A Telex szúrta ki, hogy ez egyik plakátot nem ártott volna még párszor átnézni a nyilvánossá tétel előtt.

A kormány február 1-jétől vezet be árstopot hat alapvetőnek nevezett élelmiszerre. 

Az árstop 2022. február 1-től május 1-ig tart.

Az árszabályozás az alábbi alapvető élelmiszerekre terjed ki:

• kristálycukor

• búzafinomliszt (BL 55)

• finomított napraforgó-étolaj

• házi sertéscomb

• csirkemell, csirke far-hát, csirkehát, csirkefar, csirkeszárnyvég

• ultramagas hőmérsékleten hőkezelt, 2,8% zsírtartalmú tehéntej

A boltoknak információs táblákon is tájékoztatniuk kell a vásárlókat a február 1-jén életbe lépő élelmiszerárstopról – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ. Az erről szóló rendelet tegnap éjjel meg is jelent a Magyar Közlönyben. 

A kormány ezzel kapcsolatban készített egy arculati kézikönyvet is, amely azt részletezi, hogy mekkorának kell lennie a plakáton lévő árstop logónak, és hogy mi a színkódja a kék háttérnek. A kormány honlapjára több méretben is felkerültek ezek a nyomtatható tájékoztatók.

A legnagyobb, A0-s (84,1 cm x 118,9 cm) méretű plakát azonban több helyesírási hibát is tartalmaz.

Nemcsak a központozás hiánya nehezíti a szöveg értelmezését, de néhol még betűk is hiányoznak a szavakból.

A hogy elé pedig mindenhol elfelejtettek vesszőt tenni.

