Nem véletlenül fejezte ki dühét és türelmetlenségét Orbán Viktor a magyar inflációs adatok kapcsán. Hiszen hiába próbálja kormánya hatósági intézkedések sorával csökkenteni a fogyasztóiár-indexet, az csak kis lépésekben megy lefelé – írja a Privátbankár.
Az idei év első hónapjában mindössze 9,3 százalékponttal csökkent a pénzromlás, a januári több évtizedes csúcsról augusztusra 16,4 százalékra. A cikk szerint már most biztosra vehető, hogy nem teljesül azon kormányzati vágyálom, miszerint már októberben egy számjegyű lehet a hazai fogyasztóiár-index. Mint ahogy a decemberre belengetett 7 százaléknak is alighanem búcsút inthetünk.
Ami azért is fájó, mert a legfrissebb Privátbankár Európai Inflációs Körkép szerint a múlt hónapban egész Európában már csak négy országban volt kétszámjegyű az infláció, rajtunk kívül Lengyelországban, Szerbiában és Törökországban.
Bár abból a közgazdasági törvényszerűségből, miszerint könnyebb a fogyasztóiár-indexet a két számjegyű tartományban farigcsálni, mint 10 százalék alatt, mondjuk 9-ről 8-ra levinni, az következne, hogy legalább Magyarország az inflációcsökkentők rangsorát vezeti, sajnos ez sincs így.
Az 1,2 százalékpontos augusztusi értékünket négyen is túlszárnyalták. A legjobban az éves inflációs mutatóját egy hónap alatt 2,7 százalékponttal mérsékelt Ukrajna, amelyet Észtország (-1,8 százalékpont), Montenegró (-1,7 százalékpont) és Hollandia (-1,6 százalékpont) követ. Csak ezután jövünk mi, a velünk azonos mértékű inflációfékezést elért Litvániával együtt.
Csökkenő inflációjuk miatt a lengyel jegybank már megengedhette magának, hogy lejjebb vigye az alapkamatát. Mint ahogy tette azt a Magyar Nemzeti Bank is még ha nem is az alapkamatát leszállítva, az ugyanis immár egy éve 13 százalék, hanem a tavaly október közepétől irányadó egynapos betéti kamatát mérsékelve.
48 hozzászólásarrow_drop_down_circle
Majd 2024-ben 1 számjegyű lesz!!
Hogy legyen minek örülnie Orbánnak a választások előtt!!??
Mert utána nem biztos,hogy lesz örömünnep!!!??
csak ennyi
barátilag
J.L.
Az "ukránok áttolják Magyarországra az inflációt"...mondja az egyszeri normalitás és józan ész kormánya.
Földre vitték, gyomrost adtak, és térdre rogyott az infláció.
Most meg már az infláció osztogatja a gyomrost? Gyorsan változnak itt a hazugságok.
"A legnagyobb csoportot (44 százalék) ugyanakkor azok alkotják, akiknek lesújtó a véleményük Mészáros személyéről és teljesítményéről is: ők úgy ítélik meg, hogy a „Fidesz-kormány lopásainak tehetségtelen haszonélvezője pozitív gazdasági, politikai szerep nélkül, egy stróman”. (A fennmaradó 13 százalék nem tudott, vagy nem akart válaszolni)."
hvg.hu/itthon/20230918_Kozvelemenykutatas_Meszaros_gazdagodas_jacht
twitter.com/janos_hary/status/1638813535319801856/photo/1
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/323435015_680004177198986_6325154056317853002_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=49d041&_nc_ohc=EeqZjrZnpRkAX9exCJH&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfAMqfiKXj_uGXNbCJov4UqNTFNdiIEIMDUyX7s16edxJg&oe=650D1C57
A hús így néz ki, a kenyeret holnap mutatom meg. Geci volt ez mindig. Magyarország államformája: amit a diktátor megkíván.
uploads.disquscdn.com/images/e9067e52da057168a1e81f86695676b2d984ebe22ef819df7eef6246b6b25304.jpg?w=800&h=560
A diákság készen áll, ők adják a változás gerincét.
