Tíz évre titkosították minden idők egyik legnagyobb magyar vasúti projektjét. A Fidesz–KDNP kétharmaddal megszavazta a „Budapest–Belgrád-vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról” szóló törvényt. A szöveg az eddig megismertekhez képest nem tartalmaz újdonságot, a Magyarország és Kína között létrejövő egyezmény tartalmát emeli törvényi erőre. A kormány szerint klímavédelmi szempontból is fontos ez a beruházás, az ellenzék szerint a kormány Kína érdekeit szolgálja.

Egyszerűsödhetnek a Budapest-Belgrád vasútfejlesztés hatósági jóváhagyási folyamatai, így csökkenhet a projekt tervezési és kivitelezési ideje annak a törvénynek köszönhetően, amelyet 133 igen szavazattal, 58 nem és 3 tartózkodás mellett fogadott el a Ház. A jogszabály biztosítja, hogy a projekt magyarországi szakaszához szükséges források rendelkezésre álljanak.

A Fidesz és a KDNP képviselőinek szavazatával, kétharmados többséggel elfogadta a parlament Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás magyarországi szakaszának fejlesztéséről, kivitelezéséről és finanszírozásáról szóló törvényjavaslatot. Ez lényegében a vasútfejlesztésről Magyarország és Kína között megkötött  nemzetközi egyezményt emelte a magyar jogba.

Ez minden idők egyik legnagyobb magyar vasútfejlesztése, kb. 1000 milliárd forintba került majd, és szakértők szerint akár 130 évbe is telhet, amíg megtérül.

A beruházással összefüggésben megkötött szerződéseket és „a szerződés előkészítésével, megkötésével kapcsolatos iratokban, valamint az ezekkel összefüggő döntések megalapozását szolgáló iratokban foglalt adatokat” a parlament tíz évre titkosította Magyarország külpolitikai, külgazdasági érdekeire hivatkozva.

Az Index azt írja, ez lesz minden idők egyik legnagyobb magyar vasúti beruházása, a magyar állam 15 százalékot biztosít, 85 százalékot pedig a kínaiak hiteleznek. A beruházás, amelyet magyar oldalról Mészáros Lőrinc cégcsoportja fog lebonyolítani, a törvény értelmében kiemelten közérdekű beruházásnak minősül.

A szavazás előtti összegző vitában a kormányoldal azzal érvelt, hogy geopolitikai szempontból Magyarország eddig sokszor hátrányt szenvedett a történelemben, most azonban végre előnyünk származhat az ország földrajzi elhelyezkedéséből. Nacsa Lőrinc (KDNP) szerint Magyarország és Budapest logisztikai központ lehet a projekt megvalósulása után.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy a beruházás klímavédelmi szempontból is fontos, mert a paksi bővítés mellett ez az Orbán-kormány másik nagy „zöld beruházása”. Schanda szerint a titkosításban nincsen semmi különös, logikus, hogy Magyarország és Kína is így védi külgazdasági érdekeit. Az államtitkár ezen kívül hamis híresztelésnek nevezte azt, hogy idén 140 milliárd forint menne a projektre, hiszen csak 85 milliárd megy.

A jobbikos Ander Balázs a törvényjavaslat vitájában azt mondta,

ez a projekt csak Kínának jó, hiszen ezzel a cégeik vasútépítési referenciát szerezhetnek az EU területén, a beruházást pedig csak a Fidesz és a Kínai Kommunista Párt egyre szorosabb kapcsolata indokolhatja, arról nem is beszélve, hogy a fejlesztés „a magyar emberek pénzének feneketlen kútja ” lehet.

Az MSZP-s Szakács László azt mondta, ahhoz képest, hogy a kormány mindig arról beszél, nem akar hitelt felvenni, az oroszoktól Paksra, és Kínától erre a beruházásra azért jócskán vesznek fel, és a képviselő szerint ez a gazdasági önrendelkezés kérdését is felveti.

Az MSZP szerint inkább olyan országokkal kellene ilyen projektekben együttműködnünk, amik Magyarországhoz hasonlóan az európai és a transzatlanti szövetségi rendszer részei.

A DK-s Varju László szerint kormányváltás esetén felül kell majd vizsgálni a beruházással kapcsolatos dokumentumok titkosítását, az LMP-s Keresztes László Lóránt pedig azt mondta, a projekt minden elemében ellentétes a magyar nemzeti érdekkel.

A kiemelten közérdekű beruházás Budapest-Kelebia közti szakaszát 15 százalékban a magyar fél finanszírozza, 85 százalékban a kínai biztosítja a forrásokat. A hitelt a Kínai Export Import Bank folyósítja, ezen hitelszerződés megkötését teszi lehetővé a törvény – írja az MTI.

A jogszabály rendelkezik a környezeti védettség garanciájáról is, mert kimondja, hogy a projekt kivitelezése során a környezet és a természeti területek védettsége nem sérülhet.

