a házépítésre, hogy megmondják pl. kék színűnek kell lenni, vágod!?
kissé felnőttem
hát akit lehet hülyíteni azokat orbán megleli, és aki beszopja lelke rajta !majd pofára esik mind mert" hazugság volt minden szava" a slágerből ollé.Párizsban szép a nyár...
Gyurka80
@fűre lépni szabad: 444 csak a libernyákoknak hiteles!
Namely
Gyerünk majmok, akkor vegyük át még egyszer:
"Négy láb jó. két láb rossz" ja nem, bocsánat, tehát "Orbán szédít, az összefosás minden tagja törődik veled, és a javadat akarja".
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Gyurka80
@Nessy: Ha most nem tudod kire akkor áprilisban sem fogod tudni, csak behúzod.
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 15:44
Buta vagy Gyurka, te a házépítési kölcsönből gründolhatsz magadnak kisvasutat? Nagyon el vagy tájolódva. Az EU ingyenpénzét is azért utasította el egy nagyvonalú legyintéssel a doktorminiszterelnőkúr, mert az címzett támogatás volt, meghatározott célra, és meglehetősen szigorú ellenőrzéssel.
Fordítsuk meg a kérdést, ha adnál a gyermekednek egy jelentősebb összeget számítógép vásárlásra, akkor jónéven vennéd, ha eltapsolja a haverokkal, mert ez az élet, haverok, buli, Fanta?
Gyurka80
@Giovanni Alba: Te vagy buta ,mert nem érted.
human
Undorító ahogy szerencsétlen öreget körbevigyorogva verik át.
Giovanni Alba
@Gyurka80: tegnap, 23:03
Nem, te vagy a buta, sőt, butább vagy nálam.
Mondd, jó érzés újra ovisnak lenni? Én most jót szórakoztam ezen, de ha te komolyan veszed ezt a "stílust", akkor csak sajnálni tudlak.
Clavigo
@Gyurka80: Meg elmesélte az öregnek,,,a Pegazus -szoftver működési elvét is. .. Te ,,kishurka,,mindennel tisztában vagy...remélem.!
Gyurka80
@Clavigo: A böszmeferi lehallgatása és titkosszolgálati baklövései az tény volt, ez csak feltételezés hiszti.Azt hiszed sz izraeliek olyan hülyék kémprogramot csinálnak amit felfedeznek, naiv vagy?!
Gyurka80
@Giovanni Alba: Mit nem lehet azon érteni, tükörbe kell nézned, lebutázol pedig te vagy buta !
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 17:38
Nem, te vagy a buta.
Nézd meg, hogy annak a nagy gazdasági fellendülésnek mi is volt a pénzügyi alapja. Úgy van, az EU-s pénzek. Csak egyeseknek nem tetszett és nem tetszik, hogy ezek a pénzek feltételekhez vannak kötve. Nem kisvasútra és stadionokra kaptuk. Most lehet azzal jönni, hogy igenis, nettó befizetők vagyunk, és a pénz nekünk jár (toppantani is lehet), de ez marhaság. Amennyiben minden rendben, amennyiben semmi suskus nincsen abban, hogy gyakorlatilag a közbeszerzések egy szűk körnek vannak leosztva, akkor miért a sipítozás és a vergődés az egységes európai ügyészség miatt? Talán mert mégsem annyira patyolattiszta az eus pénzek felhasználása?
Szóval abba lehet hagyni az óvodás odamondogatást, te mondád, próbáljunk meg felnőttként viselkedni.
Gyurka80
@Giovanni Alba: Amiket írsz megviszgálta az eu, nem volt probléma, nem úgy mint a böszmeferi 4-es metrójánál.
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 18:19
iho.hu/hirek/igy-epult-a-budapesti-4-es-metro-140327
Figyeld meg az első 01G kormány dacos ellenállását, 4 év pauza, de azért büszkék voltak az átadáskor, 2014-ben.
Na most képzeld el, ha nem óvodások rángatták volna a kormányrudat, az átadás Bajnai nevéhez fűződne.
Az OLAF küldi a jelentéseket, amiket Polt ide-oda dobál érdemi kivizsgálás helyett. Az milyen már, hogy egy országgyűlési képviselő kérdését feljelentésnek tekintik, és elküldik a nagy körre, mert senki nem illetékes, és különben is, nincs itt semmi látnivaló. Amikor az bejelentőtől követelik azokat a vizsgálati dokumentumokat, amelyeket a hivatalos vizsgálóknak kellene begyűjteni.
Gyurka80
@Giovanni Alba: "óvodások rángatták volna a kormányrudat, az átadás Bajnai nevéhez fűződne." tehát a böszme óvodás?
Giovanni Alba
@Gyurka80: tegnap, 20:24
"1998. november 5. – Az Orbán-kormány magasnak ítélte a 4-es metróvonal építésének becsült költségét, ezért úgy döntött, hogy a beruházásban nem vesz részt. Ezután hosszú pereskedés kezdődött, majd 2002-ben, immár a Medgyessy-kormány új tárgyalásokat kezdett a beruházás finanszírozásáról az Európai Beruházási Bankkal."
Gyurka, ülj le, egyes. Most vagy nem figyelsz, vagy képtelen vagy értelmezni az olvasottakat.
Gyurka80
@Giovanni Alba: Én is azt írtam a szocik építették a 4-es metrót és elloptak kb 167 milliárt Ft-ot belőle!
Giovanni Alba
@Gyurka80: ma, 09:46
Tehát te @Gyurka80: többet tudsz, mint amit az ÁSZ anno kiderített?
"2010. szeptember 30. – Az Állami Számvevőszék vizsgálata szerint a 4-es metró beruházását előnytelen szerződési kötelezettségek vállalása, hibásan megválasztott lebonyolítási konstrukció és nem megalapozott határidők jellemezték, de a beruházás összköltsége a műszaki tartalmával összevetve reálisnak tekinthető."
Hol itt a lopás, Gyurka?
Gyurka80
@Giovanni Alba: A híd építése is benne van!
Gyurka80
@Giovanni Alba: Az OLAF is kimondta a 4-es metró lopás volt, hidd már el végre , ne a dk irodából tájékozódj! Demszky jobbkeze bali szigeteken vett belőle nyaralókat, ott tengeti sanyarú életét! Mindenből loptak elvtársaid (ppp konstrukciók, autópálya stb.) pont a metróból nem, ne légy már ilyen naív!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.