Hiába támogatta a magyar kormány hivatalosan az uniós közös álláspontot Ukrajna területi egységéről, a fideszes médiagépezet jelentős része nyíltan Putyin pártján áll – derül ki az Átlátszó összállításából.

Putyinnak hálálkodnak, és a háborút éltetik népszerű fideszhívő oldalak
Fotó: Facebook/szamokadatok

A Fideszt támogató, közpénzből is működő csatornákon olyan hajmeresztő állításokat olvasni, mint például Ukrajna és a Nyugat támadt agresszorként Oroszországra, ukrán katonák kelet-ukrajnai civileket mészároltak, egyébként ukrán nép és államiság nem is létezik, a mai ukrán államot jobb lenne feloszlatni.

A Pesti TV Politikai Hobbista című műsorában például az Ukarjna-szakértőként bemutatott (valójában fotós és hadmérnök) Mernyó Ferenc adott interjút, aki

arról beszélt, ukrán nép és kultúra nem létezik, az ukrán csak az orosz egy nyelvjárása.

A számok – a baloldali álhírek ellenszere nevű, 89 ezer követővel rendelkező Facebook-oldal pedig Putyin ukrajnai bevonulásról szóló döntését így kommentálta: „Oroszország elismeri a Donyecki Népköztársaság és a Luhanszki Népköztársaság függetlenségét! Tisztelet és hála érte! (…) Reméljük Krímhez hasonlóan megtartják a népszavazást, kérni fogják az Oroszországhoz való csatlakozást, Oroszország pedig fel is fogja őket venni.”

Ugyanezen a kormánybarát Facebook-oldalon jelent meg olyan poszt is, amely Ukrajna lerohanásakor nyíltan Moszkva mellé állt, a támadás okát úgy magyarázta, hogy a NATO-általá felfegyverzett „ukrán hadsereg továbbra is ÖLI az orosz embereket.

„Magunk részéről üdvözöljük Oroszország a béke megteremtését célzó határozott lépéseit”

– olvasható a bejegyzésben.

Putyinnak hálálkodnak, és a háborút éltetik népszerű fideszhívő oldalak
Fotó: Facebook/szamokadatok

Forrás: atlatszo.hu

116 hozzászólásarrow_drop_down_circle

Béla333
@magyar1: 05.34
1./ Minden politikus sunyi.
2./ Az oroszok pláne!
3./ A gazdag milliárdosról: hallottad, láttad Navalnij filmjét Putyin kastélyáról a jégpályával?
4./ Hihető szerinted az az indok, ami miatt lerohanta Ukrajnát, vagy nem lehet, hogy Putyin csak az erejét akarja demonstrálni?
Ez itt az összes hozzászólás. Kattintson, ha csak a legfrissebbeket olvasná!
Sámannus
Nincs min csodálkozni, az orosz befolyás lényege a túlfizetett dezinformációs gépezet
verőce21
Ez vicces, az "ukrán nép és államiság nem is létezik" kijelentés, épp a minap láttam itt az észteknél egy képsorozatot, Kijev és Moszkva összehasonlításban...