Hemzseg a helyesírási hibáktól a kormány egyik csirke far-hátos plakátja – fotó

Fotó: kormany.hu

Forrás: Telex.hu

126 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Yoda69
@ómió: Nem talált bolsi. Snitt Pál ellenőrizte a helyesírást.
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Nessy
Úristen! Nem találtak egy értelmes tinit, aki anno megtanult írni, olvasni, számítógépet használni??? Esküszöm így kell ki rakni a falra az üzletekben, hátha így lenne valami "értelme" ennek a plakát kampánynak!
kissé felnőttem
28 -% -os már a tej is ajaj iható már pállinkával is?
Sámannus
Mindent az oroszokra bíznak. Ezért lett ennyi hiba a szövegben. Ilyen még az MTI, és a közmédia "stílusa" is.
namihami
Mi ebben az újdonság? Éppen úgy (illiberálisan) helyesírnak, ahogy kormányoznak.
Egy társaság...
(van olyan is, akinek az összes írásjelet a kérdőjel testesíti meg---oszt az is jó fideszesnek)
kissé felnőttem
és ti cikizitek Bangónét kapásból 7-8 hiba betüket kiloptátok a nyomdából?
meg a helyesírás szótárt is febru ári, ja igy tanultátok a szótagolásdit? ennyi irástudótól meg lehet szédülni ja hasonlit a kormány állapotára? hát
kissé felnőttem
házicomb??? + termékké vált saját nevelésnél ezt nem reklámoznám nem is adnám el hát honnan csőppent ide bele? ja ezt vágta le orbán akkor tájt. elhozta nekünk?
namihami
A Fidesz kormánypártként (ilyen-amilyen) deklarálja magát és nem irodalmi műhelyként (és ez is ilyen-amilyen).
kereső
"házi sertéscomb"? És a nem házi?
A csirke szárnyvég eddig nem szerepelt a kinálatban. Van bolt, amely ezt igy külön árulja?
A helyesirásról meg egy szót sem.
RonaGyuri
ne izguljatok az előírás az az, hogy így kell közzétenni! =))
Aki Én
Fideszre fordítva, hogy a hívek megértsék.
Havanagi
Na ! Ugye vásárolt volt az iskolai(általános ?, középiskola?netán egyetem?) bizonyítvány? Ezeket is Shadl intézte Völnerrel?
odst
@kissé felnőttem: Te régen máshogy írtál. Stroke-od volt, vagy mi? Nem szégyen. Előfordul a legjobb családban is.
Nekem volt egy ministroke-m. Egy óráig nem tudtam egyenesen járni és egy hónapig rendesen írni (kézzel).
Vezetni tudtam, de már láttam olyat, hogy járni nem tudott az ember, de vezetni igen (konkrétan kiesett az autóból és ott is maradt, amikor megérkezett).
ómió
Csak nem Bangóné, vagy Kunhalmi efftársnőt kérték fel lektornak?
Yoda69
@ómió: Nem talált bolsi. Snitt Pál ellenőrizte a helyesírást.
Yeromos
Lehet, hogy gugli fordítóval fordították fideszről magyarra.
Aki Én
@ómió: Nem. A gazdád köztársasági elnökét, az analfabéta suttyót.
Te beteg bolsi.
Most bizonyították, hogy mennyire sötétek, erre te Bangónézol?
orsos vendel
dr orsos vendel diktalta a szöveget !!! szopo peti meg rosszul irta ke...
134.bátor
Ezèrt a förmedvènyèrt valaki súlyos millókat tett zsebre!! A szellemi szinvonalukra jellemző az egèsz.
Yeromos
@ómió: Nem ezt a FIDESZ pártközponban sikerült összehozni, kemény munka árán. Látod ez a gond, a sok Soros ösztöndíjon tanult fidesz káder még a helyesírást sem tanulta meg.
lusta
@Nessy: Miután nem felel meg a magyar helyesírás követelményeinek, valószínűleg pirézül van, megtagadnám a kitevését.
Nessy
@lusta: Az biztos, hogy már az általánosban megbukna helyesírásból, aki ezt készítette! De nézd meg az újság cikk címeket, sok esetben! Slendrián, figyelmetlen munkavégzés! Ennyire becsülik azokat, akiknek készült!
Sámannus
Mind ha Tóninak kellett volna kiadni az ukázt nem?
@sgl: Ott van a lapalján:
WWW kormany hu/arstop Fülligh Jimnní Ne dudd gi?
Emmersson71
