Kiemelkedő fontosságot tulajdonít a logisztikai és közúti fuvarozási ágazatnak nemzetgazdasági szempontból Orbán Viktor kormánya.

Tanárok és orvosok helyett a kamionosoktól félnek Orbánék

Hirtelen fontos lett a kamionos napidíj emelése Orbánéknak. Forrás: Pixabay

Az ágazat a GDP 5 százalékát, míg a foglalkoztatottak négy százalékát adja, mintegy 130 ezer család megélhetését biztosítva – állítja hétfői közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).

A dráguló üzemanyagok, és a brutális magyarországi infláció versenyhátrányt eredményez a 2015 óta változatlan napidíjak miatt, amit a járművezetők jellemzően élelmiszer vásárlásra szoktak fordítani.

A Covid-válság előtt az európai uniós rangsorban a 8. helyezést érte el Magyarország a nemzetközi fuvarozási teljesítményt vizsgálva, jelenleg már csak a 12. helyen állunk – írja az MTI a tárca közleménye alapján.

A további piacvesztés, a bérverseny, valamint a 10 ezer főre tehető sofőrhiány kezelése érdekében a kormány az adómentesen nyújtható napidíjat korrigálta, a megváltozott piaci helyzethez igazítva. Az adómentes napidíj belföld esetén három helyett napi kilencezer forint lesz, külföldön pedig hatvan euró helyett 85.

Az intézkedéstől a kormány azt várja, hogy javul az ágazat versenyképessége – írta a GFM.

Forrás: MTI
Fotó: Pixabay

18 hozzászólásarrow_drop_down_circle

csak úgy....
tanárok és orvosok nélkül nincs jogsi, tehát söförse...
a félanalfabéták ,hogy mennek át a kresz vizsgán , a kukáknak adnak a dokik alkalmasságit?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
csak úgy....
tanárok és orvosok nélkül nincs jogsi, tehát söförse...
a félanalfabéták ,hogy mennek át a kresz vizsgán , a kukáknak adnak a dokik alkalmasságit?
ESCOBAR
Jó volt az a rendszer, hogy amikor belépett Magyarország területér, feltették tehervonatra!
lampa laz
Avagy, hogyan mentsük meg Waberers(tiborcz) céget...
ómió
Ha egy ágazattal törődnek, az efftársiasan anyit tesz, hogy "félnek" tőle!?
amortizáltok
tán a 17 éveseknek is megadjátok a c+e kategoriát egy sima b vizsga mellé?
akkor ugy jártok ám mint a buszokkal itt ott rutin híján lesodrodtok. kiprobálható ám 15 m3 -es billencsel akár . kissé lejtős terepen hamar leteszi a rakomány a pótot az oldalára aztán mehet milláért szevizbe. Ami maradvány a tekeredett, hidraulika meg a pót hátsó felfogatói tozzulnak.7 perces vezetés nem ad ám rutint max 4-6 év . avagy a mentősöknek sűrübb munkát. meg a koszorúkészitőknek. MEGGONDOLANDÓ. Az eszregályos kap 2 ládát egy a selejtnek 1 a méretesnek. gkvezetőknél sebészasztal vagy temetőkapu. Harmadik ut nincs.
jesz
most majd meglátjuk mire mennek a külföldről idecsábított jogsinélküli, de kamionosnak szánt nőkkel? Izgalmas lesz..
puszt
@ómió: Inkább végleg tönkre megy... (legalábbis ez a tapasztalat)
Toller Béla
Csak az erő, a tárgyiasult intellektus ! Attól tartanak ezek ! Taxisok, kamionosok basszsgitárosok ...
Peller Anikó
Talán nem kellett volna megszüntetni a ROLA terminált. Stadionok miriádjai helyett egy párhuzamos vágány Szeged Bp között sokat javított volna a helyzetükön, ha akár óránként mehettek volna és nem kellett volna félnapokat várni az indulásra.

Az megbecsülés lett volna, gecik. Rohadék focibuzeráns harácsok.
Eladott Ország
Egy kamionos blokád nagyobb káoszt tud okozni, jobban tud "ütni" a maffiakormánynak, mint a tanárok és orvosok tüntetése, bár az orvosok könnyen tudnak lábbal szavazni, és leül az egészségügy is. A tanárhiány csak később üthet be, mert nem mennek pedagógusnak a fiatalok, így az ráér szerintik még egy ideig.
Eladott Ország
@lampa laz: ma, 12:42 ♦ Tiborcz cége kivásárolta a Waberer’s-ből az alapítót. Közpénzből saját lábra álltak a gyerekek.
twitter.com/xmedardc/status/1626991936224501760/photo/1
Maxipocak
Milyen érdekes. Amint a tiborczgeczi többségi tulajdonos lett a Wabererben, egyből fontos lett az ágazat.
Lepényleső
...á dehogy,- félnek ők bárkitől,- talán csak az igazságtól,attól az egytől?
ómió
@puszt: A gyeplőt" efftársiasan "közéjük dobva" meg, ugye, kizárólag "felvirágozni" szoktak!?
Németh István
@csak úgy...: @Maxipocak: @Lepényleső: @Toller Béla: @Peller Anikó: a büdöske II.;@Eladott Ország: > a tiszta víz szindróma> ti valamihez de főképpen semmihez - ez egy elég megbízható nagy szakmai tudást igénylő terület - tehát ezekhez nem értetek, még csak rálátásbeli affinitá-saitok sincsenek! Tehát primitív állatok vagytok miként a kölyök-kutyák ugattok a nagyvilágba, de okosodni nem konveniál! Tehát ezért is maradtok buta képzésre szoruló állatok! Tanulni-tanulni-tanulni >> már a Lenin elvtársotok is megmondta! Hiába húzzátokaz időt, csak hülyébbeklesztek! meg szemetebbek, amely állapot akutyák likvidálásához vezet - mert megvadúlhatna az pedig nemkívánatos! Értitek ??? > a hülyék egy idő után a saját hülyeségeikbe belezavarodva válnak közveszélyessé! Ezért írtandók!!!
A lényeg> az usa-nató armada az agresszor aljas csőcselék takarodjon Európából, és az Eu. vezetése a háborús bűnös BŰNSEGÉD; a börtönbe - akasztásilag! > ajánom a szöveget az usa nagykövetnek is > kapja be!
balos
@csak úgy...: Mit gondolsz,miért van annyi állatnak jogsija?Mert nincs alkalmassági vizsgálat stresszes eseményekre!Pedig ennyi "túlképzett" gyilkos már rég volt az útjainkon!Lassan annyian lesznek,mint felső megvezetőink!
TITO
@ESCOBAR: S mi lesz vendéglátósokkal, akik most ebből élnek? Megáll, fogyaszt, pihen...
ESCOBAR
@TITO: Okos érv! Azonban 1 kamion egymaga annyi terhet ró az adott útra, amin végighalad, mint 60 ezer db személygépkocsi egymás után összesen!!!

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.