Az Országgyűlés 2016-ban foglalta törvénybe a Magyarország és Kína között aláírt egyezményt a vasútfejlesztésről, a keleti nyitás stratégia részeként. A beruházás által Magyarország a régió elsőszámú logisztikai központjává válhat.

A vasútvonal az európai törzshálózatnak is része, ezért kötelezettség is azt 2030-ig korszerűsíteni. A fejlesztés után a vonal kétvágányú lesz, azon 160 kilométer/óra sebességet engedélyeznek majd, terhelhetőbb lesz a pálya, és korszerű kommunikációs és irányító rendszerekkel is ellátják a vonalat.

Opus Global: hatályba lép a Budapest-Belgrád vasútfelújítási szerződés

Hatályba lép a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának teljes körű tervezésére és kivitelezésére szóló szerződés, miután létrejött az ennek finanszírozásáról szóló hitelszerződés a kínai Exim Bank és a magyar állam között, valamint az egyéb támogatási megállapodást a magyar állam, a vegyesvállalat és a megrendelő megkötötte – közölte az Opus Global kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint a CRE közös irányítású magyar-kínai konzorciumban a tőzsdei társaság közvetett, 51 százalékos tulajdonában lévő RM International Zrt. fele részben vesz majd részt a munkálatokban, a beruházás összértéke 2,078 milliárd dollár.

A modern logisztikai folyosó magyarországi szakaszára a Magyar Államvasutak (15 százalék) és a Kínai Népköztársaság (85 százalék) által létrehozott, Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. írt ki pályázatot, amelyen a CRE Konzorcium nyerte el a megbízást.

A háromtagú konzorciumban a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft. képviseli a kínai állami vasúttársaságot.

Az R-Kord Kft., valamint a Mészáros és Mészáros Kft. közös leányvállalataként működő RM International Zrt. pedig az Opus Global Nyrt. érdekeltsége.

Kiemelték, az RM International Zrt. 50 százalék, míg két kínai partnere együttesen további 50 százalék arányban vesz részt a konzorciumban, ennek megfelelően részesülhetnek a felek a vállalási díjból is.

A megállapodás értelmében a CRE Konzorcium a Budapest (Soroksár) és Magyarország déli vasúti határállomása (Kelebia) közötti szakaszon tervezheti és építheti meg a közlekedési nagyberuházást. A jelenleg, jellemzően egyvágányú, 150 kilométer hosszú vasútvonal teljes egészében felújítandó, állapota helyenként kritikus, utoljára az 1960-as években korszerűsítették.

A vonal magyar és szerbiai szakaszának megépítésével három és fél óra alá csökkenthető a jelenlegi nyolcról a Budapest és Belgrád közötti menetidő, ami jelentősen felgyorsítja a Balkánra tartó, illetve onnan érkező forgalmat

- írja az Opus Global közleményében.

A nyomvonal környezetének infrastruktúráját is fejleszti a beruházás, amelynek része több mint 100 kereszteződés, közel 100 kiszolgáló épület, 16 aluljáró, továbbá a szükséges hidak, zajvédő falak, térvilágítások, közművek megépítése, és az érintett állomások vasúti rendszereinek cseréje, épületeinek felújítása.

Az építési engedélyek beszerzése mellett a környezetvédelmi hatástanulmányok, a környezetvédelmi engedélyek, valamint a kisajátítási tervek és azok földhivatali átvezettetése is a fővállalkozó feladata. A finanszírozási megállapodástól függő kezdési időponttól számítva öt évet kap a CRE Konzorcium a vasúti szakasz újjáépítésének megtervezésére és kivitelezésére, a jótállási időszak további két év.

Az Opus Global Nyrt. a Budapesti Értéktőzsdén közzétett tájékoztatásában felhívta részvényesei figyelmét arra, hogy a szerződési feltételek teljesülésével a vállalkozási szerződés fedezetének biztosításához szükséges forrás rendelkezésre áll, így a 2020. május 18-i közlést követő hetedik napon a kontraktus hatályba lép.

