Az MSZP alapítója és egykori pénzügyminisztere is elég borúsan látja a szocialisták jövőjét.

Békesi László az ATV-nek nyilatkozott lesújtóan a párt és a baloldal helyzetéről. A szocialist párt alapítója szerint már eldőlt, hogy 2018-ban ismét a Fidesz nyeri a választást, és alig lát olyan politikust, aki Orbán Viktor kihívója lehetne, ráadásul egyikük sem ül az Országgyűlésben. Békesi a műsorban nem egy szocialista politikust vagy valamelyik ellenzéki párt vezetőjét, hanem Bokros Lajost és Bajnai Gordont nevezte meg alkalmas kihívónak.

Medgyessy Péter hasonlóan nyilatkozott az Indexnek nemrég. A volt szocialista miniszterelnök szintén arról beszélt, hoyg nagy a valószínűsége annak, hogy a Fidesz megnyeri a választásokat, ám ő egyedül az LMP politikusát, Szél Bernadettet nevezte meg Orbán lehetséges kihívójának. 

Az MSZP történelmi mélyrepülését látva Kovács László már jó ideje kongatja a vészharangot, szerinte az utolsó pillanatban vannak a szocialisták. A párt egykori vezetője szerint az elnökségben a legjobbaknak kellene ülniük, ám ez most nem így van, sőt, egyáltalán az MSZP-ben nincs elég olyan tehetséges politikus, aki győzelemre tudná segíteni a pártot.

(Magyar Idők, Index)

81 hozzászólásarrow_drop_down_circle

justhpeter
@Eriksson: Tojok arra, hogy nem politikus, ha jól csinálja a dolgát. Felőlem cirkuszi bohóc is lehet. A mostani sem politikus, hanem egy primitív, ócska tolvaj.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
magyarbakancs
Bokros,és Bajnai szak ember.
Nem nép hójegyerek politikusa.
Bajnainak a múltja nem teszi lehetővé a vissza térést.
Bokros meg a csomagjáról elhíresült.Úgyhogy mind a ketten nem oda valók a múltjuk végett.
maci0427
Na ez aztán a nagy hír ! Bajnai /pislogós/ Gordon, meg a Bokros /ajándék csomagos/ két kihívója Orbán Viktornak ! Ezen szerintem még mindig röhög,ha olvassa ! Az ellenzék csak papíron létezik ! Komolytalanok - hiteltelenek ,mind .., "kérfarkutól - szélig - momentán-tum, az összes !
Csizmás Kond
...vagyis nincs kihívó...ami azt jelenti, hogy az ellenzék nem a minőségre hajtott hanem a mennyiségre. Nem számított, hogy ki mire képes csak szembeugasson. Ha valaki alakított egy kutyaszar pártot és bekiabált néhány Orbántakarod vagy fideszgazember szólamot már az egész baloldal a rokonának kiáltotta ki. Amit az ellenzék elművelt az nemhogy országvezetésre de még az óvodában sem jelenten nagy sikert, Nem panaszkodni és szerepelni kéne az ilyen teljesítménnyel hanem elbújni és hallgatni.
kereső
@maci0427: Orbán Viktor Magyarország Hiteles!! mintaképe.Ha a ezt a két embert /Bokros-Bajnai/összegyúrnánk, hitelességben! akkor sem közelitenék meg orbán viktort.Hitele4s,mert közel 30 éve ott van a magyar politika élvonalában, és végighazudta a 30 évet.Hiteles mi? ETALON!
Béla333
Még mindig nem késő fölsorakozni az LMP jelöltje: Széll Bernadett mellé!
human
2010-ben Bajnaival elindulhatott volna egy új korszak egy szakmai kormányzással. De az emberek inkább megint a szép ígéreteket választották és persze joggal büntették a szocikat. Bajnai meg nem erőltette a dolgot. A tehetségét és gazdasági tudását Franciaországban kamatoztatta tovább.
