Budapesttől Győrig 163 nagyméretű kátyú (és számtalan kisebb) tarkítja az M1-es autópályát. A helyzet nemcsak életveszélyes, de abszurd is. Vajon miért, hogyan romlott le ilyen gyorsan és ennyire az ország legforgalmasabb autópályája, és lehet-e még egyáltalán autópályának hívni az M1-est?
Fotó: Kálmándy Ferenc / MTI
A megnövekedett forgalom és időjárás az oka, hogy az aszfaltburkolat romlása jelentősen felgyorsult az utóbbi években az M1-esen – írta az autópálya karbantartója, a Magyar Közút megkeresésünkre. Amíg 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át naponta az M1-esen, addig mára ez a szám egyes térségekben a 80 ezret is eléri (ennek fele kamion, teherautó), a fővároshoz közel pedig a gyorsforgalmi út több helyen is 100 százalék feletti kapacitással üzemel, írták.
Az időjárás és a forgalomnövekedés (különösen a teherforgalomé) mellett az M1-es lepusztulásának fő oka, hogy az állam nem tartja megfelelően karban az autópályát – mondták a közlekedési, illetve az autópályák állami kezelésére rálátó szakértők, akik nem akartak névvel nyilatkozni.
Egy régebben épült aszfaltút felső kopórétegének átlagos élettartama 3-8 év, a teljes cserét szükséges elvégezni meghatározott időközönként és szakaszonként. Az M1-es legkorábban épült szakasza (1976-77) Budapesttől Tatáig tart, itt van a legtöbb kátyú és forgalomkorlátozás.
A nyilatkozó szakértők szerint az állam azért nem tudja megfelelően karbantartani az M1-est, mert erre nincs pénze. Az útdíjból származó évi 220 milliárd forintot az utakra kell fordítani, de az M1-es teljes kopóréteg-cseréje valószínűleg elvinné ennek jelentős részét. A felújítást ugyanakkor nemcsak a befolyó útdíjakból lehet finanszírozni, hanem egyéb költségvetési forrásokból is, ennek átcsoportosításához politikai szándék kell, ám ez a jelek szerint nincs meg.
A kormány 2016-ban hirdetett meg egy 2500 milliárd forintos útépítő programot 2022-ig. Ebbe hol beletették az M1-es bővítését, hol kivették. A bizonytalankodásra jellemző, hogy Lázár János miniszter 2017 januárjában azt mondta: Budapest és Tatabánya között biztosan, Tatabánya és Győr között pedig valószínűleg 2×3 sávosra kell bővíteni az autópályát.
Most ott tartunk, hogy Budapest és Győr között bővítik kétszer háromsávossá az M1-est.
(24.hu)
59 hozzászólásarrow_drop_down_circle
KEVESEBBET KÉNE LOPNI FÜTYISZEK !!!
zoom.hu/hir/2017/12/04/orbanek-csaknem-350-milliard-forintot-koltenek-stadionokra/
scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18922132_730366867168050_3415061424027580984_n.jpg?oh=81d8ae316e4d8a175f8ed03f71180904&oe=5B23899C
M6: a magyar közlekedés építés tervezői baklövése?
gazdasági bűncselekmény, hűtlen kezelés?
hova megy a pénz?
3700 milliárdot költ a magyar állam Paks II.-re. Hogy a végén mennyibe fog majd kerülni az csak a Jóisten tudja. (Lásd eddigi állami beruházásokat)
Annyi minden szirre-szarra van pénz, a fontosakra nincs?
Tolvajbanda!
"Számításaink szerint a kész stadionok eddig összesen 42,11 milliárd forintba kerültek, ennek 95 százaléka, 40,2 milliárd forint a közpénz. " Nos ennyi pénzből tatabányáig nem szélesíted ki a pályát!!! és ez az összes stadion!!!
Marha jó vele példázódni,mint felesleges pénzkidobással,de gazdaságilag aprópénz!!!
A lényeg nyilván a mögötte meghúzódó ellenőrizetlen TAO pénzek felhasználása .
No abból már lehetne aszfaltozni.
index.hu/belfold/2017/11/13/megis_lesz_torok_oriasmecset_budapesten/
Az éves matrica díja Szlovákiában 50 euró, míg a Lézer Jankó által lesajnált sógoroknál 87,30.
Még egy érdekesség. A cseheknél az osztravai autópálya szakasz olyan csapnivaló a süllyedések miatt, nem a kátyúk miatt, hogy néhol 100, sőt 80 km/h sebesség korlátozás van. Na erre a szakaszra nem kell fizetni.
Azért csak szavazzatok birkák a tolvaj bandára.
Aki itt él, dolgozik, adózik, dögöljön meg ! Az M1 meg úgy jó ahogy van ezeknek
a pribékeknek !
Így már megfelel???
fizetnie kellene a kormánynak,hogy valaki ott dönget! A német politikusok nekiugrot-
tak a Dobrint nevű orbánhaver Seehofer szövetségi-közlekedési miniszter torkának,
hogy milyen jogon akarja a külföldieknek bevezetni az autópálya-vignyettát! Vagy
mindenki vagy senki!Akkor jött a barom,hogy a németeknél vissza lehetne adni,az é-
ves autóadó befizetésénél! Megint pofáncsapták,mert vagy mindenki,vagy senki! A ba-
rom németek spórolhattak volna!? ...szolidárisak maradtak a "banya" vezetésével!?
Másodlagosan fontos a szállítási (vasút)vonalak fejlesztése a tengeri szállítási útvonalakkal kapcsolva. A kamionokat vasútra kell pakolni (a RoLa rendszert éppen a fidesz számolta fel néhány éve, bizonyára keveset lehetett belőle lopni).
A kamionok percek alatt tönkreteszik az autópályákat amiből persze ki van lopva mindenféle anyag.
Az autóközlekedés luxus, kártékony, felmelegedést okoz, elfogyasztja az életfontosságú kőolajat. Büdös is. Sajnos ez a helyzet.
Új hozzászólás