Forrás: Index, MTI

94 hozzászólásarrow_drop_down_circle

verőce21
@lusta: Téved Sztrovacsek! Ez a vasút a magyarok érdekeit szolgálja, a kínaiak közreműködésével! És gazdasági potenciáljukkal!
Száz évben egyszer van ilyen lehetőség!
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Gyütt Mönt
Miközben az USA és Európa is azon van, hogy visszaszorítsák Kína agresszív terjeszkedését. Korábban az tanították - és ez szerintem máig sem változott - hogy egy beruházás akkor ígéretes, ha a megtérülési idő 2-4 év, még elfogadható megtérülés 4-10 év, afelett nem érdemes beruházni. Sajnos nem láthattunk megtérülési számítást. De szerintem nem is arról van szó, hanem az "alkotmányos költségről", ami a NER-társaknak igen ígéretes.
tudode
Na még egy vírus elleni döntés, az EU bacilusa által!
.
Tisztességes körülmények között, mindazokat a jogszabályokat, amelyeket őfélesége a RENDKÍVÜLI JOGREND időszaka alatt hozatott, a járvány elmúlta után hatályát kellene veszíttetni!
.
Jó ha a klf. jogszabályok 10%-a szól(t) a járványról!!!
Béla333
Ne köntörfalazzunk: 10 év alatt akár még el is évül a büntetése a milliárdos lenyúlásnak.
Egy dolog nekik a fontos: vagy a Fidesz, vagy az MSZP/DK legyen kormányon, akkor garantált, hogy nem lesz kivizsgálva a lenyúlás!
Eladott Ország
1 km sín, amit Pénztáros Lölö épít:
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Úgy történik nyílt színi lopás ebben az országban, hogy a legtöbben már kínunkban nevetünk az egészen, hiszen senki nem tesz semmit ez ellen. Ugyanis akik tehetnének, azok jó esetben pontosan tisztában vannak az ügy hátterével, azonban felsőbb utasításra inkább félrenéznek és nem találnak gyanúra okot adó bizonyítékokat. Intézmények tucatjai asszisztálnak a magyarok meglopásához, miközben törvénytisztelő polgárok százait vegzálják évente. A kishalakat könyörtelenül eltapossák, miközben asszisztálnak egy országos méretű oligarcha-hálózat létrehozásához, amely teljesen ellehetetleníti azok életét, akik pártpolitikától függetlenül szeretnének boldogulni Magyarországon. Ma ez szinte már teljesen kizárt, hiszen egy jól menő, azonban a Fideszhez nem köthető cég egyik pillanatról a másikra kerülhet a hatalom célkeresztjébe, hogy aztán hónapokkal később „önként” adjon túl azon egykori vezetője. Az elmúlt évek kétharmados kormányzása tett arról, hogy ma már szinte minden hivatalban, bankban, cégben és vállalatban legalább egy tucat káder legyen, akik a hatalom parancsának engedelmeskedve lehetetlenítenek el minden egyes olyan kísérletet, amely a cég függetlenné tételére irányul. Egyszerűen már nincs kihez fordulni jogorvoslati lehetőségért, ezért is tehetnek ma meg már szinte bármit. ...és mindezek mellé a kínaiaknak épített vasútvonal hitelből !
namihami
Viktor (lánykori néven:: Mészi) nyithatja a páncélt. Már csak a polcok lepakolása van hátra.
jesz
ezer milliárd, tíz évre titkosítva...erre itt a piacon a nem túliskolázott kofaasszony is azt mondta ajándékban a karalábéja mellé, hogy édes fiam, ami titkos, ott bizony suskus van. Annyit én is tudok aranyoskám, hogy ez sokba lesz nekünk. Rákosiék tettek hasonlót, csak ott még nem ismertek ekkora számokat.

E kesergés mottójára kérdezem, hol van ilyenkor a nagyszájú Bangóné, aki egy szar tévészékházban verte a nyálát, himihumi jogokért, de most ezermilliárdos suskusnál kussol? Van bőr a pofáján biztonsági őrrel hadakozni, de ebben az esetben Orbánnal szemben nyüszítve bújkál...meg a többi is, Gyurcsánnyal, Jobbikkal, Momentummal már nem is számol a nép...

Ezek még nem fogták fel miért vann titkosítva ezermilliárd...Jééézusom...ezerszer ezermillió...egy biztonsági őr meggfogható, bíróságra citálható, de ekkora összeg tékozlása, vagy mi a franc...