Eriksson
@human: Bajnai egy évre vállalta a rárótt feladatot, s nem tovább. Ő üzletember, s nem politikus.
Csizmás Kond
@human: Bajnai a Gyurcsány bábja volt. Ő jelölte amikor megbukott és a háttérből is az ő meg az apróbbja igazgatott. ...amikor kimosdatta szarból akkor magára hagyta.
Kookas
@Béla333: béjla te nagyon szeles vagy!
justhpeter
@Eriksson: Tojok arra, hogy nem politikus, ha jól csinálja a dolgát. Felőlem cirkuszi bohóc is lehet. A mostani sem politikus, hanem egy primitív, ócska tolvaj.
Eriksson
@justhpeter: Én másképpen látom. Éppen az a gond, hogy minden önjelölt szélhámos önkritika nélkül a parlamentbe akar kerülni, sőt némelyik még Me. is lenni.

A "legbecsületesebb" is ócska tolvaj lesz ha odakerül, különben nem is kell. Sőt! A hajlamnak már eleve meg kell lennie, hogy indulhasson.
Sámannus
Jellemző kik félnek legjobban a társadalmi problémák valódi megoldásaitól. Békesi valójában tudatosítani akar bennünket, hogy ártalmasabb ha azzal hülyítjük magunkat, hogy a közmunka eltartja az országot. A piac nem úgy működik, hogy betelefonálunk.Ez egyszer már kifektette az országot. Az ország erkölcsileg a béka feneke alatt van. Innen csak igen őszinte politikával lehet felállni, ha képes elhitetni az országgal, hogy van értelme.
Jozefina
Bajnai annak idelyén azt tette ami az ország érdeke volt. Ami a jövendő miniszterelnök személyét illeti mindenféleképp nönek kell lennie, de Szél Bernadettet, mint LMP-st nem tartom alkalmasnak. AZ MSZP-nek és a DK-nak egy nőt kell jelölnie, aki támadhatatlan a fidesz-kdnp kersztes háborújával szemben. Még Anikó aszony is jobb lenne, mint a férje, mert láthatóan szégyenli és ritkán mitatkozik a társaságában!!!
Eladott Ország
Cézár sem maradt örök! Ugye még őt a saját fia is megszúrta "Te is fiam, Brutus". A Bukás mindenképp tuti annak aki utána jön is! Ceaușescut elérte a néplázadás, hirtelen még a falnál se hitte el ezt, hogy lehetséges, mégis kivégezték! A legborzalmasabb ha a népharag seper!
Sámannus
@durbincs: Ő egy kétharmados kormányban tudott félreállni. Ha akarta volna másképp is cselekedhetett volna.
Nálam a demagógia nem érvényesülhet.
human
@Eriksson: 10:16-ra. Elnézést, elírtam. 2014-ben az Együtt jelöltjeként lehetett volna miniszterelnök. Felszámolhatta volna az mszp-t és most már rég nem zavarnák a vizet. Valóban nem az a klasszikus politikusi ideál, de mint már sokszor leírtam, és én magasról teszek rá, hogy milyen kiállású, választékos beszédű, öltözködésű, származású, nemű a miniszterelnök. Tőlem akár dadoghat is. Engem az érdekel, hogy biztosítja-e a demokratikus jogokat, a jogállamot, a sajtószabadságot, a társadalmi olló megfelelő mértékét.Nincs hibátlan ember, senki ne csapja be ezzel magát.
human
@Csizmás Kond: 10:20-ra. A nemzetközi gazdasági válság közepén Gyurcsány nem tehetett mást, mint elismerje nem tud ilyen szintű problémát kezelni. Környezetében Bajnai volt az aki erre a legalkalmasabb volt. Logikus és jó döntés volt Gyurcsánytól őt választani miniszterelnöknek. Még Orbán Viktor is elismerte, hogy Bajnai az ország hajóját jól manőverezte a jéghegyek között.