Miért kell az ilyen komoly feladatokat Shit Plagi bácsira bízni? Az államfő szó is kifogott rajta! Ilyen erővel Bangónéval is dolgoztathatnának :P
Dr. Proktor
A plakát írója is Schadl mester pártfogoltja lehetett...
Remélem csak érettségit intézett neki és nem ELTE diplomát magyar szakon!
simmering73
@134.bátor: Csak rá kell nézni az itt serénykedő illiberális szellemi toprongyokra.
kissé felnőttem
hová járhattak ezek iskolába ? csak az a kérdésem nincs egy ütőképes kritikusuk sem? 2 gimibe megbuktattak volna érte, és ezek vezetik az országot alapból szégyenletes ja hogy azt képzelik minden mást profin mivelnek hát a hazugság a riogatáa a lopás a diplomaszerzés az kiskapu nagykapu unio meg Soros szidás vádaskodás megy ez kérem mint az ÁGYBAN szarás bezzeg REMEGÉS a pénzek ért
134.bátor
Ez a társadalom teljes lenèzèse!! Ezeket a csikefarhát,csirkefar(!), csirkeszárnyvèg(?), a rothadó nyugaton állateledel boltban árulják csak!!!
Berklac
De hát ki ellenőrizte volna fideszben , hisz még a 8 általánosuk sincs meg !
ómió
@Yoda69: Ne hazudd rám a tetves bolsiságodat! Pali bá' meg már rég visszavonult. Marad az "efftársi segítségetek"!
ómió
@Yeromos: Miért tagadod a "lektori hozzájárulásotokat"? Ciki?
ómió
@Aki Én: Téged meg még mindig a tetves bolsiságod másrahazudási szindrómája sanyargat, bolsiék fajkreténje!? Javulási kilátásaid sehol?
Istenakinincsen
Ezt a NémethPista irta:)))...Ő a királyt is pontos j-vel irja.(nekem nincs hosszú i-m)
Rizikó
Bongónéba és Kunhalmiba bele lehet "folytani" a szót?
Istenakinincsen
@Rizikó: Beléd esetleg nem lehetne valahogy?
justhpeter
@Berklac: Nincs igazad ! Mert a négyszer az első meg négyszer a második, az pontosan nyolc.
justhpeter
Lássátok feleim itt tart ma a nemzeti-keresztény jobboldal. Ai igét hírdetni tudják, de ragozni nem.
Néro
Ez is olyan mint mindenük. Selejt. Rá-kuss meg elégedetten fordul oldalára és mormogja , visszatértem.
Sámannus
Valósággal "Trükkök 100-ai kellenek a győzelemhez"
Muhhhhhhahhhhahhhha
lusta
@kissé felnőttem: Az egy dolog, de még kötelezik is a boltosokat, hogy tegyék ki.
Yeromos
@ómió: Szerinted a fidesz pártközontban nincs alkalmas ember a lektorálása ezért úgy gondolod, hogy erre a feladatra felkérték az ellenzéket. Hát ezt még a legidiótább elvtársaid sem veszik be. De a hited maradjon töretlen ti nem hibázhattok.
Istenakinincsen
@human: ma, 18:36 Ezt tanulták,és ezért tülekednek ott a nagy kondérnál.Professzionális szintre fejlesztették a lopást,törvényekkel támogatják,mindenki láthatja nem számÍt!Gátlástalan férgek lettek az egykori fiatal demokratákból.
Istenakinincsen
@nemkati: Köszi!Bár nálam altgr+i .:)))
NyÍÍÍÍÍÍÍhhahaaa.Sose jöttem volna rá magamtól:(
nezelodo
Olyan ez a plakát, mintha a néhai Kredit Jenő trafikbárójának a nyomdájába készült volna. Ezt is vihetik az esztétika-kommunikáció szakosoknak elrettentő példaként bemutatni, Kölcsey pedig forog a sírjában...
nemkati
@Istenakinincsen: :)))
csak kérdezz!
De az a nagy Í. A kis í az az alt+161, a 161 az a numerikus billentyűzeten. Ami sajnos laptopon, notebookon stb. nincs.
Istenakinincsen
@nemkati: Köszi!Az alt nem csinál semmit.Jó lesz a nagy- Í.:))
Málna
@kissé felnőttem: Azért az meglepett, hogy te is hozzászóltál a témához. Vagy nagyon vastag a bőr a képeden, vagy tényleg nem fogod fel, hogy neked most hallgatni kellene...
Málna
@134.bátor: Szerintem nálunk is állateledel boltban árulják. Én legalábbis még nem találkoztam ezekkel.
Málna
Ez egyértelműen valamilyen számítógépes hiba. Valószínűleg a szerkesztőprogramé. Persze attól még a laikus öregek nyugodtan rugózhatnak rajta, úgysincs jobb dolguk.:-)