Abból lesz majd csak nyeritve röhögés, ha valamelyik hős ellenzéki bejelenti, hogy feljelentetem az ezermilliárdot..
kereső
Nem kell ide megszálló hadsereg, orbán anélkül is tudja gyarmatositatni az országot.Eladta az egész országot kilóra.
Mekkora az infláció Magyarországon- hiszen két hete amikor a kormány kreativ könyvelője aláirta a szerződést 700 milliárdról volt szó.
Nessy
Nem ok nélkül titkosítanak minden ilyen, finoman fogalmazva mocskos, külföldi hitelből történő, soha meg nem térülő beruházást. Még egy kapavágás sem történt, de már röpködtek az "elköltött" milliárdok!
teuton
@jesz: Erdekes... TE az ellenzeket hibaztatod, nem azt, aki titkosit... TE miert nem teszel feljelentest, csak nevtelenül hibaztatod az ellenzeket azert, amit a fidesz tesz??? Ki veri akkor itt a nyalat nagy pofaval???
Qqberci
A következő nagy üzlet a Felcsút - Peking metró lesz, orosz kocsikkal, Tarlós tervezésében...
Sámannus
@Qqberci: Ne égesd szegény Pestát Szívott épp eleget míg benne volt a pixisben. Má akkor is kockázni tanult.
Azt a metrót már a leszakadt kötéllel fogják húzni, és harmadszor is fel fogják újítani. Van itt gógyi .
Cicamama55
Én úgy vélem, a törvényekkel van itt /IS!/ baj, amelyek megengedik, hogy egy ekkora beruházás részleteit titkosíthassák. Minden sumákságot az ad hoc törvényalkotás, törvényhozás támogat. Ebben az országban csak akkor lesz minden átlátható, ha a törvények vissza lesznek állítva régi mivoltukba, s a szabályok mindenkire egyformán érvényesek lesznek...Nagyon nagy itt a káosz. :((
vitriol
@Cicamama55: - és az mikor lesz?
lusta
Ez az ország mindezt megérdemli. A történelem sajnos az ilyen országogat simán lehúzza a klotyón.
peterkelemen
Orbán B terve. Mihelyst nem lesz szüksége az Unióra vagy onnan szó szerint kirúgják azonnal átteszi a magyaroka a kínai kommunista párt kezébe. KKP = A világ legaljasabb, legkoruptabb maffiája. Tele van az aljasságaikról a youtube és az internet számttalan tanúval, bizonyítékokkal együtt. Orbán ezekkel üzletel, mert ő maga sem különb: egy korrupt geci!
peterkelemen
700 milliárd forintos kínai hitellel adósította el Magyarországot az Orbán-kormány https://hirklikk.hu/kozelet/700-milliard-fori...
peterkelemen
Kína selejtes, használhatatlan védőfelszerelésekkel, maszkokkal és tesztekkel árasztja el a világot - Orbánék kussolnak ez ügyben https://www.gatestoneinstitute.org/15917/chin...
peterkelemen
Botrány! „Megbízhatatlan és használhatatlan” a Fidesz kínai vírustesztje! https://pestibulvar.hu/2020/04/29/botrany-kid...
peterkelemen
A kínai rezsim megakarja akadályozni az EU jelentését - Miközben Orbánék a kníai rezsimmel mutyiznak ezerrel + 700 milliárdos kínai hitellel eladósították a magyarokat https://www.youtube.com/watch?v=cm-fUQZYzVo...
human
@Mirabilis: A választ is titkosították 10 évre.
ómió
Fejlesztés? És ezt "haladóék" nem tudták "olimpiai sorsra" juttatni?
Jozefina
Ez kizárólag kína és orbán érdeke lehet!!! Egyáltalán mi szükség van rá!!!?? Milyen alapon titkosítják a magyar adófizetők pénzének felhasználását???!! Bocsánat ellopását???
legott
Úristen, valójában fogalmunk sincs, hogy mennyi pénzt lopnak el megint, amiből nem az országot fejlesztik, hanem a saját zsebüket tömik.

A hülye fideszes munkavállaló csak azt érzékeli, hogy nőt a bére. De mennyivel, te húlyegyerek!?
De az van, komám, hogy ha nem Orbán lenne hatalmon, te másfélszeresével keresnél többet a mostaninál !!!
A nyugdíjasokról már ne is beszéljünk - hogy elszegényítette őket az Orbán-kormány !!!

Az a baj az átlag magyarral, hogy aprópénzért megvehető a lelke.
Szégyen-gyalázat, hogy még itt tartunk 30 évvel a rendszerváltozás után.

A magyar, nem érti a demokráciát, a szabadság fogalmát, lehetőségeit, és csak kergeti, de sosem éri el a boldogság kék madarát!
A gondoskodó cáratyuska, mi?
Beteg állatok !!!
Cicamama55
@vitriol: Azt csak a Jóisten tudja! :((
legott
A hatalmuknál fogva elrejtik a köztörvényes bűneiket - titkosítva.

De van egy rossz hírem az ilyeneknek: Ha én ismerem a gyalázatod, akkor Isten még jobban ismeri. E szerint fizet meg neked - te nagyon keresztény!

Ne dőlj hátra fideszes, tengernyi baj jön még rád !!!
verőce21
Ha Magyarország hasznot akar húzni a közép-európai fekvéséből és jelentős átmenő forgalmából, akkor elengedhetetlen ennek a jelentős vasútvonalnak a megépítése! Legalább annyira jelentős, mint a Bécs-Budapest összeköttetés.