A lényege, hogy Kijevben már i.u.900-tól 1200-ig katedrálisok sorozata épült fel - amelyek ma is állanak -, mialatt Moszkva helyét ezidőkben végig öserdő borította... :)
Rakoncátlan
@verőce21: nagy kommunikációs zűrzavar a Fidesz táján Orbán nem készült a háborúra. Eddig az volt a narratíva hogy ballibsi hiszti a háborúra felkészülés, Nem tudnak hogy kibújni Putyin valagából, hogy azért benne is maradjanak. Éppen úgy amikor a kínai vakcináknál felhívtuk a figyelmet arra, hogy kockázatos azt oltani. Akkor oltásellenesek voltunk. És megint kinek lett igaza, a hisztis ballibeknek. Lehet, hogy hisztis ballibek mindenhez is jobban értenek, azért.
kotos
@verőce21: Amit mind az oroszok építettek... Egyébként Moszkva első írásos emléke 1147. Aztán Jurij a Hosszúkezű erődítette pár év múlva, de a tatárok 1237-ben, kicsit előbb, mint Magyarországot (Julianus barát rokonlátogatása) földig rombolták. Ez a korabeli "képsorozat", - mert Moszkva helyén a fák ma is állnak, - csak egy idétlen vicc.
kotos
@verőce21: Ja, azt elfelejtettem hozzátenni, hogy Kijevet is elpusztították a földdel tették egyenlővé 1240-ben. A Rusz északnak menekült.
Dr. Proktor
A pénznek nincs szaga és nem tudjuk mit igért Putyin Orbánnak! Azt sem tudjuk mit kaphatott Szijjártó a kitüntetése mellé Lavrovtól!
Van az a pénz amiért ezek bármire képesek...
Dr. Proktor
Itt voltak 40 évig, lehet hogy Putyinnak ez már jogalap...
Ahogy elnézem a hozzászólásokat és a médiát - a rezidensek maradtak...
Pipás
Nyílvánvaló, hogy elfelejtették a II.VH-ban oroszok által a magyar nők ellen elkövetett erőszakot, valamint a gulágot. Lehet, hogy az ő családjuk is érintett ezekben a rémségekben.
Gazella
Az orisz újra az összes orosz nyelvű országokat egyesítrni akarja, mint ahogy zsírháj vissza akarja állitatni trianont.
Gazella
Még valami itt magyarhonban kettős propaganda megy a kurvány részéről.
magyar1
@Dr. Proktor: Az a 40 év jobb volt mint ez a 30 valahány gyarmati év.
magyar1
Amit az amerikaiak sunyi módon beavatkoztak Ukrajnában az adhat okot erre a lépésre Putyinnak.
Elege lett az ellen folyó titkos mutyikból.
kereső
@magyar1: Nagyon korán van még. Ne igyál ma már többet.
magyar1
@kereső: Ha mindenki annyit inna (én semmit) mint én, tönkremennének az alkoholgyártók.
Béla333
Mit is mondhatnék? Egy maffiahívő agyi kapacitása ennyi.
Az ilyenekből lesznek az ortodox gondolkodás nélküli robotok. Illetve már azok is...
magyar1
@Béla333: Putyin nem sunyi, de kemény. Míg a másik oldal, ahol te állsz, sunyi lopakodó,kizsigerelő a gazdag milliárdosoknak.
Béla333
@magyar1: 05.34
1./ Minden politikus sunyi.
2./ Az oroszok pláne!
3./ A gazdag milliárdosról: hallottad, láttad Navalnij filmjét Putyin kastélyáról a jégpályával?
4./ Hihető szerinted az az indok, ami miatt lerohanta Ukrajnát, vagy nem lehet, hogy Putyin csak az erejét akarja demonstrálni?
verőce21
@kotos: (01:09) Hogy mennyire nem így van, amit írsz...! Kijev alapítói nem voltak sem ukránok, sem oroszok... mert a Kijevi Ruszt a vikingek alapították!

Sőt, nem is léteztek azok a nyelvek, hanem az alattuk élő szlávok nyelve kezdett eltérni egymástól. További 300 év kellett, mire ez is három, jól elkülöníthető nyelvre szakadt: Az észak-nyugati nyelvjárások a belorusz, a déliek az ukrán, az északiak lettek az orosz nyelvűek.
verőce21
@kotos: Ja, azt elfelejtettem, hogy Kijevben a Desiatyinna Church 996-ban, a St. Sophias Chatedral 1011-ben, a Vydubychi Monastery 1070-ben, a St.Michael's Golden-Domed Monastery 1108-ban épült...

Szemben, az általad írt..."Moszkva első írásos emléke 1147. Aztán Jurij a Hosszúkezű erődítette pár év múlva..." bejegyzéssel.

Tehát mégis igaz lehet, hogy amikor a kijevi építmények épültek, Moszkva helyén csak erdők voltak...! :)
justhpeter
Putyinnak mint háborús bűnösnek életfogytiglani fegyház teljes vagyonelkobzással. Valamint a demokrácia jegyében az itthoni támogatóinak ugyanez.
Pálinkás Pál
az ilyen gyengeelméjű barmokat likvidálni kéne...
csipetke
@Mirabilis: 23:59 Valamelyik politikai szakértő is ezt mondta,annyi kiegészítéssel,hogy a páva most éles kések között táncol,és mindenképp sebesülni fog.
csipetke
Azért ez mindenképp borzasztó,hogy egy Istent játszó,a hatalmát fitogtató seggfej miatt emberek százezrei elveszítik az otthonaikat,menekülni kényszerülnek,és a saját katonái élete se érdekli különösebben,mert veszteségek lesznek mindkét oldalon. Miért nem élhet békében ez az idióta hatalommániás putyin?Miért kell neki annyira Ukrajna,hogy ezért mindenre is képes?
Borsodi
Jó érzésű ember nem helyesli a háborút!Putyin hatalom mániás mint Orbán.
www.youtube.com/watch?v=VA75okuRWwg
verőce21
Putyin nagyon helyesen cselekedett!
Megmentette a háborútól Európát...!