simmering73
@nemkati: Van. Az egyik HP-n. Nekem volt olyan.
human
@Istenakinincsen: A fiatal demokratákról annyit, hogy már a 90-es évek elején többen kiléptek a Fidesz alapítók közül, mert azt látták, hogy kezd Orbán párttá alakulni a Fidesz. Így is lett. Szerintem már az elején a diktatúra volt az irány, mert Orbán alapjelleme ehhez illik. Csak az utat kell bejárni hozzá.
human
@Pegero: Nem mondod. Sikerült kijavítaniuk a beégés után? Ez már szakértelem. Valaki doktorálhatott Word-ből.
Istenakinincsen
@Pegero: Te minek vagy itt?Honnan tájékozódsz?Gondolom HÍR-Tv,pesti srácok...
...undorodok még hozzád szólni is,de nehéz szó nélkül hagyni hogy mekkora ökör vagy.
human
@Pegero: :) Hát nem vagy egy bonyolult ember.
percsi
Ez az "árstop" már a magyar nép lenézése, gyalázása, kinevetése! Gúnyt űznek a kizsákmányolt magyarokból!
Istenakinincsen
@Pegero: Ezt élvezed,vagy nincs aki szeressen?Próbáld ki úgy,hogy nem undorodsz magadtól,nem utálsz mindenkit.
Mélyen legbelül elrejtve biztos van benned valami jó tulajdonság.
Yoda69
@ómió: 16:25
Dehogy vonult vissza, Bolsi. Ott van az meg.
Tanacsokat ad a Fuhrerednek, plusz felveszi a havi 5 millió járulékot.
Emmersson71
@Berklac: Matolcsy retteg a 8-as számtól :)
ómió
@Yeromos: Nem az ellenzéket kérték fel, "lassúság", hanem az ellenzék "hozzáértőit"! Efftársaid meg neked vannak, fel se tűnt? Még akkor sem, amikor az Internacionálétokat harsogod velük együtt? Ne rám hazudd őket! Ők a tiéid! Vagy még neked is cikik?
ómió
@Yoda69: Ezt ugyanúgy kell hazudnotok, ahogy a tetves bolsiságotokat másokra próbáljátok?
Málna
@Horizont: Át lett nézve, rendben volt a szöveg, arra nem számíthattak, hogy nagyításkor fellép ez a probléma. Egy szóval sem mondtam, hogy a laikus öregek a hibásak, csak hogy ők ráérnek a semmin is rugózni...:-) És igen, általában a helyesírásban is laikusok, de leginkább a számítógépes programok használatában azok.
Málna
@Horizont: "Mert imádsz fikázni a lételemed mert egy gonosz lelkű vagy." Azért ezt gondold át még egyszer. Elég nevetségesen hangzik tőled...:-)
"Igen ráérünk már ledolgoztuk az életünk nagy részét." Ja, és most eljött a fikázás, kesergés, nyafogás időszaka. Szegénykéim...
Málna
@Horizont: Nem megy nekem az értő olvasás? Azt írtad talán, hogy "imádok fikázni a lételemem mert gonosz lelkű vagyok"? Nem. Akkor meg mit magyarázol? Te tényleg gonosz lelkű vagy, én pedig szeretek tükröt tartani a gonosz, irigy, rosszindulatú embereknek. Ezért fogunk még találkozni.:-)
Aki Én
@Málna: Nem meglepő, hogy véded ezt a borzalmat. Hogy kinek a hibája, nem is kérdés, nyilván a gépeké :)
Az sem meglepő, hogy ugyanakkor mindenkibe beleállsz, aki csak egy betűt elüt.
Ez úgy gáz, ahogy van. Ilyet csak idióta enged ki, még ha szoftver hiba is.
Peller Anikó
A csirkeszar kimaradt. De lehet csak nyelvbotlás volt. Eggyel több vagy kevesebb..
Málna
@Aki Én: Nem sok fogalmad van róla. Na erre mondtam, hogy ez nem az erősségetek.:-)
Aki Én
@Málna: Én meg erre mondom, hogy sötét vagy és aljas :-)
Ezt elbaszták, de te vagy olyan szánalmas, hogy véded.
Ez így van rendjén.
Yeromos
@ómió: A cikk arról szólt, hogy a kommunista elvtársaid nem tudnak helyesen írni, vélhetően azért mert már réfeküdtetek az orosz nyelv tanulására és elfelejtettek magyarul. De te már megint próbálsz ködösíteni, mellébeszélni. Belekevered az ellenzéket, ami elég érdekes logika.
percsi
@Pegero: "Dögös vagy!"
i.pinimg.com/originals/85/8a/1f/858a1f3df4e86e6b0faf7e2bab08f0fe.jpg