Ha engem valami zavar a megvalósítás költségeiben, akkor annak a töménytelen mennyiségű ügyvédnek és jogásznak a közreműködése a kisajátítások és földhivatali bejegyzések körül!
csak úgy....
titkosításból európában a fidesz vezet!
@verőce21: belgrád- budapest-bécs- ? belgrádig szamárháton szállítja majd kína a kacatjait? ez a beruházás még 1000 év múlva sem térül meg magyarországnak,persze az üres stadionok után ,egy elvakult orbánistának ez föl sem tünik...
kissé felnőttem
100 ra jobb lett volna .igy csak vitára ad okot de azt nagyon, mert ugye viktor ez közpénz ? vagy kinai hitel ?soha nem visszatéritendő ? mint a letelepedési kötvények ja ja lejár majd 500 év és megtérül vagy meg sem?
verőce21
@csak húgy...: A keleti nyitás a legjobb döntés volt hazánk számára. Ez a vasútépítés, a XXI. század legokosabb beruházása! A kínai és kapcsolódó keleti áruk vámkezelésének díja a magyarországi vámszabad területeken történik majd megfelelő díjak ellenében, amik a vámkezelést végrehajtó ország bevételeit növelik!
csak úgy....
@verőce21: ...belgrádig szamárháton szállítja majd kína a kacatjait?
verőce21
@csak húgy...: Ne aggódj, megoldják. Lehet, öszvéreket is alkalmaznak! Meg hajóvontatókat...Még jelentkezhetsz...! :)
csak úgy....
@verőce21: tehát fingod nincs,hogy kínától belgrádik merre és hogyan !?
csak nem a shikari padtársa voltál a gyogyiban :) ? ti egyformán szerettek tapsikolni a föltételezett fideszes sikerekek!
Aki Én
@verőce21: "Tudnunk kell dolgokról. Nem lehet az oroszokkal olyan megállapodást kötni, olyan szerződést aláírni, amelyet tíz évre titkosítanak, hogy mi ne tudhassuk meg, hogy pontosan honnan, kik, hogyan befolyásolják az életünket, és pontosan milyen gazdasági számítások alapján várhatjuk Magyarország felemelkedését vagy éppen meggyengülését.
Ez a mi életünk, nem a kormány biznisze."
Ismerős, te tudatlan szellemi mélyszegény?
verőce21
@csak úgy...: Te nagyonülye! A pireuszi kikötőt már megvették a kínaiak, vagy 99 évre! Onnan pedig már a te hátadon is...!
Aki Én
István Gyula Németh!
Te figye má!!! Te tényleg ennyire buta félkegyelmű vagy, vagy csak megfizetnek érte?
Aki Én
@verőce IQ 21: ...baszki, most jöttem rá.
Neked fehér bot van a kezedben.
csak úgy....
@verőce21: a pireneuszi kikötöt? :) te hazudós tallini tutajos a fidesz ösztövér öszvére.
verőce21
@csak úgy...: A pireuszi kikötőt, te lökött...!
verőce21
@Aki Én: HHH-s Ferike! Téged vár a pszicho-cellike...
legott
Gecik, ahogy elvesztitek a választásokat, minden kiderül - az ügynök lista is nyilvánosságra lesz hozva.
Bukni fogtok, mint Rottenbiller!

Természetesen, a geci patkány főügyész, a maffia védelmében, Polt Péter, is el lesz mozdítva a helyérő csúnyán, hiába betonozták be az állását!
csak úgy....
@verőce21: az testvérek között is több mint 1200 km belgrádtól ! ott a kínaiak építik a vasutat vagy a görögök? be vagytok ti csapva a buthátoktól rendesen..
verőce21
@csak úgy...: Most is van ott vasútvonal, te lángész!
De ha kell, a kínaiak építenének..., nem mindegy az neked, Bumburnyák? Mi bánt?
A lényeg, hogy így Bp.-en, Klik-ben vámolják az elosztóban! Jön a karaván, mint a víz..., jön a píz!
verőce21
Idiótákból – úgy látszik –, nekünk több jut itt a blogon, mint másoknak…
legott
Én már csak arra várok, hogy menjünk fel a várba.
Lesz ez...
(én egyedül kurva sok gazemberrel tudok végezni - de nem leszek egyedül ezzel)
legott
Fegyvered van?
Jó !!!
Nincs mentséged!
Aki Én
@verőce21: látszólag fingod sincs, hogy mennyire megvezetnek.
Nincs nehéz dolguk, mert buta vagy.
Fideszesen kívül nincs ember, aki szerint ez megéri. Egy szűk körnek bizonyára, ahigy a háborúk is. Ettől még nem lesz kifizetődő.
Ha nem haragszol, nem a buta vak fajtád véleménye a mérvadó. Ahogy ez látható is.
lusta
@verőce21: Milyen kisajátításokról beszél?
lusta
@verőce21: Úgy látom alapfogalmakkal nincs tisztában. Pireusz Görögországban van, tehát az áru vámolása nem Budapesten lesz. Nem ártana leszögezni és világosan kimondani, a vasút nem Magyarország, nem a magyar emberek érdekeit szolgálja. Még egyetlen érvet sem hallottam erről. Nem mellesleg a széles nyomtávan napi rendszerességgel érkezik Sławkówba a kínai áru. 2 hétre van szükségük a vonatoknak az út megtételére.
ómió
@Eladott Ország: "Sok szép" idézeted van még a bolsi hazugságlexikonból?
verőce21
@lusta: A Belgrád-Budapest vonal kétvágányú pálya lesz, kell a plusz földterület...
Csak Budapesten vámolnak majd, mert csak a magyaroknak van különleges kereskedelmi megállapodása Kínával...Drága Sztrovacsek...!
verőce21
@Aki Én: Buta vagy, mint a tök, Három H-s ferike...!
kereső
Erről nem ir az MTI!- és kormányunk sem kommentálta még. ( amiről nem beszélünk, az nincs!= mottó):
https://magyarhang.org/kulfold/eu/2020/05/20/...
Eladott Ország
@ómió: ma, 09:29; Egy olyan tébolydában élünk, ahol az ápoltak ragadták magukhoz a hatalmat.
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
Aki Én
@verőce21: várom a választ 22:33-as kérdésemre.
lusta
@verőce21: Milyen földterület? A MÁV földterülete?
verőce21
@lusta: A MÁV földterülete lesz igen, ha kisajátítják! Nem a kínaiaké.