A sok lipsi írkálhat bármilyen fasságot és álhumán hazugságokat, de Putyin Béke-Nobeldíjra sanszos...! :)
no more
A fideszeseknek leszerepeltek!
Mostantól semmi közük 1956-hoz!
Ezekután a szájukból olyan az '56-ozás, mintha híg foss folyna ki.
Undorítóak, élükön a gusztustalan gazdájukkal, Magyarországot, Európát és a szabadságot eláruló O1G-vel!
simmering73
@verőce21: Békedíjra a doktorminiszterelnökúrral egyetemben. Remélem több fasságot már nem írsz, mert ez éppen elég volt mára.
Emmersson71
@magyar1: ba'meg, akkor te helyből vagy hülye :)
Toller Béla
Az ötödik hadoszloppal meg nekünk kell majd leszámolnunk, itt nem ismétlődhet meg a történelem !
Emmersson71
@sgl: Azt hiszik, mindenki a közösségi szarok tagja!
no more
@sgl: A fideszeseknek még mindig nem értik, hogy az Orbán bűne volt, és már régen volt.
Ez viszont most van és teljesen egyértelmű. És ehhez már nagyon meg kell tagadnia a lelkiismeretét egy fideszesnek, hogy Orbán után menjen ezek után.
Emmersson71
@sgl: Az lesz majd komoly, ha a Gazprom sem lesz főtámogatóa a BL-nek!
Emmersson71
@sgl: A Faszbukot töröltem. Az a szenny, ami napi szinten dőlt rám, nem állt arányban az előnyeivel. A többi pedig úri huncutság :)
kereső
@magyar1: Az a helyzet, hogy amit irtál azt feltételezte, hogy belenyaltál az"alapvető élelmiszerbe" jócskán, mert józanul ennyire hülyének nem lehet lenni. Vagy mégis? És Te lennél erre az élő példa.
csak úgy....
elképesztö,hogy fideszék mennyire elbutítottak eggyeseket!
ettöl a magyar-ruszki barátságtól egyenesen okádnom kell! -persze orbán imádja a diktátorokat,remélem putyin "barátságára" hamarosan rábaxik..
putyin egy gyilkos diktátor,aki az ellenzéke likvidálásától sem riad vissza!
Giovanni Alba
@sgl: ma, 09:07
Nekem is lejátszotta gond nélkül, regisztráció nélkül, Vivaldi-val
ómió
Talán a NATO Ukrajnába "sunnyogását" kéne? Efftársilag még mindig nem látszik, hova vezetett?!
magyar1
@Béla333: Az 1.ponttal egyetértek, de nem mindegy mennyire és kinek az érdekében, ha csak a sajátjában akkor féreg.
Putyin erődemonstrációja felesleges lenne csak, tudjuk, a világ ismeri mire lenne képes. De most már én sem értem, miért akarja egész Ukrajnát, fél a Natotól? Mindig marad neki erre naothatár. Ha meg Nato-tagállamot támad meg akkor vége nekik is.
fergeteg
MAGYARORSZÁG politikájának köszönhetően nincs világháború.
Mi blokkoltuk Ukrajna NATO tagságát.
csak úgy....
@fergeteg: magyarország egy apró pont a bolha seggén,szóval ne túlozz!
különben,ti mindent blokkoltok, még az értelmetek és az érzelmeitek is blokkolva!
-ti gondolkodásra képtelen fidesz robotok!
csipetke
@verőce21: 07:19 Ja,hogy te észre se vetted,hogy a gazdád gazdája épp most sodorja háborúba Európát? Mégis eddig mit néztél?A cseh2-t? És hogy putyin meg a Nobel béke-díj?Vicces kedvedben vagy ma...Amit putyin megérdemel,az a Nagy Valagrend gyémántfokozata...
verőce21
@csipetke: "Amit putyin megérdemel,az a Nagy Valagrend gyémántfokozata.." - ha gondolod, felőlem azt is megkaphatja tőled...! :D
Dr. Proktor
@fergeteg: Hiszed te vagy csak szimplán hazudsz...
Dr. Proktor
Úgy látom hogy még él sok vidám munkásőr és visszasírja a 40 évet...
kotos
@verőce21: Nem szívesen válaszolok ilyen válogatott történelmi tévelygésekre, de annak a népességnek a nagyobbik részét a szlávok tették ki, de voltak finn, török, balti, besenyő, magyar és mindenféle egyéb elem is. Ez volt a természetes - az endogámia tilalma, pl. nőrablás mondák a magyarban is Dul lányai. Közöttük a VARÉGOK (avagy vikingek) akik egész Európát behálózva, alakítottak ki kereskedelmi utakat, fegyveres kalmárok voltak. Előbb elűzték őket a szlávok, aztán mégis visszahívtak néhány, talán 3 családot (Rurik fivérek), hogy uralkodjanak. Ahelyett, hogy a szlávok vikingesedtek volna el, a vikingek szlávosodtak. Hamarosan a nevük is szláv lett. Bölcs Jaroszláv, Szvjatoszlav, stb. Ez azt mutatja, hogy a többségi társadalom szláv.
Ami a templomokat illeti. Hát, ugye azt senki sem gondolja, hogy ilyenek voltak, mint a képen. Az évszámok meg többnyire vitatottak pl. a Desiatyinna Church 996-ban szinte biztosan nem volt még sehol, talán a következő évszázadban épült ott valami. A Szófia Katedrálist szeretik 1011-re datálni, de a 1037 valószínűbb. A legkalandosabb utóélete a Szt. Mihálynak volt, többször porig rombolták a tatároktól kezdve a szovjetekig, - mondván, hogy úgysincs benne semmi eredeti. Aztán a "rendszerváltás" után próbálták összeszedni a maradékot és restaurálni.