Hogy Gyurcsány bábja lett volna? Én ennek jelét nem láttam. De ha az volt, nem valami jó báb volt, hisz 2010 után nem kívánt egy hajóban evezni Gyurcsánnyal.
human
@Yoda69: Nekem sincs bajom Bokrossal, de olyan bélyeget ragasztottak rá ami elriassza a szavazókat.
justhpeter
Maradjunk annyiban, hogy szakmában és tisztességben egyetlen Orbán-kormány sem veheti fel a versenyt Bajnai 1 éves kormányával. És az is biztos, hogy ha ők mentek volna tovább, ma nem itt tartanánk.
vukkocska
Bajnai megakadályozta, hogy a világválság begyűrűzzön hazánkba. Orbán vitapartnerének mégsem lenne jó, mert túl csöndes, nincs benne az a karizma, ami Bokrosban van. Bokros ismeri az Orbán és kormányának összes hazugságait, törvénysértéseit, beleértve az alaptörvényt is. Ugyan úgy járna Orbán Bokrossal, mint annak idején Gyurcsánnyal. Fejjel menne bele a betonba. Szívesen néznék egy ilyen vitát, de ebbe Orbán soha nem menne bele. Már a legegyszerűbb kihívóval sem ülne le, mert önálló gondolatra már nem képes, mindent olvas.
Rockxy
Az ellenzéknek nevezett, feldarabolt, megosztott massza olyanná vált, mint egy mókuskergető úttörőcsapat.
De a mókus ügyesebb, és gyorsabb.
Csizmás Kond
@human: ...bocsi...Bajnai nem volt a környezetében...
Amúgy Bajnai megtette a kötelességét és azért lett megvetett, mert az amúgy jó szakember egy törtető senkiházit mentett meg ami arra vall, hogy habár szakmailag képzett a politikához fogalma sincs.
quadrocopter
@Csizmás Kond: Bajnai mindössze 1, azaz egy évre vállalta a min.elnökséget! Amúgy nem kell a min.elnöknek mindenhez értenie, azért vannak a főhatóságok és embereik! ( Normális országban nem csak jól fizető álláshelyek!)
Yoda69
@human: Hat igen, a Bokros-csomag legalabb olyan ijeszto a birkak szamara, mint a migrans, vagy a nem letezo Soros-terv. Pedig anno ez mentett meg minket az allamcsodtol. Csak persze ehhen kene egy kis IQ felfogni. De amig ennyi birka el ebben az orszagban, itt nem lesz erdemi valtas.
Csizmás Kond
@quadrocopter: ...az ilyen mesét másnak próbáld eladni...
Bajnai nem vállalt hanem a válságkezelési időszak volt egy évre meghatározva...
...de bocsi...abban az esetben ha te is hiszed amit írsz...
F_Viktor
@Yoda69: Azt ke esen tudjak, hogy az Eltolcsy nem megszorito intezkedesei eppen 2,5 Bokros csomagot tett ki, amit a mai napig is fizetnek a Zemberek.
F_Viktor
@Csizmás Kond: Mint mindig, megint csak hulyeseveket beszelsz!
Bajnait Gyurcsany kerte fel miniszterelnoknek a valsag kezelesere.
Bajnai a felkeres elfogadasat feltetelekhez kototte, mint pl. hogy csak a valasztasokig vallalja (nem jelolteti magat), a fityesz is tamogatja kinevezeset, o allithatja ossze kormanyat, stb.
human
@Yoda69: Nem vagyunk egyformák. Például ismerősöm bár nem ért egyet azzal amit Orbán művel az országgal (demokrácia leépítése, Mészáros effektus), de mégis a fideszre szavazott, mert több lett a fizetése. Furcsa mód pont ő aggódik az anyagi helyzete akinek a fizetésének a feléből én királyként tudnék élni. Én pont fordítva gondolkodom. Elmondtam neki, hogy a demokráciáért és a nem korrupt kormányzásért én a fizetésem 20%-áról is inkább lemondanék. Erre ő azt mondta, hogy de neki az fontosabb, hogy a gyerekének többet tud félretenni. Én meg azt mondtam neki, hogy nekem meg fontosabb, hogy demokráciában nőjön fel a gyerekem.
bencemacska
@human: 12:28
Náladaz igazság!