Tudod, a második vasúti pálya területe, a védőkerítések nyomvonalai és védőtávolságai, a keresztező felüljárók, aluljárók ráhajtói, területei, biztosító berendezések, felsővezetékek tartói által elfoglalt területek, a vasútüzemi fenntartáshoz szükséges új létesítményekhez szükséges területek, stb.
De biztosan tudod ezt, minek kérdezed...?
verőce21
@Aki Én: A terád tartozó választ megkaptad Feri...
ómió
@Eladott Ország: Látod, bolsiék fajkreténje, ki-ki úgy hazudozhat (te is, a linkjeid is) ebben a "diktatúrában", ahogy csak akar!
lusta
@verőce21: A második vaúti pálya területe a MÁV tulajdona. Ugyanis a nagy világégés után a vasúti újáépítéshez szükséges anyagot az egyik pálya megszüntetésből fedezték. A terület maradt.
Mi sem jellemzi a kínaiak érdekképviseletét, hogy a nagy utas és teherforgalmú 80-as vonalat most újítják fel 120 km/h személyszállítási sebességre. Minden tiszteletem a halasiaké, meg a kiskőrösieké, de a 150-es vonal jelnelegi és jövőbeni kihasználtséga még nyomokban sem fogja megközelíteni a 140-es vonalat. Na látja, azt kellett volna kétpályássá bővíteni. Lenne gazdasági értelme és az valóban szolgálná a nagyszámú utazóközösség érdekét.
Eladott Ország
@ómió: ma, 08:47; Várunk Viktor! A te utad is a pokolba vezet! kényeztesd a csúti cigányod ánuszrózsáját, te fideszes barom!
https://uploads.disquscdn.com/images/2c83a9cd...
Aki Én
@verőce21: Buta vagy és tájékozatlan. Ezért van, hogy kérdésre még nem válaszoltál, és csak a tényeket hagyod figyelmen kívül, miközben terelsz, félremagyarázol. Toljad csak, lúzer.
verőce21
@lusta: Írtam én oda más dolgokat is, Drága Sztrovacsek...!
De már a Pireusszal is beégett...!
lusta
@verőce21: Drága Sztrovacsek, a védhetetlent védeni igen hálatlan feladat.
verőce21
@lusta: Már a kezdeti akadékoskodásából tudtam, hogy a meglévő másik pálya területe a fő ütőlapja!
Ezért is volt jó választás a nyomvonal! Csakhogy ha kellő hozzáértése lenne a vasútépítéshez, Drága Lengyel Vasutas, akkor tudná, hogy az a terület egy nagysebességű pályához nem elegendő!
Mint utaltam is rá, a szintbeli kereszteződések megszüntetése, felüljárókkal-aluljárókkal, itt a leggazdaságosabb, és legkevesebb energiával jár...
Persze, hogy elsősorban a kínai áruszállításra készül a vonalfelújítás, nem mondta senki az ellenkezőjét! De emellett, Magyarországnak nyitás a világra és a a kereskedelmi haszonra.
Ez lesz a kínai áruk fő áruszállítási útvonala, nem a Transzszibérián-Mongólián átvezető vasút. Sem a Bari kikötőjén át...
csak úgy....
@verőce21: te polihisztor? és itt fecsérled el a magos tudásod?
a facebookon is van egy ilyen lelkes vasutas,csak nem az is te?
verőce21
@csak úgy...: nem fecsérelem "fészbukon" az időmet...
Te másnaponta ott osztogatod az adataidat...? :)
csak úgy....
@verőce21: lakatos elvtárs,öntöl minden kitelik és a hazudozás sem áll öntöl távol ! :)
te hazudós tallini tutajos a nagyokos..
verőce21
@csak húgy...: Tőled az sem igaz, amit kérdezel. Nemhogy amit mondasz...!
lusta
@verőce21: Drága sztrovacsek, téved. Egyben megjegyzem és köszönöm, hogy áttételesen elismerte, hogy a másik pályára nem kell kisajátítási eljárást kezdeményezni. Ugyanakkor azt is köszönöm, hogy feketén-fehéren leírta, hogy ez a vonal kínai érdekeket fogja kiszolgálni. Őszintén szólva semmi gondom nincs vele, mint ugye Pireusszal sem. Ott a kínaiak a kikötőt megvették. Nálunk csak, nem, nem a pénzt adták, a KÖLCSÖNT adták egy olyan beruházáshoz, ami Ön szerint is a kínaiak érdekét szolgálja. Hát ez sem zavarja?
verőce21
@lusta: Téved Sztrovacsek! Ez a vasút a magyarok érdekeit szolgálja, a kínaiak közreműködésével! És gazdasági potenciáljukkal!
Száz évben egyszer van ilyen lehetőség!
lusta
@verőce21: A lózungokon kívül az ilyen állításokat tényekkel, számokkal szokták alátámasztani. Még a legoptimistább számítások, Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunkhoz köthető, mert gyáván ők nem adták meg, is ezer év múlva térül meg. Igaz, a pesszimistább számítások szerint meg két és fél ezer év múlva térül meg. Tényleg nagy buli. Különösen annak fényében, hogy mennyibe kerül. A kis kínaiak odahaza jóval olcsóbban építik a vasutat, sőt még a németek is olcsóbban építik a vasutat és nem sík területen, hanem alagutas, folyók szabdalta területen.