Micsoda alávaló alattvalók...
Az ukrán tranzitdíj emelése, amely Orbán Viktor pénteki rádióinterjúja szerint erős érzéseket ébreszt a miniszterelnökben, valójában nem növeli a magyar inflációt.
Van számos tényező a benzinárral, aminek sokkal több köze van az inflációhoz: így például az üzemanyag áfa- és jövedékiadó-terhelése. De miért állít mást Orbán Viktor?
Orbán Viktor hazudik , semmi köze az inflációhoz az ukrán tranzitdíjnak
rtl.hu/gazdasag/2023/09/15/inflacio-tranzitdij-orban-viktor-ukrajna-holoda-attila-koolaj-ar-benzin?fbclid=IwAR01urRQBDr3jfHyi0AzlLVBomZWMuFocwMC9337Rp7xsnAqyz5lQbft9Vg
Mindig megállapítom, hogy Orbán kiváló nemzetmegvezető
Más útvonalat kell akkor választani köcsög.Ja,a horvátok is megemelték a tranzitdíjat.
Jöhet akkor nyugat felől,mert ott is megvan a csővezeték hiszen lengyelországban lefejtett lng gázt is vettek már a dagadt kondásék.Ezen kívül jön majd türkmenisztánból,de sajnos csak akkor ha lába nő a gáznak.A köcsög kakadud a szíjjártó már ezen munkálkodik.illetve jön az arab országokból is hiszen a száguldó hányinger petike ezt is bejelentette.Tehát elméletben lenne választék persze az ilyen hülyéket mint te etetni kell,hogy haragudjon valakire.Szóval a beledbe rakódjon le a kinai efftársaid nehézfém szennyezése.
Aztán jön egy cikk, amitől nézünk mint Rozi a moziban: eztígyhogy? De bízunk, mert az élet nem áll meg, az igazságnak győznie kell, a gonosznak pedig vesznie. Aztán megint napvilágot lát egy információ, amelyet újabbak tetéznek, és a bizakodás cérnája már annyi helyen szakadozik, hogy az ember hagyja szétmállani: ezt már nem lehet összekötözni, új cérna kell.
mfor.hu/cikkek/makro/ezert-bukott-el-a-2019-utani-ellenzeki-probalkozas-a-fidesz-hatalmanak-meggyengitesere.html
Még ma is azt írtam, hogy Klárának most kell odacsapni...
Lesül a képemről a bőr, hogy milyen kormánya van az országnak, és a kormánynak milyen ellenzéke.
Akárhogy szépítjük a dolgokat, nincs mit csodálkozni azon, hogy a kiábrándult fideszesek miért nem szavaznak át az ellenzéki pártokra.
A jövőből jöttünk, tudjuk előre, mi történik, csak próbálunk létrehozni egy alternatív valóságot, olyat, amilyet Széchenyi is teremtett volna. Igazából most mosolyjelet kéne kitennem, de még ahhoz sincs kedvem.
Majd a közmédiában, ha a választások előtt kapnak 5 percet. Elég az nekik. Ha keveselnék, tennének róla, hogy legyen saját.
Kimondhatatlanul pipa vagyok, mert ez a nemakarásról szól. Ha kérnék, még adakoznánk is.
Csak mosolyra fakasztottál. :)
Ezt már L baxtad!!
Az infláció megy a maga útján...
csak ennyi
barátilag
J.L.
Majd felemeli a havi fizeteset 10 milliora oszt jonapot. Inflacios penzromlas letudva.