Csak annyit tennék hozzá, hogy:
- Bajnai válságmenedzselést vállalt, és ahhoz ért is,
- előre közölte, hogy nem indul a következő választáson, ezzel kikapcsolta a féltékenységet, nem tartottak tőle a pártführerek,
- ha nem lenne jó szakember - és a kormány élén sem teljesített volna jól - nem tudna pillanatok alatt munkahelyet találni magának!
42
Emlékszel még a nagy dumás semmi normálishoz nem értő békesire?
Majd 2 év múlva, majd 5 év múlva, majd 10 év múlva - ígérte a geci, aztán megbukott, eltűnt, csendben.
SEMMIT jót nem tett ezért az országért, most meg pofázik EZERREL...
A Q ANYÁD, AKI A VILÁGRA SZART, TE HULLADÉK!

Ül hátradőlve, önelégülten, és osztja az észt...
Büdös bunkó magyar tanult paraszt! - ez vagy - sem több, sem kevesebb
42
És, ahogy joviálisan mosolyog ez az egész életében semmi normálisat nem tevő halálközeli élmény...
Azt mondták már neked, békesi, hogy veled is csak többen vagyunk?
Pedig, de!
Most képzeld el a világot nélküled...
Én el tudom képzelni.

Tudod miért írok így?
Mert a rosszakról írok így, mert te is rossz vagy, és hidd el, a világ sokkal jobb lenne a rosszak nélkül!
quadrocopter
@Csizmás Kond: Okosoggyá vaze: ( rád fér rendesen!)

"Kormányzati pozíciót először 2006. július 1-jétől 2007. június 30-áig vállalt,..."

hu.wikipedia.org/wiki/Bajnai_Gordon
bencemacska
@Yoda69: ma, 14:31
Nemcsak az államcsődtől mentett meg, hanem sajnos a fidesz 2010-es nagyarányú győzelmét is okozta.
Ugyanis a Bokros csomag megszorításait a Horn kormány és mi megszenvedtük, eredményeit pedig OV és a kisgazdák aratták le 1998-2002 között. Volt miből osztogatni!
Gondolj csak vissza azokra az évekre!
human
@bencemacska: Bizony. És az oly annyira támadott volt MNB elnök, Simor András valamilyen EU-s bank alelnöki posztjáig vitte. Rohadtul kíváncsi lennék, hogy egy Matolcsynak milyen életútja lenne kormányváltás után. Kinek kellene az ő "tudása" ami az árfolyamnyereségben merül ki.
Zeta
Egy reális gondolkodás
Egy Bokros, aki még ha megszorítások arán is , de helyre tette az országot. Varga is elismerte. Egy Bajnai aki egy válsag után tette sinre az országot . Amit Orbán csak itthon nem ismert el. Brüsszelben még dicsekedett is vele, hogy mar a magyarok megtették a szúkséges lépéseket. 1.7 növekedéssel vette át tőle az orszagot. Amit sikeresen minuszba fordítottak.
Lepényleső
A medve bőrére inni előre,senki ne legyen ilyen dőre.
human
@Eriksson: Mi a demokrácia az én felfogásom szerint?
1. Az ország vezetését a polgárok válasszák
2. Az országot törvények alapján irányítják (és nem egy ember vagy vezetői csoport kénye kedve szerint)
3. A törvények egyenlően vonatkoznak minden polgárra
4. A törvények alkalmazását, betartatását pártbefolyástól független szervek végzik
5. A véleménnyilvánítás szabad törvényes kereteken belül
bencemacska
@F_Viktor: ma, 18:09
Nálad a pont!