A cikk témája szempontjából az egésznek voltaképpen semmi jelentősége, a Vidubickij Monasztir idejében vagy később. Az egész egy vicc, "szerzője" sem gondolja komolyan, hogy bármi jelentősége lenne. Ott van Novgorod, Vlagyimir, Szuzdál és még sokan mások. Mianmart 145 törzs lakja és nincs olyan közepes, vagy még kisebb városa, amelyik ne lett volna már
főváros. Attól nem lesz a Pesti parlament vagy az opera osztrák, mert Ferenc Jóska volt az uralkodó.
Rizikó
Putyin azt tette, amibe az álszent nyugat és a Nato belekényszerítette.
Aki egy csöppet is normális, Putyint támogatja!
Nessy
Ajaj! Hol a régi molinó? Éljen és virágozzék az örök és megbonthatatlan Orosz ( szovjet) - Magyar barátság! Éljen a megbonthatatlan Orbán - Putyin barátság! Csak pár szót kell átfösteni! Viheti Csizmadia, Széles és Bayer, Bencsik elvtárs a CÖF menete élén!
Eladott Ország
Továris konyec. Visszajöttünk! El sem mentünk! Kimentek az ajtón, visszajöttek az ablakon.
scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/254133192_2968195773438103_4816331172403551952_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=F8xTziG3D34AX9W6Mg0&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=00_AT_tvcnokU-dnwe4eMk-flV2wVPXedNZK8xa3vp3zeNHDQ&oe=621E48C2
Nato – Orbán Konyec!
papaigabor.files.wordpress.com/2022/01/2022.01.27.jpg
A jó a rossz és a csúf ( Biben, Putyin Orbán)
papaigabor.files.wordpress.com/2022/01/2022.01.25.jpg?w=2048
És a közös határ? Türelem!
papaigabor.files.wordpress.com/2022/01/2022.01.21.jpg?w=2048
Jozefina
Mind nem normális aki ebben támogatja putyint!!!
Istenakinincsen
@Rizikó: Támogasd!Fogd a fegyvered és szaladj a frontra!Oda való vagy!
Az ukránok megtámadták az oroszokat?Vagy csak nem barát az ukrán elnök?Kinek hiányzik mégegy háború???
Nem volt még elég?
Rizikó
@Istenakinincsen: Ez nem a mi háborúnk. Nem érted?
verőce21
Zelenszkij politikailag és emberileg is egy hulladék. Egyértelmű, hogy meneszteni kell, alkalmatlan mindenre...egy csomó orosz nemzetiségűt kiirtott!...ez igen nagy bűn!...ha tovább maradt volna a magyar kisebbségre is ez várt volna!...Putyin csak szívességet tett nekünk...
simmering73
Putyin politikailag és emberileg is egy hulladék. Egyértelmű, hogy likvidálni kéne, alkalmatlan mindenre.
Istenakinincsen
@Rizikó: ma, 18:17
Ami kicsiben az nagyban...Analóg a történet.
kereső
@verőce21: Uelenszkij Ukrajna törvényesen megválasztott elnöke. Az hogy putyinnak, meg neked nem tetszik, attól még igy van. Hiába hánysz rá kigyót- békát. Itt egyenlőre putyin a háborús bűnös és agresszor.
verőce21
@kereső: Ez vastag tévedés... !
Nemzetiséget irtani..., boldog boldogtalant, civilt felfegyverezni, hogy lőni lehessen rájuk, főbenjáró bűn...
kereső
@verőce21: Én az Ukrán elnököt gyalázó szólásaidra irtam. Nem csak ezen cikk alatt, hanem máshol is. Ami meg a civilekket illeti- a hazájukat védik, annyian jelentkeztek, hogy nincs annyi fegyvere az országnak, hogy mindenkinek jusson. És önként, mint Klicsko. Ja, róla szól a cikk, te meg Zelenszkij elnököt gyalázod, meg hogy egy szinész volt, Nem mindegy? Az ukránok Őt választották .
Sámannus
Kedves bouzzant tesvéreim de büdöset fingotok a szájatokka. mossátok magatokat a végbeletekig. Aljasok vagytok mint a vérszívó állat akinek a köcsögjeik vagytok.
verőce21
@kereső: Nem..., a DS propaganda Zelenszkijt választatta meg! Óriási különbség... Mintha itt a zsidókurva sasjózsi nevű szarkupac lenne az elnök...
Rizikó
@verőce21: Háborús bűntettnek nevezzük és civilben helyben agyon lőhetőek, ha lövöldöznek.
magyar1
@sgl: Aki gázzal fűt az mind oroszbarát.
verőce21
@kotos: A "válogatott történelmi tévelygések"-et te magad mutatod be, de látványosan ám...!
Attól, hogy a kereskedő, fegyveres vikingek később elszlávosodtak, nem von le semmit az érdemükből, hogy ők alapították a kereskedői útvonalukon Kijevet! Számos más helyen is előfordult, hogy a hódítók beolvadtak az őslakosságba, átvették nyelvüket, kultúrájukat, stb. Tehát ez kilőve!