Már foglalt vagyok!
VESZ-ÉSZ
Mi ezzel a baj?Akiknek szól a a plakát,azok ilyen szellemi színvonalon vannak,
azaz a fideszes birkáknak így is jó esz.
Málna
@Horizont: Azt hittem, nem állsz szóba velem...:-)
Málna
@Aki Én: A program baszta el, ők pedig helyrehozták. De nyugodtan rugózz még rajta, más dolgod úgy sincs...:-)
Sámannus
"Hogy előtt elfelejtettek?" Nem tudják baszki!
Istenakinincsen
@Pegero:tegnap, 23:32
Akkor kérdezz bátran!Sokkal egyszerűbb az egyenes út.
Istenakinincsen
@Pegero: Nehogy megmagyarázd,hogy azért vagyok jól mert a fideSS az úr!:))))
Málna
@Horizont: Ja, én azt hittem, ha két ember kommunikál egymással, azt beszélgetésnek nevezzük. Attól pedig, hogy nem hagysz szó nélkül, még igazam van.:-)
"Hogy lehetsz te egy ennyire aljas szemét?" Ne húzd fel magad...:-)
Málna
@Horizont: Hát persze. Én vagyok a te mumusod. Mindig felhúzlak.
Istenakinincsen
@Pegero: Látod faszfejű?Tudtam előre hogy ezért kérdezed.PrimitÍv vagy,de legalább tudod.
Istenakinincsen
@Pegero: Igazad van!nincs más út a szakadék felé:CSAK A FIDESS!
Istenakinincsen
@Pegero: És tényleg!Irigyellek hogy mindig igazad van!Hogy csinálod?
Istenakinincsen
@Pegero: Sajnállak.Illene észrevenni ha lejárt a lemez.A fiatal demokraták már nem demokraták és nem fiatalok.
Az első Orbán kormány még jó volt(egy évig)...azután vérszemet kaptak.
Gyarló az ember...ezért tart itt az egész embervilág.
Yoda69
@ómió: Nyugi Bolsi! Fekszik, nyugszik nem pofazik!
ómió
@Yoda69: Így nyugtatod magadat, bolsiék fajkreténje!? És nem használ?
ómió
@Yeromos: A cikk arról hazudozik, bolsiék "lassúsága", hogy egy nyomdagépi hibát helyesírásinak állítson be! Tudod? Éppen úgy, ahogy azt az a mocsokbolsi fajtád szokta, amelyiket itt is másokra próbálsz hazudni! És, hogy még az orosz nyelv kötelező tanítását is a másik oldalra hazudnád, ami mellett még te makogsz "ködösítésről", az maga az elmebajos zakkantbolsi hangja!
Yoda69
@ómió: Pofadat csak zabalasra használd Bolsi! Itt ne ugass!
Yeromos
@Yoda69: Nem érdemes vele vitatkozni, zakkant kommunista, nagyapja még orosz partizán volt.
SÍva
Vannak országunkban olyan emberek akiknek a magyar nyelv nagy gondot jelent pedig már kb. ötszáz éve köztünk élnek. Lehet, hogy őket kérték fel a megfogalmazásra és a szöveg is nekik szól amit másként nem értenek. Van rá ezer példa az azon a bizonyos közösségi oldalon.
Lepényleső
Talán helytállóbb; a helyesírási hibák között néhol fellelhető hibátlan írásmód is,- megfogalmazás?
Látható a báni oktatás elve;legyen a nemzedék hülye,aki nyelvét nem ismerve,egyebet tegyen vele?
kereső
Javasolom az ellenzéki pártok fiatal aktivistáinak a nagy forgalmú boltok elé kirakatandó hirdető táblára:
"13 éve be van fagyasztva: a családi ptlék,
a minimál nyugdij,és az abból számitott ellátások összege!
Málna
@kereső: Ezek emelése csak az élősködők érdeke. Ciki már ezt szóvá tenni...
kereső
@Málna: Ciki mi? Tudod mi a "ciki", te szociálisan nagyon érzékeny. Az a ciki, hogy novák katalin , varga judit több milliós havi jövedelméből , havi 600 ezer Ft adóalapcsökkentést "élvez" a három gyermeke itán, és mivel a családi pótlék alanyi jogon jár ezért gyermekenként még kap 16000 Ft csp.-t, havonta. Na menj a susnyásba a "cikiddel" együtt.