Éppen ezt készültem csizmással közölni, mikor észrevettem, hogy megelőztél.
(Elmaradtam az olvasással a konyha miatt!)
Eriksson
@human: Hát, ez többé kevésbé így van Magyarországon, talán még jobban is mint az USA-ban.
human
@bencemacska: De ha volt mit aratni, akkor Bokros valami pozitívat csak csinált. Azt utálom ebben az országban, hogy a többség azt hiszi jövőt ígéretekből is lehet építeni. Nem, a jövő építése lemondásokkal is jár. Mint mikor valaki takarékoskodik. Lehet, hogy havonta kevesebb sört tudok meginni és kevesebb pizzát megenni, de egy év múlva meg tudom venni a mosógépet. Mindig azt szavazza le a társadalom, aki azt mondja fájni fog és azt szavazza meg aki kolbászból kerítést ígér.
patyuka
@human: Bármennyire is történelmietlen, közel sem alaptalan az a kérdés, hogy vajon mire is ment volna B. G., ha olyan körülmények közepette kellett volna abszolválnia azt az alig egyesztendős kormányzást, amilyenekben Gy. F.-nek éveken át volt muszáj úgy dolgoznia, azaz úgy, hogy még a saját társai is gyakorta aknamunkát folytattak ellene?!

Másrészt az sem állítható, hogy a válságkezelésben nulláról kellett építkeznie, hiszen a haladás irányát és mikéntjének főbb tényezőit a Gyurcsány-kormány által – melynek, úgy rémlik, volt egy Bajnai Gordon nevezetű minisztere is – 2006-ban már összeállított, 2007-ben pedig autentikus illetékesek/szaktekintélyek által is megfelelőnek ítélt, majd el is elfogadott konvergenciaprogram már körvonalazta…
Az akkor már igen közeli választás már erősen körvonalazódó győztesének - az azóta is regnálóknak - éppen úgy nem állt érdekében az addig gátlástalanul művelt obstrukció folytatása, mint a már felbomlott koalíciónak az, hogy B. G.-t is hasonlóképpen "támogassák" mint ahogyan addig Gy. F.-cel is tetették, hisz akkor valóban csődbe mehetett volna az ország. Ezért aztán B. G. lényegében mindkét oldalról kvázi biankót, azaz szabadkezet kapott!
(Gyakran szemére vetik Gy. F.-nek, hogy az éppen aktuálist elvetve folyton újabbnál újabb programokkal állt elő. Na vajon miért? Közel sem csupán az ellenzékének "köszönhetően", sőt sokkalta inkább: a "korrekt" partneri attitűd miatt...)

Úgy vélem ezért, hogy az is csupán költői kérdés, hogy vajon Gy. F. nélkül tudnák-e egyáltalán a politikában, hogy ki a csoda B. G.?!
bencemacska
@Eriksson: ma, 18:34
Igaz, hogy nem engem kérdeztél, de egyetlen jelzőt hadd mondjak!
Egy ember - bármekkora feneke van is - nem foglalhat el olyan helyet az államapparátusban, ahol törvényt hoz, a törvényt végrehajtja és ellenőrzi is a végrehajtás törvényességét!