Az évszámokkal nagyon hadilábon állsz, de meggyőző ellenérvet nem tudsz felhozni, sőt semmilyet, egy helyen 27 év eltéréssel vitatod, ezer év távlatából... enyhén szólva nevetséges vagy...
A többi tévelygésedet nem is minősítem...! :D
verőce21
@Rizikó: Naná, hogy igen!
Ezt akarja a DS csicska elérni, aki elsírta magát...! Nincs kegyelem..., a magyarok következtek volna, már addig is rugózott velük...
kereső
Csecsenek indultak el segiteni az oroszoknak Ukrajnába. A halálosztag.
kereső
@verőce21: Alig várod már ott Minskben, hogy meginduljanak az oroszok oda is. Igy van???,
Istenakinincsen
@verőce21: ma, 18:55
Az ukránok mentek oroszokat lövöldözni,vagy az oroszok hatoltak be ukrajnába?
Rizikó
@verőce21: Ez a CIA támogatott zsoldos vezetés nem tesz különbséget. Sok halott kell nekik, az nem számít kik lesznek, csak lehessen a nemzetközi sajtóban könnyes szemmel hazudozni.
Ezeket Hágában kéne bíróság elé állítani!
csak úgy....
@verőce21: @Rizikó: tehát ök azok a magyarok, akik az oroszoknak megengedték,hogy civileket gyilkoljanak!
az egyik zalacsébi a másik veröcei,ha vége lesz az öldöklésnek, akkor öket a fidesz utáni kormány átadhatja az ukránoknak,hogy ök döntsenek felölük..
verőce21
@Rizikó: (19:40) És lehessen "ütős képeket készíteni" a sajtó számára... á la Borbélyné szerintit...
verőce21
@csak húgy...: Takarodj a búbánatosba, te hibbant DS ügynök...! MZP az embered Hugyos!
csak úgy....
@Rizikó: @verőce21: végre egymásra lelt a két bolond,pedíg eddig is csak 1 emelet volt köztük! :) @verőce21: azt tudtad,hogy a shikinek is van sárga igazolványa mint neked?
verőce21
@Istenakinincsen: (19:40) Úgy ahogy mondod, ukránok mentek oroszokat irtani, később lövöldözni Donyeckbe... meg kellett védeni az orosz kisebbséget a kiirtástól és rendet tenni egyúttal, ha már ott vannak az oroszok éles hadgyakorlaton...!
verőce21
@csak húgy...: Te csak zavarkeltő udvari bolond itt...!
Rizikó
@verőce21: Ezek mind egyformák. Itt is annyira hülye banda vartyog, hogy az fájdalmas. Észrevetted, hogy a nemzet rontó banda színvonala meredeken zuhan? És véleményük van, meg a nyilvánvalót vonják kétségbe. Vitatkozni sem lehet velük, mert a minimális kulturáltság és ész sem áll rendelkezésükre. Simán a libsi eszementséget toljàk sötéten.
csak úgy....
@verőce21: "Takarodj a búbánatosba, te hibbant DS ügynök...! MZP az embered Hugyos!" - te most engem játszásiból kiutasítasz az országból mert a shikivel játszol?:) sosem gondoltam volna ,hogy a bolondoknak milyen kellemes életük lehet az ö kis burkolt nacionalista idióta világukban..., -máskor is szólj nyugodtan ha belezavarok a játszóházatokba. :)
Istenakinincsen
@verőce21: Viccelsz?az ukránok el akarják foglalni a nagy oroszországot?Szerinted az ott élő emberek valami "új honfoglalás" projekten dolgoznak?Vagy talán haragszanak egymásra az emberek és aki nem tetszik lelövik?
Az emberek alapvetően nem ilyenek.Békében szeretnének élni egymással(remélem).
Clavigo
@Rizikó: Mesélhetnél az élm3nyeidről,,,,Hogy éled meg pl.az agy nélküli vegetálást...?
csak úgy....
@verőce21: ha ti korábban találkoztok össze shikivel ,neki már akár gyermeke is lehetne töled a nemváltó mütét után..
csak úgy....
@Clavigo: de hiszen egész nap erröl mesélnek..,nekem lassan uncsi..
Istenakinincsen
Az újkori diktátorok professzionális szinten alkalmazzák a régi jól bevált ideológiát:Oszd meg és uralkodj!
Nem magukra uszitják a kutyákat,hanem egymásra...Innen már csak egy kis olcsó trükk.Az győz amelyiket támogatják.
sokszinuvidek.24.hu/eletmod/2016/12/28/talald-meg-az-utravalod-29-osi-indian-bolcsesseg-a-mindennapokhoz/#:~:text=%E2%80%93%20Fiam%2C%20a%20csata,Az%2C%20amelyiket%20eteted.
verőce21
@Istenakinincsen: A Rothschild és a Rockefeller frakció már nem mindenben értenek egyet, mindkét fél bukja el a kulcspozíciókban lévő embereit.