Ami meg a minimál nyugdijat illeti, ezek az ellátások függnek az összegétől:
E téren a nyugdíjminimum jelentősége hatalmas, ugyanis az öregségi nyugdíj legkisebb összegének különböző százalékos mértékeiben határozzák meg a következő ellátások feltételeit és/vagy mértékét:

- aktív korúak ellátása, ezen belül a foglalkoztatást helyettesítő támogatás és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás

- az időskorúak járadéka

- a települési támogatás

- a közgyógyellátás

- egészségügyi szolgáltatásokra való jogosultság.

Emellett a havi rendszeres szociális ellátás (ilyen az időskorúak járadéka, az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás, valamint az ápolási díj) emelése vagy csökkentése is a nyugdíjminimum összegének változásához van kötve egy ilyen esetben külön előírt felülvizsgálatot követően.
Málna
@kereső: A gyermekek után járó kedvezmény mindenkinek jár, aki dolgozik, a családi pótlék pedig annak is, aki nem. Majd pont annak ne járjon, aki dolgozik? Milyen segélyhez szokott népség vagytok ti?
A közgyógyellátás mértéke hogy függ a nyugdíjminimumtól?
És az ápolási díj? Azt emelték az elmúlt években. Az hogy lehet?
kereső
@Málna: Folytatva az" első" gondolatmenetedet: Magyarország leendő államelnöke, igazságügyminisztere,külügyminisztere, etc...az "élősködók" közé tartozik, hiszen olyan ellátást kapnak, alanyi jogon, amelyre nem igazán vannak rászorulva. Ja, és Te is, hiszen van iskolás gyermeked.

Az, meg hogy hogyan függnek az ellátások a nyugdij minimumtól?- olvasd el a törvényt. Ott van benne.
Málna
@kereső: Félreértettél. Nem az az élősködő, aki igénybe veszi a neki járó kedvezményt, hanem aki olyan juttatás emelését akarja, amiért semmit nem kell tennie. Miért nem jó neked a gyerekek után járó adókedvezmény a csp. emelése helyett?
Nem találtam a törvényt erről, belinkelnéd?
Istenakinincsen
@Pegero:ma, 00:16
Hidd el van miért sajnáljalak.Mutatom:olkt.net/wp-content/uploads/2018/02/2010_csak_a_fidesz_6.jpg
Ez bőven elég a szánalomra.
Mesélj az értelmes időtöltésről?Te mivel töltöd értelmesen a "drága"idődet?
kereső
@Málna: Nem értettelek félre. Miért csak az "élősködő", aki annak a juttatásnak az emelését akarja, amiért semmit sem kell tennie, és az miért nem aki "alanyi" jogon most is igénybe veszi ezt a juttatást- a jelenlegi összegben, hlott eddig sem tett érte semmit!Te sem.Sántitotok az érveléssel.
Ami meg az ellátásokat illetik, amelyek függnek a nyugdijminimum összegétől: a fentiekben már leirtam: ezen juttatások kiszámitásának alapja a mindenkori nyugdijminimum összege. Ehhez viszonyitva határozzák meg, hogy ki milyen mértékben jogosult az ellátásra, vagy nem.
Málna
@kereső: Nem érted, amit írok. Azt mondd meg, miért nem a gyerekek után járó adókedvezmény emelését hiányolod? Vagy egyáltalán: miért nem veszed ezt figyelembe? Hiszen sokkal többet kapnak így a családosok, mintha emelték volna a csp. összegét. Nem értem a problémát.
A többi kérdésemre sem válaszoltál. Nem írnám le még egyszer, gondolom, semmi értelme.
kereső
@Málna: Nem arról volt szó: a családi pótlékról és minimálnyugdijról volt szó. Ne keverd a szezont a fazonnal.És nem hiányolom a csp emelését sem- a polémiám nem erre volt kihegyezve, hanem az álságos és félrevezető indoklásaitokra-ami a megélhetésieket illeti.
De, ha már hiányolod a családi adókedvezmény iránti érzéketlenségemet, akkor javasolom, hogy az egy gyermekre járó adóalapcsökkkentés mértéke is legyen gyermekenként 220 eFt/hó, és ugyanennyi a két gyermekeseknél is. A miértet meg ne kérdezd!,ott van benne az szja törvényben a válasz.
Málna
@kereső: Miért keverném a szezont a fazonnal? Mindkét kedvezmény a gyermekek után jár, csak az egyikért dolgozni kell. Akinek ez utóbbi problémát okoz, az bizony élősködő.
Milyen válasz van a törvényben? Nem vagyok gondolatolvasó, nem tudom, miről beszélsz? Nem lehetne egyenesen, értelmesen elmondani?
kereső
@Málna: Egyenesen , és értelmesen elmondtam, leirtam. nyugdíjminimum jelentősége hatalmas, ugyanis az öregségi nyugdíj legkisebb összegének különböző százalékos mértékeiben határozzák meg a következő ellátások feltételeit és/vagy mértékét:

- aktív korúak ellátása, ezen belül a foglalkoztatást helyettesítő támogatás és az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás

- az időskorúak járadéka

- a települési támogatás

- a közgyógyellátás

- egészségügyi szolgáltatásokra való jogosultság.