Aki a benzinpiac méretével vagy a Mol forgalmával tisztában van, annak a 48 milliárdos többletköltség és annak inflációs hatása rögtön szemet szúrhat, éppen ezért érdemes megnézni pontosan a számokat. Az tény, hogy a vezetékeket kezelő ukrán vállalat a háború kitörése óta folyamatosan emeli a tranzitdíjat. A drágulás több lépcsőben történt meg, a kormányzati sajtóban megjelent számok szerint augusztus elején 21 euró/tonnára emelték a tranzitdíjat. Mindez egy hordó olajra vetítve 2,8 euró költséget jelent a Mol számára, ám ennek egy része már korábban is terhelte a vállalatot. Ugyanakkor a magyar hátterű társaság számára komoly előnyt jelent, hogy továbbra is orosz olajat dolgoznak fel Százhalombattán, ennek piaci ára pedig jóval alacsonyabb, mint az Európában irányadó Brent olaj ára.
Igaz, a magyar állam, amely a kedvezőtlen külső körülményeken túl a hazai infláció egyik fő felelőse, a két olajfajta közötti különbséget lefölözi, és a Molnak be kell fizetnie a költségvetésbe az itt keletkező nyereség 95 százalékát. Az év elején még 30 dollár körüli differencia az utóbbi időszakban 20 euró alá csökkent, de normál esetben ez még sokszorosan fedezné a 2,8 eurós költséget, ha az állam pénzéhsége nem vonná el a különbözet döntő részét. A Molnál maradó nagyjából 80 cent persze nem elég, így a társaság költségei valóban növekednek a tranzitdíj emelése miatt. Ugyanakkor ezt jócskán meghaladja az állami sarc mértéke, az augusztusban publikált féléves számai során a Mol hangot is adott a túlzott terhelésnek, mint írták, 2023 második negyedévében nagyjából 600 millió dollárral befolyásolták a társaság EBITDA-ját (a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt), amelyből 315 millió dollár az április 1-jétől bevezetett bevételalapú adóhoz kapcsolódik a társaság beszámolója szerint. A tisztánlátás érdekében érdemes ezt az összeget forintosítani, ha már Orbán Viktor is megtette a tranzitdíj esetén. A 48 milliárd forint összegű tranzitdíj áll tehát szemben a Molnál 216 milliárd forint különadóval (a fent említett 600 millió dollár), tehát olyan teherrel, amit a vállalatnak az áfa és a társasági adón túl (amelyek elvileg minden vállalatra vonatkoznak) kell kifizetniük.
Azért te hülyék közt is kimagasló.
1., 500 millió köbméter gázt adott el a köcsögöd 250 milláért és 750 milliót vett 1850 milláért ...
2., Közben a napelemes ratyi húzkódja lefele maradék népet túlárazva továbbadva ...
3., Nade a lényeg az efftársazós mélytorkos csicska mdf-mszmp-fidesz-kdnp-s csicska fejedbe .. menjél túlórázz csicska ratyi, hogy amit megadóztat a csicska unokatestvér házasságot hatályban hagyó zsidrociggancs barátod azt utánna betedd a misinek hogy megadóztassa megint a bankban te csikcsa szűkületes ... utánna tegye be a misi neked a seggedből a szádba
Reméltem hogy oltássérült leszel mint a többi fideszes csikcska haverod akiket beszopattak ..
egyébként többen már érezték a táborból ezt ... mint jancsifalván a német tibi alsóújlakon
Látom nem értetted meg a cikket.
Tehát az ukránok állítólag 48 milliárd forint tranzitdíjat számolnak fel a molnak.
A gazdád 216 milliárd forint extraprofit adót vet ki a molra.
Ezért az ukránok felelősek a magas üzemanyag ár miatt a 48 milliárddal,nem pedig a gazdád a 216 milliárddal.Tudom írsz majd valamit,de addig is a beledbe rakódjon le a kinai efftársaid által előidézett nehézfém szennyezés.
@kulabombaafityiszre: Fogalomzavaraid vannak, vagy agyi defekted!? A megemelt árak, termeljenek azok extraprofitot bárkinek, inflációfokozók! Ennyit nem látsz, gyagyás!? Ez már az agyi "nehézfémdefekted"!?
Új hozzászólás