Béla333
Addigra meg elévül a lopás büntethetősége...
Maffia állam, maffia törvényekkel, titkosított lopásokkal!
ómió
@Eladott Ország: Bolsi aljadékok fajkreténje! Újabb "örökzöldet" találtál az efftársi aljasságlexikonban?
verőce21
@lusta: Ön amiket állít Drága Sztrovacsek, azokat szintén számításokkal kellene bizonyítani! - "Ezer-, Két és félezer év megtérülés!" - Ez hogyan jön ki...?
Írtam az elején, hogy soknak tartom a költségekből az ügyvédi - kisajátítási költségeket! Ezen ment a vita tulajdonképpen.
De ha ez lesz a legfontosabb kínai árubeszállítási útvonal Európába - márpedig erről van szó -, akkor a vámbevételekből sokkal gyorsabban megtérül ez a beruházás.
lusta
@verőce21: Mint említettem, soha sem fog megtérülni. Mit is mondott a Soros-bérenc kis felcsúti tolvaj zsebcézár? ˝Hogy ez forintban hogyan térül meg, azt másodlagosnak tartom˝ Tisztában van ő is ezzel.
Még egy-két apróság, amiről már korábban írtam, de Ön a számokat szeretné látni. Lássuk a medvét.
A Berlin-München ICE vonal. 623 km hosszú, 11,8 milliárd euróba került az egész, ami kilométerenként ~18.9 millió euró, átszámítva ~6,5 milliárd forint. A vonal magában foglal több mint 20 alagutat, 300 vasúti és 170 közúti hidat, valamint 300 km/h-s sebességre alkalmas.
Ezzel szemben a Budapest-Belgrád totál sík terepen futna, 160 km/h-s, és ugye 4,9 milliárd.
A kis kínaiak persze tudnak építeni, szó se róla. A kb. 2 ezer kilométeres tibeti vasutat, ahol kb. 900 km 4000 m magasságban fut és a sebessége a vonatoknak 120-140 km/h. Kilométerenként kb. 525 millió forintért építették. Lehet összehasonlítani és elgondolkodni mennyi is az a mennyi.
Eladott Ország
@verőce21: Ahhoz hülyének kell lenni, hogy kínai hitelből a kínaiaknak építünk vasutat, aranyáron! Paks 2-vel együtt még az unokánkat is sikerült megnyomorítani, koldusbotra juttatni. Ezért ennek a rohadt fidesz maffiának a bíróságon kell felelni!
https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0...
lusta
@Eladott Ország: A kérdést másképp is fel lehet tenni. Milyen szuverenitásról beszélünk akkor, ha a szerződés részleteit a kínaiak ENGEDÉLYE nélkül nem lehet nyilvánosságra hozni?
lusta
Nem mellesleg a kis kínaiak gyakorlatilagb az egész afrikai kontinenset gyarmatosítják és Magyarország is erre a sorsra jut.
„The Next Factory of the World: How Chinese Investment Is Reshaping” Irene Yuan Sun,
Eladott Ország
@lusta: Az EU pedig arra törekszik, hogy a legyengült EU vállalatokat ( vírus után) a kínaiak fel ne vásárolják és igyekeznek kiszorítani őket az EU piacról. Erre mi hitelt veszünk fel és vasutat építünk nekik aranyáron, hogy a bűnöző cigány és bandája hülyére gazdagodjon!
lusta
@Eladott Ország: Sajnos ebben a rövid hozzászólásban is több hiányos információ van.
1. Mi (legalábbis én nem) nem vezünk fel hitelt, hanem a Soros-bérenc föld-trafik tolvaj ártunk és qurmányunk veszi fel a hitelt a Soros-bérenc kis pocakos felcsúti zsebcézár utasítására.
2. A vasutat min. 85%-ban a kínaiak építik. A magyar cégek részvétele csak a pénz megfelelő áramoltatása miatt szükségeltetik.
3. Az aranyár nem az építési, hanem az alkotmányos költség.
peterkelemen
Orbán kilóra adja el a magyarokat és az országot a Kínai Kommunista Pártnak.
Gyütt Mönt
@SarahVD98: ha látni akarod, nézz tükörbe.
Gyütt Mönt
@peterkelemen: várom, hogy a Kedves Vezető bíróság előtt védje a védhetetlent. Sassoli hívta, de sajnos nem ért rá. Van már követendő példa előtte: http://propeller.hu/nagyvilag/3538012-mindent...
verőce21
@lusta: Drága Sztrovacsek!
Érdekesek a példái, de nem relevánsak a bekerülési költségek tekintetében! A német példa egy több, mint 13 évvel ezelőtti szerződéskötésről szól, és fajlagos költségében drágább is, mint a szóbanforgó Bp.-Belgrád vasútvonal költsége.