Emellett a havi rendszeres szociális ellátás (ilyen az időskorúak járadéka, az egészségkárosodási és gyermekfelügyeleti támogatás, valamint az ápolási díj) emelése vagy csökkentése is a nyugdíjminimum összegének változásához van kötve egy ilyen esetben külön előírt felülvizsgálatot követően.

Mit nem értesz?

Nem beszélj mellé. Nem a dolgozáson volt a hangsúly, hanem azon, hogy a családipótlék emelése a "megélhetésiek" érdeke. Holott az ellátást alanyi jogon mindenki kapja- a milliárdos is, és minimálbéres is! Nos, aki csak minimálbérért dolgozik, az is megélhetési? Hogy van nektek ilyen kifacsart gondolkodásotok? És abból indult ki az egész, hogy "ciki"- az, hogy vannak emberek, akik bár dolgoznak, azoknak az emelés sokat jelentene. Feltételezem Neked nem.Meg nováknak, vargának, szijjártónak, mzp-nek, gyurcsánynak sem.
Málna
@kereső: Ezt már leírtad. Én is leírtam már, hogy mit nem értek. Leírom még egyszer: ha az ápolási díj a nyugdíminimumhoz van kötve, akkor hogy lehet az, hogy az előbbi emelkedett, az utóbbi pedig nem?
Egy kétgyermekes minimálbéres család az adókedvezménnyel és a csp-vel együtt 66.600 Ft. pluszhoz jut havonta. Mit kellene még emelni? De ha ezt kevésnek érzed, akkor miért nem az adókedvezményt szeretnéd emelni, miért pont a pótlékot? Érted a kérdést?
vacsi
Nincs itt semmiféle helyesírási hiba, hanem rossz volt a billentyűzet, bedöglött az i-betű. Hülye firkász, nem kell hangulatot kelteni!
kereső
@Málna: Mekkora az ápolási díj összege?

Az ápolási díj 2021-ben havonta:

Az alapösszegű ápolási díj: bruttó 43 335 forint. (A súlyosan fogyatékos, valamint a 18. életévét be nem töltött tartósan beteg személyek ápolása esetén állapítható meg az alapösszegű ápolási díj.)
Az emelt összegű ápolási díj: bruttó 62 003 forint. (A fokozott ápolást igénylő súlyosan fogyatékos személy ápolása esetén az ápolási díj az éves központi költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 150 százaléka.)
A kiemelt ápolási díj: bruttó 74 403 forint. A kiemelt ápolási díj összege a költségvetési törvényben meghatározott alapösszeg 180 százaléka.)

A költségvetési Tv.szerinti alapösszeg, a minimál nyugdij összege.