Ezt abból láthatod majd, hogy az elit tagjai egymás után lesznek "koronavírusosak"
verőce21
@Istenakinincsen: (20:04) Ez valami tökkelütött baromság...
verőce21
@csak úgy...: (20:15) neked önmagadtól is lehetne gyereked...hermafrodita! :)
kotos
@verőce21: Sok hozzászólásoddal egyetértek, de ez nem sikerült. Azt, hogy a nyelv és a faj (race) nem azonos én vetettem fel, nem kell kisajátítani.
Egész egyszerűen az nem is volt vita tárgya, amit te buzgón cáfolsz. (pl. ki alapította Kijevet.) Kijev mai helyén település már talán volt az i.sz. I. sz.-ban, de nagy bizonyossággal csak a VI-VII. sz.-tól. de ezt is vitatják. Kazár Birodalom a VIII.-IX. sz. Alacsony lélekszámmal. Ebben az időben mindenféle népek megfordultak a mai Kijevben. A viking kereskedelmi telep csak azok egyike volt, - valamikor. Az írásos emlék nagyon kevés a Nyesztor a krónikát 1113-ban írta. Elmúlt idők krónikája (850-1110.) A viking Rurikok alatt, azok szájíze szerint készült, csak egy pár évvel későbbi "frissített" változat maradt fenn. Ez lehet az oka annak, hogy van egyfajta túltolása a varégoknak.
Egy biztos, hogy egyáltalán nem biztos, sőt biztos nem a vikingek alapították Kijevet. Mind Kijev, mind a Rusz etimológiája is kérdéses, nincs megállapodás, csak legalább 3 nézet vitája. Semmi sincs kilőve tehát.
Az évszámokkal meg az a baj, hogy legtöbbje ugyanúgy bizonytalan, mint a magyar történelemben. A legnagyobb jóindulat és tudományos tisztességgel végezhették munkájukat a szerzetesek, Nyesztor is, Anonymus is, akiről azt sem tudjuk, mi volt a neve, mikor élt csak annyi biztos (talán), hogy valamelyik Bélánknak volt a jegyzője. Miért csodálkozunk akkor azon, hogy ezek az évszámok vitatottak? Amikor a leírtak a szájhagyomány lejegyzései voltak? Az orosz kortársak miért álltak volna jobban?
Ezzel szemben biztos az, hogy az épületeket (amiknek egyikéből se maradt meg már szinte semmi mára) szlávok, a Kijevi Rusz szláv népessége építette. Ha nem is tudjuk mindegyikről hogy pontosan mikor. Egy biztos, hogy nem magukat ma ukránnak nevezett nép.
A vitatott kérdés eredetileg az volt, hogy eredeztet-e valamilyen "felsőbbrendűségi" jogot egy városnak (vagy azok mai lakóinak), hogy lakhelyük öregebb? Lehet-e ezt olyan épületekkel...
verőce21
@kotos: Már azt hittem, nem is válaszolsz, csak tetszikelsz...:)