A másik példa a tibeti vasút fele, már 1979-ben el is készült, de a szerződései, már az '50-es évek végére tehetők! (a befejező, nehezebb szakaszának szerződései is 2001 körül datálhatók).
Tehát semmiképpen nem relevánsak árösszehasonlítás céljából a példái 2020-ban!

(Arról viszont remélem meggyőzte önmagát, hogy az építési munkák jó kezekben lesznek, a brilliáns kínai vasútépítőknél!)
lusta
@verőce21: Drága Sztrovacsek, úgy látom a hit Önnél fontosabb, mint a tények. Annak külön zamatja vagyon, hogy a csaknem 5 milliárdos kilométer ár Önt különösebben nem zavarja. Na. Most építik, korszerűsítik a a lengyelek Varsó és Lublin közötti 7-es számú fővonalat. Kilométerenként 900 millió forintért!!!
Eladott Ország
@lusta: És azért is kellett bevonni magyar céget, hogy a kínaiak az EU-n belül vasutat tudjanak építeni, továbbá a bűnöző csúti cigány minél több közpénzt tudjon lopni! A KÍNAIAK SZÁMÁRA PONT AZ A LÉNYEG, HOGY ŐK ADJÁK A HITELT, AMIBŐL MI FIZETÜNK NEKIK, HOGY MEGÉPÍTSÉK A VASUTAT, AMIT ŐK AKARNAK HASZNÁLNI. Az EU-ban viszont elvileg nem így működnek a dolgok: a vasutat az építi, aki megnyeri a nyílt és tisztességes közbeszerzést. Erre persze a megoldás az szokott lenni, hogy olyan közbeszerzési feltételeket szabnak, amit csak a kiszemelt partner tud teljesíteni. Ami elvben megint nem szép dolog. Itt a magyar kormány stratégiája nagyjából az lehet, ami a paksi bővítés esetében: hogy egy kis politikai huzavona után Brüsszel csak belemegy a nyilvánvalóan szabálytalan projektbe.
verőce21
@lusta: Most pedig a körtét hasonlítod a szilvához...! (gyümölcspálinka igaz, mindegyikből lesz.)

Egy felújítás és egy új építés között valóban lehet ötszörös a fajlagos árkülönbözet! Ahol még a földek kisajátításával kell kezdeni az építkezést, az összes műtárgyat újjá kell építeni, a sebességi lépcsőváltás, a dinamikus terhek miatt, nem mértékadó fajlagos árban... bár összehasonlítható, mint körte az almával...
lusta
@verőce21: Bravó drága sztrovacsek! Még egyszer bravó. Igen, nálunk nincsennek ezek a problémák, de a lengyeleknél igen. Például ebből a 900 millió/km árból meg kell építeniük 355 km új pályát. miután nálunk az egypályás szakaszon nem kell kisajátítanunk, a lengyeleknél pedig igen. Az ő rendszerük már eleve drágább, mert 3000V-os egyenáramú a hálózatuk. Emiatt a vezetékek kissé vastagabbak és nehezebbek, több tartó oszlopra van szükség, több alállomásra és meg ez, meg az. El ne feledjem, 17 megállót és állomást újítanak fel. Még nem is említettem a 42 közút/vasút kereszteződés mellett a 71 megépítendő műtárgyról. Nem ez az érdekes az egészben. @Eladott Ország nagyon jól látja, hogyan is megy egy ilyen beruházás. Igen. A lengyeleknél ez a kilométerenkénti 900 millió tulajdonképpen csak 300 millió, mert 600 millát azUnió fizet. Valóban nem lehet összehasonlítani a körtét az almával akkor különösen, amikor a mi körténk megrohadt

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.