Igen tudom, hogy ennyi a családi adókedvezményben érvényesithető gyermekenkénti összeg a kétgyermeks családban. De!!!, az a kérdés, hogy miért is nem 220 eFt /hó/gyermek, mint a három gyermekeseknél???
Amikor alanyi jogosultsággá tették a csp.-t( első orbán kormány), akkor az volt az indok, hogy gyermek-és gyermek között nem lehet különbséget tenni! A családi adókedvezmény igénybe vehető gyermekenkénti összege mégis különbséget tesz. Na ezen lenne indokolt változtatni. Az nem indok, hogy úgysem tudja érvényesiteni- de különbséget fel kell számolni, ha már egyszer nem teszünk különbséget a csp.-nél, hogy ki milyen szoc. körülmények közé születik.
Málna
@kereső: Nem érted, amit kérdezek, vagy direkt nem arra válaszolsz?
kereső
@Málna: Mindenre válaszoltam, amit kérdeztél. Ne ábrándozz gondolkodj, ha nem megy keresd fel orvosodat, gyógyszerészedet.
Málna
@kereső: Csak a saját kérdésedre válaszoltál. Ez így komolytalan.
Yoda69
@Yeromos: Vitatkozzon vele a Kun Béla. Csak szivatom :)
Aki Én
@Málna: Szánalmas, hogy még mindig nem érted, hogy a világon nincs olyan, hogy olyanokat támogat a társdalom, olyanoknak ad akár milliókat, akik akár százmilliókat keresnek évente.
Én mindegy, hogy minek hívjuk, te lúzer.
Hívhatjuk akár segélynek is, hogy megértsd.
Vagyis olyanokat segélyezünk közpénzből, akik nem szorulnak rá.
Ugyanakkor akik valóban rászorulnak millió okból, azok nem kapnak szinte semmit.
És nem a naplopókra, munkakerülőkre gondolok, mert nem csak ők léteznek, hanem rászorulók.
Hogy lehetsz ennyire buta és értetlen?
Jesszusom...
kereső
@Málna: Én már csak ilyen komolytalan tudok lenni, amikor egy agaszgatós körmű fideSS-es lovaginával hoz össze a sors. aki azt sem tudja, hogy hol van nagy-nagy fennsőbbségében.
Mégis mit is kérdeztél? Miért nőtt az ellátás, ha nem nem nőtt az alap? Csak azért, mert nőtt a szorzószám. Mindez pedig ott volt a válaszomban, prsze ha valaki szájbarágósan szereti, mert egyébként nem érti, arról nem én tehetek.
Aki Én
@kereső: Csak kötözködni jár ide ez a túlsúlyos, személyiségzavaros, unatkozó, mellőzött idióta.
Mindenkibe beletörik a bicskája, aztán magát vigasztalja jobb híján. Ez a menetrend, nincs semmi új.
Málna
@kereső: Mi az az agaszgatós?
Melyik mondatodban volt a válasz? Milyen szorzószám nőtt? Hát erre lennék kiváncsi. De szerintem neked fogalmad sincs róla, hogy miről beszélsz, csak terelsz, okoskodsz.
A másik kérdésemre sem válaszoltál még mindig. Azt is ismételjem meg újra?
Málna
@Aki Én: Kihagytad, hogy buta vagyok. Beteg vagy?:-)
Málna
@Aki Én: Ja nem hagytad ki, csak most olvasom, amit nekem írtál. Megnyugodtam...:-)
Aki Én
@Málna: Nem azért vagy buta, mert én azt mondom. Azért mondom, mert buta vagy. De van neked más bajod is.
Szegénykém...
Málna
@Aki Én: Megrögzötten ismételgeted. Nem ismerek nálad görcsösebb embert. Nem tudnék így élni.
csak úgy....
@Málna: 09:29 pedíg téged csak a görcsös, orbánhoz való ragaszkodásod tart életben! :)
Málna
@csak úgy...: Már megint sikerült valami nagyon okosat mondanod...:-)
Istenakinincsen
@Pegero:tegnap, 12:35
Te dobtad fel a labdát!Idézem" Ne sajnálj, mert nincs miért! Ahhoz, hogy jól érezd magad a világban, neked is tenned kell. A megoldás kulcsa nem az, hogy itt velem ill. a Propelleren cseszed el a drága idődet, mert ennél vannak értelmesebb időtöltések is!"Erre a mikor megkérdezem ugyan mi lenne az,akkor azt irod: "Vannak dolgok, amik nem publikusak, ezért nem kötöm az orrodra!"
Már csak annyit kérdeznék:Akkor miért cseszed a drága idődet itt a propelleren???
Istenakinincsen
@Pegero: köszi!Meghálálom...bár nincs időm unatkozni.
Kire szavazzak?Még életemben nem szavaztam senkire.www.youtube.com/watch?v=tUjaCyajRR4
A Bródy is jó!www.youtube.com/watch?v=tUjaCyajRR4
Tipp?
Istenakinincsen
@Pegero: Már rád raktam az X-et.Akiket ajánlottál tök bénák...ezeknél én sokkal jobban játszom egy gitáron.
Eric Clapton buzi és ezért útálom.
Ez a brazil srác játszik ma legjobban gitáron.:www.youtube.com/watch?v=ML0hFRsdZUg

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.