Eriksson
@bencemacska: Ezért van az államapparátus, hogy végrehajtsa az irányelveket. Kinek, mi a feladata.
human
@Eriksson: Olyankor szoktam irigykedni, sőt szinte értetlenkedni, mikor olyat olvasok, hogy xy angol képviselő lemondott, mert kiderült a költségtérítéséből felújította a fürdőszobáját. Itteni magyar ésszel ez felfoghatatlan, hogy ettől lemondjon egy képviselő. Például Farkas Sándor jelentette ki nemrég, hogy nem írta be azt a milliárdocskát a vagyonnyilatkozatába és akkor mi van? És igaza van, semmi. Valahogy nyugaton teljesen más a demokrácia felfogása az embereknek mint itt. Talán azért mert itt soha nem volt valódi demokrácia. Itt max urambátyám rendszer volt a demokrácia látszatát keltve. Olyan lehet ez, mintha valaki egy polski fiatból átül egy suzuki swiftbe és úgy érzi végre igazi autóban ül, mert még soha sem ült bmv-ben.
bencemacska
@human: ma, 19:16
Így van!
Bokros csomag (és Horn Gyula) nélkül q...va nagy csőd lett volna! Az emberek meg csak a nehézségeket érezték és 1998-ban beszavazták -Torgyán segítségével - OV-t az ígéreteivel!
OV a négy év alatt a demagógiával és a hozzá nem értéssel "felélte" a Bokros csomag eredményeit.
Rátett egy lapáttal Medgyessy is, tovább csak megszorítás jöhetett, amit a válság "helyre tett" végleg. Megint kellett a válságmenedzselés Bajnaival! És ismét OV aki "aratott".
Körforgás az élet! Kicsiben is, nagyban is!
Az OV-t váltó kormánynak ismét válságot kell menedzselni!!!
bencemacska
@Eriksson: ma, 19:35
Igazad van.
Ha az "irányelv" összekuszálja, vagy egyesíti a hatalmi ágakat, +b..hatja az államapparátus!-:(((
Eriksson
@human: Szerinted az a demokrácia, ahol akármelyik képviselő lemond?
Megnyugtatlak demokrácia nincs, nem is lesz, sőt nem is volt soha. Nincs is rá szükség, mert mindenki kedvére nem lehet egyformán jót tenni. Ha néhány ember nem tud semmiben megegyezni, hogy lehetne elvárni egy demokráciától?
human
@bencemacska: Na a Torgyán az még egy sötét foltja a magyar politikának. Mivel szüleim mezőgazdasággal foglalkoztak közel áll hozzám az a terület. Torgyánt az első pillanattól utáltam. A parlamentet egy cirkusznak nézte ahol ő a sztárbohóc. Annyi előnye volt, hogy miután Orbán összefogott vele akkor jöttem rá, hogy Orbán pusztán mindig azt hazudja, amit az adott pillanatban kell. Addig ugyanis fidesz szimpatizáns voltam.
Eriksson
@bencemacska: Szerinted ki okozta volna a csődöt? Te vagy én, vagy a szomszéd? Nem barátom, az állam, s ennek mi láttuk kárát.
human
@Eriksson: A demokrácia nem egyenlő azzal, hogy mindenkinek jó legyen. A demokrácia abban segít, hogy lehetőleg a legtöbb embernek jó legyen. Éppúgy demagóg az aki azt mondja, hogy ő aztán felszámolja a korrupciót, a bűnözést, a betegséget aztán ha ráér még a halált is.
A demokráciát nem tudod megítélni, mert az alapján ítéled meg ami itt zajlott és zajlik. De mint mondtam ez soha nem volt demokrácia. Annak valamilyen mímelése, mert 89-ben a nyakunkba akasztották, de igazából nem tudunk mit kezdeni vele. Mintha egy ősembernek adták volna oda a világ legokosabb számítógépét. Akkor mondjuk arra a számítógépre, hogy buta csak mert azt sem tudjuk hogy kell használni?
Egyébként mi az alternatívád a demokrácia helyett?
Eriksson
@human: Azt mondod, hogy
"A demokrácia nem egyenlő azzal, hogy mindenkinek jó legyen."
Éppen ez az. Akinek jó, annak demokrácia, akinek nem, annak diktatúra.