Ami azt illeti, eléggé hadilábon állsz a tudományoddal - akkor nem értem, miért vitatkozol, ha nem tudsz a témáról biztosan semmit -, illetve ezzel az okfejtéseddel megtudtam, hogy tényleg nem tudsz róla semmi biztosat... kár, mert így maradt az én verzióm új információnak...:)

Egyébként csak hecc az egész a két nép között... :) - nem kell komolyan foglalkozni ezzel...
percsi
Nem értem a fid. tábort. Háborúban akarják leélni az életüket? Nehogy azt higgyék, mert éljeneznek-hálálkodnak putynak, ha netán Európában beindul a pokol, akkor a fiaik, lányaik kimaradnak belőle! Hallottunk már arról, hogy milyen a háború, milyen veszett kutyák a katonák! Első nap megmutatták mire képesek, tankkal tiporták el az autóst :-((
Háborúban a nép a vesztes, a hatalommal visszaélő őrültek monitoron keresztül élvezik a népírtást, a kínzást, az erőszakot. Nem szabad egy embernek ekkora hatalmat a kezébe adni!
verőce21
@percsi: "Nem szabad neki ekkora hatalmat adni"? - hatalmat nem lehet kapni kedves, mert akkor nem kaptál semmit...!
A hatalmat meg lehet szerezni!
Nessy
@verőce21: És diktatórikus módszerekkel megtartani! Akit lehet megvásárolni, akit kell eltüntetni, elhallgattatni, börtönbe zárni, akár indok nélkül is, aztán a többi már behúzza fülit, farkát!
verőce21
@Nessy: De a tehetséges diktátor csak egy-két hangadót akasztat fel, nem pedig boldog-boldogtalant, mint a Lenin-fiúk...! :)
Nessy
@verőce21:Sőt a szent inkvizíció a világi hatalom megrendelésre sok száz embert küldött máglyára! Ne menjünk vissza a történelembe! Ami itt és most történik, az a jelen, és mi abban élünk!
verőce21
10:39) És ha nem ismered a múltat, újra meg kell történjen veled, hogy megismerd!
percsi
@verőce21: " "Nem szabad neki ekkora hatalmat adni"? - hatalmat nem lehet kapni kedves, mert akkor nem kaptál semmit...! A hatalmat meg lehet szerezni!"

Igazad van, vitya nem kapta, hanem csalással megszerezte. Szerintem Puty. is hasonlóan.
10 emberből 8 le akarja váltani.
Az aláírásgyűjtésnél azt lehetett látni, hogy az ellenzéki összefogás asztalát nagy számban körülvették az emberek, a fid. és kamupártok asztalnál döcögve, egy-egy ember írt alá, lasszóval akarták megfogni az embereket.
kotos
@verőce21: Nem tehetek róla, hogy nem tanították meg rendesen a szakmát az ELTÉn. Elismerem, jobb történész vagy, mint a Kásler. A "semmi biztosat" meg nem én hanem a tudomány nem tudja. Mert semmi sem bizonytalanabb, mint a múlt.
Biztos tudású, csuda nagy fejek csak a kommentszekciókban fordulnak elő a neten. De ott aztán bőven!
verőce21
@kotos: Csak a jövő a biztos, a múlt mindig bizonytalan...! :)
Néro
Csehek nem is tudom miért de három év börtönt ígérnek a zakkant Oroszéltetőknek.
Istenakinincsen
@verőce21: tegnap, 23:59
Neked baromság az amit nem értesz,vagy nem akarod megérteni.
Istenakinincsen
@verőce21: tegnap, 23:51 Ezt viszont tényleg nem értem." ""A Rothschild és a Rockefeller frakció már nem mindenben értenek egyet, mindkét fél bukja el a kulcspozíciókban lévő embereit.