Nincs alternatíva. Mindig vannak és lesznek megelégedett és elégedetlen emberek.
human
@Eriksson: Ez hatalmas ferdítés. Annak akinek nem a szája íze szerint alakul a demokráciában a gazdasági folyamat vagy a jogi szabályozás az választhat 4 évente, járhat tüntetésre, alapíthat pártot. Ezt próbáld már meg egy diktatúrában.
Eriksson
@human: És hol van megtiltva a szavazás? Magyarországon?
JAJMÁR
Félrevisznek ezek a kommunikációs lufik! Már-már azt gondolom, hogy nem elég bátrak az újságok és újságírók, hogy ilyen langyos semmilyen témákat raknak elénk.
Most ezen a semmin filóznak emberek - és mérgelődök, mert tényleg nincs a világon semmi, de semmi haszna a jövőre nézve -, mert hónapok vannak a választásig,
-szűk 5? - hogy most találgatnak "Ki lehetne?" ha vóna? meg melyik mit csinált a múltban?
De az már a múlt. Hagyjuk nyugodni :)
(A Medgyesi legalább a realitás talaján maradt, mondott egy nevet a ringből. )

Mert választani azokból lehet, akik vannak! Akik már vették a fáradságot és ringbe szálltak!
Azokkal, akik valaki szerint biztos jók lennének valamire, mert valamikor is jók voltak valahogy valakik szerint, most, nem érdemes foglalkozni.
Szerintem :)
mackoka46
@42: Bocs, de Békesi egy nagy tudású közgazdász.
bencemacska
@Eriksson: Lényegében igazad van. De az államot általában megtestesítik a vezetői.
Hogy Horn hogy vette át az országot Borosstól? Ő mit örökölt Antalltól? Ki tudja?!
Már csak a hóbagoly él, őt még megkérdezhetnénk.
Horn nem csinált olyan osztogatást, hogy egy, másfél év alatt csődhelyzetbe kerüljünk.
Talán a Fidesz meg tudná mondani, hogyan ment csődbe egy tucat cége?!-:))))
Béla333
@Mirabilis: 20.27
Hogy-hogy mi?!
Ha együtt piálnak egy kocsmában és összevesznek, akkor Bajnai vagy Bokros kihívhatja a kocsma mögé megbeszélni a dolgot!
Békesi vihart csinált a biliben! Ennyi!
Eriksson
@bencemacska: Horn csak megszorított. Ja, nem ő, hanem Bokros által. Így ő népszerű maradt.
Hóbagoly reális ember, nincs is tekintélye a baloldalon.
Milyen cégek? Mesélj. Én csak a Simicskáról hallottam nagyban, akik vesztett, a g.-zés miatt.
bencemacska
@Eriksson: ma, 20:40
Nehogy ne tudj Kaya Ibrahimról és Josip Totról?!
De Schlecht Csabát csak tudod ki???
A hóbagolyt személyesen nem ismerem, csak a Borbély nevű barátjához volt szerencsém!!!
Eriksson
@bencemacska: Ja, az? Az még a múlt században volt, nehogy visszamenjünk már az ősközösséghez.
Nem tudom konkrétan az esetet, nem folytam bele, csak elejtett szavakból ismerem a nevüket.
Ki az a Borbély?
bencemacska
@Eriksson: Úgy emlékszem, hogy a Bokros csomagból indultunk ki, az is a múlt században volt!
Borbély elvtárs egy nagyhatalmú párttitkár volt, akitől "Kiváló Munkásőr" kitüntetést kapott hóbagoly elvtárs.
Lényegében nekem csak közvetett "kapcsolatom" volt vele, szenvedő alany a férjem volt!!!
Eriksson
@bencemacska: Én ezt honnan tudhatnám?
Azért a Bokros csomag kissé másabb, mint piti fideszes üzletek. Nemde?
bencemacska
@Eriksson: Jó messzire jutottunk a Bokros csomagtól. Az pedig még a XX. sz. történése volt. És általában a rendszerváltás körüli időszak.
Mondhatjuk, hogy az eredeti tőkefelhalmozás kora. De nevezhetjük vadkapitalizmusnak is!
human
@Eriksson: "És hol van megtiltva a szavazás? Magyarországon?"
Hát ez magas labda :D
Kopaszokra a választási hivatalnál emlékszel még?
Lehetett az olimpiáról szavazni? Nem.
Lehetett a római parti gátról szavazni? Nem
Hány ellenzéki népszavazás volt 8 év alatt? Egy sem.
A csúnya szoci 8 év alatt hány ellenzéki népszavazás volt? 5 (öt)
Eriksson
@human: Választásokról volt szó.
Népszavazást nem lehet kiírni a költségvetést érintő kérdésekben.
Desischado
Semmitmondó szövege van ennek a Békésinek. Semmi biztosat nem tud mondani, csak nyilván szerepelni akar. Én sajnos, jelen pillanatban nem látok ideális vezetőt orbán ellen, bár ne legyen igazam! Amíg az emberek java része otthon marad, - mert nincs kire szavazni - címszóval, és az "ellenzék" ilyen nyomoronc, addig orbán röhöghet a markába, sajnos!
Eladott Ország
@Eriksson: Engem annyira nem hozott volna lázba egy újabb népszavazás, hiszen nem mentem el sem a magánnyugdíj-vagyon lenyúlásáról, sem a Paks 2-ről, sem a trafik- és földpályázatok sorsáról ügydöntő népszavazásokra, tehát az olimpiát is simán kihagyhatónak éreztem. Vagy várjunk csak. Ebben a kicsattanó demokráciában kizárólag az növeli 133 %-al valamely sorsdöntő kérdés népszavazásra bocsátását, ha annak kezdeményezője Orbán Viktor, vagy a magyar kormány. Mondjuk valóban rengeteg időt és energiát megspórolhatnánk, ha oly módon határoznánk meg a játékszabályokat, hogy csak a kormány írhat ki népszavazást, de mert még nem tartunk ott. Patyi Andrások és Népszavazási Ilonka nénik őrködnek afelett, hogy senki ne mehessen szembe a kormány hatalom- és pénzéhségével. Úgyhogy teljesen mindegy az NVB indoklása, lehetett volna az is, hogy azért nem lehet népszavazni, mert csak. Ezek a hosszú évekre bebetonozott pártkatonák úgy érzik, bármit megtehetnek. Naponta fúrják, bomlasztják, pusztítják a demokrácia meglévő maradványait, és asszisztálnak ahhoz, hogy Orbán Viktort és bandáját semmi ne zavarja a lopásban. Odaírjuk ezt is a többi mellé.
Csizmás Kond
@F_Viktor: ...ja persze...azért is jelöltette magát...hogy nem szégyelled ekkora hazugságot teleszájjal kikiabálni ?
Csizmás Kond
@quadrocopter: ...ezzel a tudománnyal nem szállsz magasra...
kereső
@Eriksson: de ez,ugye csak a fideszes költségvetésre igaz! Másnak magyarázd meg, hogy a 2008-as "szociális"népszavazás nem érintetette a Magyar Köztársaság költségvetését. Mesélj még!
human
@Eriksson: "Népszavazást nem lehet kiírni a költségvetést érintő kérdésekben. "
Miről beszélsz? Ezeket még a fideszes választási iroda is átengedte, mert jogilag hibátlanok voltak.
bencemacska
@Desischado: ma, 00:53
Ne csodálkozz, hogy "semmitmondó" a szövege, nem akar konfrontálódni senkivel. Csoda, hogy egyáltalán interjút sikerült vele csinálni.
Nagyon megfontolandók az általa elmondottak.
Most azért beszélünk Bokros csomagról, mert ő nem tudta meggyőzni Hornt, hogy szükség van megszorításokra.
Pedig, ha korábban megcsinálják, még kevesebb is elég lett volna.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.