Ezt abból láthatod majd, hogy az elit tagjai egymás után lesznek "koronavírusosak"""
Ezt kifejtenéd bővebben a gyengébbek kedvéért?8vagy csak nekem:))
Gyurka80
@Néro: Nem éltetjük az oroszokat, de az igazság náluk van. Amit az ukránok Donbasszban műveltek népírtás. A demokratikus nyugat, nem foglalkozott vele,mert az amerika bérenc ukrán az érdeke, hogy minél közelebb legyen Moszkvához.Amerika mit szólna, ha az oroszok kubába telepítenének haderőt? Akkor bezzeg tiltakoznának!
kotos
@Néro: Ahogy amerikai barátom mondta, bár igaz, Amerikáról, bizonyára itt is igaz: "Demokráciában, szabad országban szabad emberek azt mondják, amit szabad."
Mintha lett volna már ilyen rendszer Csehszlovákiában is...
Istenakinincsen
@verőce21:február 25., 23:51
Várom a válaszod!
" Ezt viszont tényleg nem értem." ""A Rothschild és a Rockefeller frakció már nem mindenben értenek egyet, mindkét fél bukja el a kulcspozíciókban lévő embereit.

Ezt abból láthatod majd, hogy az elit tagjai egymás után lesznek "koronavírusosak"""
Ezt kifejtenéd bővebben a gyengébbek kedvéért?8vagy csak nekem:))"
JAJMÁR
@magyar1: ??? Keménységnek nevezed...

Szerintem meg fél. Még önmagától is, a vezérkarától is, a vereségtől meg nagyon. És most már az egész világtól.
Ezt elbacta!
verőce21
Ma érdeklődtem, kárpátaljai magyaroknál, mi a véleményük Putyinról. Azt a választ kaptam, hogy itt az anyaországban imádkozzunk azért, hogy Putyin győzzön!
Ukrajnában nacionalista alapokon gyakorlatilag egy terrorista kormány működik. Efölött szemet hunyt az Unió az USA és az ENSZ. Donbaszban évek óta gyilkolják az oroszokat és ellehetetlenítik őket az élettől. A kisebbséget semmibe nézik. (Lásd ukrán nyelvtörvény.)

Gyakorlatilag az emberi jogokat teljesen aláásva működik egy ország Európában, akik legálisan irtják a saját kisebbségeiket. (Miközben kérik felvételüket az Unióba...) Irtják, mindezt úgy, hogy Amerika, a demokrácia hazája pontosan tudja ezt. A magyarokat ugyanúgy üldözik, mint az oroszokat. Sokan elvándoroltak, de még mindig 200 ezer magyar honfitársunk él ott...
verőce21
Rendkívül nagy népszerűségnek örvend Putyin. Ha ne adj Isten Putyin elbukik, akkor az agresszív ukrán kormány végleg leradírozza a térképről a kisebbségeket.
Ezért bíznak abban, hogy nyerni fog. Ukrajnának nem kellenek a magyarok. Itt a csonkaországban sajnos megint nem kellenek... Ugyanaz a helyzet, mint Romániában. A román azt mondja a székelyre, hogy bozgor, az itthoni magyar pedig azt mondja a székelyre, hogy román.
Így az elszakított magyarok magukra lettek hagyva mindenütt.

Szomorú, de a kárpátaljaiak már egy idegen, az orosz hatalomtól várják a megváltást. Ez pedig Putyin. Ők nem az oroszoktól félnek és nem attól, hogy lebombázzák Ungvárt, vagy Munkácsot.
Ők a saját kormányuktól félnek és a kényszersorozásoktól.
Nessy
@verőce21: Akkor miért menekültek el a felszabadító sereg elől? Úgy illene, hogy virágcsokorral, ünnepi beszéddel várják a bejövetelüket!
verőce21
@Nessy: Mert a bombázásokban mégsem akarnak már meghalni, majd hazamennek a végén...
A te a saját életutadon is eltévednél! :)
Nessy
@verőce21: És hűség esküt tesznek Putyinnak!
magyar1
@JAJMÁR: De meniyvel egyszerűbb lenne neki a kormányt kiirtani és beültetni a helyére a sajátját.
A nép sosem akar háborút és rombolást. Mindig a hülye vezetők tesznek rossz döntéséeket.

Új hozzászólás

Hozzászólás írásához regisztráció szükséges. Regisztráljon vagy használja a belépést!


Még karakter írhatElolvastam és elfogadom a moderálási elveket.